×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

A legjobbak, akikkel szembenéztem – Roy Jones Jr.

2020-07-05 16:47:46 /

A legjobb korszakában Roy Jones Jr. maga volt a látvány. A nem evilági sebessége, reflexei és kiváló képességei segítették, hogy megszerezze a világbajnoki címet négy különböző súlycsoportban, és több mint 100 év (Bob Fitzsimmons) után az első ember, aki közép és nehézsúlyban is világbajnok lett.

Jones a floridai Pensacolában született és fiatalkorában kezdett bokszolni. (Apja Roy Jones Sr. egy vietnámi veterán, aki szintén középsúlyú bokszoló volt és 1977-ben a későbbi középsúlyú világbajnok Marvin Hagler ellen is mérkőzött.) Roy Jones Jr. 1984-ben megnyerte a nemzeti junior olimpiát, 1986 és 87-ben a nemzeti aranykesztyűt, és bár nemzeti bajnok nem ő volt, de ennek ellenére ő képviselhette az Egyesült Államokat 1988-ban a Szöuli olimpián, ahol ezüstérmet nyert, miután a döntőben egy botrányos mérkőzésen lepontozták a hazai Park Si Hun ellen. Jones a Val Barker, vagyis a legjobb bokszoló díjával vigasztalódhatott.

(A Nemzetközi Olimpiai Bizottság évekkel később ugyan elismerte Jones győzelmét, azonban az eredményt nem változtatták meg.)

- Ez a legrosszabb bírói ítélet volt az Olimpiai boksz történetében – mondta Jones. – Számomra ez az oka, hogy ebben az országban csökkent az Olimpiai boksz iránti érdeklődés. Hogy lehet, hogy így megversz valakit és nem kapod meg az aranyérmet, és aztán utólag meg nem is korrigálják ezt?

Az olimpia után, 121-13-as amatőr rekorddal a profik táborába állt. 1993 közepén, az idén Hall of Fame-be beválasztott, de akkor még nem igazán ismert Bernard Hopkins ellen nyerte el az IBF üresen álló középsúlyú világbajnoki címet, egyhangú pontozással. Ezután négy győzelmet aratott nem címmérkőzésen (Thulane Malinga KO6, Fermin Chirino  P10, Danny Garcia KO6), hogy egyetlen alkalommal megvédje középsúlyú címét, 2 menet alatt lerombolva a magasan respektált Thomas Tate-t.

1994 novemberében, Jones feljebb lépett nagyközépsúlyba, hogy szembenézzen az IBF címet birtokló James Toneyval, akiről sokan azt gondolták, hogy ő a súlycsoportoktól függetlenül a legjobb bokszoló a bolygón. Toney a mérkőzésen ezt nem bizonyította Jones számára, aki minden szempontból túlnőtt riválisán. Miközben a következő nagy kihívásra várt, az új súlycsoportoktól független legjobb szupersztár, hatszor sikeresen megvédte címét (Antoine Byrd TKO1, Vinny Pazienza TKO6, Tony Thornton TKO3, Merqui Sosa TKO2, Eric Lucas TKO11, Bryant Brannon TKO2), közben menetet is alig vesztett. Ezeken a mérkőzéseken olyan domináns uralkodó volt, hogy például a későbbi világbajnok Eric Lucas elleni meccsének reggelén profi kosárlabda mérkőzést játszott, este aztán pedig megverte Lucas-t.

A címvédő riválisok, Nigel Benn és Steve Collins elleni mérkőzések nem jöttek létre, Jones feljebb lépett a harmadik súlykategóriájába, ahol 1996 végén Mike McCallum legyőzésével WBC ideiglenes (később teljes) világbajnoka lett.

1997 márciusában Jones találkozott a veretlen Montell Griffinnel, aki technikailag az addigi legnehezebb ellenfelének bizonyult. Jones valamivel vezetett a pontozólapokon, amikor a megroggyant, menekülő ellenfele fél térdre ereszkedett. Jones ahelyett, hogy visszalépett volna, még két ütést vitt be, amivel kiütötte a térdelő Griffint, így szabálytalan ütés miatt leléptették. A vereség feltüzelte Jonest, visszavágó következett, ahol már a nyitó fordulóban kiütötte riválisát. Roy ezt a karrierje legjobb győzelmének tartja.

