×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Amikor minden bokszra fordul: Samuel Peter vs Vitali Klitschko

2008-10-06 00:00:00 /

Közel 4 év kihagyás után szombaton ismét szorítóba lép Vitali Klitschko, a volt nehézsúlyú világbajnok ellenfele pedig a jelenlegi WBC címvédő Samuel Peter lesz. A mérkőzés megosztja a bokszrajogókat, és a várakozás is felfokozott. Vajon a hazánkban is komoly szurkolótáborral rendelkező Klitschko a hosszú szünet után is régi formájában fog visszatérni, és újra felülhet a képzeletbeli trónra, vagy a nem túl népszerű, de nagyütő Peter legyőzi az ukrán Vasökölt? Lapunk szerkesztői ezúttal is vállalják a kihívást, és megkísérlik megtippelni a találkozó végkimenetelét.

Bosco: "Ezen a meccsen véleményem szerint egy kérdés fog dönteni: milyen formában tér vissza a szorítóba 4 év kihagyás után Vitali Klitschko. Azt gondolom, hogy az ukrán részéről okosabb lett volna először 2-3 felhozómeccsen bokszolni, ahol lemérhette volna hogy élesben hogyan megy a boksz,  és csak ezt követően harcba szállni a világbajnoki címért. Így viszont még a számomra erősen korlátozott képességű bokszolónak tartott Peter is komoly problémákat okozhat majd Vitali-nak. Én azért bízom (reménykedem?) benne, hogy Klitschko a sparringok során alaposan felmérte hogy mire képes 4 év után és nem csak a bokszolókra jellemző túlzott önbizalom hajtja. Ezért - bár nem túl nagy meggyőződéssel - Klitschko TKO győzelmét várom a 8-10. menet körül.
Tippem: Klitschko: WI."

Erwin: "A többséggel ellentétben én egyáltalán nem a hosszú pauza után visszatérő Klitschkot látom egyértelmű favoritnak, sőt. Négy év nagyon sok idő, és csak kevés olyan bokszoló volt eddig, aki ilyen kihagyás után eredményesen tudott visszatérni. Klitschko kemény, ezt nem lehet tőle elvitatni, de mindent egybevetve úgy gondolom, hogy mégsem volt soha akkora klasszis, hogy ekkora pihenő után ne legyenek gondjai egy edzésben lévő és jóval fiatalabb Samuel Peterrel, aki viszont véleményem szerint nem olyan rossz, mint sokan gondolják. Pontozással csak minimális esélyt adok Peternek, aki hajlamos lehet arra, hogy pusztán erőből akarja megoldani a meccset, és ez erősen visszaüthet (nagy akarásnak nyögés a vége alapon), viszont egy lassú, statikus, és rossz lábakon álló Klitschkonak nagyon komoly sansza lehet arra, hogy a padlón fejezze be az összecsapást. A fizikai paraméterek egyértelműen ukrán sikert prognosztizálnak, de nem Klitschko lenne az első magasabb ember Peter karrierjében, akit le tudott győzni. Tippem: Peter WI." 

Hollywood: "Szerintem Klitschko az esélyesebb annak ellenére, hogy nagyon hosszú ideje nem lépett ringbe. Peter túl egysikú ahhoz, hogy legyőzze Vitalit, aki verekedésben jelenleg szerintem még mindig a legjobb bunyós a nehézsúlyban. Izgalmas, nagy ütésekkel tarkított meccsre számítok, ahol Peter sokáig partiban lesz, de végül TKO vereséget szenved majd a 10. menetben."

Kozi: "Sosem szerettem Vitali Klitschko stílusát, egész egyszerűen számomra nem így néz ki a ringben egy komoly bokszoló. Azonban teljesen egyértelmű volt, hogy az utolsó meccsein mutatott forma és teljesítmény bőven elég lett volna ahhoz, hogy évekig uralja a nehézsúlyt. Azonban a sérülések miatt kihagyott évek nem váltak, nem válhattak a javára. Már nem hiszek az ilyen visszatérésekben (amikor Mike sokadszor tért vissza még akkor is hittem benne, ma már tudom az volt az amit rajongásnak hívnak) főleg ha az egyik legkeményebb fickónak próbálnak nekifeszülni sok év kihagyás után.  Peter jó formában és ereje teljében van Klitshko évekig "semmit" nem csinált. 3-4 éve sima Klitschko WI-re tippeltem volna, azonban ma ez már sima Peter WI."

