×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Szombaton éjszaka immár negyedik alkalommal lépett kötelek közé 2024-05-05 10:54:50 https://www.profiboksz.hu/2024/05/05/canelo-sikeret-hozta-a-mexikoi-hazirangado---stanionis-figueroa-es-barrios-is-gyozott-vegasban/

Canelo sikerét hozta a mexikói házirangadó - Stanionis, Figueroa és Barrios is győzött Vegasban

Szombaton éjszaka immár negyedik alkalommal lépett kötelek közé nagyközépsúlyú vitathatatlan bajnokként Saul ’Canelo’ Alvarez, a WBA, WBC, WBO, IBF világbajnoki öveket is birtokló mexikói klasszist pedig honfitársa, a veretlen Jaime Munguia próbálta megállítani a Las Vegasban.

Embed from Getty Images

Az izgalmasnak ígérkező csatát Munguia kezdte jobban, aki úgy tűnt, el is vihette az első 3 menetet. A 4. etapban aztán „megérkezett” Alvarez, aki egy pazar, fejre mért jobbfelütéssel padlóra küldte vetélytársát.


Az esetet követően Munguia összekapta magát, de némileg visszavett a lendületből. Ki kell emelni, hogy a szorítóban egy vérbeli mexikói stílusú csata zajlott a nézők legnagyobb megelégedésére, azaz egyik öklöző sem spórolt a munícióval, és kemény ütésváltásokkal igyekeztek egymást lebontani.

A forgatókönyv a folytatásban relatíve egyszerű volt: Munguia első sorban az indított ütések mennyiségére helyezte a hangsúlyt, míg Canelo jól dolgozott az egyenesével, közben pedig a hangsúlyosabb találatokat is ő jegyezhette. A finisbe fordulva a kihívó újra rákapcsolt (vélhetően érezhette Munguia, hogy kellenének a záró menetek a meccs megnyeréséhez), Alvarez viszont higgadtan kontrázva kordában tudta tartani ellenfelét.

A remek ütközet zárását követően a pontozókra irányult a figyelem, ők pedig egyhangúan Alvarezt látták jobbnak (117-110, 116-111, 115-112), aki ezzel továbbra is őrzi nagyközépsúlyú trónját.

>> Videó: a mérkőzés teljes felvétele


Az esemény programjában húzott kesztyűt a WBA váltósúlyú reguláris bajnoka, Eimantas Stanionis, a veretlen litván bunyós pedig 12 menetben, egyhangú pontozással (119-109, 118-110, 117-111) múlta felül a venezuelai Gabriel Maestret.




Szintén lehetőséget kapott a gálán a WBC interim, azaz ideiglenes pehelysúlyú világbajnoka, Brandon Figueroa. A látványos stílusú texasi bunyósra ezúttal a korábbi világelső nevadai Jessie Magdaleno várt, aki a 9. menetig bírta a gyűrődést, ekkor viszont Figueroa betalált egy gyilkos testütéssel, a vezetőbíró pedig kiszámolta Magdaleno-t.




WBC váltósúlyú ideiglenes bajnoki trónját tette kockára Mario Barrios, a 28 éves texasi sportoló ezúttal az argentin Fabian Andres Maidanával (a korábbi világelső Marcos Maidana testvérével) csapott össze. A küzdelem szorosan alakult, de hiába volt agresszívabb Maidana, a pontosabban dolgozó Barrios a harmadik menetben padlóra tudta küldeni, és a pontozók összességében is az ő teljesítményét értékelték jobban (116-111, 116-111, 116-111), így Barrios kezét emelték a magasba a záró, 12. etapot követően.

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@La Cucaracha: Nyilván a jelenlegi, aktív bunyósokra gondolt, és azok között tényleg nem sok van akinek jobb az ellenfél listája...

» gulogulo   válasz erre
    2024-05-12 18:52:59

@outlaw1: Már hogy ne tudnék jobbat mondani?

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-05-07 20:12:48

@La Cucaracha: Nem tudsz jobbat mondani,sorry

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-07 18:19:33

@outlaw1: "Senkinek nincs ilyen ellenfél listája és nem is lesz egy ideig"

Most ha csak szimplán az ellenfél listát nézzük, Chisorának és Parkernek is elég jó, még sem fogjuk legendának nevezni őket (hiszen számos esetben ki is kaptak a legjobbaktól).
Caneló listájával az a bajom, hogy a legnagyobb kihívásait elbukta, és sok nagy kihívását meg csak trükközéssel tudta abszolválni.
Ezzel alapvetően nem lenne baj (mármint hogy kikapott), csak kezeljük helyén azt a kijelentést, hogy neki van a legjobb listája.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-05-07 01:28:26

@outlaw1: szerintem igen

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-05-06 19:48:12

@Sarkozi Robert: És szerinted Benavidez legyozne Alvarezt?

