×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Szombaton este a lengyelországi Wroclawban, a helyi labdarúgó stadionban, 2023-08-27 00:58:46 https://www.profiboksz.hu/2023/08/27/usyk-majdnem-belecsuszott-a-szakadekba-vegul-meg-tudta-vedeni-vilagbajnoki-cimeit/

Usyk majdnem belecsúszott a szakadékba, végül meg tudta védeni világbajnoki címeit

Szombaton este a lengyelországi Wroclawban, a helyi labdarúgó stadionban, 45 ezer néző előtt, szakadó esőben lépett kötelek közé a WBO, WBA, IBF, IBO nehézsúlyú világbajnok Oleksandr Usyk, a veretlen, korábbi vitathatatlan cirkálósúlyú világelső ukrán bunyósra ezúttal az a brit Daniel Dubois várt, aki egyrészt a WBA reguláris bajnoki övet birtokolta, másrészt pedig előzetesen szinte alig-alig adtak neki esélyt a trónfosztásra.


Embed from Getty Images
A találkozót a 36 éves, fordított alapállású Usyk kezdte aktívabban, és gyors egyenesekkel tartotta kordában a lassabb Dubois-t. A nyitó percek megilletődöttség később némileg levetkőzte a 25 éves Dubois, de az 5. felvonásig nem tudta érdemben megzavarni vetélytársát, ekkor azonban drámai pillanatoknak lehettünk tanúi, ugyanis Usyk padlóra került. A vezetőbíró azonnal jelezte, szerinte (és persze Usyk szerint is) mélyütés történt, így (utólag látva vitathatható módon) nem számolt a földön ülő ukrán sportolóra, aki szemmel láthatóan nem volt jó bőrben, olyannyira, hogy pár másodpercig úgy is tűnt, nem tudja folytatni a küzdelmet. A visszajátszásokból kiderült, hogy Dubois az övvonalra talált, közben viszont Usyk megkapta az 5 perces pihenőt, amit a szabálytalan mélyütések esetén adnak az azt elszenvedő félnek. Az ukrán sportoló nehezen állt fel, és ugyan még volt kb. 2 perce, hogy összeszedje magát, de ő már folytatta volna a küzdelmet, a sarkából viszont még rászóltak, hogy használja ki az időt, így jókora üresjárat után folytatódott a váratlanul izgalmassá váló meccs.



Dubois nyilvánvalóan érzékelte, hogy mélyen megsebezte ellenfelét, így támadni is kezdett, és erőltetni kezdte a testütéseket. Usyk egy ideig még érezhetően bajban volt, de az ominózus 5. etap végére már ismét ő lendült akcióba. Ezt követően nyíltabbá vált az összecsapás, ez pedig Usyknak kedvezett, Dubois pedig fogyni kezdett, és a 8. menetben padlót is fogott egy ukrán kombinációt követően. A brit bunyós ebből még felállt, és folytatta a harcot, a 9. felvonásban azonban egy szűk, fejre mért jobbostól ismét térdre került, és ugyan a számolás legvégére felállt, Luis Pabon mérkőzésvezető leléptette őt, és kihirdette Usyk technikai KO győzelmét.

>> Videó: a mérkőzés teljes felvétele






Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@bandi78: “ Néha kis dolgokon sok múlik.”
A hozzászólásodban jól összefoglaltad a lényeget.

» Attilah   válasz erre
    2023-08-30 15:18:36

@bigbandi20: Nem akarom leszólni Dubois-t, az emberek többsége nem szereti, ha verik és nem küzd a végsőkig, ha nem muszáj és valószínűleg értelme sincs sok. És még az ökölvívók nagyobb része sem ilyen. Nem a meccspénzért jött, de ugye volt egy tervük, ami majdnem bejött, aztán meg elúszott...

» superman   válasz erre
    2023-08-30 12:54:03

@bigbandi20: a meccs előtt pedig épp azt erősítették itt is a kommentelők, hogy Dubois mennyivel fókuszáltabbnak, elszántabbnak látszik Usziknál, aki már-már túl lazán, fizikailag is kicsit ernyedtebben készült, érkezett.
Egy 4 öves vb címmeccsre kizárt, hogy csak a meccspénzért jött volna, ki tudja, lesz-e még hasonló lehetősége, egyhamar aligha.

» Winwin   válasz erre
    2023-08-30 11:42:27

@superman: Igen és a sarka felé is gyakran nézegetett, már az első leütésnél. Nem tudom, kicsit olyan érzésem volt, mintha a meccspénzért jött volna. Persze, azt mi nem tudjuk pontosan, hogy milyen demoralizáló lehet Usyk ellen bunyózni és emellé jönnek még a bekapott ütések okozta fájdalom és a kondi fogyás...