Leone: "Lewis elleni meccse után kicsit engem is elragadott a Vitali Klitschko-őrület, derekas helytállás volt az ukrán részéről. Függetlenül Lewis formájától, súlyától, Klitschko a kicsit esetlen, nyers orosz alapiskolájával egyenrangú ellenfél volt a klasszis bajnokkal szemben, és ha nincs az a sérülés…valószínűleg pontozással akkor is kikapott volna, nem hiszem, hogy ki tudták volna ütni egymást, de minimális különbséggel a brit kezét emelték volna a magasba. De tulajdonképpen lényegtelen, hogy Klitschko WBC bajnok lett vagy sem, a teljesítménye még így hat menet alatt is elég volt ahhoz, hogy betörjön az amerikai piacra. A cím csak másodlagos az Államokban, igaz a  Klitschkók nem tudnak meglenni nélküle. És persze bajnokként azért könnyebb az élet, edzőmeccs a túlsúlyos Johnsonnal és az angol ürgével,  Williamsszel. Visszatérve a Lewis-meccshez, legyőzték, a sérülést nézve így visszatekintve jó döntés volt a megállítás, láttunk már ennél persze komolyabb repedéssel is bokszolni valakit, de a vér a következő menetben ugyanúgy elöntötte volna Vitali arcát. Azt a sebet már nem lehetett kezelni, ha tovább megy, akkor számolatlanul szedte volna be az ütéseket azon az oldalon és Lewis annyira azért nem volt formán kívül, hogy ne élt volna a lehetőséggel. Teszem hozzá, nem kizárt, hogy Klitschko még vérben ázva is kibírta volna talpon, de nagyon-nagy veréstől mentette meg a ringorvos. Egy visszavágó azért dukált volna Lewis részéről, az emberek szeretik a tiszta ügyeket, a Klitschko elleni ütközet viszont lezáratlan maradt, fikciók tömkelegét hagyva maga után.

Ami ezelőtt és utána történt Vitalival, mondhatnánk, hogy semmi különös, átlagos vagy átlag alatti ellenfelek, akiket szinte marhaként tereltek az ukrán kiütéskirály mészárszéke elé. És Klitschko csak ünnepnapokon nem mészárolt, ilyen nap volt, mikor megsérült és ilyen, mikor visszatért. Persze voltak „nagy” nevek, Hide, Byrd, Donald, Sanders, talán még Hoffmann is, utóbbi azért érdekes, mert a Byrd elleni kihagyás után nem tudta kiütni a német Tölgyet. (Aki mostanság Sam Peternek segített a felkészülésben). Sokan mondják, hogy Klitschkón a rövid kihagyás ellenére is látszott a ringrozsda, szerintem is, viszont nem bokszolt annyira rosszul Hoffmann ellen, a németnek egyszerűen ilyen brutális ütésállósága van (volt) doppinggal megspékelve. Emlékezhetünk, hogy Mirovic még a félholt Hoffmant sem tudta feldönteni (vagy nem akarta).

Klitschko most négy év szünet után lép - remélhetőleg - ringbe a hétvégén Sam Peter ellen, azt mondja folyamatosan edzésben volt a politizálás mellett, de edzeni és mérkőzni a WBC címért más kategória. Rendben, Henry Maskének is sikerült, persze ha figyelmen kívül hagyjuk, hogy a jól megfizetett indián nem akart igazán ünneprontó lenni és ledönteni a DDR bálványt. Kit zavart Maske győzelme? Hill mögött már nem állt senki, de Peter mögött komoly erők sorakoznak, a nigériai nem fogja olcsón adni a bőrét, főleg mikor Don King és Duva kezei nyugszanak a vállán. Maskét csak azért hozom fel, mert sokan képesek rózsaszín ködbe burkolni ezt a visszatérést és tudomást sem vesznek arról, hogy Vitali 4 évig nem bokszolt tétmérkőzésen. És Maskének azért „titokban” szerveztek egy felhozó meccset Hill előtt, egyfajta szimuláció gyanánt. Lehet, hogy Klitschkónak is elkelt volna, igaz az ő sérülékenységi rátája miatt talán megérthetjük a döntését. Szóval nem tudhatjuk mi sül ki belőle, Ike Quartey például elég jól reaktiválta magát 4-5 év szünet után, de azért Oscar elleni formájától igen messze került. Klitschko esetében ott van kiindulási pontnak a Byrd utáni pauza és a Hoffmann-meccs, érzésem szerint kicsit nehézkesen, de taktikusan fog bokszolni, csak Hoffmann-nal szemben egy sokkal agresszívebb bunyós fog szemben állni vele.

