×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

A Ring kulisszái mögül: A Klitschko VS Fury mérkőzés, ami már a gong előtt eldőlt?

2020-01-25 14:25:33 /

A profi ökölvívás szinpadán sokszor olyan momentumok történnek a színfalak mögött, ami már előreveti egy egy mérkőzés végkimenetelét, még azelőtt, hogy a gong megszólalt volna. Ezek azok a történések, amiről a közönség nem igazán tud a mérkőzés előtt, és csak később látnak napvilágot. A megtörténtükkor talán a résztvevők sem tulajdonítanak neki túl nagy jelentőséget, azonban ezek azok az apró pillanatok, amik végül teljessé teszik a nagy kirakós képet. Ez alkalommal elhúzzuk a paravánt, hogy Tyson Fury visszaemlékezésében betekinthessünk a Klitschko versus Fury mérkőzés kulisszái mögé.

Irány a Kronkba

2010 egy júniusi napján Tyson Fury felszállt egy repülőre, ami egy olyan utazás kezdete volt, amivel megkezdte az útját, hogy legyőzze a korszak legdominánsabb nehézsúlyú világbajnokát, Wladimir Klitschkót. Karrierje ezen a pontján a brit  nehézsúlyú bajnoki címet tartotta. A ringben és azon kívűl jól mentek a dolgai, rendszeresen mérkőzött, és elkezdett hírnevet szerezni magának. Személyisége olyan, hogy mindig is ösztönösen cselekszik. Ha valamit úgy érez, hogy meg kell tennie, azt megteszi.

Tehát egy nap bement egy utazási irodába és helyet foglalt egy Detroitba induló járatra. Az ember, akit látni akart, a legendás bokszedző Emanuel Steward, vagy csak Manny, ahogy a hozzá közel állók hívták. Tanítványai közül a legkiválóbb bokszolók kerültek ki. Közel negyven világbajnokot edzett, köztük számos ring legendát, olyanokat, mint Tommy Hearnst és Lennox Lewist, és azt az embert is, aki Fury elsőszámú célpontja volt, a vitathatatlan nehézsúlyú világbajnok Wladimir Klitschkót. Manny mindig élénken érdeklődött a tehetségek iránt. 2009-ben felhívta Fury apját, hogy kifejezze jókívánságait, amikor is meghívta Furyt, hogy ha gondolja, egyszer látogassa meg, mert úgy hiszi, hogy egy nap ő lehet a következő nehézsúlyú világbajnok. Tyson Fury számára megtisztelő volt ez a merész kijelentés, és természetesen nagyon csábító. Steward nem csak egy old school típusú edző volt, hanem a sport élő legendája. Fury tudta, hogy ha nem él a lehetőséggel, azt egész életében bánni fogja. Akkor nem volt alkalmas, de alig egy évvel később igen.

Úgyhogy aznap Tyson Fury egymagában felszállt a Detroitba induló repülőgépre. Amikor megérkezett, nem tudott se telefonszámot, se címet, ezért a taxisofőrnek annyit mondott, hogy vigye a Kronk tornaterméhez. Fury így emlékezett a megérkezésre:

"Amikor bementem, én voltam az egyetlen fehér srác, és a magasságommal kissé kiemelkedtem: - Hol találom Mannyt? Kérdezték tőlem, hogy ki vagyok, amire azt válaszoltam: - Tyson Fury vagyok, a jövő nehézsúlyú világbajnoka. Sosem szenvedtem önbizalom hiányban. Tehát a srác rácsörgött Mannyre, és azt mondta: - Van itt egy fehér hülyegyerek, aki azt mondja találkozni akar veled, és hogy ő lesz a következő nehézsúlyú világbajnok. Manny megkérdezte tőle, hogy mi a nevem, ő meg megmondta. Manny szólt neki, hogy vigyen egyenesen a házához. Annyira megdöbbent, hogy lát engem, mint az egész tornaterem, akik látták ezt a nagydarab nehézsúlyút a vicces angol akcentusával. Amint Manny és én találkoztunk, egyből egymásra hangolódtunk. Két hétre terveztem, hogy ott maradok, amiből aztán egy hónap lett. Visszavitt a házába, és ott maradtam, még egy különleges, nagyméretű ágyat is vásárolt nekem, hogy kényelmesen tudjak aludni. Úgy beszélt velem, úgy bánt velem, mintha már világbajnok lennék, és azt mondta, hogy a három legfontosabb személyiség közé tartozom, akit vala is látott a bokszban. Muhammad Ali és Naseem Hamed a másik kettő. Sokat dolgoztunk az egyensúlyomon és a balegyenesemen, ebben a négy hétben olyan voltam, mint a szivacs, ami mindent magába szív. Nemcsak boksz edző volt, hanem igazi tanár, amiből ma már nem sok van. Személyesen érdeklődött irántam és szívesen adta át a lehető legtöbb tudást a boksz művészetéről."

És itt álljunk meg egy pillanatra. Sokan, amikor a bokszsport hanyatlásáról beszélnek, éppen erre is gondolnak, hogy ma már egyre ritkábbak az ilyen yoda típusú bokszedzők, mint Emanuel Steward, Ray Arcel, Whitey Bimsten, Charley Goldman, Cus D'Amato, vagy éppen Eddie Futch, akik nem csak edzők, hanem inkább tanítók, tanárok voltak. Úgy gondoskodtak a bunyósról, mint apja a fiáról. És ha összességében az edzők egyre "gyengébbek", akkor a bunyósok is azok lesznek. Napjainkban már a pénz mindent visz, az a leg lényegesebb, a többi meg részlet kérdés. Ahogy a 30-as 40-es évek világklasszis "tanítója", Ray Arcel mondta élete végefelé, hogy a mi időnkben pl. az edző a meccs után meggyőződött róla, hogy a sráccal minden rendben van, elkísértük a szállodába, ahol lemasszíroztuk, lefektettük és vele maradtunk még egész éjszaka is. Ma már ez többnyire nem így van. És van ebben valami. Vajon Klitschko esetében Emanuel Steward hagyományát tovább tudta vinni Johnathon Banks? Tyson esetében, Cus D'Amatót milyen szinten tudta helyettesíteni Kevin Rooney és a többiek?

De most térjünk vissza Tyson Fury élményeihez, amit a Kronk gymben tapasztalt.

