×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Szombaton este Rijádban feszül egymásnak a WBC nehézsúlyú 2023-10-24 18:15:46 https://www.profiboksz.hu/2023/10/24/fury-perrel-fenyegeti-usykot-ha-nem-all-ki-ellene-decemberben/

Fury perrel fenyegeti Usykot, ha nem áll ki ellene decemberben

Szombaton este Rijádban feszül egymásnak a WBC nehézsúlyú világbajnoka, a veretlen Tyson Fury és a korábbi MMA-bajnok Francis Ngannou. Az ökölvívó szabályok szerint lebonyolításra kerülő (papíron konkrét tét nélküli) mérkőzés megosztja a bokszrajongókat, és sokan már az elvileg szerződés szintjén lefixált, és a nehézsúly vitathatatlan trónjáért zajló Fury vs. Usyk csúcsrangadót várják, amelynek egyik lehetséges időpontja december 23., ami sok szempontból nem tűnik ideálisnak.

Embed from Getty Images
Egyrészt túl közel van egymáshoz a két dátum, másrészt simán összeszedhet egy sérülést Fury, harmadrészt pedig (még ha erre minimális is az esély) nem zárhatunk ki 100%-ig egy olyan verziót, amely alapján Ngannou nyeri a találkozót (ez utóbbi óriási katasztrófa lenne Furyéknak, azt pedig csak igazán nagy rosszindulattal lehetne feltételezni, hogy az összecsapás végeredménye előre el van döntve).

A képletben ott van még persze az ukrán WBA, WBO, IBF, IBO címvédő Usyk is, aki 14 hetes felkészüléssel szeretne nekifutni élete megmérettetésének, ráadásul sérülésekkel is bajlódik, emiatt pedig egészen áprilisig tolná el a meccset, ezt viszont Fury nem nézi jó szemmel. A WBC bajnok a Sky Sportsnak adott egyik friss interjújában beszélt arról, hogy ő egyértelműen decemberi időpontban gondolkodik, és ha Usyk ebbe nem megy bele, annak következményei lehetnek, konkrétan pert akaszt a nyakába.

„Usyknak decemberben kell velem bokszolnia, nincsen más választása. Aláírt egy szerződést, szóval ha nem áll ki velem még idén, akkor szerződésszegést követ el, és be fogjuk perelni.” – fogalmazott röviden Fury.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Sarkozi Robert: "Na most akkor ki kivel nem akar kiallni?"

Most -így, az Ngannou-meccs után- már meg is van a válasz.

» Perkins   válasz erre
    2023-11-03 12:56:55

@La Cucaracha: Ez meg Neked ment. Kicsot fura ez az oldaĺ ma :)

» bandi78   válasz erre
    2023-10-26 21:06:18

Szerintem meglincselik ha elbaltaz valamit Ngannou (csakazertisleiromjolanevet) ellen vagy csak leserjl. :D

» bandi78   válasz erre
    2023-10-26 21:05:29

Usyk fél

» felix trinidad   válasz erre
    2023-10-26 20:21:54

@bandi78: Na igen, amit kifejezetten neked szántam, az az a rész, hogy nem biztos, hogy pár millió plussz dollárért megéri évekig húzni egy meccset, mert egyrészt nem biztos, hogy az a pénz reálértéken több lesz, másrészt bármikor történhet sérülés, baleset, stb., az meg aztán főleg nem hoz többet (most is, Ngannou ellen simán lehet egy bokaficam, csukló sérülés, felrepedés, stb.).

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-26 12:33:40

@La Cucaracha: Akkor félreértettelek, azt hittem nekem címezted a mondandód minden részét -lévén az én kommentemre adott válaszban írtad, azt, amit- és beleláttál a kommentembe olyat is, ami nagyon nem volt ott :)
Nem mondom, hogy zseni bármelyik is üzletileg, de Fury csak kapott egy sajt reality show-t, csak el tud adni egy kamu bokszmeccset jó sok zsetonért, Usyk is odaért, hogy igazán pénzes meccsen bokszoljon, szóval bármit csinálnak is, szegények azért nem lesznek, Fury meg már erősen dolgozik a boksz utáni életének a bebiztosításán.
Szerintem ebben a komédiában mindkettő benne van, a sok pénz nagy motiváció, még ha kívülről nem is így látszik. Engem már csak annyiban érdekel ez a ... színház, hogy lépjenek ringbe, legyen egy egyértelmű, vitathatatlan bajnok és pont. Eddig röhögtem volna, ha Francis meglepetést tud okozni, de mint bokszrajongónak most muszáj drukkolnom annak, hogy Fury simán és sérülésmentesen hozza a kötelezőt -ha nem bohóckodik, akkor NgNnau (egyszer csak leírom majd jól is) max a bokszzsák szerepét tölti majd be. Ha véletlen kicsapatja magát Fury, azzal többet ártana boksznak mint a Paulok összesen... Ez a meccs kb akkor fog érdekelni, ha legalább a mérlegelés megtörtént már és Usyk és Fury is ott voltak. Akkor talán elhiszem majd, hogy másnap ringbe is lépnek. Addig mehet a show tovább, nem tudnak meghatni.

