×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Tavaly nagy felháborodást váltott ki az emberi jogi szervezetek körében, 2020-06-06 10:23:55 https://www.profiboksz.hu/2020/06/06/chisora-megszerette-szaud-arabiat/

Chisora megszerette Szaúd-Arábiát

Tavaly nagy felháborodást váltott ki az emberi jogi szervezetek körében, hogy a Joshua-Ruiz visszavágót Szaúd-Arábiába vitték, mivel álláspontjuk szerint a szaúdiak a sporteseményeket az imidzsük javítására próbálják használni. A RadioTimes.com a napokban erről a témáról faggatta Dereck Chisorát, aki azonban felhívta a figyelmet arra, hogy ennek az éremnek is két oldala van.

"Régebben én is úgy hittem, hogy Szaúd-Arábia nem jó hely, de amikor eljutottam oda tátva maradt a szám. Ami évekkel ezelőtt történt, az már a múlt. Most megnyitják a kapukat mindenki előtt. Hihetetlen utazás volt, biztonságban éreztem magam, jó étteremben jártam, lazultunk. Ja, pia ott nincs, ami nem is baj, az emberek alkohol nélkül is tudják élvezni az életet, szóval fantasztikus volt. Szerintem több meccset kellene Szaúd-Arábiában rendezni. Azt hallottam, hogy épül egy hatalmas stadion, amit a "Boksz Mekkájának" fognak hívni. Frankó lesz." - kezdte Chisora, aki ezután áttért egy kényesebb témára.

"A bunyósok teszik a dolgukat és bunyóznak, de szeretnék, ha jobban megfizetnék őket, és a szaúdiak hajlandóak erre. Mondjátok meg a tévéadóknak Londonban, hogy fizessék meg normálisan a bunyósokat, és akkor nem kell majd a szaúdiakhoz menniük. Nézzük Michael Sprottot. Jó bunyós volt, de sosem keresett sokat, így most futár az Amazonnál. Pedig remek harcos volt. Ha a szaúdiaknál meccselhetett volna, akkor most nem kellene ezt csinálnia. Vagy ott egy másik remek harcos, Kevin Mitchell, ő sem keresett sokat, mert nem fizették meg. Ha Szaúd-Arábia kapui nyitva lettek volna amikor ő bokszolt, akkor rendesen keresett volna. Szerintem a bunyósokat jobban meg kellene fizetni, hogy a visszavonulásuk után ne legyen más dolguk, csak élvezni az életet. Megérdemelnék." - mondta Chisora.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Nem lehet hozzászólni ehhez a hírhez...

@robhalford: És 10ből 8 ember nem fehér,ezt jó ha tudjuk.,,mármint ami a fegyveres konfliktusokat illeti.
A srác temetésének költségeit egyébként Mayweahter finanszírozza,csak mint érdekesség.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-08 08:12:10

1998 – 10 hónap börtön fegyveresen elkövetett rablásért
2002 – 8 hónap börtön kokainozásért
2004 – 10 hónap börtön kokainozásért
2005 – 10 hónap börtön kokainozásért
2007 – 5 év börtön, mert fegyveresen kirabolta egy terhes nő otthonát
Ez a bűnlajstoma,nem volt egy angyal de gyakorlatilag megölték.
Ez az egyik oldal.
A másik oldal a rendőri intézkedés és az amerikai értékrend.
Teljesen másképp kell egy ottani rendőrt elképzelni,ott ha jogsi után matatsz az autóban,van esélyed rá hogy golyót kapsz,egy közúti ellenőrzéskor van esély hogy fegyverrel próbálja meg a megállított a papírok hiányát kompenzálni az intézkedő ellen,hisz minden második jenkinek van fegyvere,ez ott természetes,igen kevés idő van erre reagálni,vagy a rendőr vagy az igazoltatott ottmarad.
És 10ből 8 ember nem fehér,ezt jó ha tudjuk.
Természetesen ez a nyakon térdelés elfogadhatatlan,elég ha az alany helyébe képzeljük magunkat.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-08 08:09:37

Don King tárt karokkal várná Joshuat.