Jones az újból meglévő WBC korona mellé tette a WBA (Lou Del Valle P 12) és az IBF (Reggie Johnson P 12) címeket, hogy „vitathatatlan” bajnokká váljon. (Dariusz Michalczewski tartotta akkor a négy nagy szervezet legkevésbé magasra taksált WBO övét.) A következő öt évben 11-szer megvédte címeit (Otis Grant TKO 10, Richard Frazier TKO 2, Reggie Johnson P 12, David Telesco P 12, Richard Hall TKO 11, Eric Harding TKO 10, Derrick Harmon TKO 10, Julio Cesar Gonzalez P 12, Glen Kelly KO 7, Clinton Woods TKO 6, Antonio Tarver P 12), filmben szerepelt és Rap karrierbe is kezdett.

2003 márciusában Jones merész lépést tett a nehézsúly felé, és mondhatni könnyedén legyőzte a WBA címvédő John Ruizt. Visszatekintve, Jones kivételesen büszke két kiemelkedő pillanatra, amit elbűvölő karrierje során teljesített:

- Az egyik este megvertem az embert (James Toney), hogy én legyek az ember. A másik, amikor szembementem a történelemmel és én lettem az első ember, aki nagyváltóban állt profinak és nehézsúlyú világbajnokságot nyert.

Jones úgy döntött, hogy nem marad nehézsúlyú, és félnehézsúlyra fogyasztott vissza és megvédte félnehézsúlyú címeit Tarver ellen. Azonban úgy tűnt, hogy a visszafogyasztás és az öregedés nincs túl jó hatással az akkor már 34 éves veteránra. Tarvert ugyan még pontozással legyőzte, de meglepetésre, Jones durva kiütést szenvedett el a visszavágójuk 2. menetében. A következő mérkőzésén Glen Johnson már keményen meg is verte és aztán a 9. menetben brutálisan kiütötte, majd Tarver egy kemény mérkőzésen újra megverte (P 12). A valamikor legyőzhetetlennek látszó Jones három mérkőzést vesztett el egymás után.

- Tarver a megfelelő időben meccselt velem, miután minden súlyt leadtam – magyarázta Jones. – Koordinálatlan stílusa volt, na nem mintha olyan magas lett volna a ring IQ-ja. Becsukta a szemét (amikor a 2. meccsen elengedte a KO ütést) – mit mond ez neked? Jókor kapott el.

Jones ment tovább, kipontozta a volt három súlycsoportban is bajnok Felix Trinidadot 2008 elején, majd ugyanannak az évnek a végén találkozott Joe Calzaghe-vel. Calzaghe visszajött egy első menetes leütésből, hogy aztán minden menetben jobbnak bizonyuljon és nyerjen egyhangú pontozással a már halványuló ex bajnok ellen.

- Joe volt a legserényebb srác, aki ellen mérkőztem – emlékezett vissza Jones. – Soha nem találkoztam senkivel, aki tevékenyebb lett volna, mint Joe. Szorgalmas volt. Nem neki voltak a leggyorsabb kezei, nem ő ütötte a legerősebbet, de pokoli serény volt.

Jones azt állítja, hogy ha évekkel korábban találkoztak volna, akkor nyert volna: - Egy olyan ütéssel küldtem le, ami még csak nem is talált tisztán – mondta. – Ha a 90-es években mérkőztem volna vele, azt hiszem kiütöttem volna.

2009-ben még legyőzte Omar Sheikát, majd karrierje talán utolsó „komolyabb” győzelmét aratta Jeff Lacy ellen. Ezután karrierjét már cirkálósúlyban folytatta. 2009 végén megkezdte újabb három vereséges sorozatát, amikor Danny Green (TKO 1), Bernard Hopkins (P 12) és Denis Lebedev (TKO 10) győzte le. Ennek ellenére még egészen 2018-ig időnként megmutatta magát a ringben. 66-9 (47 KO) rekorddal vonult vissza.

- A legjobb, amit valaha láttam – válaszolta Jones a kérdésre, hogy mennyire volt jó csúcskorában. – Sose láttam senkit, aki olyan dolgokat csinált a ringben mint én: hátratett kézzel kiütöttem az embert, 13 balhorog (egymás után). Olyan gyorsan megütöttem Reggie Johnsont balhoroggal és jobbegyenessel, hogy az arcának ugyanazon az oldalán találtam. Hogy csinálod ezt? Ki látott már ilyet valaha? Senki. Menj és nézd meg az összefoglalókat.