» bandi78   válasz erre
    2023-10-26 12:18:52

@shortrightuppercut: " Az Klicskó vádlisérülése miatt volt"

Ja, tényleg. Igazad van. Köszi!

» Perkins   válasz erre
    2023-10-26 12:14:12

@bandi78: Még egy gondolat, ha jól rémlik (persze ezek az adatok nem mindig 100%-osak) Usyk kb. háromszor annyi pénzt keresett Joshua ellen, mint Fury Wilder ellen.
Ezek szerint a Király nem akkora Gyuribá, mint aminek sokan gondolják, Usyk meg mégsem olyan hülye, ahogy a Fury-fanok gondolják :)

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-26 11:27:49

@bandi78: Teljesen félre értettél :) Soros Györgyöt, mint pénzügyi szakembert említettem, nem a politikai "szerepe" miatt (nem nézek M1-et, nem is jutott eszembe ez a vonal, amikor leírtam).
És nem a te kommentedből indultam ki (hiszen te valóban nem írtál ilyet), hanem abból, hogy az elmúlt 8 évben (nem, ezt sem politikai céllal írom :)) mindig meg lett magyarázva Fury 1-1 ballépése, beszólása, húzása azzal, hogy így meg úgy zseni/ravasz/money maker stb...(emlékeztetőül: a Wlad visszavágónál mind a két kifarolás előtt meg lett magyarázva, hogy így meg úgy kizökkenti Wladot, meg direkt szívatja, hogy kizökkentse, meg belemászik a fejébe ezzel, meg megduplázza a pénzét...hát ööö...).
De alapból azzal kezdtem az írásom, hogy a bohóckodós-promózós részt nem tagadom, pusztán nem értek egyet azzal, hogy Fury minden lépése profi és tudatos lenne, és ezt érvekkel alá is támasztottam, nem gondolom, hogy "zakkant" lett volna a kommentem.
Ja, és semmi baj sincs azzal, hogy zseninek tartod Fury-t, a Dzsipó esetében sosem a boxtudása szolgáltatja a vitatémát.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-26 10:28:06

@Peacock: Az előző első része Neked ment, valamiért kiszedett belőle a rendszer. Bocsánat!

» bandi78   válasz erre
    2023-10-26 09:15:20

Én erről az egy konkrét meccsről beszélek, ami -ha minden igaz- olyan összegekkel jár, ami nagyon kevésszer fordult elő eddig a boksz történelmében. Szerintem itt a legtöbb körítés színjáték mindkét fél (igen, szerintem Usykék is partnerek ebben, van az a pénz) aktív részvétele mellett és a minél több haszon szerzése a fő cél. Nem általánosítottam minden bokszmeccsre, ez egy nagyon speciális meccs, kevés esetben van ennyi az asztalon.
(de, amit írsz, hogy tudatosan kerülnek valakit: ott is főleg az van a háttérben, hogy adott bokszoló keres átlag x összeget, várhatóan van még n db meccse ezen átlaggal. Ha most egy riszkes meccsért kap 2-3-4x-et, akkor bele kell kalkulálni, hogy adott esetben a további meccsein az eddig kalkuláltnál sokkal kevesebbet fog keresni. És lehet, hogy már nem is olyan vonzó az átlag feletti fizu. Persze, van, aki nem kalkulálhat, mert kiszolgáltatott helyzetben van, de az ekkora kaliberű meccseknél azért szokott lenni némi-nemű mozgástere a feleknek. Kinek több, kinek kevesebb. Szóval a kerülésben is legtöbbször(!) üzleti érdek van mintsem félelem, hogy ringbe lépjenek egy komoly ellenféllel. Vagy elhúzzák, ami azzal jár, hogy aszokásos x-es átlagot hozza, és a nagy meccs még mindig elég jól fizet a vége felé, de ha akkor kikap már nem borul minden. Szerintem. És legtöbbször nem feltétlen a bunyós mondja meg, kivel akar játszani meg kivel nem. A promótereknek meg -bármilyen meglepő is ez- a $ lebeg szemük előtt első sorban.) Ezért is drukkolok az olyan bunyósoknak, mint Tim Tszyu annyira, mert -még- nem elsősorban az anyagiak vezérlik őket. nem szeretem ezt az anyagias sportot, de ettől még ez van, rég nem a kihívások keresése van az elsődleges helyen a meccsek megszervezése mögött, hanem a minél több haszon elérése. Nem tetszik nekem (sem), de ez van, ezt kell szeretni cagy nem szeretni.