» potyi78   válasz erre
    2020-06-08 06:44:58

@La Cucaracha: (ettől függetlenül nem értek egyet a túlkapással, de ne csináljunk már úgy, mintha rasszista támadás történt volna)

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-06-07 20:38:52

@Bredan78: És azt is említsük meg, hogy egyébként egy többszörösen büntetett előéletű ember volt az áldozat, és a mai napig nem derült ki, hogy mi történt az egresszív fellépés előtt...gyanítom, hogy nem éppen papír hajót hajtogatott a gyerekeknek.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-06-07 20:38:15

Mondjuk ha az ominózus amerikai esetre próbált utalni, már csak azért is sántít a dolog, mert a 4 rendőrből 1 ázsiai, 1meg latin volt. Már eleve itt bukik a fehér előítélet duma. De hagyjuk is szerintem mert eléggé eltértünk a cikk tárgyától....

» Bredan78   válasz erre
    2020-06-07 20:34:28

@Peacock: "A szavait én (nem feltétlen helyesen, de) úgy értelmezem tehát jelen kontextusban, hogy a fekete közösségek megerősítésének, általános társadalmi felzárkózásának eszközeként, zálogaként beszél arról, hogy a feketék vásároljanak fekete tulajdonú boltokban, és általában minden kisebbség támogassa így a saját felzárkózását, mert a gazdasági egyenrangúság teremtheti csak meg az igazi egyenjogúságot és esélyegyenlőséget."

Na de ha minden rassz így tesz, az sok jóra nem vezet.

    2020-06-07 20:18:14

@northpaw: Off
Természetesen nem tudhatom mire gondolt pontosan a költő (azaz Joshua). De a kontextus ugye ez: az állam által legális erőszakhasználati joggal felruházott néhány fehér rendőr indokolatlanul és jogosulatlanul használt halált okozó túlzó erőszakot egy ártatlan fekete állampolgárral szemben, feltehetően (direkt vagy indirekt) rasszista előítéletből. Mely eset nem egyedi, a rasszizmus (még ha látens is) nagyon is általános az élet sok területén, és a rasszizmus egyik oka hogy a feketékről azt gondolja sok fehér ember hogy alacsonyabb rendű, bűnöző réteg (vérében van a bűnözés öntudatlan látens előítéleti szlogen), és ezen előítéleteknek oka és következménye is (ördögi kör) a fekete emberek többségének társadalmi leszakadása, ami bűnözői szubkultúrákat termel, ellehetetleníti a társadalmi felzárkózást, gerjeszti az előítéleteket. A konkrét egyedi eset kapcsán beszél és vonul Joshua de az általános problémát is boncolgatva ami az ilyen esetek causa primája, elmondva hogy az erőszak erőszak ellen nem jó megoldás, minden élet számít, a rasszizmus ellen békés (!) eszközökkel harcolni kell, és ehhez a gyökerekig kell visszamenni, a fekete közösséget kell megerősíteni, hogy a fekete fiatalok tömege ne mozogjon kényszerpályán a bűnözővé válás kísértésének kitéve.
A szavait én (nem feltétlen helyesen, de) úgy értelmezem tehát jelen kontextusban, hogy a fekete közösségek megerősítésének, általános társadalmi felzárkózásának eszközeként, zálogaként beszél arról, hogy a feketék vásároljanak fekete tulajdonú boltokban, és általában minden kisebbség támogassa így a saját felzárkózását, mert a gazdasági egyenrangúság teremtheti csak meg az igazi egyenjogúságot és esélyegyenlőséget. Mert akkor a fekete fiatalok példaképei ezek a konszolidált fekete polgárok lesznek, nem a szegénységből gyors és hamis kiutat ígérő erőszakos bűnözői életmód követői az aranyláncokkal meg a mercikkel, stukkerral.
És igen, ha ez bekövetkezne, az azoknak fájna a legjobban akik elkötelezett fehér felsőbbrendűség hívő rasszisták (akik szvsz igen kevesen vannak a látens előítéletesek tömegével szemben), és nem akarják a feketék (meg a zsidók, nők, stb.) felzárkózását, integrációját, egyenjogúságát, se rövid, se hosszú távon.

» Peacock   válasz erre
    2020-06-07 18:52:28

Képzeljük el, ha egy fehér mondja: ne vásárolj az indiai, pakisztáni,kínai stb. boltjában, ne vegyél fel fekete melóst a cégedhez (nem tévesztendő össze a feketemunkással).
Menne azonnal a szöveg , rasszizmusról, megkülönböztetésről , toleranciahiányról.
Akkor legyen ez ebben a fordított esetben is így.