» bigbandi20   válasz erre
    2023-08-30 11:35:06

az vicces, amikor a számolás alatt Uszik mutatja a jobb öklét, mintha kicsi maga is csodálkozna rajta, mekkorát ütött vele :)

» Winwin   válasz erre
    2023-08-30 11:27:03

@bigbandi20: A kérdés szerintem leginkább arra vonatkozik, hogy Uszik eleve nem egy gyilkos együtéses KO király, pláne hogy kettejük közül nem is ő a telivér nehézsúlyú, és akkor mekkora is lehetett az a látszólag csak úgy odakent elsőkezes ütés, hogy Dubois lement és ha fel is tudott volna állni belőle, láthatóan meg volt vele fogva. Azért az ukrán azt valahogy nagyon eltalálta. Amúgy ebben az itteni rövid vágásban a KO előtt több ilyen állra látszólag csak odalegyintett jobbost is bekapott Dubois.

» Winwin   válasz erre
    2023-08-30 11:24:13

@bigbandi20: Szerintem simán fel tudott volna állni, de nem igazán akart, gondolom ezért írták többen a mérkőzés kapcsán, hogy nincs szíve a bunyóhoz. Komoly kondicionális problémák nem látszottak rajta, szóval fejben adhatta fel, nem igazi harcos.

» superman   válasz erre
    2023-08-30 10:49:24

Amúgy mindenki a mélyütésről beszél, de mi a véleményetek a kiütésről? Ahogy Dubois elfogyott? Az az utolsó,
hanyagul odadobott ütés olyan súlyos lett volna, hogy nem áll fel belőle?

» bigbandi20   válasz erre
    2023-08-30 08:17:09

@bandi78: Köszi! Először azt hitem, hogy ledorgálja a mély ütés miatt. valójában úgy tűnik, hogy motiválja és ezáltal elismeri a teljesítményét.

» bigbandi20   válasz erre
    2023-08-28 23:52:01

@La Cucaracha: Fury egy mocskos senkiházi, usykkal nem állt ki áprilisban, most bunyózik egy mma-s ellen, ami azt jelenti hogy idén már nem lesz komoly boxmeccse, vagyis 2 címvédése között több mint 1 év fog eltelni. Mellesleg a 2. és 3. Wilder elleni meccse között is 1.5 év telt el. Igazi cigány a csávó még úgy is hogy nem olyan cigány mint akik nálunk Borsodban vannak

» szakika10   válasz erre
    2023-08-28 23:38:41

@La Cucaracha: ez jó :D

» bandi78   válasz erre
    2023-08-28 16:20:23

@BlaZe: Majd ha valamelyik ismert vilagbajnokot ugy tarkon utik, h attol lemegy percekre, akkor hidd el, lesz vita azon, hogy franko talalat volt-e vagy sem :)

» PeteTheGreek   válasz erre
    2023-08-28 12:45:36

@bandi78: Nem értem mi a gond, bárhol, bármikor nem áll ki vele, igazat beszél most a Dzsipó.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-28 11:40:27

Fury: “This Bum calls me Greedy Belly ,but he goes down with a body shot? ..listen Anytime ,anywhere,any place you bum”
"Ez a senkiházi Kapzsi Pocaknak hív de lemegy egy testütéstől? Na, figyelj, senkiházi: Bárhol, bármikor."
Dumában Fury a nyerő :) Ringbe mondjuk bokszoló ellen csak fényévenként lép.

» bandi78   válasz erre
    2023-08-28 11:24:14

@bigbandi20: Nem fordítom le, mert Usyk angolja nagyon speckó, érdemes hallani :D
Motivációs és bátorító szavakat mondott neki.
https://www.givemesport.com/ol...

» bandi78   válasz erre
    2023-08-28 11:14:11

@bigbandi20: Állítólag ezt: "Anyám csinál tojásos lecsót, kérsz belőle? De csak féladagot kapsz a mélyütés miatt."

» szakika10   válasz erre
    2023-08-28 10:43:10

@Sarkozi Robert: Raadasul Usyk szineszkedesevel együtt sikerült is gyorsan érzésre melyutesnek itelni a talalatot...
Elfelejtetted odairni, hogy szerinted. Szerintem meg nem.

» Xavier   válasz erre
    2023-08-28 09:46:11

@Sarkozi Robert: "Egyébként az ehhez hasonló szituaciok elkerulese vegett szerintem be kellene vezetni ilyenkor egy visszajatszast mielott döntést hoznak. És ha kiderult hogy nem melyutesrol van szó, es az illető nem allt fel 10+x masodperc alatt akkor kiutes történt. Mindjart atgondolna pár bokszoló hogy vajon ilyenkor érdemes e bejatszani egy ilyen műsort..."