"Az emberek nem akarták elhinni, hogy fehér fiúk veszik át a Kronkot! (Ott tréningezett Fury unokatestvére Andy Lee is) Ahogy mozogtam, a ritmusommal és a kezemmel, az edzőteremben a tapasztalt edzők meglepődtek, mert a legtöbb európai nehézsúlyút robot mozgásúnak tekintették. A legnagyobbak általában nem úgy mozogtak, mint én. A mozgásom és a kézsebességem miatt kitűntem. Mint egy durva gyémánt, és nem tudták a szemeiket levenni rólam. Arra számítottak, hogy majd egy lúdtalpas pali, magasan tartott kezekkel lépeget előre, ehelyett egy Ferrarit láttak. Az edzőterembe lévő öregek azt mondták, hogy amerikai bunyót mutatok, amerikai gondolkodásmóddal. Szóval megmutattam, hogy én vagyok a boksz jövője. Láttam ezeket a srácokat, akik régóta voltak Manny edzőtermébe, hogy meg voltak döbbenve, kevés olyan embert láttak, aki ilyen gyors kezekkel és természetességgel rendelkezett a ringben, mint én. Szívesen figyeltek minden nap, és éreztem, hogy mennyire hasznos ez a tapasztalat. Nem szorongtam, és ennek esélye sem volt, mert többet tanultam a sportról, amit mindig is szerettem volna, és a legjobbaktól tanultam. A világ egyik leghíresebb boksz termében voltam, figyeltem mindent, adtam a showmant, amikor kimentünk a helyi bárokba. Esténként énekléssel szórakoztattam a többieket. Sokat fejlődtem, a fejlődésem szempontjából még maradhattam volna, de haza kellett mennem a családomhoz, mert mindig ők voltak a priorításaim. Manny szeretett velem dolgozni, és vásárolt nekem egy pár gyönyörű bokszcipőt, amit öt évvel később az emlékezetes németországi nehézsúlyú világbajnokságom estéjén viseltem. Nagyszerű élmények után búcsút kellett intenem Mannynek és a Kronk tornateremnek."

Négy héttel később aztán Steward meghívást küldött Fury számára, amiben felkérte, hogy menjen Ausztriába Wladimir Klitschko edzőtáborába, aki Dereck Chisora ellen készült. (A mérkőzés végül sérülés miatt soha nem jött létre). Fury kapott az alkalmon, hogy személyesen megfigyelhesse Klitschkót, és újra együtt dolgozhasson Stewarddal. Amikor elfogadta az ajánlatot, még senki nem tudta, hogy Steward ezzel elvetette a magvakat és megalapozta, hogy egy nap, Fury majd legyőzze Klitschkót.

"Az egyik nap az edzőteremben voltunk, és Manny rám mutatott, hangosan és egyértelműen azt mondta: - Tyson lesz a következő domináns nehézsúlyú világbajnok. Wladimirnek ez nem annyira tetszett, láttam az arcán. Akkor a ringben sem nézett ki túl jól, és erre Manny azt mondta neki: - Jobb, ha nem engedem be hozzád Tyson Furyt, mert szétkapja a segged."

Valószínű Steward ezzel csak motiválni szerette volna Klitschkót és talán eszébe sem jutott, hogy ők valaha még találkoznak, és akkor ennek a kijelentésnek még súlya lehet. Mint mikor Cus'Damato magyarázta a tinédzser Tysonnak a film felvételek elemzése közepette, hogy a (hozzá hasonló alkatú és stílusú) Fraziernek miért nem lehet esélye Foreman ellen. D'Amato ott szintén nem gondolta, hogy védence valaha szembekerülhet a "Nagy" Foremannel. Tudjuk, hogy 1990-ben a visszatérő, bivalyerős Foremant szerették volna összehozni Tysonnal, aki kitért az összecsapás elől, és nem azért, mert annyira magabiztos lett volna a győzelmében.

"Manny felhívott a sparring után és kíváncsi volt, hogy mi a véleményem Wladimirről. Őszintén elmondtam neki, hogy eljöttem Ausztriába, hogy találkozzak Supermannel, de ő csak úgy néz ki, mint bármelyik férfi, akire egy pár bokszkesztyűt húztak. Nincs benne semmi különleges. Manny egyértelműen attól tartott, hogy Klitschko visszamondja a meccset Chisorával, mert egyáltalán nem olyan éles. Végül ez is történt, de én előtte azért belemásztam Klitschko fejébe. Körülbelül húszan lementünk szaunázni. Egy idős amerikai edző, aki Wladimirral dolgozott, azt mondta nekem: - Tudod, hogy Wladimir a szaunakirály, tehát mutass több tiszteletet felé. Szeret utoljára távozni, miután mindenki elment.

Ez zene volt füleimnek, mert senki nem szereti jobban a kihívásokat, mint én, és tudtam, hogy ez egy tökéletes pillanat, hogy lenyomjam a nagy Wladimirt. Szóval bemegyünk, olyan kövér vagyok, mint egy disznó, és ez a legforróbb szauna, amiben valaha jártam. Középen nagy tűz, adják ezt a cuccot, ami olyan, mint egy csokoládé, hogy kenjük be magunkat. Az emberek egyenként kezdenek kiszállingózni, amikor már csak én és Wladimir ültünk ott. Csak húsz percet kellett volna ott lennünk, de felkelt és visszaállította az órát újabb húsz percre, én meg arra gondoltam. Fúú, itt döglök meg. De nem akartam, hogy legyőzzön. Arra gondoltam, ha el is ájulok, kapok egy kis vizet aztán majd rendbe jövök. Tehát összpontosítottam, fejben számoltam az időt, aztán öt perc múlva Wladimir felált, és fújtatva kiment. Maradtam még egy tíz percig és amikor kijöttem, majdnem elájultam. Az öreg edző, akivel beszéltem amikor bementünk, azt kérdezte tőlem: - Mit mondtál Wladimirnek? Én csak néztem rá, vettem egy nagy levegőt és azt válaszoltam: - Most már én vagyok a szaunakirály. Ez az, amiről tudtam hogyan verhetem meg Wladimirt, nem adom meg neki azt amit szeretne. Az egész táborban bámulta a sparring partnereket, igyekezett megfélemlíteni őket. Nagy sportpszichológus, tudta, hogy valamikor szembekerül azokkal a srácokkal, és már azelőtt föléjük kerekedik, mielőtt a gong megszólal, mert a démonokat elülteti a fejében azzal, ami az edzőtáborban történik. De velem ezt nem tudta megcsinálni. Bámulna a terembe, én rászólnék: - Van valami problémád? Láttam, hogy az a gyengéje, hogy mindent irányítani szeretne. Mikor eljöttünk a táborból, mindketten tudtuk, hogy engem nem tud megfélemlíteni. És ezt mindketten tudtuk, öt évvel később is, amikor 2015-ben végre eljött a pillanat a nehézsúlyú világbajnokságért a Düsseldorfi Esprit Arénába."