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-06 19:31:57

@outlaw1: En nem azt mondtam hogy nem ismerem el Alvarezt, hanem azt hogy szerintem nagykozepben nem lehet vitathatatlannak kikialtani ugy hogy pont a legutosebb es legigeresetebb kihivojaval evekig nem hajlando bokszol...Nem veletlen nem talalkoztak, nem kulso korulmenyek miatt, hanem azert mert Alvarez nem akart vele bokszolni. Tetszik vagy sem, Alvarez nagykozepsuly vitathatatlan bajnoka elvileg, es Benavidez legitim kihivoja volt ebben sulycsoportban evekig. A vegen mar olyan ajanlatot tettek neki hogy Alvarez keres 40 millat Benya pedig apropenzert bokszol, de meg igy sem felelt meg neki a dolog. Nincs ezzel baj ha ugy gondolja hogy ez tul sok lenne neki, es leadja az oveket, de ezzel csak vissza tartott egy olyan bunyost aki siman vitathatatlan lett volna a sulycsoportban.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-05-06 17:51:57

@bandi78: Igen, egyetértek.

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-06 17:19:24

@outlaw1: "Crawford most pl egy (számomra) ismeretlennek megy"
Crawford egy külön sztori, menne ő nagy nevek ellen, de valahogy nem jön neki össze, úgy tűnik, nem rajta múlik.

"May annak idején bulimeccseken brillírozott,nem ment Porterrel meg Thurmannal,ment Pac ellen sok év késéssel meg a haverjával."
Kapta is rendesen az ívet érte anno. :)

"Vagy manapság Fury meg Joshua."
Szerintem Fury kifejezetten kapja az osztást, az AJ híreket nem mindig olvasom, de szerintem érte őt is kritika.

Ha Canelo visszavonul majd, nyilván egy szép, teljes és nagyon kiemelkedő pályafutás lesz mögötte és nem a Bena elleni meccs megtörténte vagy nem megtörténte alapján ítéli meg majd bárki is. De jelenelég ott van aktívan a p4p első 3 között (ki szerint 1., 2., 3. az tökmindegy), tehát mindig jogosan érdekli majd az embereket, hogy ki ellen mennek a legjobbak. Ha visszaesne a p4p lista 20. helye köré, sokkal kevésbé lennének szőrszálhasogatók az emberek. De jelenleg a topon van :)

» bandi78   válasz erre
    2024-05-06 16:49:13

@bandi78: Értem,mondtam,de ez eléggé szubjektív hogy ő a legjobb,csak a legjobbakkal bokszoljon.
Crawford most pl egy (számomra) ismeretlennek megy,May annak idején bulimeccseken brillírozott,nem ment Porterrel meg Thurmannal,ment Pac ellen sok év késéssel meg a haverjával.
Mégsem hánytorgatja fel senki.
Vagy manapság Fury meg Joshua.
Mondjuk ott a másik része a dolognak,hogy Canelo azt csinál amit akar.
De az sem egy jó megközelítés.

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-06 16:13:44

@outlaw1: Amikor k*rvul el a boksz, akkor a legnagyobb névre nagyobb elvárások helyeződnek. Folyamatosan mondja, hogy ő legjobb, őt tolják mindenhol. Rendben, de az -szerintem- felelősséggel is jár.

"Nem értem ki miért vagy melyik mérkőzéséből kiindulva gondolja Alvarez verőnek."
Legitim és jogos kihívó volt hosszú ideig. Nem kapott lehetőséget. Lehet az első ütéssel lecsapja Alvarez, de ez nem derült ki. Napjaink legjobb bunyósával kapcsolatban meg lehet jogos elvárás, hogy a legveszélyesebb kihívókat ne kerülje el. Akkor sem, ha elméletben 10-ből 10x veri.

"Miért csak vele kapcsolatban vannak ilyen igények?"
Jelenleg ő a legnagyobb név, mint ahogy ezt hangoztatja is mindenhol. Inoue ilyet sosem mondana, viszont kiáll mindenkivel. Crawford jóval kisebbként kihívta Canelót, hogy bizonyítsa, hogy ő a legjobb. Ott sem lett semmi.

"Nem veretlen,nem egy angyal,de nem elismeri képtelenség, legalábbis számomra."