Nos, ilyen esetben, amikor rengeteg visszajátszás után is megosztja a szakértőket a dolog... Először is minimum kellene valami AI-támogatta szoftver, ami ilyenkor segítene dönteni. A köldök vonalát ilyenkor simán be tudná rajzolni, mindegy, hogy takarja a nadrág vagy sem. Ha ez meg van támogatva érzékelőkkel a szuszpenzorban -egy komoly meccsen ez nem tétel-, akkor kvázi valós időben tudna támogatást adni, hogy mi történt. Kinéz a bíró a segítőre, az egyből jelzi, hogy mély, nem mély vagy emberi döntés kell (ilyen eset egyre kevesebb lenne). / egy ilyen szoftver figyelhetné a versenyzők fizikai állapotát is és sikítana, ha gáz van. Nyilván ez hosszabb távon./. A megütött versenyzőtől sem szabad elvenni azt a lehetőséget, hogy adott esetben ha mégis számolás van, összeszedi magát annyira, hogy feláll a számolás végére és mondjuk fog meg öli a meccset a menet hátralevő részében -ami lehet nem is sok már. A bunyós arra reagál, amit a bíró csinál. Ha úgy ézi, mélyütés volt, de a bíró mégis azámol, dönthet úgy, hogy megpróbál felkelni -és utólag perelnek.
Itt bármilyen VAR-nak akkor van létjogosultsága, ha piszok gyorsan tudnak érdemben dönteni.

» bandi78   válasz erre
    2023-08-28 07:44:21

@BlaZe: Pabon akármilyen jó szögben állt, érzésre ítélt"

Raadasul Usyk szineszkedesevel együtt sikerült is gyorsan érzésre melyutesnek itelni a talalatot...

Egyébként az ehhez hasonló szituaciok elkerulese vegett szerintem be kellene vezetni ilyenkor egy visszajatszast mielott döntést hoznak. És ha kiderult hogy nem melyutesrol van szó, es az illető nem allt fel 10+x masodperc alatt akkor kiutes történt. Mindjart atgondolna pár bokszoló hogy vajon ilyenkor érdemes e bejatszani egy ilyen műsort...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2023-08-28 03:30:02

@Freddie: Talán azért mert ez egy (sport)híroldal, és a Blikktől idefelé már csak így műkődnek a híroldalak/hírlapok amióta léteznek.

» Gergoke   válasz erre
    2023-08-28 02:21:35

Elárulnátok, miért kell mindig màr a címben elmondani a végeredményt? Amit tehetek élőben nézek de sok hajnali gála van ahova linket se találok, ezért néha idetévedek hogy a cikk végi videólinken lássak. A meccset ( hála érte), de bármennyire szeretném nem látni szinte elkerülhetetlen hofy már a link megnyitásakor tudjam a végeredményt.. van erre Vmi jobb módszer? Köszi előre is!

» Freddie   válasz erre
    2023-08-28 02:05:35

Mit mondott Usyk Duboisnak a meccs után?

» bigbandi20   válasz erre
    2023-08-27 23:51:46

@BlaZe: Ezt arra írtam, hogy mindegy, mit mondott a meccs előtt, hogy mit tekint mélyütésnek, mert ha csak nem szándékosan csalt, akkor valszeg azt látta, ami nála mélyütést jelent (hogy most jól látta-e, vagy sem, az egy másik kérdés).

A megosztás tárgyát meg ma estére már főleg nem értem, több tucat videó van a neten, ahol tisztán látszik, hogy a kesztyűnek egy elég nagy része bemegy az öv alá.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 23:18:05

@La Cucaracha: Lehet, de ez semmire se bizonyíték. Egy gyors mozdulat helyét kellett megítelje tizedmásodperc alatt, ami videón több szögből kikockázva is megosztja a szakértőket, és szurkolókat is. Akármilyen jó szögben is állt, érzésre ítélt.

Rengeteg téves ítélet született már így mindenféle sportágban. Pont ezért van már más sportokban VAR. De bokszban ez nem tudom hogy tudna működni. Szerintem sehogy, így a hibák is velünk maradnak.

    2023-08-27 22:53:04

@BlaZe: Érdemes figyelembe venni, hogy Pabon pont tökéletesen rálátott a szituációra.
Egyáltalán nem volt semmi sem takarásban az ő szemszögéből, és állt vagy 2 méterre.
Azonnal mélynek ítélte, nem is hezitált.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 22:39:56

Hát nem egy Golota szintű mélyütés volt az biztos ???? , de ami ennyire határeset,azt nézzük már el a bírónak, hogy a meccs hevében így ítélte. Neki nem volt lehetősége kikockázni abban a pillanatban.

» Robustaff.   válasz erre
    2023-08-27 22:33:45

Érdekes egyébként, hogy ezen a mélyütésen ekkora pörgés megy. Amikor valaki egy tarkóst, fejtetőst kap pl a meccs hevében, és lemegy tőle, akkor a leütött versenyző nem kap semmi pihenőidőt, és arról ritkán van ilyen véleménycunami. Pedig az nem feltétlenül veszélytelenebb, sőt.

Illetve senki nem tette még nyilvánossá, hogy Pabon hogy definiálta a mélyütést a szabályismertetőn, amit meg kellett (volna) tegyen, és annak kéne egyértelműsítse az ütést. Így most olyan szabályon vitatkozik mindenki, amire nem ismerjük Pabon értelmezését, mert a meccs előtt erre nem tért ki.

A mélyütés definíciójára több, eltérő értelmű definíció létezik, és adott esetben mást is jelentenek. Ott van pl a köldökvonal, illetve a waist line, ami a csípő tetejét tekinti határnak, az öv vonal alatti, és még ki tudja mi. Itt az volt a szabály, amit Pabon alkalmazott. Csak ezt nem tudjuk mi volt pontosan :) A gyakorlati tapasztalat az, hogy ezt nem szokták mélynek ítelni. Lásd a már említett Khan-Judah pl.