Milyen taktikával álljon ki Peter ellen? Wladimir Peter elleni meccse jó viszonyítási alap, nemcsak a testvéri szálak, hanem a stílus (ami azért persze nem teljesen igaz), testfelépítés, ütőerő hasonlatában is. A visszakapaszkodni igyekvő Vova óvatos, távolságtartó taktikával háromszor borult egy feltörekvő, kiforratlan Peter ellen, Vitali viszont kap egy önbizalomtól duzzadó, a szakértők szerint is sokat fejlődött világbajnokot, ráadásul Vitali sokkal nyitottabban védekezik az öccsénél, igaz jobban is bírja az ütéseket. Vitali várhatóan szépen felkészült Sdunekkel, kielemezték Petert és biztos vagyok benne, hogy a sajtótájékoztatókon mutatott magabiztosságának van alapja. Peter nem Lewis, messze nem, de Klitschko az, aki négy éve volt, rosszabb, jobb? Várhatóan valamivel rosszabb, de ez még mindig elég lehet arra, hogy az erősen egysíkú Petert legyűrje. Samuel viszonylag lassú és kiszámítható, hiába bivalyerős, tömör felépítése miatt gondba lesz a „mozgékony” ukránnal. Klitschkónak nincs magas fedezéke, csak a meccs elején próbálkozik vele, szép lassan ez az övvonalra redukálódik, de kimagaslóak a reflexei, ha ezek megmaradtak, akkor jó esélyei vannak szombatra. Vitaliról nem mondható el, hogy messziről bunyózna, hiszen felvállalja a közelharcot, jól időzít, pontos, ütései rombolnak és nagyon aktív a jobb keze is.  Legalábbis ilyen volt. Szóval ha négy évvel ezelőtti formájának csak a 70-80 %-át hozza akkor is legyőzi Petert, a sok kihagyás miatt inkább a pontozás felé hajlanék, szerintem pontatlan lesz önmagához képest, de a kiütés is inkább Klitschko esetében áll fenn.

Peter szimpatikus bunyós, a megnyilatkozásai ellenére, de ez teljesen lényegtelen, ez a show része. Az a baj vele, mint Tuával, 184 cm-rel és az ő súlyával nem lehet kisöpörni a nehézsúlyt, hosszú távon számomra képtelenségnek tűnik. De most csak szombatra kell koncentrálnia, Berlinre, ahol valószínűleg mindenki ellene lesz az Arenában. Nagy kérdés a kondíciója, Klitschko egyszer bokszolt 12 menetet,  Sanders ellen a nyolcadik menetben már nem nagyon kapott levegőt (rengeteg ütést indított persze), Peter viszont Vova , Toney és McCline ellen is egyben volt az utolsó menetben. Szóval V italinak most jobban be kéne osztani az ütéseket és az erejét, mivel ha kiüti magát 7-8 menet alatt a kiütést keresve, akkor eljöhetnek Peter pillanatai, igaz az ukránt azért nem lesz könnyű vízszintbe rakni. Peter jabje sokat javult és alacsony termete ellenére elég hosszú az ütőtávja, szóval az sem kizárt, hogy ő is szurkálni próbál az elején, legalábbis megpróbálja annak látszatát kelteni. Igazából egy-egy visszatámadásban látom Peter esélyét, szerintem hagyni fogja az ukránt kezdeményezni és így közel kerülni hozzá, Vitali pedig, mint előbb írtam, vevő lesz a közelharcra és remek ütésváltások alakulhatnak ki. McCline kicsit helyre rakta Peter ütésállóságát, szerintem ő sem akarta elhinni, hogy Vova bombái után pont a gyenge ütő McCline küldi őt vízszintbe. Üterő és az azért kemény fej, ezek Peter jó pontjai, nehézsúlyhoz pont elég a sikerhez, mondhatnánk. Csak, hogy ez az ellenfélnél is megvan, kicsit jobb bokszolói képességekkel fűszerezve.

Négy év után minden benne van, bármilyen forgatókönyv elképzelhető, lehet, hogy Peter pár menet alatt lerendezi a bohóckodó és ökölvívást szimuláló ukránt, lehet, hogy az utóbbi évek legnagyobb nehézsúlyú adok-kapokját látjuk majd kiütéssel fűszerezve, és lehet, hogy végig taktikáznak 12 menetet. Utóbbira látok több esélyt biztos Klitschko győzelemmel."


A mérkőzést szombaton este élőben közvetíti a német RTL, illetve az RTL Klub csatornák!

Profiboksz.hu - 2008.10.06.


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Sokan nem szeretik (utálják) a Klicsko testvéreket (én sem vagyok oda értük), de nem szokták őket "vadembernek", "gorillának" , "majomnak" , "őstuloknak", stb. nevezni.
Mint ahogy a Klicskók sem, úgy Peter sem szolgált rá az ilyen jelzőkre szerintem.

» dermedt   válasz erre
    2008-10-08 21:44:48

Jól nézzétek meg ezt a két embert, így együtt, és vonjátok le a következtetést. Tiszta szívből Klicseknek szurkolok, szakmai és emberi alapon.
» Baliboy

Megnéztem őket és már látom a különbséget köztük:
Más a ruházatuk.
Más a magasságuk.
Más a bőrük színe.
De mit kéne még látnom?
Viszont egy dolog érdekelne :
Mit jelent az , hogy emberi alapon szurkolsz Klicskonak?