@LaCucaracha kolléga: "Szóval, szerintem ez a Fury "a cigányság Soros Györgye" elmélet sok sebből vérzik"
Ugh... Nem vagyok sem Fury, sem Usyk fan, mindkettőt kedvelem, mindkettő zseni a maga módján. Szerintem. Az idézett mondatodat nem tudom, honnan vezetted le, de vannak komoly gondok, úgy látom. Alapból egy normális emberke vagy -annak tűnsz-, de ha Fury kerül szóba mintha egyből megzakkannál... No comment, ilyen irreális kijelentéseket ne kreáljunk már és adjunk a másik szájába, nemhogy itt, máshol sem mondok ilyen marhaságokat, tartsunk már valami színvonalat, ne "sorosozzunk" már itt is... Köszi!

» bandi78   válasz erre
    2023-10-26 09:14:33

@Perkins: Az Klicskó vádlisérülése miatt volt

» shortrightuppercut   válasz erre
    2023-10-26 07:57:02

@Peacock: "(Wlad-Fury 2 pld. hogy nem érte volna pld. meg Furynak?)"

Hiányzik az oldal archívumából az az időszak, de úgy emlékszem, hogy már az első (vagyis az egyetlen) meccset is halasztani kellett Fury miatt.

» Perkins   válasz erre
    2023-10-26 06:55:40

@bandi78: " kb 10x annyi zsetont vihet majd haza Fury is meg Usyk is, mint vihetett volna, ha nem huzzak eddig a tortenetet hanem egybol egymasnak ugranak"

Szerintem kivételesen most nem erről van szó, tekintve, hogy más rendezi, mint aki rendezte volna azt: változtak az erőviszonyok szaudiban.
Az egy évvel korábbi bunyót a Skill Challenge rendezte volna, Prince Khalidék, ők csinálták a Joshua-Usyk2-t is. Ők egyeztek meg Usykkal, ők egyeztek meg Wilderrel meg Joshuával, a probléma, hogy kiestek a képből, már nem tudják megszerezni erre a lóvét az államtól. Az "új játékos" Turki Alalshikh lett, ő intézi Fury-Usykot, ő szerezte meg rá a lóvét, Skill Challengenek off lett.
Ahogy Arum fogalmazott: Skill Challange volt a "middleman", Turki-ék pedig a forrás.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2023-10-26 00:29:39

@bandi78: Peacock összefoglalta az üggyel kapcsolatos gondolataim egyik részét, ezért most leírnám a másikat.

Előtte azért tisztázzuk: senki sem vitatja, hogy a boxnak bizony van egy olyan oldala (sőt), hogy el kell adni a meccset, minél nagyobb profitot kell elérni, ezért tolni kell a bohóckodást. Ez rendben van. De gondolod, hogy ha Fury nem találna ki kéthetente valami baromságot, akkor 0 bevétel lenne egy vitathatatlan nehézsúlyú meccsen? Nem hiszem, hogy Fury akkora zseni, hogy azért dobta a tavaszi Usyk meccset, mert kiszámolta, hogy így most 4,5x többet fog keresni, mint akkor (erre amúgy sincs képlet). Háború van Ukrajnában, gyakorlatilag bármikor történhet olyan esemény, ami miatt kútba esik a meccs, továbbá a Dzsipóking sem 25 éves, simán megsérülhet ő is, vagy Ngannou is beleköphet a levesbe. Ezt józan ésszel senki sem kockáztatná azért, mert majd az 50 millió dollár helyett 55-öt fog keresni, mert elhúzza a meccset.
És akkor itt térnék ki a mondandóm lényegi részéhez: a pénznek időértéke van. A mai 50 millió többet ér, mint 2 év múlva 55. Semmi pénzügyi racionalitás nincs abban, hogy évekig húzzon egy meccset valaki, hogy majd TALÁN 10 millióval többet kap.
Fury Joshua ellen is már vagy háromszor kioffolt (fan version: Fury egy baromi nagy pénzügyi zseni, és emiatt most 100-szor annyi pénzt fog keresni), most eltelt X év, Joshua imidzse a padlón, és öve sincs, tehát egy biztos pénzes meccset addig húzott, hogy még nominál értéken sem fog annyit kivenni, mint mondjuk 4 éve.
Szóval, szerintem ez a Fury "a cigányság Soros Györgye" elmélet sok sebből vérzik.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-26 00:18:22