    2023-08-27 22:08:07

@bandi78: Itt reagálnak a mélyütésre, itt mondják a gatya nélküli idézetet is meg Usyk közli, hogy másnap szívesen nyom egy utcai harcot Dubois-val (nincsenek szabályok, csak kézzel, lábbal nem). Nagyon felhúzta ez a mélyütés dolog :D
https://www.youtube.com/watch?...

» bandi78   válasz erre
    2023-08-27 19:42:35

@Sarkozi Robert: Ez itt pedig az ominozus utes:

https://pasteboard.co/1jIJzGs5...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2023-08-27 19:27:35

Ez nem volt melyutes, Pont ovvonalra ment. Itt van egy video, a De La Hoya-Pacquiao meccsrol amiben Weeks kozli az erre vonatkozo szabalyt:

https://youtu.be/wDqOnlqRlLo?s...

Ez itt pedig az ominozus utes:

https://youtu.be/wDqOnlqRlLo?s...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2023-08-27 19:27:17

Oleksandr Usyk on those questioning whether he received a low blow:
"I am ready to fight without shorts."

Olekszandr Usyk azoknak, akik megkérdőjelezik, kapott-e övön aluli ütést:
"Készen állok gatya nélkül bunyózni."

» bandi78   válasz erre
    2023-08-27 18:05:28

A WBA linkje helyesen (vmiért csak egy linket hajlandó rendesen betenni a kommentbe): https://www.wbaboxing.com/wp-c...

» brontosaurus   válasz erre
    2023-08-27 17:35:13

Számomra az egyik alapvető kérdés ebben az esetben a mélyütés definíciója és hogy erre a meccsre melyik szabálykönyv szerinti meghatározás vonatkozott. A WBC (https://www.boxinginsider.com/... és a WBA (https://www.boxinginsider.com/... szabálykönyve a köldökvonalat jelöli meg, ami alatt szabálytalannak számít az ütés. A WBC elég tisztán fogalmaz:

" A list of common fouls that may be committed by boxers (or seconds, where the context is appropriate) that may be cause for penalty or disqualification is as follows:
1. Low blows (being a line encircling the body at the level of the navel)."

A WBC esetén nem találtam a nadrágról és az övről említést ebben a kontextusban, a WBA szabálykönyvében pedig annyi van, hogy a bíró feladata ellenőrizni, hogy a protector és a nadrág nem ér a köldök vonala fölé. Ha nem jók a referencia anyagok, vagy nem jól értelmeztem, akkor nyugodtan javítsatok ki, laikus vagyok. Viszont ez a két anyag szerintem irrelevánssá teszi a nadrág és a nadrág övvonalának helyzetét mélyütés szempontjából, mivel a mélyütés a köldökvonalhoz viszonyul. Számomra úgy tűnik, hogy az igazi kérdés az, hogy a találat köldökvonal alatti területet (is) ért, vagy sem. Kíváncsi lennék pl. Kokó, illetve néhány ring bírói gyakorlattal is rendelkező ember véleményére.

» brontosaurus   válasz erre
    2023-08-27 17:34:23

Mindentől függetlenül, rengeteg ilyen ütést láttunk már, és nem szokták érte megállítani se a meccset. Usyknál már harmadszor fordul elő ugyanez az ütés, mindháromszor nagyon szenvedett tőle. Ebből 2x Pabon ellen, ő mélynek ítélte mindkétszer. WSB-ben rászámoltak, fel is kelt.

Ami számít, hogy egyértelműen úgy látszik, hogy nagyon nem bírja jól a testütéseket.

    2023-08-27 16:47:37

@wiesztdani: "A bírók most egy jó ideig biztos az ukránoknak fognak kedvezni, de azért ezt itt nem érzem annyira rossz döntésnek."

Jajj, ne kezdjük ezt itt is :) Az NSO-n meg az Origón még elmegy ez a konteó, de itt ne már.
Lomacsenkónak melyik bíró kedvezett, amikor meglopták?
Az Usyk-Joshua kettőn az egyik pontozó Aj-nak adta a totál bukó meccset.
Én nem látom azt a fene nagy ukrán pártiságot....

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 16:03:20

Nem bánom, hogy kihagytam ezt a nagy csatát. A felvételt nézve talán tényleg öv alá ment egy picikét. Ez tipikusan az a fajta eset, amikor az öv alsó részét éri az ütés, és az egész szuszpenzort "megrántja" felfelé. Nagyon kellemetlen és fájdalmas tud lenni.
A bírók most egy jó ideig biztos az ukránoknak fognak kedvezni, de azért ezt itt nem érzem annyira rossz döntésnek.
A probléma a szabályban van. Ez az övre ütni szabad szabály nagyon tág fogalom. Nem mindegy, hogy mennyire van felhúzva az a bizonyos nadrág, nem mindegy, hogy milyen szögből érkezik az ütés, és nyilván még bele lehet kötni a szuszpenzorba is valamilyen módon.
Én személy szerint a Nagy Jani-Chacon meccsen történt ütést sem vitattam soha, csak a bírói balhét, ami utána jött.