» dermedt   válasz erre
    2008-10-08 21:37:32

Vitali meccseit látva annó sokszor támadt az az érzésem (már amennyire soknak nevezhető volt az hogy eljutott a 6. menetig az ellenfelével) hogy fáradtan jön ki a köv. menetre. sokszor úgy veszi a levegőt mint aki nagyon fáradt de aztán mégis képes volt kiütésre. itt gondolok a Purity, és Been, elleni késői tko győzelemre valamint Saders és williems elleni 8. menetesre. szóval akkor mindig megoldotta. szerintem most sincs 108 kg-nál több. max. 110 és ez biztató. persze hozzáteszem akkoriban nem hagyott ki 4 évet....

» undisputid   válasz erre
    2008-10-08 18:34:58

Romsy a legfontosabb érven a pontozásos végeredmény ellen, hogy egyikük nagyon hamar el fog fáradni. Mindketten elég nagy súlyt cipelnek, és nem a pötyögős stílus képviselői, plusz Klicskó nyilván támaszkodni is fog Peterre, ha közel kerülnek, távolabbról meg ütni fogja, ahol éri. Ráadásul egyikük sem egy igazi kondi király.

Peter kondi KO veresége mellett szól szerintem, hogy ő lesz nagyobb mozgásra kényszerítve, plusz mivel törzsből nem igazán tud védekezni, folyamatosan fárasztani fogják még a levédett ütések is. Erre Vitya egy okos taktikával még rá is dolgozhat, és először kiüttetheti Petert, aztán lemészárolhatja.

Peter nyerő taktikája az lehet, ha testen bontja le Klicskót, a fejét szinte biztos, hogy nem fogja "csak úgy" elérni. Csak ahhoz közel kell mennie Vityához, és neki nincs olyan lába, hogy ez reális legyen. Ahova be kell menjen, ott ő már védekezésre lesz kényszerítve, nehézkesen fog tudni támadni. Meg szerintem az nem az ő stílusa, ő minden ütésével letaglózni akar.

Én Vityát egyáltalán nem tartom kiemelkedő képességű bunyósnak, még csak nagy rajongója sem vagyok, de annyira jelentősek a fizikai paraméterek közti különbségek, hogy ezek szerintem rá fogják nyomni a bélyegüket a meccsre. És Vitya akkor lesz bajban, ha nem tudja kiütni a 6-8. menetig Petert. Akkortájt szerintem el fog fogyni, és gyorsat változhat a meccs képe.

Állkérdésben meg szerintem nincs jelentős különbség a két Klicskó között, csak máshogy reagálják le a bekapott ütést. Vitya tudja kezelni, ha meg van fogva, az öccse nem. Ennyi szerintem.

    2008-10-08 11:01:28

Off:
Nézem, nézem...fekete-fehér...lehet, hogy a sakkasztalnál kötnek ki? Sakk-matt?
On: Nálam ugyan nincs érzelmi alap, mert egyikért sem vagyok oda. Szakmailag VitKlics előrébb tart, de most (4 év kihagyás) emlékezetből fog élesben bokszolni. Peter taktikáján múlhat a dolog (ha egyáltalán van olyan és azt végre tudja hajtani).

» grabanc   válasz erre
    2008-10-08 08:54:39

Jól nézzétek meg ezt a két embert, így együtt, és vonjátok le a következtetést. Tiszta szívből Klicseknek szurkolok, szakmai és emberi alapon.

» Baliboy   válasz erre
    2008-10-08 08:28:15

Jogos sok minden amit írsz, tudni nyilván nem tudhatjuk mire vitte volna a top 10 ellen, ettől függetlenül én úgy érzem, hogy Vitali partiban lett volna velük.

Klitschko álla talán nincs betonból, de az öccsénél tutira jobb anyagból készült :))
Egyébként nekem hasonló érzésem van Peter sokak által emlegetett óriási ütőerejével kapcsolatban. Szerintem abszolút nincs kiemelkedő ütőereje, erős nehézsúlyú, de nem egy KO király. Az elmúlt 3 évben Longot ütötte ki simán, Maskaevet inkább felőrölte, a többi meg pontozás, némelyik erős szenvedéssel.

    2008-10-08 00:07:35

Szerintem ezt senki sem tudja, mert nem lehet felmérni Vitali valós tudását a meccsei alapján. Ok, szoros meccsen kapott ki egy kiöregedett és edzetlen Lewistól, de rajta kívül Williams, Donald és Sanders neve említhető és ők sem top bunyósok szerintem. A többi 30 ellenfele pedig nem mérvadó világbajnoki szinten.

A másik amivel sokan példáloznak még a "betonálla", amit úgy komolyan nem is teszteltek, csak Lewis kétszer és Sanders az elején egyszer és mind után elég erős kapaszkodás volt, szóval emellé is tennék kérdőjelet. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy leüsse Peter párszor és ezért simán meglehet pontozással a meccs, ha jó formában lesz. Azt nem hiszem, hogy ki is üti, mert ahhoz nem elég pontos.