Jones, jelenleg 51 éves, nős és hat gyermeke van. Dolgozott a HBO-nál kommentátorként, és a Square Ring nevű promóciós társaság tulajdonosa.

Roy Jones Jr. legnagyobb győzelmei: Jorge Castro (P 10), Bernard Hopkins (P 12), Thulane Malinga (KO 6), Thomas Tate (TKO 2), James Toney (P 12), Vinny Pazienza (TKO  6), Eric Lucas (TKO 11), Mike McCallum (P 12), Montell Griffin (KO 1), Virgil Hill (KO 4), Lou Del Valle (P 12), Otis Grant (TKO 10), Reggie Johnson (P 12), Eric Harding (TKO 10), Julio Cesar Gonzalez (P 12), Clinton Woods (TKO 6), John Ruiz (P 12), Antonio Tarver (P 12)


Az egykori bajnok őket nevezte meg, mint a legjobbak, akikkel szembenézett:


LEGJOBB JAB: Virgil Hill

- A legjobb jab amivel szembenéztem, szerintem Virgil Hill-é. A jabje volt a legkeményebb ütés amivel talált. Mindig fejtetőn talált amikor eldobta, és ráadásul gyors is volt.

LEGJOBB VÉDELEM: James Toney

- James Toneynak volt valószínűleg a legjobb védelme mind közül. Nem tudtad hirtelen eltalálni olyan gyors volt. A csípő mozgása és az (ütések) vállon való lecsúsztatása miatt nagyon nehéz volt tisztán megütni.


LEGGYORSABB KEZEK: Vinny Pazienza

- Gyorsabb volt a keze, mint a legtöbb fickóé akivel mérkőztem. Nem volt erőteljes, mert alacsonyabb súlyból jött. Azt hitte, hogy gyorsabb nálam, de nem volt az.


LEGJOBB LÁBMUNKA: Rollin Williams

- Bárki közül akikkel szembeálltam, neki volt a legjobb lábmunkája. Annyira nehéz volt megütni. Öt menet ment le, mire meg tudtam ütni, olyan lábmunkája volt. A normál ütések amikkel próbálkoztam, azok nem találták el.


LEGJOBB ÁLL: Jorge Castro

- Jorge Castro eddig. Megütheted mindennel és ő mindig csak jön. Én mindennel megütöttem és ő mindig csak jött.


LEGOKOSABB: Bernard Hopkins

- Igazán jó a ring IQ-ja. Képes volt elemezni az első meccset, és használva az IQ-ját jobb lett a második meccsre, ahol már nehezebb volt támadni.

LEGERŐSEBB: Merqui Sosa

- Merqui Sosa nagyon erős fickó volt. Nem tudtad visszanyomni, nem adott fel semmit a ringben. Ki kellet ütnöm még az elején. Nagyon erős volt és nem tervezte visszafogni magát.

LEGJOBB ÜTŐ: Merqui Sosa

- Merqui majdnem eltalált egy olyan ütéssel, amitől majdnem kimentek a lábaim alólam. Hogy ha eltalált volna, akkor teljesen más lett volna. Azt mondtam, hű, ez az ember meg akar ölni téged. Azután elkezdtem megdolgozni és befejeztem a meccset. Tarvernek előg jó ütőereje volt, de nem volt erősebb, mint Merqui Sosa-é.

LEGJOBB KÉSZSÉGEK: Mike McCallum

- Valószínűleg Mike McCallum, a „Bodysnatcher”. Még így idősebbként is nagyon okos volt. Nagyon kifinomult bokszkészségei voltak.

ÖSSZESSÉGÉBEN A LEGJOBB: James Toney

- Neki mindene megvolt, nehéz volt eltalálni, és bármikor kiüthet. Ott lehet az arcodba, és még mindig nem tudtad megütni.


2020. július 5. - Leibinger Gábor

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@Sarkozi Robert: Nekem úgy tűnt, hogy a meccs nagy részében nem villogott ellene úgy Jones, ahogy általában.