A gond az, hogy ha változtatnak és bonyolítják ezt a szabályt, az csak még több vitatott szituációt eredményezne. Ezt így kell elfogadni.

» wiesztdani   válasz erre
    2023-08-27 15:31:07

Malignaggitól láttam ma egy videót. Azt mondta, hogy neki legálisnak tűnt az ütés. Viszont amin elképedve problémázott, az az eső volt. Szerinte a ring kicsit csúszott, azért nem tudott Usyk elmozogni rendesen a testütés elől, és azért volt kevésbé virgonc lábon is. Nem tudom ebben mennyi az igazság.

Bellew meg jól megégette magát szerintem. Leírta, hogy nem szabad takarja a köldököt az öv, mert akkor arra is szabályos ütni. Szerinte ezért szabálytalan volt. Csak hát Usyk köldöke nem látszott ki. Nem is tudom láttam-e meccs közben olyat, akinek kilátszott.

Eléggé hasonló az eset, mint a Khan Judah volt anno. 10-ből 10 bíró rászámolt volna Usykra, szerintem teljes joggal. Ott az HBO felvételén teljesen egyértelműen elmagyarázzák miért volt szabályos az az ütés. Pont azt mondták, mint Bellew. Itt is pont ugyanaz volt a szabály. Szerintem egyébként ha számolnak rá, Usyk felállt volna valahogy,és végigcsimpaszkodja amíg kimegy belőle. Kemény fickó.

    2023-08-27 13:55:21

@superman: Ezt próbáltam elmondani. Ugyanakkor nem örültem volna Dubois győzelmének, mert akkor nem jöhetne létre (lehet így se) a Fury elleni meccs, ami azért sokkal jobban érdekel, mint egy DDD-Fury. Bár gondolom Fury Daniellel tuti megegyezett volna 5 perc alatt:)))

» kovban   válasz erre
    2023-08-27 13:15:09

@La Cucaracha: Nem a testéből*

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 13:14:55

@Moorer: Te kire tippelnél egy visszavágón?

» superman   válasz erre
    2023-08-27 13:12:40

Javaslom mindenkinek, hogy max hangerőn nézze meg az 5. menet elejét. Az a csattanó zaj a testéből jött Usyknak, hanem a szuszpenzorból.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 13:10:41

@RickC137: A bíró az adott pillanatban visszajátszás, lassítás, képelemzés hiányában mélyütést ítélt, mindenképp jogosan járt el, mivel az ő kezében volt a döntés. Egyébként Parker és egy ideje már Martin is szerintem rendesen dolgoznak, egyszerűen ennyire képesek. Parkernek inkább a Joyce elleni idő előtti vereség tett be, az nagyon demoralizálhatta. Abban viszont nagyon igazad van, hogy Dubois összeteheti a kezét, hogy egyáltalán lehetőséget kapott most Usyk ellen (ami persze nem jogosítja fel a bírót, hogy esetleg szabályos ütést szabálytalanként kezeljen).

» superman   válasz erre
    2023-08-27 13:10:27

@superman: " a másodvonalas Dubois "

Ha Dubois másodvonalas akkor Usyk mi ? Az 5.menetben csak a bírói részrehajlás mentett meg a kiütéstől.

» Moorer   válasz erre
    2023-08-27 13:07:07

@Moorer: Az esetleges bírói hibától függetlenül nagyon remélem, hogy nem visszavágó következik, hanem hogy a látottak alapján végre elérkezettnek látja majd Fury az időt a címegyesítéshez. Ez a profi ökölvívósport érdeke, a visszavágó a másodvonalas Dubois-val ráér utána. Így is valószínű, hogy már nem a legjobb Usyk-ot látnánk a címegyesítésen, de minden további időhúzás ellene dolgozik (ezt nyilván jól tudják Fury-ék is, azért csinálják).

» superman   válasz erre
    2023-08-27 12:59:50

@superman: Nem pont arra gondoltam hogy ő lesz a nehézsúly Canelója, csak hogy ha így nyert volna akkor lehet rálép a Ruiz-Martin-Parker útra és a top4(Usy,Fury,AJ,Wilder) porig rombolták volna a következő adandó lehetőségnél. Ha lesz visszavágó akkor ez így is nagyon benne a pakliban. Ha nyert volna simán eltudom képzelni hogy odadobták volna Furynak.
A minimális esély valóban leszállt ezen a meccsen de ez csak ez a meccs, ha most ezen balhézik és nem azzal lesz elfoglalva hogy bebizonyítsa azt hogy neki helye van a nagyok közt akkor nem tanult semmit. Fiatal még ha igenis akar valamit akkor megtud küzdeni érte. Így is összeteheti a két kezét hogy egyáltalán ide került.
Sajnos ezt a szitut nehéz megítélni, szerintem jogosan járt el a bíró, mert lehetőséget adott mind kettőnek a pihenésre és a bizonyításra, és attól függetlenöl hogy az övnél állt meg az ütés, ért övönaluli részt szerintem. de ez csak a saját vélemény, az hogy mi mit gondolunk nem nyugtat meg senkit :D

» RickC137   válasz erre
    2023-08-27 12:54:50

@kovban: A Dirhanka által linkelt videón jól látszik, hogy az ütés feljebb találta el Usykot, ráadásul még azon a képen is el van mosódva Dubois ökle, tehát a becsapódás akár még annál feljebb is lehetett.