    2008-10-07 23:43:44

És szerinted a TOP 10 közül ki lépett volna több mint 50% eséllyel ringbe akkor Vitali ellen?

    2008-10-07 22:47:15

2005.11.

1. Lamon Brewster
2. James Toney
3. John Ruíz
4. Chris Byrd
5. Wladimir Klitschko
6. Hasim Rahman
7. Calvin Brock
8. Samuel Peter
9. Oleg Maskaev
10. Luan Krasniqi

    2008-10-07 22:10:01

Kik tartoztak akkor a TOP 10-be?
Sokan mondják, hogy Klitschko nem vert meg anno egy jó nehézsúlyút sem, de volt / van mostanában egyáltalán egy jó nehézsúlyú is??

    2008-10-07 21:52:07

És azt is elfelejti mindenki, hogy ez a Klitschko nem vert meg egy top10-es nehézsúlyút sem.
Tán Sanderst, aki egy meccsel került be a top10-be és ott is az ellenfele balfaszsága miatt.

    2008-10-07 21:26:36

Ez a duma nagyon szánalmas,hogy Peter csak rossz formában lévő Klicskó ellen nyerhet. Az itt lévő hozzászólások nagyon hasonlítanak az RTL Klub egyoldalú beharangozójára,ahol csak Klicskó üt. A valóság teljesen más lesz . Ott kapni is fog....

» akárki   válasz erre
    2008-10-07 21:17:54

sajnos nem lehet mindenki olyan hozzáértő, mint te.

    2008-10-07 21:13:27

No ha lett volna valaha valaki, aki valamelyik Klicskót akár csak megszorítani tudta volna pontozással, akkor esetleg mondanám, hogy egy Peter WP-s tipp egy hozzáértő tippje. De így...
Hhehe.

    2008-10-07 20:49:02

Remélem Vitalij rommá veri a kis favágót ! :) Ilyenkor idegesit hogy Tua elbaszta az időt a semmivel és elpazarolta tehetségét! Minden szempontból jobb mint Peter talán még most is kifektetné! Az Õ stilusa veszélyesebb lenne a Klicskokra mint Samuel idegbeteg csapkodása! Ha Vitalij normális állapotban lesz Peternek semmi esélye!

» Shaham   válasz erre
    2008-10-07 20:47:18

itt minden Vitali formájától függ és attól esetleg lesérül-e menet közben.

» undisputid   válasz erre
    2008-10-07 20:38:02

Én a 3. menettől nagyon egyoldalú Peter WP-re tippelek.

    2008-10-07 20:05:36

Vitalij nyernifog mert megvan minden eséje,

» makovics   válasz erre
    2008-10-07 19:59:00

Szerintem nagy esélye van annak, hogy Vitalij nem lesz képes a korai menetekben kiütni a pufit , s a menetek múlásával újra előjön valamelyik korábbi sérülése és kénytelen lesz feladni a meccset.

» dermedt   válasz erre
    2008-10-07 19:40:37

... de nem fog végigmenni, mert feküdni fog a nigériai.

    2008-10-07 19:12:36

Kissé jóllakott ovis benyomását kelti Peter, sok ott a súlyfölösleg. Azért ha végigmegy a meccs elég erősen elkezdődik majd a levegőkapkodás a 6. menet után...

    2008-10-07 19:10:35

Már a kép elárul mindent,hogy ki fog nyerni

» resident0609   válasz erre
    2008-10-07 18:42:28

ki volt aki visszatért sok év kihagyás után,és verte az aktuális bajnokot?
sima Samu KO a 3.-4....

    2008-10-07 18:06:00

Azt hittem már 4éve nem üt kick-boxosan...:) Hogy lehet az hogy Peter a "nyakigláb" "leheletgyenge" öccsét se tudta elintézni? Pedig egy jól irányzott állassal még te is kifektetnéd Wladot !!! :) Azt hittem Mcline óta úgy vagy Peterrel mint Wladdal...:)

» Shaham   válasz erre
    2008-10-07 17:14:16

Petert sokan alul, míg Vitalit túlértékelik. Az ukránnak egy klasszis ellenfele volt pályafutása során, és attól ki is kapott. Technikai képzettsége kick-boxos alapokon nyugszik..még ma is üt kick-boxból ismert ütéseket. Mozgása, mint a birodalmi lépegetőnek. Nem hiszem, hogy 4 év kihagyás után az előnyére változott!

» Sztrego   válasz erre
    2008-10-07 16:57:18

greg

"Nem. Vitalijra gondoltam ..." itt meg a nem után nem kell a pont csak utólag nem tudtam már javítani:)

Na, szóval ott Wladimirra gondoltam:)

» leibigab   válasz erre
    2008-10-07 16:29:50

greg

Nem. Vitalijra gondoltam, Chico írta, hogy: Peter esze semmi mert különben simán hozta volna a Vova elleni mérkőzést...arra válaszoltam.