A mentális dominanciának nagy szerepe van a küzdősportokban. A bunyósok is más más karakterrel, kisugárzással rendelkeznek. Ismerünk olyanokat, mint pl. Ali, Holyfield, Marciano vagy éppen Tyson Fury is, akiket látszólag szinte lehetetlen megfélemlíteni. Míg vannak olyanok, akik tudatosan, vagy éppen tudattalanul alkalmazzák a megfélemlítés eszközét. Mike Tyson vagy éppen Sonny Liston pedig már eleve olyan félelmetes megjelenéssel rendelkezett, hogy az ellenfeleik nagy része már azelőtt veszített, hogy ringbe léptek volna ellenük. Mike Tysont a Föld legrosszabb emberének nevezték, a 60-as évekbeli nehézsúlyú világbajnok Sonny Listont pedig egy újságíró úgy jellemezte, hogy olyan félelmet keltő a megjelenése, mint egy sikoly az éjszakában. Tehát amikor egy-egy szemtől szembeni találkozásnál a leendő mérkőzők között beszólás, vagy akár lökdösődés alakul ki, nem feltétlen arról van szó, hogy egy surmó, aki nem tud viselkedni, hanem már a mérkőzés előtt ilyen vagy olyan módon szeretné az ellenfél feletti dominanciáját kifejezni.

A mérkőzés felvezetése
 

"Az első sajtótájékoztatón, ami Németországban volt és hivatalosan bejelentettük a meccset, ismét világossá tettem, hogy Klitschko nem fog úgy ellenőrizni engem, ahogy minden más ellenfelével tette. Az angliai második sajtótájékoztatón elloptam előle az összes reflektorfényt, amikor Batman jelmezben jelentem meg, és még harcoltam Jokerrel is. De még a kis dolgokban is, mint például amikor fényképezkedtünk, Klitschko megpróbálta megmondani nekem, hogy erre, meg arra nézzek. Mondtam neki, hogy majd én arra nézek, amerre akarok, meg foglak verni és ezt te is tudod. Manny sajnos 2012-ben elhunyt, de a szavai még mindig Wladimir gondolataiban voltak. Mindent, amit Manny mondott, evangéliumnak tekintette, és ezt tudtam. Pszichológiai szempontból tudtam, hogy nem biztos abban, mit várhat tőlem. De fizikailag formában kellett lennem, különben nincs esélyem. Végülis egy olyan ember ellen készültem, akit tizenegy éve nem győztek le és tizennyolcszor sikeresen megvédte a világbajnoki címét. A Dr. acélkalapács legújabb áldozatának tekintettek, gyakorlatilag a csapatomon és a családomon kívül senki nem adott nekem esélyt. A média, a bokszolók, a korábbi bajnokok túlnyomó többsége nem adták meg azt a reményt, hogy legyőzhetem Klitschkót."

Az általános konszenzust a volt nehézsúlyú világbajnok David Haye mondta ki honfitársáról, aki az újságíróknak így elemezte az esélyeket: - Fury ellenfél listájában Dereck Chisora a legjobb fickó. Nézzél rá, és nézzél Klitschkóra, és aztán láthatod, hogy ez  egy egészen más történet. Ez lesz Tyson első bemutatkozása a világ nehézsúlyú bokszában. Soha nem mérkőzött senkivel, aki igazi világszínvonalú bunyós. Túl nagy lépés Chisorától egy erős, domináns világbajnokhoz.

"Vicces dolog, de ha Wladimir nem sérül meg edzésen, ami miatt a mérkőzést négy héttel elhalasztották, az úgynevezett szakértőknek talán még igazuk is lehetett volna. Ahelyett, hogy októberben találkoznék vele, az igazság pillanatának új időpontja 2015. november 28. lett. Brutális edzőtáborom volt életem legnagyobb meccsére. Mikor belekezdtem nagyon formán kívül voltam. A franciaországi, Cannes-i edzőtáborunkban nyolc hét alatt 44 és fél kilót dobtam le. Ördögi kör volt ez akkoriban, amiből nem tudtam kiszakadni. Amikor hosszú ideig nem bunyóztam, lementem és túl sokat kajáltam. A felkészüléskor 33 fokon edzettünk, és őszintén szólva egyáltalán nem voltam éhes. Lefáradtnak éreztem magam a hirtelen fogyás miatt, úgyhogy a meccsre az esélyeim nem voltak valami jók. De aztán ahogy mondtam, Wladimir sérülés miatt halasztást kért, és be kell vallanom, én meg megkönnyebbültem. Az a négy hét plusz, visszahozta az energiámat, jött egy kis súly, és így pont olyan formába kerültem, amire a mérkőzés éjszakáján szükségem volt. Jól alakult számomra és ez rossz hír volt Wladimirnek. De az elvégzett munkám és Manny Steward mindkettőnkre gyakorolt hatása ellenére továbbra is fenntartom, hogy nem én nyertem meg a Wladimir elleni küzdelmet, hanem Isten nyerte meg értem. Olyan sokféleképpen beavatkozott. Nem hiszem, hogy véletlenül történik valami. Amikor bízol istenben, ezt a tervet készítette nekem, és mindent úgy alakított, hogy végül diadalmaskodjam. Semmi sem akadályozta meg abban, hogy győzelmet nyújtson azon a csodálatos éjszakán, még az a trauma sem, ami rajtam volt az edzések során. Amikor Düsseldorfban találkoztunk a meccs új dátumának hivatalos bejelentésére, világossá tettem Klitschko számára, hogy eljött a fiatal oroszlán, hogy véget vessen az öreg és unalmas király uralmának. - Az alsó gatyámnak nagyobb karizmája van, mint neked - mondtam neki. - Megszabadítom az ökölvívást az unalmas jab és fogás stílusodtól. Voltak még média kötelezettség vállalások, legközelebb a mérkőzés hetén találkoztunk. Folytattam az elmejátékot és dacosan azt mondtam Klitschkónak, hogy elérkezett a pillanatom - az a pillanat, amelyet a nagy Manny Steward előre látott. Számomra extra különleges volt, hogy John, az apám, ott lehetett a meccsen. Februárban jött ki a börtönből, de akkor még nem engedték ki az országból. A pártfogó tisztjéhez fordultunk, hogy szerezzen vízumot, hogy eljöhessen a meccsre, ami nagy megkönnyebbülés volt neki és nekem is. A média, és mindenki más számára világossá tette, hogy ez a pillanat mennyit jelent neki.

- Nem régóta vagyok kint. Ez egy hosszú tétel volt, és csak azt akarom látni, hogy a fiam itt győz. Ha vasárnap meghalok, boldogan halok meg, mert látni fogom, amit látnom kell - mondta apám a mérkőzés hetén. Azután volt neki egy különleges élménye, egy szokatlan spirituális tapasztalata huszonnégy órával a mérkőzés előtt. Később bevallotta nekem, hogy marhára stresszesnek érezte magát a meccs miatt, hogy valami rosszul sülhet el, hogy úgy érezte, hogy szívrohamot fog kapni. A boksz sötét oldala, a politika és a színfalak mögött meghúzódó dolgok, sok ökölvívó álmát tette tönkre, és félt, hogy Klitschko hatalma a sportban valahogy majd keresztbe tesz annak, hogy megvalósíthassam az álmom. Apámnak sokat jelentett, hogy tisztességes körülményeket kapjak, ahol bebizonyíthatom, hogy én vagyok a jobb. Az ágyán ült egyedül a szállodai szobájában, hideg verejtékben a legrosszabb félelmétől szorongva. Hirtelen fényt látott a távoli épületek között, ami megvilágított egy kis keresztet. Azt mondta, hogy csak szorongást és kétségeket érzett. Aztán a negatív érzéseket egyszercsak pozitív váltotta fel, majd megkönnyebbülten és elégedetten érezte magát. Azonnal felugrott, és feljött a szobámba, hogy megnézze, mi van velem. Ez volt életem legnagyobb mérkőzése előtti napon. Meglepetésemre benyitott, és látta, hogy én és a testvérem, Shane ott táncolunk és énekelünk egy mikrofonba! Megnyugtattam, hogy soha nem éreztem jobban magam, és ő csak annyit mondott: - Nem veszíthetsz. Te leszel a következő nehézsúlyú világbajnok. Becsukta az ajtót, magunkra hagyva minket a mi X-Factor próbánkon. Nem tudom elképzelni, hogy Klitschko is ennyire nyugodt lett volna aznap este, pedig ő volt a világbajnok. De volt még valami probléma, amit meg kellett oldani."