@bandi78: Van igazság abban amit írsz, de nem értek egyet azzal sem, hogy minden levezethető tiszta üzleti logikából. Igenis létezik a félelem a kikapástól, avagy precízebben fogalmazva létezik ellenfelek direkt kerülése (van hogy a menedzsment, van hogy a bokszoló által), úgy is, hogy nem vmi titkos, überokos, über racionális pénzügyi számítás honol a háttérben. Vannak meccsek melyek emiatt vagy létre sem jöttek, vagy indokolatlanul sokat kellett rá várni.
May-Pac 7 évet, Lewis-Tyson 6 évet, Crawford-Spence undisputed 5 évet, Wilder-Joshua (kezdetben ez is undisputed lett volna, ma már öv sincs) csak eddig 5 évet, Joshua-Fury csak eddig 2 évet, Golovkin-Alvarez 2 évet, Fury-Usyk undisputed eddig 1 évet csúszott.
Amik sose jöttek össze, pedig egy időben nagyon indokolt lett volna és sokan várták, így üzletileg is nagyot ütött volna: Lewis-Bowe, Wilder-Wlad, Kova-Stevenson, Tua-Tyson/Holy, Ibeabuchi-Lewis/Tyson/Holy, Tyson-Foreman, Roy-Darius, Duran-Arguello, May-Margarito, Morales-Marquez, Oscar-Tszyu, Leonard-Pryor, Ali-Foreman 2, Wlad-Sanders 2, Lewis-Vitalij 2, Wlad-Fury 2. Stb.

Ezeket nem lehet mind tiszta üzleti logikával megmagyarázni. Igenis van olyan, hogy szakmailag és pénzügyileg is nagyon indokolt lett volna a meccs, és mégsem jön össze valamelyik fél miatt, vagy indokolatlanul hosszan elhúzódik. (Wlad-Fury 2 pld. hogy nem érte volna pld. meg Furynak?)

» Peacock   válasz erre
    2023-10-25 22:57:24

@Subi: Erről szól a showbusiness. Már Rómában is kenyeret és cirkuszt adtak a népnek :)
Alapvetően nincs ezzel baj, a boksz a munkáĵuk, nyilván mindent megtesznek érte, hogy minél többet keressenek vele és mivel 20-30 éve bunyóznak, nem igazán hatja meg öket, ha egy előzetesen nehéznek tartott ellenfél ellen kell menniük. Ha megfizetik az árát. Ezen meccs esetében megfizetik azt az árat. Egyik sem fog elfutni. Szerintem. Ha valami nem túl egyoldalú pontozás lesz (erre minden esély megvan), akkor simán kalkulálhatnak egy visszavágóval is. Ha meg a hisztériát így vagy úgy szinten tudják tartani, meg is teszik. Szerintem. :)

» bandi78   válasz erre
    2023-10-25 19:54:42

@bandi78: Na jó, de mindig lesznek kisgyerekek, akik jó és a gonosz összecsapását vizionálják. :D

A jó, a rossz meg a csúf (kinek milyen szerep jutott) meg dollárral alaposan kitömött zsebbel, röhögve sétál el...

    2023-10-25 18:57:37

@bandi78: +1. Végre vki a lényeget is látja….