Itt minden attól függ, hogy Vitalijt mennyire viseli meg az a közel 4 év kihagyás és öregedés. Általában ennyi idő után, egyből egy bajnok ellen, többnyire nem sikerülnek az ilyen visszatérések...

» leibigab   válasz erre
    2008-10-07 16:26:18

A képen olyan Peter mint ha Vitalij örökbefogadott nigériai kisfia lenne...:) Megvan azért a méretbeli különbség és akármilyen rozsdás Vitalij, így is sokkal jobb boxolo mint Peter! Ez a mecs csakis azért izgalmas mert Vitalij kihagyott 4 évet!

» Shaham   válasz erre
    2008-10-07 16:05:45

b+, vegye el valaki leonetol a billentyuzetet :D

    2008-10-07 16:02:04

Szerintem Jim Jeffries volt az első ilyen visszatérő, Õ 6 évet hagyott ki, és egyből világbajnoki címmérkőzésen tért vissza... Oké, azt tegyük hozzá, hogy neki egy Jack Johnson jutott osztályrészül, nem pedig egy Samuel Peter, aki finoman szólva jóval szerényebb képességekkel és tudással bír...

    2008-10-07 15:46:53

Az a baj azzal az érvvel,hogy Klicsko érzi hogy megy -e neki,meg hogy elég profi ahhoz hogy megítélje mire képes,stb. érvekkel,hogy már számtalan viszonylag intelligens ökölvívó volt a boksztörténelemben Ali-tól (persze sokkal régebben kezdődik a sor) Sugar Ray Leonard-on át Roy Jones-ig,akiknek ez nem sikerült,pedig azt hiszem ők is voltak olyan profik,mint Klicsko.

» superman   válasz erre
    2008-10-07 15:30:09

Reset: mondj jobbat ebben a mezőnyben, akit Peter elé tennél. Valuev? A két Klicsko? A sérült Chagaev? Sajnos Peter most ott van, ahova engedi a mai nehézsúly. De inkább ő, mint a ruszkik.

    2008-10-07 15:08:57

Klicskó nyer! Ha nem éreznék a győzelmet már rég sérültet jelentene.... Körbe veszik őt olyan emberek akik tárgyilagosan meg tudják ítélni, hogy mire képes a hurka nigériai ellen... Egy biztos Peter nem ér annyit, mint ahol van!

    2008-10-07 14:19:11

"Peter viszont Vova , Toney és McCline ellen is egyben volt az utolsó menetben"

Ja, de emlékezzünk, hogy legutóbb mennyire nem volt egyben a dagadék: az öreg Oleg ellen már a 4. menetben ki akarta köpni a tüdejét!

» Maris_szomszed   válasz erre
    2008-10-07 14:13:25

Leibigab, nem Vitalijra gondoltál folyamatosan?:)

    2008-10-07 13:55:37

Peter sztem csak az erejében bízhat Wladimir ellen, másban nem nagyon.

Itt konkrétan arra az egy nagy ütésre gondoltam.

» leibigab   válasz erre
    2008-10-07 13:52:18

Chico

"Peter egy suta topa nulla. azt gondolom csak a mögötte lévő nem kis arcoknak köszönheti az övecskéjét. áll a ring közepén mint valami jólakott óvodás, és egy nagy ütéssel akar elintézni mindent. Esze semmi mert különben simán hozta volna a Vova elleni mérkőzést."

Ha Peter egy suta topa nulla, akkor kétlem, hogy mindössze több ésszel simán tudta volna hozni a Wladimir elleni meccset:-) Mindenki abból él amilye van. Peternek ütőereje. Annyi esze meg azért van neki, hogy tudja, hogy az ellenfél állát kell célozni...
Gondolom, ha Peter edzője lennél, neked is meglenne a taktikád, hogy mit és hogyan kellene Wladimir ellen. Csak a taktikát, még ha jó is, a bunyós nem mindig tudja megvalósítani. És nem biztos, hogy azért, mert nincs hozzá esze...hanem mert mondjuk nincs meg hozzá a képessége, hogy megvalósítsa. Peter sztem csak az erejében bízhat Wladimir ellen, másban nem nagyon.

» leibigab   válasz erre
    2008-10-07 13:48:58

Talán üzletileg indokolt, hogy ne egy kishallal kezdjen Klicskó. Ebben az esetben biztosan keres sokmilliót ezen a meccsen, ha viszont először egy noname-mel szemben esetleg csalódást okozna, akkor már senki nem lenne kiváncsi a Samu-Vitya meccsre - így az megfelelő anyagi motiváció híján létre se jönne.
De, hogy a tárgyhoz is hozzászóljak: ha nem intézi el nagyon-nagyon könnyen Samu a 4 évet kihagyott Vitalíjt, akkor szerintem erkölcsi kötelessége leadni az övét.