» superman   válasz erre
    2020-07-13 15:32:44

@Sarkozi Robert: Javitas: nem a debut ellenfele volt, de kb majdnem az a szinvonal

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-13 15:10:21

@superman: Nem tudom, lehet igazad van, csak ilyet meg nem hallottam profi bokszolotol hogy a debut ellenfelet hozza ki mint legjobb, egy adott keszsegben. Williams mecseit elnezve sajnos nem igazan ertem mirol beszel Jones. Persze lehet hogy Williams iszonyatosan felszivta magat arra a meccsre, es Jones meg nem ugy keszult a debutalasara, csak pl a meccskep alapjan sem ez jon le, egyaltalan nem szenvedet vele Jones. Persze nyilvan ki mas tudhatna jobban mint maga Jones...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-13 15:08:47

@Sarkozi Robert: Szerintem ez egy szubjektív vélemény, Jones úgy érezte, hogy nehezen találta akkor a ringben Williams-et, nehezebben, mint bárkit. Ehhez hozzájárulhatott, hogy Williams egy felhozó-ellenfél volt, valószínűleg Jones ennek megfelelően kezelte, nem lehetett a legjobb formájában és nem készülhetett rá különösebben, vagy speciálisan, miközben Williams egy védekező stratégiát alkalmazott, amiben jó volt és amúgy is egy jó képességű, technikás bunyósnak tűnt, csak valami hiányzott belőle ahhoz, hogy sokra vigye.

» superman   válasz erre
    2020-07-13 13:13:15

@superman: "számomra sokkal érdekesebb, ha őszintén azt nevezik meg, akit az adott tulajdonságot tekintve a legjobbnak érezték"

Szamomra is az a legerdekesebb, csak éppen nem mindig érzem őszintenek az adott válaszaikat. Pl most jelen esetben semmiképp sem értem Rollin Williams milyen labmunkaban multa felül mondjuk Hopkinst vagy a többieket.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-08 22:45:34

@PeteTheGreek: "Kicsit olyan, mint Tyson: teljesen mindegy, hogy a képzeletbeli ranglistákon hanyadiknak hova soroljuk, vagy kitől mikor kaptak ki, és mennyi minőségi ellenfelük volt, azok hány évesek voltak, bla bla bla: ők akkor is akkora legendák, hogy nem is kell őket a világ legjobbjainak tartani, anélkül is a "legnagyobbak". Mint Ali. "
Ali azért kilóg még közülük is (felfelé), mivel az ő eredménylistáján ott vannak azok a bizonyos mérkőzések, amik miatt ő a "legnagyobb".

» superman   válasz erre
    2020-07-07 11:31:00

@Sarkozi Robert: "Egyebkent nyilvan kedvencem Roy de ettol fuggetlenul objektiven nezve tenyleg hulyesegeket nyilatkozik. Azert pl Hardingot megemlithette volna, mert sokaig ot sem nagyon talalta a ringben, de pl Tarver ellen akarmennyire is az arnyeka volt mar onmaganak, azert ettol fuggetlenul is megiscsak palyafutasa egyik legjobb ellenfele volt (pl szerintem Legjobb Jabet vagy utoerot nyugodtan odaadhatta volna Tarvernek)."
Nekem itt is úgy tűnik, mint ahogy másutt is, hogy te azt várod a bunyósoktól, hogy korrektek legyenek és a legjobb ellenfeleik mind jelenjenek meg a listájukon. De pl. számomra sokkal érdekesebb, ha őszintén azt nevezik meg, akit az adott tulajdonságot tekintve a legjobbnak éreztek és így előfordulhat, hogy 1-1, amúgy összességében nagyon jó ellenfél nem kerül említésre (ehhez képest korrekt módon azért szerepel Tarver neve is az ütőerőnél). Szerintem Toney és Hopkins voltak a legjobb ellenfelei, ők joggal szorították le Tarver-t (pláne Harding-ot), de McCallum is joggal helyezhető előbbre.

» superman   válasz erre
    2020-07-07 11:20:43

Jonest én nem nagyon láttam eddig "minden idők legjobbjának", szerintem senki nem próbálja meg úgy beállítani.
Kicsit olyan, mint Tyson: teljesen mindegy, hogy a képzeletbeli ranglistákon hanyadiknak hova soroljuk, vagy kitől mikor kaptak ki, és mennyi minőségi ellenfelük volt, azok hány évesek voltak, bla bla bla: ők akkor is akkora legendák, hogy nem is kell őket a világ legjobbjainak tartani, anélkül is a "legnagyobbak". Mint Ali. És Pacman is nálam kicsit hasonló kategória: lehet, hogy nem feküdt neki ha top kontrabunyósokkal boxolt, kikaphatott/kiüthették, és lehet, hogy még az idejében sem ő volt a legjobb, ennek ellenére örökre legenda marad, olyat alkotott a ringben.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2020-07-07 01:06:18