A mérkőzés előtti utolsó pillanatok

A küzdelem előtti nap és órákban még számtalan olyan probléma és rafinéria adódhat, amivel a felek megpróbálják egymást kizökkenti, és ezzel a maguk javára előnyt kovácsolni. Ilyen lehet például az újra bandázsoltatás, a bemelegítés megzavarása, vagy éppen a ring, a küzdőtér nem megfelelő mérete és felépítése. Vagy éppen a ring kötél lazasága. A standard ring mérete 16 és 20 láb (4,9 és 6,1 méter) között változik. Nyilván egy mozgékonyabb bunyós számára kedvezőbb a nagyobb ring, míg az agresszív támadó bunyósok számára előnyösebb a kisebb méretű. A ring padlózata, egy két és fél centis párnázattal van ellátva, a feszített vászon alatt. Ha ez a párnázat vastagabb, azt eredményezheti, hogy a ring padlója túlságosan puha lesz, ami a mozgékonyabb bokszolók számára kellemetlenebb, valamennyire akadályozza a mozgásban. A mérkőzés előtt Tyson Fury és stábja éppen ezzel a problémával szembesült.
 

"Szombat délután mondtam, hogy menjünk le a stadionba ellenőrizni a ringet. Az árnyékboksz után lejöttem a ringből és mondtam a csapatomnak, hogy ezen nem tudok bokszolni, túl szivacsos. A lábmunkám döntő jelentőségű, hogy megverjem Klitschkót, úgyhogy normális ring padlózat kell, hogy jól tudjak mozogni, és ez nem az volt. Hat menet után kipukkadtam volna, mert olyan volt, mint homokban bokszolni. Ez olyan fajta ring volt, amit Klitschko szeretett, ezt a fajtát szerette, ilyenben edzett. Mikor nagybátyám és edzőm megnézte a vászont, hat centi vastag szivacs volt alatta, ami nevetséges. Aztán állt a bál a csapatom, a Klitschkók, a Német boksz szövetség, és a WBO hivatalnokai között. Nem voltak hajlandóak megváltoztatni a ring padlózatát így délután három óra körül, csak max 7 órával a meccs előtt, úgyhogy ultimátumot adtunk nekik: - Csináljátok meg egy órán belül, vagy nincs meccs. És ez nem üres fenyegetés volt. Készen álltunk arra, hogy a legelső induló géppel megyünk haza, mert ez is egy tipikus példa volt arra, ahogyan a Klitschkók minden részletet irányítani akartak. A Brit Boksz Bizottság Ellenőrző testületét képviselő ellenőr egyetértett abban, hogy ezt a ring padlót nem fogadnák el az Egyesül Királyságban, de a Klitschko csapat megmakacsolta magát, amíg kifutottunk az időből. Végül Wladimir testvére, Vitali azt mondta: - Rendben, cseréljétek ki. Nemrég percekre voltunk attól, hogy haza induljunk, most meg újra arra kellett készülnöm, hogy elnyerjem a nehézsúlyú világbajnoki címet, szóval újra nem hátráltunk meg a Klitschkók elől, mint mások a múltban. Minden óvintézkedést megtettünk a meccs felé vezető úton. A saját séfünket vittük, noha jó szállodában szálltunk meg, vizet is szupermarketből vásároltunk, és még a meccs után is megtagadtam, hogy vizet igyak, amíg vissza nem értünk a szállodába. Ez szélsőségesnek tűnhet, de történtek már vicces dolgok a bokszban. Jobb volt biztonságban lenni, mint utólag sajnálkozni, sőt figyelmeztettek is mielőtt kimentünk Németországba, hogy vigyázzunk a trükkökre. Néhány hónappal korábban Angliában egy boksz rendezvényen vettem részt, másnap reggel reggeliztem egy barátommal, amikor ez a német boksz tisztviselő odajött az asztalunkhoz. Azt mondta, hogy legyünk nagyon óvatosak, amikor Németországba leszünk, mert bármi megtörténhet. Figyelmeztetett minket, hogy a vizünkbe is keverhetnek valamit, és hogy még az öltözőben nekünk hagyott törülközőket is átitathatják valamivel. Nyilvánvalóan megdöbbentem, de jobb félni, mint megijedni. Tehát attól a pillanattól tudtam, hogy vízről és törülközőről is nekünk kell gondoskodni a Düsseldorfi meccs napjára. Aztán hirtelen az alagútban találtam magam, arra várva, hogy Michael Buffer bemondja a nevemet. Csak azt láttam, hogy mindenütt villognak a fények, és hallottam ahogy 55 ezer ember sikoltozva várja az újabb nagy Klitschko küzdelmet Németországban, ahol ikonikus figurává vált. Gondoltam magamban: - Rendben, ez most már csak rajtam múlik. Nem én vagyok a világ legnagyobb KO ütője, és Védekező bokszoló úr ellen megyek, aki egy évtized óta uralkodó bajnok. Úgyhogy hatalmas kihívás volt. Klitschko nem veszíthet Németországban, elméletileg, amit a legtöbb bokszoló el is hitt. Csodára volt szükségem, de tudtam, hogy isten soha nem fog elhagyni. Nem csak a bokszról volt szó azon az estén. Kötelességem volt teljesíteni, és kötelességem beszélni az Úr Jézus Krisztusról, aki az esélyek ellenére eljuttatott arra a pontra. Eljött az én időm, a színpad, ahol mindig is akartam lenni. Attól a pillanattól kezdve, hogy beléptem a ringbe, nyugodt és koncentrált voltam. Készen álltam a munkám elvégzésére és a küldetésem beteljesítésére."

A többi pedig már a boksz történelem része...