Ezt nem vágom, ki az, aki nem ismerte el Canelót? Ilyet nem találsz. Az, hogy a p4p listán hol áll per pillanat, max az képezi a kérdés tárgyát, de mindenki a p4p lista első 10 helyén nagyon is el van ismerve. És ott igenis számít, hogy ki milyen erős ellenfél ellen megy éppen. A legjobbak között ki a legjobb. A súlycsoporttól független ranglista élmezőnyében mindenkivel szemben magas elvárások vannak, nem csak Canelóval szemben. Ez egy más liga, itt bent is kell maradni, nem csak bekerülni kell.

» bandi78   válasz erre
    2024-05-06 15:20:13

@La Cucaracha: Nem veretlen,nem egy angyal,de nem elismeri képtelenség, legalábbis számomra.
Senkinek nincs ilyen ellenfél listája és nem is lesz egy ideig.
Eddig ok.
De most ez a Benavidez emlegetés.
Nem értem ki miért vagy melyik mérkőzéséből kiindulva gondolja Alvarez verőnek.
Mungianak is hasonló jó ellenfelei voltak.
Most akkor addig senki nem jó amíg le nem győz egy nagyobb embert?
Jó jó legyőzte most Mungiat de miért nem megy ezzel még azzal.
Miért csak vele kapcsolatban vannak ilyen igények?
Tényleg talán csak Inoue kikezdhetetlen ilyen szempontból.
Ezt nem értem.

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-06 14:19:58

@outlaw1: Ez tök igaz, én is mindig ezt mondom, hogy mindenki listájába bele lehet kötni.
De az viszont tény, hogy annyi ügyeskedés, félrepontontozás, meg hasonló nem sok P4P bunyós nevéhez köthető, mint amennyi Canelóhoz.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-05-06 13:23:54

@bandi78: Ezt értem,de most mindenki Benavidezrol beszél,meg félnehézsúlyúakrol.
Alvarez nem az.
Nincs és nem is volt olyan bokszoló aki csak a legjobbakkal bokszolt, legalábbis nem ugrik be soha.
Szerintem ez a "végre egy legit ellenfél" kijelentés volt számomra erős,mintha a Mexikó öt évente lépne ilyenek ellen ringbe.
Kivétel nélkül minden nagyobb bunyós ellenfél listájába bele lehet kötni,ezen a vonalon haladva.
Mindegyikébe.

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-06 12:19:44

@ogreface: lehet hogy ezek kozul legtobben nem jatszanak tippjatekot egyaltalan (mint pl en sem)

» menyus   válasz erre
    2024-05-06 12:13:40

Engem egy dolog lepett meg, mégpedig az, hogy többen is írták, hogy meglepetést várnak, viszont a tippjátékban egyetlen egy ember sem tett Munguia győzelmére. :)

» ogreface   válasz erre
    2024-05-06 11:19:59

@outlaw1: Ez már hányszor ki lett tárgyalva... Canelo az aki folyamatosan ment felfele meg felfele nézegetett, nevetséges ajánlatokat tett, Bivol állította meg ezeket az álmait meg az a nevetséges cirkálós ajánlat amit tettek és nem fogadta el a másik fél.

» Mr. Stone Cold   válasz erre
    2024-05-06 10:09:08

@outlaw1: "Ahogy nézegettem kikkel bokszolt az utóbbi években szerintem mindegyik az volt, nehéz belekötni a listába.
Amúgy ha ő kerül szóba,miert termeszetes hogy nála egy-ket számmal nagyobb ellenfelekkel látná egy ringben mindenki,most pl Benavidez ellen."
Először is: többször, sok helyen ki lett jelentve, hogy Canelo a p4p #1, a boksz zászlóshajója, meg a többi. Ehhez mérhetők az elvárások is, ez talán jogos. A saját (!) súlycsoportjában (ugyanis Benavidez most lépett fel csak, az elmúlt években egy súlycsoportban voltak Alvarezzel, Andrade (akivel amúgy szintén nem meccselt Canelo), Plant Lemieux volt az elmúlt 3 meccse Canelo sűlycsoportjában) 2 legit kihívója volt az elműlt években, egyikkel sem állt kis mostanáig. Helyette felhozott egy kiöregedett Golovkint a saját súlycsoportjába, Charlo súlycsoportjáról ne is beszéljünk, szóba került a másik Charlo is szóba került, aki szintén nem ez a súly, meg mióta ring közelében sem járt, szóba került, hogy extrém lefogyasztják Badou Jacket, meg egy rakat olyan hülyeség, hogy Munguia csak az utolsó percben realizálódott kb. Munguia és Benavidez tönkreverték Canelo előző ellenfeleit (Munguia Rydert nullázta le), hogy végre ringbe csalogassák Alvarezt, aki mindenki mással szóba került Bivol után, csak a kettő olyannal nem, akik letettek annyit, hogy a saját súlyában kihívják a boksz zászlóshajóját.