» pepegross   válasz erre
    2020-06-07 18:28:08

@Peacock: "show them where it hurts, abstain from spending your money in their shops and economies"

Ja, hogy ez szerinted rendben van, hogy ilyet mond, hogy "ott mutasd meg, ahol nekik fáj, tartózkodj attól, hogy náluk vásárolsz".
Ki az a nekik / náluk? Úgy tudtam, hogy ez a tüntetéssorozat a rendőri brutalitás és a rasszizmus ellen van. Vagy itt most a "nekik" alatt a rasszistákról és a rendőrökről beszél, hogy náluk ne vásároljanak a feketék meg más kisebbségiek? Nem kérlek, itt a fehérekről beszél, amikor arra biztatta a hallgatóságát, hogy ott mutassák meg nekik, ahol legjobban fáj a fehéreknek, ne náluk költsék el a pénzt. Szépen segget csinált a szájából pár perc alatt, mert előbb még arról beszélt, hogy szükség van a rasszok közötti egységre.

» northpaw   válasz erre
    2020-06-07 18:09:19

@Peacock: Off folyt.:

Ezeket pedig a saját feketeközösségének mondta, uszító él nélkül:

We need to be united in non-violent demonstrations, show them where it hurts, abstain from spending your money in their shops and economies, and invest in black-owned businesses.
And that's for all communities, if you want to uplift yourselves, invest in your own businesses. We have to engage with the youth, I completely agree with that, and put an end to black youth gang culture.

» Peacock   válasz erre
    2020-06-07 17:38:55

@northpaw: Off

Jelen esetben szerintem tök rendben volt a beszéd egésze, a mondanivalója lényegét (!) tekintve.

We need to speak out in peaceful demonstrations, just like today, so well done Watford, inject the vaccine. We must not use a demonstration for selfish motive and turn it into rioting and looting.
Every life matters. 100 per cent I agree with that, but that includes black lives and that's why we're here today.
We must unite as a human race and that's what we're doing here today.

Ez volt a mondanivalója lényege.

» Peacock   válasz erre
    2020-06-07 17:36:46

@northpaw: Miert kapna kritikat attol a mediatol, ami pont abban erdekelt, hogy gerjessze ezt a hisztit?

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-06-07 13:26:23

Joshua épp tegnap mondta be a BLM tüntetésen, hogy feketék csak fekete tulajdonban lévő üzletekben vásároljanak, sőt a többi kisebbség is csak kisebbségi tulajdonban lévő vállalkozásoktól vásároljon. Emellett nem olyan régen volt a felsőbbrendű fekete rasszra vonatkozó megjegyzése, meg Mugabe támogatása is. Ennek ellenére ez a faszi konkrétan zéró kritikát kap a médiától, akik ennek a tizedéért keresztre feszítették Tyson Furyt többek között.
Nahát, milyen érdekes...

» northpaw   válasz erre
    2020-06-07 12:21:19

Chiso szerintem abban nem téved, hogy ha valaki nagyon jól csinál valamit, akkor valóban 35 évesen megtehetné, hogy nyugdíjba vonul, de abban igen, hogy ez minden bunyósra igaz. Mégis miért lenne annyira nagy dolog, hogy valaki 1-2 évtizeden keresztül szétvereti a fejét, hogy aztán ne legyen más gondja az életben? vagy szerinte az orvosok, akik még 60 évesen is műtenek nem élveznék az életet inkább?

Michael Sprottnak 29 veresége volt, szerintem elég kevesen kerestek nála jobban 29 vereséggel, kérdezze meg a futár kollegákat nekik volt-e már 1 millió GBP a számáljukon. ha ilyen kevéssel a visszavonulása után tényleg az Amazonnál dolgozik, akkor ha 2-szer, 5-ször ennyit keresett volna is ugyanott kötött volna ki.

    2020-06-07 09:43:36

@robhalford: "Mennyi lenne a reális fizetése egy úszónak pl akinek kb 4 éves kora óta nincs gyerekkora és olimpiai,vb,stb érmeket szállít a hazájának?"

Nem tudom, hogy mennyire jártál a közelében a versenysportnak (bármilyennek), de ez a 4(!) éves kortól való edzés egy épületes nagy marhaság. És nem mellesleg lehetetlen magas szinten versenyezni anélkül, hogy az ember _imádná_ az adott sportágat. Ez olyan rossz élet lenne? Valaki számára biztosan, de az átlag számára még egy- sőt akár két nagyságrenddel kisebb pénzért is egy álom.

Nem nyitok erről hosszas vitát, mert mindent kristálytisztán, félreérthetelenül világosan leírtam az előző hozzászólásomban.