» belizar   válasz erre
    2008-10-07 13:36:03

Peter egy suta topa nulla. azt gondolom csak a mögötte lévő nem kis arcoknak köszönheti az övecskéjét. áll a ring közepén mint valami jólakott óvodás, és egy nagy ütéssel akar elintézni mindent. Esze semmi mert különben simán hozta volna a Vova elleni mérkőzést. De ott is csak akkor tudott menetet nyerni ha leütötte.Sokat fejlődött, persze csak magához képest. Szerintem minden azon fog múlni hogy Vitya milyen állapotban tud ringbe lépni. Ha összekapja magát akkor írtam h szerintem egy Williams 2t láthatunk majd, csak nem tart majd 8 menetig. Annyival kisebb Peter hogy mire elérné a számára ideális ütőtávot addigra Vitya már bele fog verdesni abba nem kis fejébe pár olyat amitől majd szépen lassan elfogy a támadókedve és az önbizalma. De ha Vitya nem lesz topon, akkor természetesen igen keményen kicsaphatja az észlény, de azt gondolom van annyira profi Vitalij hogy tisztában legyen a saját korlátaival. Valamiért nagyon magabiztosak az öreg Fritzel.... Mindenesetre nagyon fogok szurkolni neki.

    2008-10-07 13:15:37

Blaze, azért azt ne feledd, hogy a nigériai végigbunyózta az előírt menetszámot Toney ellen és nyert is! Jó, más kérdés, hogy Toney egy hízlaldás középsúlyú, a maga kényelmes iramával, de ezt a tényt akkor sem szabad számításon kívül hagyni...

    2008-10-07 13:07:08

Ez a videó már régebbi Peterről, nem most készült. De ennek a végén is van 1-2 olyan felpörgése, amit azért nem szívesen vennék le arccal :) A sérülés meg benne van, de szerintem nem jutnak el odáig, hogy Klicsek izomzata megadja magát :)

    2008-10-07 13:02:10

pont ezt akartam volna írni... :-)
lehet, hogy Vitalij esetleg egy sérülés miatt kap ki... tényleg nehéz tippelni 4 év az fiatalabb korban is sok, de ennyi idősen még nagyobb lehet a kihagyás hatása... valami miatt mégis Vitalij-nak drukkolok.

    2008-10-07 12:56:54

Én azért nem tartom kizártnak azt sem hogy Klitschko a meccs alatt újból lesérül.Más az edzésen kesztyűzni mint egy ilyen tétmérkőzésen bokszolni.Mindent kiakar majd hozni magából,az adrenalin magasan lesz és nem tud odafigyelni,"vigyázni"magára.Ha pedig nem nem "esik szét" a háta vagy a válla,akkor szerintem simán hoznia kéne ezt a mérkőzést.Peter edzésvideóját elnézve,"szobor lassúságúnak" tűnt az afrikai és ez igen nagy hátránynak tűnik.Szombaton minden kiderül!/...és valaki sír valaki derűl.../

» ogreface   válasz erre
    2008-10-07 12:50:20

Én arra leszek kíváncsi, hogy Peter hogy megy közel Vityához bekapott ütés nélkül. Bár arra is, hogy azzal együtt hogy megy közel hozzá :) Ha Klicskó nem lesz a katasztrofálisnál rosszabb formában, nem tudom Peter hogy húzza ki a meccs végéig. Valamint Klicskó kiütéses veresége ellen szól még a magasságbeli különbség is. Ennyire felfelé KO értékű ütést bevinni nem annyira egyszerű. Főleg egy Vitya-szerű monstrum ellen, aki az esetlen robot mozgása ellenére azért többnyire jól tartja az ütőtávot. Szerintem Peter rá fog lépni egy rozsdás jobbosra a 6. menet környékén. A pontozást teljesen kizártnak tartom. Márcsak azért is, mert szép pénzt buknék rajta :) Egyikük sem a 12 menetes meccsek specialistája, kakaó viszont van mindkét oldalon... :)

    2008-10-07 12:45:47

Ha te mondod Erwin....

    2008-10-07 12:45:07

Peter vezetett az összes pontozónál 4 menet után.Bemondták.

» superman   válasz erre
    2008-10-07 12:35:30

Shelf, és ha NC lesz? :D
Lehet, h Vitalij már csak 1-2 mérkőzésre tud csúcsformába kerülni, és nem akarta az erejét felhozómeccsekre "pazarolni". Majd kiderül minden szombat este. Én szurkolok neki.
Más: megnéztem samu mérlegét a boxrecen, és a Maskaev elleni meccs pontozása meglepett. Én emlékszem rosszul, v a képernyőre kiírt állás 4 menet után egál volt?
A Maske meccs egy szempontból érdekes volt: látni, h 2 menetenként h kopott le a rozsda.

    2008-10-07 11:31:06

Chico

Az első hozzászólásod már igen csak túlment a jó ízlés határán. Légyszíves moderáld magad.