» superman   válasz erre
    2023-08-27 12:53:30

@deontay: Nem. Ha nem érted, nem baj. Az ütés a fotón még nem éri Usykot. Csak úton van, ami majd feljebb találta el. Az övvonalon. Ezt próbálom elmondani.

» kovban   válasz erre
    2023-08-27 12:32:08

Itt egy másik kimerevítés ahol inkább az látszik hogy az ütés ereje pár centivel feljebb koncentrálódik.

https://www.youtube.com/watch?...

» Dirhanka   válasz erre
    2023-08-27 12:24:44

Ez nem volt mélyütés. Teljesen szabályos ütés volt. De nagyon Usyknak lejtett a pálya, a bíró is neki kedvezett végig. Visszavágót!

» Moorer   válasz erre
    2023-08-27 12:14:28

@Winwin: Az itteni felvételből egyértelműen látszik, hogy mély.
A másik, több ütést is bekapott estre, meg övre. Látszott, hogy nem ízlett neki, de ennyi. Itt elburult, és egy percig nem bírt felállni, és a pöcse előtt legyezte a kezét. Pont ezt csináltam, és ilyen fejet vágtam, amikor majdnem eltörtem a szemérem csontom egyszer. Nem hiszem, hogy Usyk profi színész lenne, hogy ezt eljátsza.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 12:11:39

@deontay: "lehet én vagyok totál hülye, de miért volt szar Usyk tegnap este? Villám gyors volt, pontos, koncentrált…"
Én ma újra megnézem a meccset, hátha másképp látom, mint tegnap. De azon kívül, hogy a kézsebessége jó volt, konkrétan nem láttam tőle azt a lábmunkát, amit az eddigi meccsein. Egyszer-kétszer leforgott ugyan, de nem azzal a sebességgel, mint eddig, és nem olyan hatékonyan. A meccs felében állt Dubois előtt, kérdés, hogy miért? Én félek azért, mert a kondija sem a régi már (azért 100 kilót végigtáncoltatni a ringen elég fárasztó, itt ha 2-3 egységgel csökkent a max. pulzusa tavalyhoz képest, az már bőven elég ahhoz, hogy hamarabb a laktát küszöb közelében legyen).
Nagyon sokszor mintha nem húzta volna vissza időben a kezét egy egy akció után, és szépen bekapogatott ütéseket olyan belyzetekből, amik elől régen nagyon jó ütemben elhajolgatott.
Pontosnak sem mondanám, ennyi luftot szerintem életében nem ütött (oké, jellemző volt rá, hogy sokat maszatol kézzel, de itt a meghúzott ütései is sokszor levegőt találtak).


"el sem tudta fejen rendesen találni Düboá, testen meg kb. volt egy szabályos ütése, a többi övre, vagy az alá ment…"
Nekem a mélyütés előtt pont az volt az érzésem, hogy itt baj lesz. Tehát valszeg azért árnyaltabb a kép ennél.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 12:09:44

többedszer visszanézve én ezt mélyütésnek látom, és mindannyiszor nekem is fájt :)

» Winwin   válasz erre
    2023-08-27 11:51:53

@kovban: Tehát ha előbb tökön veri Usykot, majd felcsúcsik az ütés a az övvonalra, akkor szabályos?

» deontay   válasz erre
    2023-08-27 11:44:11

@RickC137: "esélyt adott a 2 harcosnak hogy pihi után lerendezzék, a dolgokat, Danielnek is jól jött a szünet"
Ja, és Dubois előtt is nyitva állt a lehetőség, hogy bebizonyítsa, ő az igazán motivált, az erős, feltörekvő fiatal harcos, de a meccs folytatása a lassan veteránkorú ellenfeléé lett. Azért ezzel neki is őszintén szembe kellene néznie.

» Winwin   válasz erre
    2023-08-27 11:42:25

@deontay: Amit írtam, hogy menet közben van az ütés, nem azt, hogy ez a szitu ne az lenne, amin vitatkozunk, hanem, hogy ez nem a vége az ütésnek, ergo nem a végső találati pontot mutatja.

» kovban   válasz erre
    2023-08-27 11:38:15

A kép alapján jól döntött a bíró, mivel az öv vonal alá ment az ütés:
https://pbs.twimg.com/media/F4...

    2023-08-27 11:30:55

@kovban: De a találatot mutatja, csak az ütés felfelé haladó mozgása miatt nem ott állt meg.