Epilógus

2015. november 28-a éjszakáján ahogy teltek a menetek, a Düsseldorfi Esprit Aréna közönsége, és a televízió nézők milliói egyre kevésbé hittek a szemüknek. Nem volt egy jó meccs, nem volt egy nagy iramú mérkőzés, de Tyson Fury könnyed, játékos boksszal irányította végig a küzdelmet és kerekedett felül a 10 éve veretlen világbajnokon. Fury nem osztott ki nagy pofonokat, nem talált sokkal többször, mint ellenfele, de annyit tett, hogy bizonyosan megfossza ellenfelét a koronájától. Klitschko elveszítette az irányítói képességét, szinte bénultan küzdött végig a mérkőzésen. A 12. menet után, amikor kihirdették a pontozás eredményét, a Klitschko korszaknak onnantól vége volt.


2020. január 25. - Leibinger Gábor (leibigabi)

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@leibigabi: Bár elvileg túl is nőhetné a tanítvány a mesterét, ebben az esetben nyilván nincs szó ilyesmiről. Sok értelme nincs az ilyen gondolatkísérleteknek, de ha nem lett volna az a konfliktus és képesek lettek volna együtt dolgozni hosszabb távon, lehet, hogy Tyson-nak és Atlas-nak is még magasabbra ívelhetett volna a pályafutása (de az is jól mutatja az Atlas és Rooney közti különbséget, hogy Atlas Tyson nélkül is máig keresett edző lett, Rooney pedig még Tyson befuttatása ellenére sem lett az).

» superman   válasz erre
    2020-02-03 09:21:19

@superman: "Egyébként Atlas jelentősebb formátumú személyiségnek tűnik és Rooney-nél jóval eredményesebb is edzőként, de valahogy ő sem tűnik alkalmasnak arra, hogy a legnagyobbak közé kerüljön, talán túl lobbanékony, szélsőséges figura,"

Egyébként napjaink körülményei is egyre nehezebbé (vagy mássá) teszik, hogy kitermelődjenek a korábbi legendás edző nagyságok. De a Rooney-Atlas viszonylatban egyértelművé teszi a kérdést már az is, hogy Rooneynak is tulajdonképpen Atlas volt az edzője, már amatőrként is ő volt a sarkában, (D'Amato tanácsait követve) és legnagyobb profi megmérettetése, Alexis Arguello ellen is. És D'Amato is úgy beszélt Atlasról, mint a fiatal "mester".

» leibigabi   válasz erre
    2020-02-02 20:45:16

@leibigabi: Egyébként nekem nagyon szimpatikus, nagy szívű figurának tűnik Atlas (amit az igen kemény múltjának tükrében akár meglepőnek is nevezhetünk), úgy látom általában a bunyósaival is nagyon jól bánik, mintha az apjuk lenne, bár van néhány ellentétes példa is (pl. Tyson és Moorer azért másról is tud mesélni :)).

» superman   válasz erre
    2020-01-29 10:53:22

@superman: "Egyébként Atlas jelentősebb formátumú személyiségnek tűnik és Rooney-nél jóval eredményesebb is edzőként, de valahogy ő sem tűnik alkalmasnak arra, hogy a legnagyobbak közé kerüljön, talán túl lobbanékony, szélsőséges figura,"

Igen, hasonlóan látom. Ha Cus D'Amato hagyományáról beszélünk, akkor egyértelműen Teddy Atlas az, aki azt a leginkább tovább tudta vinni.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-28 19:15:32

@Leon: én is azt mondom, sőt ha ez sikerül neki akkor ki fog állni AJ-vel, és még azt sem zárom ki, hogy őt is legyőzze. Mekkora lenne már! ;-)

» horvath gergo   válasz erre
    2020-01-28 13:07:07

@leibigabi: Hát igen, Vinny Pazienza-t edzette Tyson után, de ő már egy kiforrott, befutott bunyós volt akkoriban és túl sokat nem tett hozzá Pazienza eredményességéhez Rooney sem. Persze nem vitatható, hogy Tyson-nal remek szakmai munkát végzett, ahogy Teddy Atlas is, de más téren nem tudta pótolni D'Amato-t és egyértelmű, hogy nem érhet az általad sorolt nagy edzőegyéniségek nyomába. Egyébként Atlas jelentősebb formátumú személyiségnek tűnik és Rooney-nél jóval eredményesebb is edzőként, de valahogy ő sem tűnik alkalmasnak arra, hogy a legnagyobbak közé kerüljön, talán túl lobbanékony, szélsőséges figura, aki nem képes a legnehezebb szituációkban is szilárd támasza lenni egy bunyósnak (a szakmai tevékenységére nincs rálátásom, néha úgy tűnik jó meglátásai vannak, máskor viszont mintha nem tudnák a legjobbjukat hozni a bunyósai, amikor igazán kéne).

» superman   válasz erre
    2020-01-28 09:36:22

Lehet, hogy Fury mar 1 eve keszul mentalisan Wilder ellen, ahogy a cikk alapjan "evek ota" keszult Wladimir ellen. Szerintem megveri Wildert.

    2020-01-28 08:23:34

@leibigabi: Ez is egy lehetséges forgatókönyv, talán az igazság egyszer kiderül majd :)

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-27 21:58:49

@Flex: "A nehézsúly felszabadításának lettél a tanúja!"

Jab-jab-fogás vs. szaladgálás-maszatolás...

Bár Fury legalább a meccsek között sem hagy unatkozni bennünket! :)

» Perkins   válasz erre
    2020-01-27 19:56:29

Fury felszívja magát és lenyomja Wilder-t is, lehet, hogy bohóc, de képes rá, sosem szabad őt leírni.

» horvath gergo   válasz erre
    2020-01-27 19:37:34

@superman: Szerintem tökéletesen megfogalmaztad, hogy Cus'Damato miért volt "több", mint a tanitványa, Kevin Rooney. Rooney folytatta egy darabig Tyson edzését, nem volt rossz, de aztán teljesen el is tűnt. D'Amato meg korábban is azért felemelt még egy Floyd Pattersont és egy Jose Torrest is. Kevin Rooney?

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-27 19:12:58

jó kis cikk lett!

edge,irígy vagyok!A nehézsúly felszabadításának lettél a tanúja!

    2020-01-27 15:53:14

@Leon: OFF: "Kevin Rooney-val meg jo volt Mike Tyson. Nem vele vesztette el a cimet." "Sot...Cus D'Amato mar nem elt, mikor Mike Tyson vilagbajnok lett."
D'Amato felépítette a fiatal Tyson-t és olyan útravalóval látta el, ami az egész karrierjéhez elég volt. Mondhatni olyan lendületet adott neki, ami egészen a világbajnoki címig repítette és még tovább is, de a lendület D'Amato halálával fogyni kezdett és többé nem volt, aki új lendületet adhatott volna neki, így amikor elfogyott ez a lendület, menthetetlenül hanyatlani kezdett Tyson karrierje. Rooney D'Amato segédje volt, azt a szakmai munkát tovább tudta vinni, amit korábban is végeztek, de hozzáadni már nem sokat tudott, szakmailag sem, de ami lényegesebb, hogy Tyson lelki és szellemi bázisa megszűnt D'Amato távozásával, ami kitölthetetlen űrt hagyott benne és csak idő kérdése volt, hogy ez mentálisan és szakmailag is visszaüssön.
ON: Ez megért egy cikket, köszi Leibigabi! ;)

» superman   válasz erre
    2020-01-27 15:34:01

@La Cucaracha: "De mit es hogy jatszanak ki, ha tudjak, hogy ezt leellenorzik a meccs elott? Ott allt a team, megallapitottak a problemat, akkor az ellenoroknek meg a stabtagoknak intezkedniuk kellett volna, nem? Ehelyett annyi tortent, hogy Fury fenyegetozott, hogy lelep."