Azért érdekes, hogy mindig Jones-t meg Leonard-ot próbálják beállítani minden idők legjobbjainak. Valaki mindig kimarad a felsorolásból, aki legalább ennyire virtuóz volt. Hát nem tudom, nekem Jones és Leonard pitéje cseppet sem édesebb, mint szegény Pernell Whitaker-é, aki szintén nem volt szent, de hármójukból egyik se szimpatikus emberileg! Két beképzelt, és egy drogos, de boksztudás terén különbség az nincs közöttük!

» wiesztdani   válasz erre
    2020-07-06 23:42:01

A legtehetségesebb bokszoló volt, aki valaha született. Senki más képességei nem mérhetőek ahhoz s szintű naturális tehetséghez, ami benne volt.

» deontay   válasz erre
    2020-07-06 22:53:21

Az utolsó szórakoztató bunyós mohikán volt,azóta nincsenek ilyenek,még mutatóba sem.
Hozta a cirkuszt,ahogy mondani szokás.

» robhalford   válasz erre
    2020-07-06 20:29:48

@Romsy: ''a felvétel elég gyér, de akkor tényleg ragyogó lábmunkája van, ha egy lecsúszó ütéstől hátraesik.''

Szerintem Jones lenduletetol esett hatra, persze gyer a felvetel, de azert az latszik szerintem hogy az az utes nem talalt. Nyilvan Rollin Williamst es Merqui Sosa-t belevenni ebbe a listaba, egy vicc. Tarvert is bele kellett volna tennie szerintem, es Pazienzat sem nagyon ertem hogy mit keres itt...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-06 17:36:23

@Sarkozi Robert: a felvétel elég gyér, de akkor tényleg ragyogó lábmunkája van, ha egy lecsúszó ütéstől hátraesik.

    2020-07-06 17:22:20

Egyebkent nyilvan kedvencem Roy de ettol fuggetlenul objektiven nezve tenyleg hulyesegeket nyilatkozik. Azert pl Hardingot megemlithette volna, mert sokaig ot sem nagyon talalta a ringben, de pl Tarver ellen akarmennyire is az arnyeka volt mar onmaganak, azert ettol fuggetlenul is megiscsak palyafutasa egyik legjobb ellenfele volt (pl szerintem Legjobb Jabet vagy utoerot nyugodtan odaadhatta volna Tarvernek). Az meg vegkepp nem ertem hogy ebbe a felsorolasba miert veszi bele a 2010-es meccsuket Hopkins-al.
Viszont azt mar nem lehet tole elvenni amit 2003-ig elert, Hopkinst es Toney-t is meggyozoen, nagy folennyel verte, es szerintem Michalczewskire is ez a sors vart volna. Nagyon keves olyen bokszolo elt valaha akinek sikerult volna akarcsak megszorongatni Csucsformajaban.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-06 17:11:46

@Romsy: :D :D

    2020-07-06 16:59:41

@Romsy: ''az jó, mert nem is volt 5. menet, már a 4-ben kiütötte, de már az elsőben is padlózott.''

Pontosabban, nem utestol ment le, hanem kibillent az egyensulyabol es a biro raszamolt. Ha rendesen megnezed, akkor Roy el sem talalta azzal a balhoroggal. A tobbi stimmel.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-06 16:58:35

@Romsy: :D

    2020-07-06 16:28:05

"LEGJOBB LÁBMUNKA: Rollin Williams

- Bárki közül akikkel szembeálltam, neki volt a legjobb lábmunkája. Annyira nehéz volt megütni. Öt menet ment le, mire meg tudtam ütni, olyan lábmunkája volt. A normál ütések amikkel próbálkoztam, azok nem találták el."

az jó, mert nem is volt 5. menet, már a 4-ben kiütötte, de már az elsőben is padlózott.

    2020-07-06 16:16:54

"Merqui majdnem eltalált egy olyan ütéssel, amitől majdnem kimentek a lábaim alólam. Hogy ha eltalált volna, akkor teljesen más lett volna."