"Amúgy ha ő kerül szóba,miert termeszetes hogy nála egy-ket számmal nagyobb ellenfelekkel látná egy ringben mindenki,most pl Benavidez ellen."
Benavidez Alvarez súlycsoportja volt éveken keresztül, egészen a legutolsó meccséig, csak feljebb ment mert nem tudta Alvarezt a ringbe csalogatni. Munguia szintén Alvarez súlycsoportja, mi ez a mániád a nagyobb ellenfelekkel kapcsolatban? Magasabbak Alvareznél, de a ringben Canelo szokott a legnehezebb lenni általában. Súlycsoportok vannak a bokszban és nem magassági csoportok, Tszyu sem rinyált, mert egy fejjel magasabb volt az ellenfele. A boksz arcától azt várnám, hogy nem kerüli a kihívásokat. Ezért örültem ennek a meccsnek és nyilatkoztam elismerően az ellenfél-választásról meg a teljesítményről.
Nagyobb arc, nagyobb titulusok, nagyobb elvárás. Nincs ezzel baj, de ahhoz mérten kell ellenfelet is választani. Ennyi. Most olyat sikerült és ennek mindenki örül. Furyt sem a Chrisora 3-on akarta látni a nagyérdemű, hanem Usyk ellen. Teljesen jogos, nem?

A legjobbnak tartod magad? A legjobb kihívókkal kell küzdened akkor (reális, FAIR és ésszerű keretek között). Ez itt a lényeg, szerintem ezt nem kell túlmagyarázni, Ez a legtöbb sportban így van. Néha a bokszban is, szerencsére :)

» bandi78   válasz erre
    2024-05-06 09:20:20

@bandi78: Végre egy legit ellenfél ellen...
Ahogy nézegettem kikkel bokszolt az utóbbi években szerintem mindegyik az volt, nehéz belekötni a listába.
Amúgy ha ő kerül szóba,miert termeszetes hogy nála egy-ket számmal nagyobb ellenfelekkel látná egy ringben mindenki,most pl Benavidez ellen.
Mert már mindenkit megvert,vagy mert verve szeretnék ismét látni?
Sosem olvastam olyat hogy pl May,vagy Golovkin, menjen feljebb,ott kapirgaljon.

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-06 07:28:45

Sokan sejtettuk, h meredek meccs lehet canelonak. En spec emelem kalapom elotte, h egy alapvetoen nagyobb, prime mehika vorior ellen ezt tudta produkalni . Es egyúttal hőbörgök is amiert szinte soha nem alkalmazzak a 10-10-es menetpontozast. Nagyon fals vegeredmenyek szuletnek igy.
Komoly, ferfias kuzdelem volt, ahol mindket fel megveregetheti a sajat vállát (is).
Ujranezős...

    2024-05-06 01:33:37

@rumble: Berlanga, Mbilli ellen talán mehetne Alvarez. Pacheco, Bazinyan nem ellenfél.

» Wolwerine   válasz erre
    2024-05-05 23:59:07

@Sarkozi Robert: Pontosan, ezt írtam én is. Canelo egyikőjük ellen sem akar bokszolni.
Szerinted mi lenne egy Benavidez - Morrell Jr. meccs vége?

» Wolwerine   válasz erre
    2024-05-05 23:57:21

Szerintem ezzel a meccsel mindkettő jól járt. Canelo végre egy legit ellenfél ellen egy látványos meccsen, értékes győzelmet aratott, Munguia meg a vereség ellenére nagyon odatette a névjegyét, szerintem nagy meccsekre számíthat a továbbiakban is.
A hogyan tovább Alvarez esetében érdekes, mert a komoly ellenfelek most extra rizikót is jelentenek egyben, komolytalanokkal meg nem igen bohóckodhat, ha továbbra is a p4p lista élmezőnyében szándékozik tanyázni.
@menyus: visszanéztem közben a meccset, nem nekem való ez a pontozás, némely menetet néha ide adnám, néha oda :D

» bandi78   válasz erre
    2024-05-05 23:38:22

@Sarkozi Robert: Ez a Benavidez kerulgetes tényleg kezd gyanús lenni, de így a Munguia meccs után, ha őt kivesszuk a kepletbol, konkrétan elfogytak az opciók. Esetleg a másik Charlo még, de arra senki nem kíváncsi.