Én úgy gondolom, hogy életszerűen ez kb így zajlik (persze, van mikor minden ok és nincs senkinek semmi problémája) Amikor építik a ringet, Klitschkoék, vagy erre egy emberük, figyelemmel kíséri, hogy az olyan legyen amilyennek ők szeretnék. (akár a szabályoktól kissé eltérően is). Ideális esetben, ezt az ellenfél stábjának is meg kellene tenni, de Furyék nem tették meg. Miközben építették, az ellenőrök a büfében kávéztak, beszélgettek, vagy új ismeretségeket kötöttek, miután elkészült ránéztek, látszólag minden rendben, szépen áll a ring. Miután teljesen elkészültek a ringgel, azután valamennyivel Furyék lementek megnézni, nem tetszett nekik...stb. Szóltak, hogy ez így nem lesz jó, de először győzködték őket, hogy mindig ilyen szokott lenni, eddig mindenkinek jó volt, mér nem jöttetek előbb..stb. Megjelentek az ellenőrzésre hivatott személy(ek), aki(k) attól függően, hogy mennyire karakán, mondhatná azt, hogy ez így szabálytalan bontsátok vissza, vagy ha nem annyira karakán, és esetleg nem annyira mer ebben a helyzetben egyértelmű döntést hozni (főleg ha esetleg a büfé helyett éppen ott kellett volna figyelnie) elkezdi ő is inkább Furyt fűzni, hogy ez még belefér stb. Furyék nem engednek. Az építő brigád már neki áll valamiféle tevékenységnek, mondván, na csináljuk, mert sosem végzünk, amikor valaki megjelenik egy szabálykönnyvel, vagy szerződéssel és azt mondja: - Állj, mindenki álljon le, ez azt írja, hogy a program kezdete előtt 7 órával már nem lehet hozzányúlni a ringhez. Mennyi az idő? 6 és fél óra múlva kezdés van... Meg már ott vannak a TV-sek is, akiket esetleg szintén akadályozna , ha a ringgel szarakodnának...meg még ki tudja kik. Furyék ekkor azt mondják, hogy őket semmi nem érdekli, 1 órán belül csinálják meg, vagy mennek haza. És végül jön Vitali, hogy feloldja a helyzetet, és azt mondja: - Na jó, kezdjetek neki cseréljétek ki. (és, lehet, hogy előtte éppen az ellenőr is azt súgta neki, hogy: - Te, ez tényleg kicsit vastagabb. A Chambers is reklamálta a múltkor és végül nem volt gond, de ez húlye, fogja magát és tényleg hazamegy.) (Általában az életben is többnyire egy ilyen szituációnál először mindig (legyen az ellenőr vagy akárki) próbálnak elmenni a könnyebbik "munka" felé, vagyis ha már fel van építve, ez már jó lesz így, mint hogy visszabontani, újra csinálni valamit. ) Nem azt mondom, hogy mindig, és itt is biztosan így történt, de elképzelehtőnek tartom, hogy akár ehez hasonlóan.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-27 13:38:34

@kovban: Egyebkent nem allitottam, hogy ezeket most talalta volna ki, viszont eltelt majdnem 5, es abbol Furynak 2,5 ev nem tul tiszta tudatallapotban zajlott le, nem biztos, hogy minden reszlet stimmel.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-27 01:49:21

@kovban: A bokszkesztyut is akkor mondta, nem utolag, de ha jol emlekszem, ott tobben cafoltak, hogy barmi lett volna, ezert Fury sem hangoztatta utana.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-27 01:32:09

@La Cucaracha: A ringpadló gáz volt. Ezt már akkor is mondta, ez nem utólagos “visszaemlékezésből” született.

» kovban   válasz erre
    2020-01-26 23:51:39

@leibigabi: Es most ezzel nem azt allitom, hogy Fury hazudik, de hat tudjuk, sok mindent mond, meg annak az ellenkezojet is, ket ev kokain, es Zenes randevu Balazs Palival utan, eltudom kepzelni, hogy mashogy emlekszik 1-2 dologra.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-26 23:42:42

@leibigabi: De mit es hogy jatszanak ki, ha tudjak, hogy ezt leellenorzik a meccs elott? Ott allt a team, megallapitottak a problemat, akkor az ellenoroknek meg a stabtagoknak intezkedniuk kellett volna, nem? Ehelyett annyi tortent, hogy Fury fenyegetozott, hogy lelep.
Esetleg lefizethettek az ellenoroket Klicskoek,oke. De amint kiderult a dolog, mit mondtak az ellenorok? "Elnezest Tyson ur, de le lettunk fizetve, ezert nem kotelezhetunk senkit arra, hogy cserelje le a ringpadlot, ez mar igy marad"? :D En ezt nem tartom eletszerunek, meg egy turkmen kozepiskolas boxbajnoksagon sem,nem hogy Nemetorszagban, 4 boxszervezet, es tobb szaz mas stabtag jelenleteben.

Azt elhiszem, hogy vastsgabb volt a ringpadlo, mint amihez Fury szokott, de erosen ketlem, hogy tenyleg szabalytalansag tortent. Igy viszont ez ragalmazas.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-26 23:34:01

@La Cucaracha: "(amugy is furcsa lett volna, ha egy szabalytalan ringpadlot engedelyeznek az ellenorok)."

Tehát ahogy az élet más területein is mindig voltak és lesznek is, akik megpróbálják, és ki is játszák a szabályokat az ellenőrző szervek mellett, akkor ez miért lenne másként a bokszsportban is?

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-26 20:45:38

@La Cucaracha: "Azt tudom, hogy Fury a kesztyuk miatt is problemazott, de arrol kiderult, hogy semmi problema nem volt, nem lepodnek meg, ha kiderulne, hogy a ringpadloval sem volt gond, csak egyszeruen meretbeli elteres volt Fury megszokott meretehez kepest, de meg a szabalyos kereteken belul (amugy is furcsa lett volna, ha egy szabalytalan ringpadlot engedelyeznek az ellenorok)."