» kovban   válasz erre
    2023-10-25 17:46:52

Usyk mar tobbszor elmondta, hogy Fury kamerak nelkul kifejezetten normalis. En ugy gondolom, nagy szinjateknak vagyunk a nezoi. Minden zagyvasagot, kifogast meg sallangot felre teve marad a valoszinusitheto tortenet, hogy ennek a sok szinjateknak a kovetkezteben kb 10x annyi zsetont vihet majd haza Fury is meg Usyk is, mint vihetett volna, ha nem huzzak eddig a tortenetet hanem egybol egymasnak ugranak. Ha csak egy bolhaf@sznyi eselyt adunk annak, hogy egyik sem banja, hogy brutal sok penzert meccselnek mondjuk egy evvel kesobb, mint tehettek volna egy eve, akkor szerintem nem tevedunk nagyot. En ugy gondolom, hogy mindketto brutal sok penzt fog keresni, egyik sem fel a masiktol, a hasznot akarjak maximalizalni (persze, ha tultoljak, lehet blama, Dubois majdnem belekopott a levesbe meg Francis is bekalimoalhat ha Fury bohockodik). Ha Dubois nyert volna, Fury biztos rosszul lesz, de ha Francis veletlen nyer, Usyk arcan sem lesz oszinte a mosoly.
Mi meg kapunk egy rakat keretlen dramat, frocsogest meg szineszkedest addig es ha minden jol megy, egy vitathatatlan bajnokot a vegere. (Csak nehogy ez is 'veletlen' dontetlen legyen mint a Lewis-Holy anno... mindig van az a penz)

» bandi78   válasz erre
    2023-10-25 17:36:01

@joey: A Wilder 1-2-nek egyébként volt létjogosultsága, de a harmadiknak már semmi értelme nem volt, Chisora ellen harmadszor menni, szintén értelmetlen volt.
És igen, valahogy a Wlad rematch, Joshua, Usyk nem akaródzik összejönni. A Király vagy a visszavágó opción problémázik, vagy a pénzelosztáson, vagy perrel fenyegetőzik...

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-25 16:54:09

én abban biztos vagyok,hogy idén nem lesz meccs közöttük most,hogy mit találnak ki meg mit adnak elő a közönségnek azt leszarom igazából,a lényeg,hogy nem fogjuk őket idén látni,legalábbis szerintem.2 hónap nincs már dec 23.ig,ráadásul még fury meccsel is addig...


húzzák halasszák ameddig lehet,fury 3x kiállt wilder meg chisora ellen,akik meg igazán számítottak mint joshua,usyk,vagy a wlad visszavágó azok meg valamiért az istenért sem akarnak létre jönni.

azért ezt láthatnák a fury fanboyok,hogy ez nem lehet a véletlen műve

    2023-10-25 16:10:46

@butters01: December vagy január volt írva itt az oldalon legutóbb.
Fury reméli, hogy Usyk nem lesz 100%-os, ezért jártatja a száját.
Hajrá Usyk!

» Perkins   válasz erre
    2023-10-25 12:14:36

@PeteTheGreek: :D

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-25 00:53:17

@szakika10: Szerintem nem a saját serulesere fog hivatkozni

» butters01   válasz erre
    2023-10-24 21:10:56

Agy nélkül nehéz...

» PeteTheGreek   válasz erre
    2023-10-24 20:26:24

Remélem elunják a kendőfejüek és csökkentik a pénzt ha halogatják a bunyót.... szégyen az egész.

» Lefthookgoodnight   válasz erre
    2023-10-24 20:14:46

na már megint kinyitotta a pofáját.. érdekes tavasszal annyira nem volt sürgős neki a meccs.. aztán majd hirtelen kitalálja az ngannou elleni meccs után hogy jajj megsérültem, nem állok ki usykkal decemberben

» szakika10   válasz erre
    2023-10-24 19:58:42

@Sarkozi Robert: Hat ez alapján a cikk alapján Fury usykkal. Miért kene kiállnia bárkinek is bárki ellen mikor nem érzi magát 100% felkészültnek? Jön megint ezekkel a hülye határidőkkel, de én most hallok először dec 23rol, eddig egy december-március közötti időpontról volt szó. Ami az ukrán részéről sem korrekt az április miatt, de ha Fury ki akart volna állni ellene korábban idén akkor aláír márciusban.

» butters01   válasz erre
    2023-10-24 19:57:57

Na most akkor ki kivel nem akar kiallni?

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2023-10-24 19:20:17

Ki gondolta volna, hogy amint megjelennek a hírek Usyk sérüléséről, Furynak hirtelen nagyon sürgős lesz a meccs, és a december jó neki (amikor amúgy szó sem volt még pontos dátumról).
Valamilyen rejtélyes okból kifolyólag tavasszal nem volt olyan sietős a Király dolga.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-10-24 19:18:49
Ugrás az oldal tetejére