» rumble   válasz erre
    2024-05-05 21:31:44

Nagy meccs volt...nem üvöltöztek egymás arcába hanem zorallba letolták keményen ahogy kell...ilyen férfiakból van egyre inkább hiány a világban sajna...akinek meg Fury kell meg Paul meg Ticián meg ilyenek azoknak irány a tiktok

» Hatton   válasz erre
    2024-05-05 21:16:31

@Wolwerine: Evekig Canelo utan az elso szamu alakja volt a sulycsoportnak. Ha Canelo akarta volna mar reg osszejon a meccs, de ertheto okokbol nem akarja(csak igy meg szamomra nem vitathatatlan valaki hogy pont a legjobb kihivojaval nem bokszol...). Legutobb 40 millios ajanlatot tettek neki, es meg azt is elutasitotta. Ezutan dontottek ugy hogy felmegy felnehezbe mert a tovabbiakban semmi ertelme nem volt tovabb varnia a semmire. Felnehezben meg plane nem fog ellene bokszolni a voros, hiaba kacsintgatott tobbszor felfele.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-05-05 19:18:53

@VRRRT: A friss bajnok Balkéz ( Zurdo)?

» Wolwerine   válasz erre
    2024-05-05 16:59:51

@Sarkozi Robert: Benavidez es Morrell Jr. is felment félnehézsúlyba. Egyrészt esélytelennek látják a Canelo elleni pénzes meccset, másrészt pld. Benavidez már képtelen hozni a szuperközépsúly felső határát. Nem látom realitását, hogy Canelo bármelyik feltörekvő fiatal ellen kiálljon. Catchweight-et pedig szerintem nem vállal.

» Wolwerine   válasz erre
    2024-05-05 16:58:59

Jöhet Ramirez cirkálóban?

    2024-05-05 15:30:05

Ne ugorjanak a torkomnak a Alvarez gyűlölök,de néha az az érzésem Canelo ugyanazt csinálja mint amit Roy Jones is lenyilatkozott,hogy annyit tesz a győzelemért amennyi éppen kell.
Ettől függetlenül Benavidez ellen is esélyesnek tartom.

» outlaw1   válasz erre
    2024-05-05 15:09:46

Mar csak 1 evek ota egeto kerdes maradt: mikor vallalja a Benavidez meccset....

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-05-05 14:33:52

Sztem 4 menetet vitt el a kihívó, de azt a bírót se tiltanám el aki szerint csak 3at...
Maestrenek csak egy menetet adni véleményesebb sztem...

» faceload2   válasz erre
    2024-05-05 14:04:51

@bandi78: En sem pontoztam de most hirtelen úgy rémlik hogy "Hájmi" nálam elvitte az első hármat, a 9.-et meg a 10.-et (vagy 11.-et, most hirtelen nem emlékszem) tisztán.
És a többi is azért viszonylag jo menet volt, a leütést leszamitva szerintem nem volt egy domináns győzelem.
Canelonak viszont nagyon durva ütésállósága van, viszont szerintem már korántsem olyan effektív mint mondjuk Smith ellen volt, vhogy lassabb és már nem üt annyi kombót mint régen. Munguia meg az elején iszonyat jó jab-ekkel operált, és jól kombinált testre-fejre, szerintem még fejlődésben van..

» menyus   válasz erre
    2024-05-05 11:38:50

@bandi78: A 117-110-es pontozásra értettem, azzal van gondom, nyilván, érzésre a 115-112 volt a reális, a 116-111-et is biztos meg lehet magyarázni, de biztosan nem csak 3 menetet éreztem tiszta Munguiának, hanem tuti többet. Nem számoltam, szerencsére jó meccs volt, ilyenre nem lehetett figyelni :)

» bandi78   válasz erre
    2024-05-05 11:09:30

Nagyon jó kis meccs volt -csak most reggel tudtam megnézni. Mindenképpen újranézős, elsőre nekem a pontozásnál szorosabbnak tűnt, de nem vagyok egy nagy pontozó, szóval lehet, hogy reális, bár az Alvarez-meccseken... Csak 3 menetet nyert volna Muguia -akinek nem úgy ejtik a nevét, mint gondoltam :D - ?...
Viszont ezek után nekem úgy tűnik, nem véletlen kerülik Benát...

» bandi78   válasz erre
    2024-05-05 11:05:17
Ugrás az oldal tetejére