Ezen jót nevettem! :D Ha már attól is majdnem kimentek a lábai, hogy "majdnem" eltalálta Merqui, akkor mi lett volna, ha el is találja?
Jó, tudom: neki az ökölvívás volt az erőssége. :D

» Perkins   válasz erre
    2020-07-06 15:58:08

@superman: "Köszi Leibigabi, meg tudnád mondani mikor nyilatkozta ezeket Jones? (csak mert azt mondja, hogy "Jorge Castro eddig")"

2018 eleji, a legutolsó meccse után. (gondolom úgy volt vele, hogy ki tudja, lehet, hogy még lesz meccse)

» leibigabi   válasz erre
    2020-07-06 14:31:23

Köszi Leibigabi, meg tudnád mondani mikor nyilatkozta ezeket Jones? (csak mert azt mondja, hogy "Jorge Castro eddig")
Amúgy érdekes a véleménye, számos tulajdonságnál mára elfeledett ökölvívókat említ a közismert sztárok helyett, akikből azért nem volt hiány az ellenfelei közt.

» superman   válasz erre
    2020-07-06 12:04:27

@butters01: na ezeket honnan "tudod" "hogy mi lett volna"? :D

erdeit kihagytad a felsorolásból:D

    2020-07-06 11:25:51

Imádtam a meccseit nèzni. Sosem tartottam minden idők legnagyobbjának, de imádtam a tv/monitor előtt a Top Jones mozdulatait.

» sziporka   válasz erre
    2020-07-06 11:06:40

Fury ellen esélye se lett volna a top Jonesnak se és sztem Ali is verte volna :D Alvarezt mondjuk tuti verné bár szerintem Mayweather és Pacquiao szoros meccsen verték volna. Aztán még Sugar ray-ről meg Hagler és Hearns is kemény dió lenne neki. Ja meg Inoue...
.
.
.
.
.
:D

» butters01   válasz erre
    2020-07-06 11:00:18

@gatox: Valóban zseni, kivételes képességű, született bokszoló. Annyival a mezőny fölé nőtt, hogy sokszor fájó volt nézni a mérkőzéseit, átérezve az ellenfél tehetetlenségét, frusztrált kínlódását...

» bigbandi20   válasz erre
    2020-07-06 10:51:23

ne legyél már ennyire magyar. a jó 10 évet nézd, azt amivel akkor elvarázsolta (és még ma is) a világot. vannak ma is eredményes bunyósok de senki nem ér még csak az árnyékába se neki. az ilyet úgy hívják hogy: zseni.

    2020-07-06 09:07:43

tiz evig orom volt nezni amit csinalt aztan tiz evig szinte fizikai fajdalom, a masodik tizest megsporolhatta volna maganak es nekunk is, mindig az elso tiz fog eszembe jutni rola de sosem fogom tudni elfelejteni az utobbi tizet

» fixpont   válasz erre
    2020-07-05 21:41:19

@yoda: ez is 1 vélemény.

amit írtam az jones fénykorára vonatkozott. akkor sem közelben sem távolban nem volt olyan fószer aki csak megütni tudta volna ha ő nem akarja.

"Ha én 2 méter 20 centi lennék a valaha volt leggyorsabb kezekkel és legjobb állal, mert így születtem, akkor most uralnám a nehézsúlyt. Nem kellene technika meg képzettség. " nos jonesnak az is volt.

ezek után amit írtál jonesról piszkosul érdekelne hogy szted ki az igazi ász a boxban?

    2020-07-05 21:27:50

@yoda: Ha ,, minden idők egyik legjobbja,, az ,, messze nem a tökéletes bokszoló,,, akkor ebből gondolom az következik, hogy:

1. nincs tökéletes vagy ahhoz közeli bokszoló.
2. a többi legjobb bokszoló is messze van a tökéletestől.
3. a nem annyira jók még messzebb vannak a tökéletestől.

Vagy: attól hogy valaki jobb bokszoló mint a másik, nem ugyanazt jelenti, hogy közelebb van a tökéletes bokszolóhoz.

» Peacock   válasz erre
    2020-07-05 21:23:52

Jones pályafutása annyiból nem volt szerencsés, (de lehet hogy ez rossz kifejezés), hogy pályafutása nagy részében a sors úgy hozta nem sok igazi nagy riválisával tudott meccselni. Úgy értem amennyire Leonard Hearns, Duran, Hagler egymást is emelték, úgy Jonesnak fénykorában javarészt maradtak a kötelező címvédések. Hopikns még nem volt igazából beérve, Tonesnél a súlycsoportváltás előtt volt a meccs. Ráadásul maga Jones is azt mondja, törött kézzel bokszolt Hopknis ellen. (megjegyzem eléggyorsan gyógyult ha 2,5 hónappal később már újra ringbe lépett).
De annak a korszaknak a színfoltja mindenképpen amiben én bokszrajongóként felnőttem.