» deontay   válasz erre
    2023-08-27 11:18:22

@RickC137: Vannak abban igazságok, amiket írsz, de hogy Dubois-nak jót tett ez a bírói döntés, az azért megkérdőjelezhető. Bár nekem szimpatikus bunyós, de ő nem Canelo, láthatóan nem vb szint és soha nem is lesz vb, legfeljebb némi szerencsével. Akármennyit tanul ebből vagy másból, nincsenek meg a képességei hozzá. Viszont ez az említett szerencse pont most érte volna és ezt a minimális esélyét vette el tőle a bíró, több ilyen lehetősége valószínűleg nem lesz.

» superman   válasz erre
    2023-08-27 11:11:48

en amugy se Ward uteseit se ezt nem latom melynek, de VRRRT kommentjet olvasva hogy nem az szamit hogy huzod a gatyat hanem, hogy hol a koldokod azt meg en innen nem tudom eldonteni, nalam a melyutes az ezeknel egyertelmubb dolog

» fixpont   válasz erre
    2023-08-27 10:55:58

en is azon az allasponton vagyok, hogy ide kellett Usyk neve meg a biro joindulata mert ezzel kiszamolhattak volna fuggetlenel valamifele objectiv mercetol meg ovvonaltol meg hasonloktol, ha Noname Joe kapja azt az utest kiszamoljak nem totojaznak melyutessel

» fixpont   válasz erre
    2023-08-27 10:53:41

@deontay: Teljesen igazad van a Ward és Fury dolgokat illetően.

» RickC137   válasz erre
    2023-08-27 10:51:40

Mondjuk érdekes pont, nemrég nyilatkozta azt hogy Chiso is csak csali volt. Lehet itt is arra játszottak, csak becsúszott ez az ütés, ha ez így van akkor jól sikerült a csali nagyon.
Mondjuk az ütés az övnél landolt, de azért ha egy ekkora állat az öklével végig hasít a töködtől majdnem a köldöködig és még a kesztyűs ököl széllességét nézzük vagyis hogy mekkora területen csapódik be, simán lehet hogy jórészt ágyéki területet is érte.
bandi78 jól írta vannak nehezen eldönthető pillanatok, és a bírónak ilyenkor baromi nagy a súly a vállán, ő úgy gondolta hogy nem szabályos, ezért esélyt adott a 2 harcosnak hogy pihi után lerendezzék, a dolgokat, Danielnek is jól jött a szünet
szerintem jól döntött mert így legalább lenyomták a meccset és kiderült ki a jobb és nem azon kell vitázni hogy csalás vagy lucky punch, ha Dubois nyert volna ezzel akkor csak egy újabb Andy Rúizt kaptunk volna szvsz
lehet jobbat tett neki ez a majdnem nyertem a legjobb ellen szitu, mintha nyer így és elszáll magától mert azt hiszi most Ő itt a király és köviben leverik mint vak a poharat lásd Rúiz, Parker, Martin....
Canelo fiatalon kikapott az akkori királytól és hol van most? Dubois fiatal még, ha van esze tanul ebből, ha nincs akkor gőgösen ragaszkodik a megmásíthatatlan ellen és eltűnik a semmiben mint akinek volt egy pillanata az aktuális bajnok ellen

» RickC137   válasz erre
    2023-08-27 10:48:43

És lehet én vagyok totál hülye, de miért volt szar Usyk tegnap este? Villám gyors volt, pontos, koncentrált… el sem tudta fejen rendesen találni Düboá, testen meg kb. volt egy szabályos ütése, a többi övre, vagy az alá ment… valaki elkezdte az Usyk szar volt mantrát, aztán folytatták többen… meg hogy ebben a formában a dzsipó megverné… az az x lábú telerakott búvárruha utoljára ki ellen volt igazán meggyőző és mikor? Mi volt az a teljesítmény, amivel Usykot elverné?! A Wilder 2 sokak szerint, ami 3 és fél éve volt….

» deontay   válasz erre
    2023-08-27 10:48:31

Lehet rosszul tudom, de az adott mérkőzésen a bírón múlik, hogy mit ítél mélynek… mikor szembeállnak egymással a bíró ezt el is mondja és megmutatja az övön, hogy mi számít mélynek. Nem emlékszem már rá, de arra igen, hogy több övre mért ütés volt és mindig figyelmeztette Düboát a bíró, hogy mély volt, szóval valószínüleg az öv vonalat már mélynek minősítette… Amúgy vicces, hogy Usyk most cinkelve van, de mikor Kovaljov kapott kb. hasonló ütéseket Wardtól, akkor kitört a harmadik világháború, hogy mocskos szarházi Ward, meg szegény Kovát megint meglopták…

» deontay   válasz erre
    2023-08-27 10:45:22

Innentől érdekesen változhatnak az oddsok az Usyk vs Fury meccsen. Usyknak láthatóan nagyon nem ízlenek a testütések, és amiről szinte senki nem beszél, Fury az egyik ha nem a legjobb testütő. Érdemes megnézni a youtube-on a kiütéseit, illetve a Wilder kettőn is a második leütés testen volt. Nálam most egyértelmű Fury lenne. A Gipsy ütésállósága, regenerációs képessége egyértelműen átlag feletti, Wilder is hiába adta el neki a nagy ütést, Usyk K.O. esélyei nulla közeliek, és 16 centi, kb 25 kg előnyben lenne, plusz az ereje is megvan ahhoz egy ennyivel kissebb embert simán felőröljön, legrosszabb esetben a Klicsko vs Povetkin meccs forgatókönyve alapján