    2020-06-07 09:05:56

Ez klasszikusan az a téma, ahol eddig minden hozzászólónak nagyjából igaza van. Nagyjából meg nincs.

» pepegross   válasz erre
    2020-06-07 07:10:32

@PeteTheGreek: Valamit benéztél,a demagóg témár nem én hoztam fel,én csak kérdeztem valami attól aki felhozta.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-07 00:46:34

@robhalford: Ha realis szamokat neznenk, tehat amit az emberek hajlandoak adni kozvetett uton (piac) egy top uszonak: par filler havonta. Mert kb ennyi jegy fogy el piaci aron, es ennyi ember nezi az uszast (ami nem olimpia)

Ronaldonak meg maradna a sok milliard, mert azt a piac dobja ossze neki, nem az allam, mint az uszoket.

Amikor kijon egy Star Wars film, akkor is felhaborodsz, ha sok szaz millio dollart keresnek? Hat miert erdemelnek tobb penzt, mint barmelyik mas film?
En is tudok enekelni, milyen jogon keres tobbet nalam Bon Jovi?!

Nem vagyok amugy vadkapitalista, csak ezeket a demagog komcsi elmeleteket keptelen vagyok felfogni. A top top sportolok a piacrol, sajat munkaval gazdagodnak meg. Annyit keresnek, amennyit az emberek koltenek rajuk. Ez az emberek dontese. Ahogy az is, hogy melyik enekest, zenekart, szineszt teszik gazdagga.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2020-06-07 00:26:12

@robhalford: De ki fizeti az elsportolot ? Altalaban a piac, a nezok. Egy Mike Tysont nem az allam fizette, hanem a nezok.

    2020-06-06 23:53:33

@Subi: Szóval picit reálisabban nézve, az ismert élsportolók vannak brutálisan és indokolatlanul túlfizetve.

Mennyi lenne a reális fizetése egy úszónak pl akinek kb 4 éves kora óta nincs gyerekkora és olimpiai,vb,stb érmeket szállít a hazájának?Legyen mondjuk Hosszú Katinka a neve aki pl kurva sokat keres.
Ő élsportoló,túlfizetett.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-06 23:01:35

De mégis, az élsportolók keresete az erősen arányos azzal, hogy hány fizető néző van, személyesen, vagy a képernyőkön keresztül. Ez nem olyan, mint a politikában, hogy elteszik a közpénzt. Dollár milliók folynak be egy-egy nagy boksz mérkőzésen, és ebből sokat keresnek a bokszolók is. Igen, ez talán igazságtalanság más, kemény munkát végző emberekkel szemben, de nem lopás. A lopás az, amikor pl. bizonyos ország bizonyos sportágakat adóval támogatnak. Amit lehet tenni, hogy jobban megadóztatni a nagy boksz mérkőzések bevételeit, és esetleg a kisebb mérkőzéseken meg kiosztani a nagy mérkőzésekből keletkezett plusz adót. Vagy a képernyős bevételeket jobban megadóztatni, és ugyanigy támogatni a kisebb mérkőzéseket.

    2020-06-06 21:16:26

Chisora-nak fura az igazságérzete. Valahol érthető, amit mond, csak azt nem veszi figyelembe, hogy rengetegen vannak, akik akár több energiát beletesznek az edzésbe és súlyosabb maradandó sérüléseket szenvednek, mint az a néhány, aki egyáltalán elmegy profinak. És mégsem kapnak semmit az munkájukért / egészség károsodásukért cserébe, mert akármilyen okból (akár sérülés) úgy jön ki a lépés, hogy nem jutnak el a profi karrierig. Nem a sikerig, hanem még a profi karrierig sem.

Sőt, egy három műszakban dolgozó konzervgyárki munkás (+ végtelen sok másik kemény / embertelen munkát végző) szintén nem kap hatalmas pénzeket, pontosabban örülhet, ha éhen nem hal. Közben a munkájára teljesen rámegy az egészsége.

Szóval picit reálisabban nézve, az ismert élsportolók vannak brutálisan és indokolatlanul túlfizetve.

    2020-06-06 20:01:53

@Phenomenal: orom es bodottááá:)

» robhalford   válasz erre
    2020-06-06 17:36:40

@Phenomenal: "Masok meg minden nap a halallal neznek szembe es toredeket sem keresik meg egesz eletukben annak amit egyes okolvivok megkeresnek cca 50 perc alatt"
Na igen, most lehet röhögni, de pl egy taxisofőr és egy biciklis futár is kivan téve minden nap a veszélynek (egész nap a városban szívják a szmogot, bármikor balesetet szenvedhetnek, nagyobb eséllyel, mint az, aki csak heti 20-30 km-et vezet, stresszes meló, ami kinyírja az embert, stb, mégsem keresnek 600 millió forintot).