    2020-07-05 21:23:30

@yoda: Ebből az jön le,hogy neked azért nem ő a legjobb,mert miután megkopott,megverték,bezzeg Pac és a többi említett!! Pl Tyson ugye? Aki szintén,mikor megkopott,fekdécselt! És ne mond h a drog,meg pia miatt,mert tök mindegy mitől. Attól még a kopás előtti állapotot egyik esetében sem kell magyarázni. Pláne sors/isten/biológia kombóval,mert melyik nagy bajnok nem ezekkel élt,vagy használta ki??

» Thotesz   válasz erre
    2020-07-05 20:57:07

@Streky: Koszi. Nincs mas ami zavar? :)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-05 20:27:07

@gatox: Szerintem pedig RJJ messze nem a tökéletes bokszoló. Hülyén hangzik persze, de ha megnézzük ő a sors/isten/biológia adta képességeit használta ki és ennyi. Ahogyan a korral ezek a képességek elkezdtek megkopni annyit feküdt mint egy talajtornász. Pacman, Májvödör, Ali, Leonard, Duran, amikor megkopott is bárki fölé tudott nőni, még mérethátrányból is, még klasszis ellenfél ellen is, úgy is, hogy lassultak, koptak a reflexeik.......... ez a különbség. Ha én 2 méter 20 centi lennék a valaha volt leggyorsabb kezekkel és legjobb állal, mert így születtem, akkor most uralnám a nehézsúlyt. Nem kellene technika meg képzettség.
Az IQ-ja nem tudom milyen, az tény, hogy vagyonokat keresett, színész is volt, rapper is meg a jó ég tudja mi, aztán mégis csak aprópénzért kellett agyonveretnie magát............
A szerénységet RJJ soha nem ismerte, ezért sem tudtam azonosulni vele soha, túl nagy volt az arca mindig is, bár ahogy mondják, volt mire. Számomra az álommeccs egy prime Toney vs RJJ lett volna, bár amilyen gyorsak voltak valószínűleg lassítva kellett volna végignézni a mérkőzést.

    2020-07-05 20:24:31

@edge: Nos, igen, de ha te lattad a masodik meccset is, akkor te miert irsz suletlensegeket? Az a meccs ott elment Toney-nak, szerintem ott mar nem volt jobb Griffinnel, sot...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-05 20:22:28

@Sarkozi Robert: Bazdki, bocs, de olyan kurva zavaró. :D

Nem "eggyik", hanem egyik. :D

Egyébként Toney simán nyert Griffin ellen.

» Streky   válasz erre
    2020-07-05 20:17:59

@Sarkozi Robert: Ha láttad volna a Toney vs Griffin meccseket, biztosan nem irnal ilyen suletlensegeket... Toney mindketszer nyert.. csak elvettek tole. Nagy arca volt es kis menedzsment allt mogotte. Lederman az elso meccset 117-111-re adta Toney-nak es teljesen ki voltak akadva az eredmenyhirdetes utan...

    2020-07-05 20:09:23

a király. a tökéletes boxoló. a legnagyobb. csak szuperlativuszokban lehet róla beszélni. a fizika törvényét soxor meghazudtolta a mozgásával.
azt mondják hogy: lennék én szerény de nincs mire. nos ez nála így van. az ő helyében minden kérdése a rjj-t mondtam volna:D a fénykorában nem volt senki aki csak megszorította volna 1 picit is. tökéletes ütőerő, tökéletes mozgás, tökéletes ütemérzék ez volt ő fénykorában. ha lehetne összehozni 1 tyson-jones meccset (súlytól függetlenül) amikor mind2en a csúcsformájukban voltak, arra sokan kíváncsiak lettek volna.
de ami a szívfájdalmam michalcevsky-jones meccs elmaradása. ez anno olyan lett volna ami ma nincsen. mert 2 jó képességű veretlen bunyós 1 súlyban nincs. akkor pedig volt. a meccs viszont nem jött létre.