» UltraGeryke   válasz erre
    2023-08-27 09:51:17

Néha kis dolgokon sok múlik. Ha Douglast kiszámolják Tyson ellen, ha Abrahamot leléptetik Miranda ellen, Ha Dempseyt leléptetik mikor idegen segítséggel mászott vissza a szorítóba, ha Furyt számolás nélkül vesztesnek nyilvánítják Wilder ellen, ha most Usykra számolnak, stb... sok dolog nagyon máshogy lenne. Ha Floyd ütését szabálytalannak nyilvánítják Ortiz ellen (legalább a sok TBE bullshittől megszabadultunk volna :D)

» bandi78   válasz erre
    2023-08-27 09:45:11

Én nagyon bírom Usykot, de ha kiszámolják szerintem egy szót sem lehetne szólni. Ha az övvonal érvényes találatnak akkor szerintem ez az volt.

» Marci30   válasz erre
    2023-08-27 09:21:30

@PeteTheGreek: Bocs, de sztem ez nem a találatot mutatja, hanem ahogy lentről jön az ütés. Nem ennyire lent találta el, nyugodtan nézd vissza videón. Ez így tiszta mély lenne, és akkor nem vitatkoznánk. De mondom, nem ott landolt az ütés.

» kovban   válasz erre
    2023-08-27 09:09:08

Minden nagy bunyósnak van kritikus, agyonvitatott pont a pályafutása során, Usyknak ez lesz az, mindig lesznek, akik meg fogják kérdőjelezni a győzelme jogosságát, mondván, szabályos ütéstől lett KO. És lesznek, akik a bírót még Dubois leléptetéséért is kárhoztatni fogják.
Sajnálom, hogy ez a párosítás jött össze, nem a címegyesítés, sajnos előbb-utóbb mindenki elkezd kopni, lassulni, az ukrán szkilljei közül jópár a gyorsaságával, a ritmusérzékével, a reflexeivel, a lábmunkájával együtt teszi igazán ütőképessé egy nehézsúlyú góliát ellen, Fury ellen tőle a csúcsformája kellene, félő, hogy lassan már kezd távolodni attól.
Nagyon sajnálnám, ha egy ilyen bő éves halogatás, taktikai időhúzás hajtaná végü Fury malmára a vizet.

» Winwin   válasz erre
    2023-08-27 08:36:16

Jól bokszolt Dubois, ha nem egy Ukrajnával szövetséges országban van a meccs, könnyen lehet h az 5.menetben győz is, de hát ez van. Usyk viszont szépen visszajött a meccsbe. Jó mérkőzés volt. Dubois bárki ellen komoly eséllyel bokszol.

» Moorer   válasz erre
    2023-08-27 08:33:50

Na, több kameraállásból megnézve az bizony nem csak az övön volt... volt ott a kesztyűnek öv alatti része is bőven. Dubois ennyivel tudott partyban lenni, hogy az vonal környékét ütögette. Az ütés után Usyk sebességet váltott és kijött, ki a zseni és ki nem az.
Lehet, hogy Usyk direkt vett vissza az elején, de erre ráfázhatott volna.
Duboisnak nincs szíve a nagy meccsekhez. Persze, ki lehet szállni így is és rendben is van, de ez élete meccse volt.

» bandi78   válasz erre
    2023-08-27 08:14:10

Ritkán fordul elő hogy az első mérkőzés során lezajlik a visszavágó is.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2023-08-27 03:42:56

Warren no contestet akar

» Dirhanka   válasz erre
    2023-08-27 02:13:35

Itt tokeletesen latszik, hogy melyutes volt az:
https://ibb.co/ZLkfc01

» PeteTheGreek   válasz erre
    2023-08-27 01:59:13

It is important to understand that the waistline is defined as the imaginary horizontal line through the navel to the top of the hips. This is so regardless of where the boxer places their trunks and or protector cup. The referee should establish the waistline at center ring in the final instructions.

Any blow that lands below the established waistline is a foul. Including on the side and on the hips below the waistline.

    2023-08-27 01:57:09

@La Cucaracha: Egyet tudom érteni

» szakika10   válasz erre
    2023-08-27 01:14:49

Ezt csak azért írom, mert lehet, hogy alapvetően övvonalra ment az ütés, de a felvételen is úgy látszik, hogy alá is bemegy.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 01:13:09

Ajánlom mindenkinek ezt a kameraállást: simán "behajolhatott" öv alá a kesztyű.
Nekem orrvédős fejvédőm van, több centi van a szemem, és a bör borítás felülete között, és ha ritkán is, de volt, hogy begyűrődött a kesztyű, és szemen talált az ellenfél.

» La Cucaracha   válasz erre
    2023-08-27 01:09:29
Ugrás az oldal tetejére