Nem tudom, hogy ennek mi a pontos protokollja, (bár nem pont ilyen kaliberű mérkőzésen), de hallottam már egészen elképesztően szabálytalanul felállított ringekről, pedig ott is volt, és kellett is legyen valamiféle ellenőrző szervnek. Mondjuk én azt gondolom, hogy akár még világbajnoki kaliberű meccseken is, persze nem feltétlenül mindig, de simán előfordulhatnak szabálytalanságok ebben-abban.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-26 20:32:21

@leibigabi: Ez a szivacsos ugy azert is furcsa szamomra, mert ha tenyleg olyan vastag volt a ringpadlo, hogy alig lehetett mozogni, az Wladnak sem kedvezett volna, hiszen akkor o sem tudott volna normalisan elmozogni, beugrasbol utni (ami ilyen magas ellenfel ellen kell is), na meg erosen sem lehet utni, ha nincs egy stabil alap, ami az erot kozvetiti (raadasul ha igaz, hogy Wlad mar ot eve remalmoktol volt gyotorve Steward joslata miatt, akkor foleg ertelmet olyan ringpadlo, amivel nem tudod a legerosebb utesedet bevinni).
Azt tudom, hogy Fury a kesztyuk miatt is problemazott, de arrol kiderult, hogy semmi problema nem volt, nem lepodnek meg, ha kiderulne, hogy a ringpadloval sem volt gond, csak egyszeruen meretbeli elteres volt Fury megszokott meretehez kepest, de meg a szabalyos kereteken belul (amugy is furcsa lett volna, ha egy szabalytalan ringpadlot engedelyeznek az ellenorok).

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-26 20:07:13

@La Cucaracha: "a ringvaszon meg a cikk szerint amugy nem volt szabalytalan, vagy en ertelmeztem rosszul?"

Fury elbeszéléséből ezt egyértelműen nem lehet eldönteni. Úgy tudom, hogy 2,5 cm lehet alatta a szivacs, ami azért jóval kevesebb, mint a Fury által mondott 6 centi. De ugye nem tudjuk, hogy az a 6 centi mért, vagy csak egy bemondott szám. Azt mondja, hogy az angol ellenőr szerint (legalább is az Egyesült Királyságban) nem volt elfogadható.

"Az az elmelet, hogy mentalisan szethullott Fury onmagaban a visszavago miatt, szerintem sem realis, de azt eltudom kepzelni, hogy a VB ovekkel a derekan megvolt benne a tudat, hogy "mar van mit veszteni", es ez ratett egy lapattal a problemaira."

Elképzelhető, általában az ilyen mentális problémáknak több összetövője van és valószínűleg bonyolultabb is annál, hogy azt feltételezzük, hogy egy már korábban legyőzött ellenfél elleni visszavágótól való félelem váltsa ki.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-26 19:40:05

@leibigabi: A visszavago elmaradasara ertettem a "hajlektalanna perelest", a ringvaszon meg a cikk szerint amugy nem volt szabalytalan, vagy en ertelmeztem rosszul?

Az az elmelet, hogy mentalisan szethullott Fury onmagaban a visszavago miatt, szerintem sem realis, de azt eltudom kepzelni, hogy a VB ovekkel a derekan megvolt benne a tudat, hogy "mar van mit veszteni", es ez ratett egy lapattal a problemaira.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-26 18:54:55

@La Cucaracha: "En ugy tudom, hogy anyagilag egyik ellenfeluk sem jart soha rosszul, Fury-t is hajlektalanna perelhettek volna a visszavago miatt, megsem tettek (meg te is irtad a cikkbe, hogy Vitya belebent a ringpadlos dologba, pedig ha tenyleg a penz kellett volna nekik, mondhattak volna, hogy "akkor menjetek haza, es perelunk", tovabba ha Wlad tenyleg osszefosta magat Furytol, mondhatta volna ezutan, hogy "nem mert velem kiallni a ciganykiraly"). Ezen kivul nagyon sokad adakoznak, katonak voltak, kiskoruktol kezdve szigoru eletet eltek, es mindig tisztesseggel edzettek. Egyebkent akik ilyen nevelesben reszesulnek, nem is lesznek utana nagy trashtalkerek, es ez nem veletlen."

Hát nem vagyok benne biztos, hogy Furyt hajléktalanná perelhették volna, mert lehet, hogy ők is tudták, hogy az a ring tényleg a szabályoknak nem megfelelő. Szóval lehet, hogy ezért döntöttek az mellett, hogy inkább átépítjük és nem perelünk, mert ott veszíteni fogunk. Egyébként nem gondolom, hogy bármelyikük is összefosta volna magát a másiktól, hiszen akkor eleve ki sem állnak egymás ellen. Furyról sem gondolom, hogy befosott a visszavágótól, hiszen egyszer már le is győzte Klitschkót...egyszerűen mentálisan darabokra hullott, de nem azért lett depressziós, mert újra Klitschko ellen kell mérkőznie. Sokan ezt szeretnék hinni, igazolva, hogy mégis Klitschko a jobb :) Az én véleményem a Klitschkóról amennyire 'ismerem" őket, pl. az, hogy valószínúleg nagyon intelligensek, fegyelmezettek, kellemes társasági emberek lehetnek, viszont nagyon hidegvérű üzletemberek. Összességében erre nem mondanám, hogy rossz emberek.... A munkáltató és a munkavállók között többnyire mindig meg van az az érdek ellentét, hogy a munkáltató azt hiszi, hogy ő túl jó is, míg a munkaválalló azt gondolja, hogy ki van használva, nincs kellően megbecsülve :)

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-26 18:22:10

@leibigabi: En sem gondolom, hogy Klicskoek ne hasznaltak volna ki az "erejuket", hiszen nem szeretetszolgalatot mukodtettek.
De, viszont nagyon sokszor olvastam (foleg az ellenfelektol), olyan nyilatkozatokat, amik nekem nagyon nem allnak ossze...ha nem "ismernem" a ket ukrant, es tenyleg csak ezekbol a beszamolokbol probalnam elkepzelni oket, akkor ket nyikhaj, oltonyos divat kepzelnek el, akik meg WC-re sem mennek el, ha az nincs benne a hataridonaplojukba, minden reggel ket oran keresztul sminkelnek magukat, szornyen egoistak, bekepzeltek, hisztisek lennenek, akik a sajat arnyekuktol is megijednek, es mindekozben ekkora primadonnak, igazi penzugyi ragadozok, es mindenkit kisemmiznek :) Persze, ez a Klicsko-anti fanoknak tetszik, de van egy olyan erzesem, hogy a valosagban arnyaltabb a kep.