    2020-07-05 19:02:45

Minden idők eggyik legjobbja... egy 23 éves periódus alatt, Jones volt az eggyetlen aki meggyőzően tudta verni Hopkinst, Raadasul fél kézzel.
Toneybol pedig szó szerint bohócot csinalt, persze mondják hogy a sok fogyasztás csak éppen Toney előző mérkőzéseken nyújtott teljesítményei nincsenek összhangban ezzel az állítással, meg az sem, hogy eggyel feljebb Griffintől is kikapott(ott is a fogyasztás volt a ludas?).
Toney előtte 46 merkozesen volt veretlen, Jones pedig ennyivel volt jobb nála is és Hopkinsnál is. Szerintem 2001-2003 környékén is verte volna Bernardot, lehet nem olyan simán, de két kézzel...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-05 18:24:40

Hát nagyképű vagy sem, ő egy legenda! Igaz Calzaghe legyózte, de nem fénykorában. Természetesen az akkor is veszélyes meccs lett volna számára! Calzaghe professzionálisan kellemetlen ellenfél lett volna a jóistennek is! Minden esetre RJR olyan harcos, aki mindenben kiemelkedő volt! Nagyon élvezetes bunyója volt! A stílusa? Hát az messze jobb volt bárkiénél is, pedig hát vannak itt óriási nagy nevek mellette. Hamed talán őt majmolta, de míg a nagy RJR a vereség után is szorítóba mert lépni, Hamed vérig sértődött hogy a szintén legendás Barrera lealázta! Annyi biztos, soha többé nem lesz egy ennyire csodás üstökös a boksz platformján mint a pájája csúcsán lévő RJR! Az ő neve mellé csak May, Pac, BHop, SugarR jegyezhető - a teljesség igénye nélkül!

» S76zoolee   válasz erre
    2020-07-05 17:31:20

A nagyképűsége nem sokat kopott. A Tarver elleni első meccset elcsalták neki, a másodikon ki lett ütve, a harmadikon szanaszét lett verve, de csak annyi jutott eszébe az egészről, hogy Tarvernek szerencséje volt meg nem volt valami nagy ring IQ-ja. Jó volt nézni ahogyan bokszolt, de a Tarver és Johnson elleni zakóknak már nagyon ideje volt.

» Perkins   válasz erre
    2020-07-05 15:46:35

A kedvencem a csávó. Tiszteletére a kutyámat is róla neveztem el :) Ha valami szórakoztatót akarok nézni,nem egy filmet indítok el,hanem egy Roy Jones highlights-ot és a mai napig úgy hat rám,hogy :aztakurvaezacsávóóó!! Egyszerűen jó nézni,mekkora különbség volt közte és az ellenfelei között,akikkel néha-néha tiszteletlen volt,de az az egy állj utáni ütésen kívül nem hinném,hogy piszkos bunyója volt,sőt. Kristálytiszta,tűpontos és mellé egy igazi showman. Az egy amit nagyon sajnálok,hogy nem tudta időben behúzni azt a rohadt féket.

» Thotesz   válasz erre
    2020-07-05 15:40:16

A cikk szerint Tarverrel 4-szer mérkőzött. Hmm...én csak háromra emlékszem.

» Perkins   válasz erre
    2020-07-05 15:38:29

@zappa: Egyik nagy kedvencem Calzaghe, de a top Jones daraborka szedte volna!

» Masvidal   válasz erre
    2020-07-05 15:24:09

Kár hogy Calzaghe-val nem jött össze a meccs jóval korábban. 2002 környékén. Jó meccs lett volna. Mikor találkoztak már egyikük se volt legjobb formájában, Jones főleg nem nyilván.

    2020-07-05 14:09:21

@yoda: Hát lehet hogy zseni kettő volt,de volt pár jó köztük azért,nagyjából ellenfele sem volt,talán azért.
Egy időben vissza is akart vonulni,annyira flusztrálta hogy nincs kihívás,ugrált felfele,hasonló szitu mint mostanában Alvarez Kovalevvel.

» robhalford   válasz erre
    2020-07-05 11:42:20

Érdekes karrier az övé. Valószínűleg minden idők egyik legjobbja, de fénykorában két igazán nagy zsenit győzött le. Toney-t aki félholt volt a meccsen a visszafogyasztás miatt, utána súlycsoportot is lépett, és a még tapasztalatlan B Hop-ot.
Az többi igazán jó ellenfelével már akkor találkozott amikor ő volt megkopva.

    2020-07-05 11:29:23
Ugrás az oldal tetejére