    2008-10-07 11:22:46

Klitschko nem úszhatja meg simán a 4 kihagyott évet. Nem is értem miért egyből címmeccsel kezd, de ez legyen az ő baja. Peter szerintem hozza a meccset.

    2008-10-07 11:04:00

Amennyire én tudom Vlagyimir Klicsko beceneve a "Steelhammer", Vitalijé az "Ironfist".
Egyébként szerintem Peter győz. Vagy Vitalij. Esetleg döntetlen lesz. Más eredményt elképzelni sem tudok.

    2008-10-07 11:01:01

Én a Peter Vova utolsó menetről sokmindent el tudnék mondani de azt nem h Peter egyben volt. elég keményen meg is lett fogva, és rendesen elfáradt... csak fújtatott és pislogott nagyokat hozzá. legalább is nekem úgy tűnt...

    2008-10-07 10:47:27

Urak! Én kizártnak tartom Peter győzelmét, Klicskonak mindig is feküdtek a nála 20-25cm-rel alacsonyabb ellenfelek. Véleményem szerint Vitalinak könnyű dolga lesz, hosszú jabekkel távol tudja magától tartani Petert, ha pedig Peter beugrik egyszerűen le fogja és eltólja magától. Tippem 8. menetben Peter padlót fog és nem akar majd felállni!

    2008-10-07 10:17:14

köszi a cikket, tetszett, szerintem meg ez a mérkőzés abszolut két esélyes.

    2008-10-07 10:16:37

Nagyon kétesélyes a meccs, de inkább Peter-re tippelek. Nem mert erősebb v okosabb...:D Hanem fiatalabb, jó kondiban van, pontozással is erősen kell verjék, míg VitKlics teljesítménye kérdéses ennyi kihagyás után.

» grabanc   válasz erre
    2008-10-07 10:13:26

Peter 184cm-je még nem is lenne keves (Sonny Liston se volt sokkal nagyobb
Tyson és Tua pedig még nála is kissebbek mégis 4meneten belül kicsapták volna Petert) a probléma ez http://www.youtube.com/watch?v...

» Monzon   válasz erre
    2008-10-07 09:58:55

Ha Vitya a régi formájának 70 %- át tudja produkálni, akkor szétveri a vadembert. De az is jó dolog lenne, ha Petya átsétálna rajta, hogy Vitya visszavonuljon végre.

» matador   válasz erre
    2008-10-07 09:54:39

Erwin-nel értek tök egyet + annyi. hogy szerintem sima kondi KO-lesz. Samupeti behúzza a 10-11. menetben.

    2008-10-07 09:43:13

Gratula Leone, ez velős volt!

» tony26   válasz erre
    2008-10-07 09:36:45

Munkásököl, vasököl, oda sújt, ahova köll... :)

Csakhogy ez most nem így lesz, és szerintem Peter kiüti. Meg szurkolok is ennek, bár jobban örülnék, ha inkább az antibunyós Vlagyimirt verné el.

    2008-10-07 09:32:48

Greg.

Te kezdted. :)

    2008-10-07 09:28:35

Acélkalapács névvel Vovát szokták illetni, nem? Vityát Vasökölnek hívták.

» pifpaf   válasz erre
    2008-10-07 09:14:23

Leone hozzászólása garantálja, h megint beinduljanak a kommentek. Ez amolyan olaj a tűzre :)

Romsy mostanában miért nem tippel?

» VMVKWA   válasz erre
    2008-10-07 08:48:36

szögezzünk, bocs

    2008-10-07 08:48:12

Szegezzünk le szerintem egy dolgot jó előre: senki ne álljon neki fejtegetni a Vitalij vs. Lewis meccset, mint a Vitalij hírek 99,99% - ánál általában, mert megint lesz 800 felesleges fikció. De tényleg!

Amúgy én még mindig teljesen kakukk vagyok azügyben, hogy mit tippeljek. Ha nagyon ki akarom matekozni a dolgot, akkor Vitalij pontozásos győzelmére voksolnék. Peter remek formában van, az önbizalma is nagy, nagyot üt, és a feje is bírja a pofonokat. Viszont hajlamos pontatlanságra, néha össze-vissza csapkod, ezeket pedig Vitalij nagyon szereti és ki is tudja használni. Klicsko formája sötét ló, viszont magasabb, hosszabb az ütőtávja, általában pontos és a német közönség is mellette van (továbbá valószínű, hogy a pontozók is).

Én úgy gondolom, hogy Klicsko "takarékos" üzemmódra fog kapcsolni, nem fog nagyon kockázatot vállalni, mint az utolsó, USA beli meccsein, hanem a Lennox Lewis elleni meccset megelőző összecsapásain (Bean, Donald, stb.) alkalmazott unalmas, nézhetetlen stratégiával fog kijönni, menetenként 15 ütéssel és a végén pontozásos győzelmet fog aratni.

    2008-10-07 08:47:41
Ugrás az oldal tetejére