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-06-06 15:55:57

@fixpont: Miért nem normális? Az emberek Canelo és AJért hajlandóak fizetni, a kemény munkával megkeresett pénzüket rájuk akarják költeni, nem pedig az undercardos boxolókra.

Mellesleg sokan jól megélnek ebből, a második harmadik vonal is. Nyilván nem a csóró országokban, ahol csak a legnagyobb sztárok kereshetnek jól, de az más tészta.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2020-06-06 15:33:08

@robhalford: Azzal sosincs baj :-)
De az is igaz hogy nem mindig a legjobbak a legjobb keresok. Akkor fogalmazzunk igy hogy a legjobban jegyzettek ;-)
Orulunk? :-P

» Phenomenal   válasz erre
    2020-06-06 15:26:49

Az sem igaz hogy a legjobbak keresnek a legjobban.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-06 15:12:31

@Phenomenal: Egy kis demagógia:))

» robhalford   válasz erre
    2020-06-06 15:11:21

nem tesz jot egyetlen sportagnak sem, ha a felso 0.1% teszi el a sportban megfordulo penzek 95%-at, marpedig a box ilyen, ennyire nem allhat a feje tetejen valami, nem csak box ilyen, a sakkban is, teniszben is panaszkodnak hogy ha vagy az abszolut elit tagja akkor mar a karriered es a megelhetesed a tet kozvetlenul eselyes, hogy kell adnod a palyafutasod, kellene hogy tisztesseges masodik, harmadik vonal is legyen, mindegyik tobb sportoloval mint a feljebb levo es mindegyik biztositson normalis megelhetest, nem normalis amit AJ vagy Canelo keres, Ruiz meg azon panaszkodik ha nincs szerenceje az AJ meccsel akkor abba kellett volna hagyni a palyafutasat, ezt perverz elosztasi rendszernek nevezik es hosszutavon tonkrevagja a sportot

abban igaza van Chisonak, hogy onnan kell penzt bevonni, ahonnan lehet, ha az az arab vilagbol jon akkor onnan, de az elosztasi rendszernek lenyegesen egyenletesebbnek kell(ene) lennie

» fixpont   válasz erre
    2020-06-06 15:01:53

Nem értek egyet Chisoval! Pont a túlfizetés az,ami tönkreteszi ezt a sportot. Nem kéne futárkodnia XY-nak? Miért nem? Az miért megalázó? Dolgozik,pénzt kap érte,mint az emberek zöme! Nem kevesebb ő emiatt a jól kereső profi boxolóktól. Valaki írta itt,hogy a régi nagyok közül sokaknak volt civil állása és legendák lettek ettől függetlenül. Úgy érzem ezek a sokmilliókat vagy milliárdokat kereső sportolók átestek a ló túloldalára. És nekem senki ne jöjjön a piac,kínálat,eladhatóság,termék,hatékonyság,üzlet.....stb kifejezéssel! Emberek vagyunk,ne rugaszkodjunk el a talajtól amire teremtve lettünk!

» Thotesz   válasz erre
    2020-06-06 14:35:17

@Bomber: Ez is olyan mint minden versenysport. A legjobbak jol keresnek.
Amugy meg az okolvivas az a sport ahol egyenileg a legjobban keresnek a versenyzok. Szerintem most amugy se fog senki hatalmas penzeket kaszalni.
Chiso amugy meg tobbet keres a neve miatt mint nehany vb.
Mindenki kockaztatja az egeszseget es az eletet sokmindenhol. Szerintem az osszes sztarsportolo jelenleg tul van fizetve. Masok meg minden nap a halallal neznek szembe es toredeket sem keresik meg egesz eletukben annak amit egyes okolvivok megkeresnek cca 50 perc alatt

» Phenomenal   válasz erre
    2020-06-06 14:16:55

Egyébként szerintem igaza van. Nem kellene sajnálni tőlük a pénzt,hisz gyakorlatilag az egészségüket és az életüket kockáztatják azért,hogy minket szórakoztassonak.

» Bomber   válasz erre
    2020-06-06 13:09:52
Ugrás az oldal tetejére