En ugy tudom, hogy anyagilag egyik ellenfeluk sem jart soha rosszul, Fury-t is hajlektalanna perelhettek volna a visszavago miatt, megsem tettek (meg te is irtad a cikkbe, hogy Vitya belebent a ringpadlos dologba, pedig ha tenyleg a penz kellett volna nekik, mondhattak volna, hogy "akkor menjetek haza, es perelunk", tovabba ha Wlad tenyleg osszefosta magat Furytol, mondhatta volna ezutan, hogy "nem mert velem kiallni a ciganykiraly"). Ezen kivul nagyon sokad adakoznak, katonak voltak, kiskoruktol kezdve szigoru eletet eltek, es mindig tisztesseggel edzettek. Egyebkent akik ilyen nevelesben reszesulnek, nem is lesznek utana nagy trashtalkerek, es ez nem veletlen.
Szoval nyilvan, nem ismerem oket szemelyesen, de szerintem nagyon durvan rossz embernek vannak beallitva (minden szempontbol), foleg a "nyugati" vilagban.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-26 17:14:13

@La Cucaracha: "a "bezzeg a régi edzők" résznél egy pillanatra Leibigabira gondoltam, és nem tévedtem nagyot, hiszen ő írta a cikket :)), viszont Fury egy kicsit egyoldalúan és heroikusan próbálja beállítani a történteket."

Hát a "de bezzeg", ezt nem csak én mondom, hanem azokkal sokszor egyetértek, akik ezt mondják :) Hogy Fury mennyire heroikusan állítja be, azt nem tudom, nem voltam ott, neki ezek voltak a tapasztalatai. Nem is volt célom, hogy Kilitschkót próbáljam most valami módon lehúzni, de könnyen el tudom képzelni, hogy az erősebb pozíciójukat igyekeztek is minden módon kihasználni. (Ez valószínűleg más domináns bajnokoknál is hasonlóan működik) Annak a híve vagyok, hogy a legjobb mindkét felet meghallgatni, ez most Fury volt. Klitschkó, legjobb tudomásom szerint
bár írt már könyvet, amibe belenéztem, de az nem kimondottan önéletrajzi volt. És ha ő is megírja a visszaemlékezéseit, igyekszem abból is írni, mert azt is hasonlóan érdekesnek gondolom. :)

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-26 16:50:25

Szerintem a cikk stílusával nincs gond (habár a "bezzeg a régi edzők" résznél egy pillanatra Leibigabira gondoltam, és nem tévedtem nagyot, hiszen ő írta a cikket :)), viszont Fury egy kicsit egyoldalúan és heroikusan próbálja beállítani a történteket. Ugyanis van Ő, Isten gyermeke, aki szembeszáll Vlagyimir Hitler (aka Klicsler) ellen, aki mindenkivel zsarnokoskodik, és csal. De! Szerencsére Fury-t felkészítették a Gonosz ellen, aki mindig csak a trükkjei segítségével tudott érvényesülni. Már a reptéren belecsempésztek egy acél dildót Fury edzőtáskájába (személyesen Vitalij tette, álbajusszal, hogy ne keltsen feltűnést), amire a "666" van felgravírozva, hogy a biztonsági őrök vegzálni kezdjék, de A Király átlátott ezen, és még időben elhajította (pont Vitya táskájában landolt, ezért őt kapták el).

Aztán még be sem lépett a szállodába, egy taxis majdnem elütötte (egyesek szerint nagyon hasonlított a sofőr Jonnaton Banksre), de A Király ezt is kivédte. Aztán az ágyában szögek voltak elrejtve, az arcszeszébe sósavat öntöttek, a vacsorára elé rakott homár pedig még életben volt, a szobalány meg majdnem leütötte, de pont lehajolt a kádba a szappanért, ezért ez az akadály is elhárult. Másnap a ringpadlót direkt felkoxolták, az öltözőjében valaki összekötötte a cipőfűzőjét, a széke lábát valaki lefűrészelte, a bandázsában meg valaki üvegszilánkokat rejtett el (mármint belülről), de A Király mindenre felkészült a diktátor ellen, aki mindig csak azért tudott nyerni, mert a többi ellenfele nem készült fel ezekre a trükkökre.

Aztán a meccs után Wladék behamisítottak egy dopping tesztet, ami szerint már hónapokkal a meccs előtt koxolt, majd kokaint csepegtettek a reggeli tejébe, hogy függővé váljon, továbbá elintézték, hogy a lakókocsijában a TV-ben csak a Muzsika TV és az RTL klub legyen fogható, ezért szegény Furkónak nem maradt más választása: vagy a Zenés randevú Balázs Palival című műsort, vagy pedig a Mónika-Showt kellett néznie, így nem csoda, hogy a Pszichológus, a mentálisan atom stabil Furkó begolyózott...És emiatt ugye a visszavágó is elmaradt, meg már amúgy is Steward is régen megmondta, hogy úgyis Fury nyerne, még akkor is, ha mind a két keze a seggében lett volna végig.





Szóval, Hurrinak azért annyiban igaza van, hogy Fury nyilatkozatai tényleg kicsit gejlé sikeredtek.

» La Cucaracha   válasz erre
    2020-01-26 16:18:54

"2015. november 28-a éjszakáján ahogy teltek a menetek, a Düsseldorfi Esprit Aréna közönsége, és a televízió nézők milliói egyre kevésbé hittek a szemüknek."

:) Ott voltam Düsseldorfban a VIP-ben, kb. a 4. sorbol néztem a meccset (120 ezer Ft-os jeggyel). K*rva nagy érzés volt a sok lefagyott német között egyedül tombolni, akik csak lestek, hogy ki lehet eza szerencsétlen, aki nem Klitschko-nak szurkol :)

    2020-01-26 13:40:25

@szabinar: mondjuk ilyen hulyesegeket irni, hogy erre lett feltalalva, meg hogy 3szor annyit tudj inni es bulizni... es ez a hegyibeszed utana, mintha oreganyamat hallgatnam. :D legfokeppen azert nyomja mindenki mert k*baszott jol erzed magad tole es te vagy a legkiralyabb csavo erzest ad. semmifele teljesitmenynoveleshez nincs koze

» noonecanbeatme   válasz erre
    2020-01-26 13:28:43

@leibigabi: A kokain vegulis teljesitmeny novelo, erre lett "feltalalva", a problema az, hogy senki sem teljesitmenynovelesre hasznalja, hanem arra eloszor, hogy 3szor annyit tudjanak inni es bulizni osszeeses nelkul. A legnagyobb sportolok ugye majdnem mind hasznaljak, lasd Maradona :D maga a cucc biztosan nem ront magan a treljesitmenyen, csak rendkivul addiktiv sajnos es ha mar raszokott valaki akkor minden mas lejjeb csuszik egyel a fontossagi sorrenden es csak akkor mukodnek a dolgok ha van cuccos, kulonben mindeb¡n szar es mindenki hulye :(

» szabinar   válasz erre
    2020-01-26 13:00:30

@Hurri: "Nem bírtam végig olvasni, mert itt már tényleg sok(K) volt"
Na ezzel nem ertek egyet, nagyon erdekes cikk sok ilyen kellene meg. Viszont a Profiboksz.hu tortenelemkonyvebe bekerultel biztos mert 10+ ev alatt sem lattam meg minusz tizenhet pontot :D

» szabinar   válasz erre
    2020-01-26 12:51:46

@leibigabi: Na igen, hosszú távon az edzés az ami működik.

» emmendy8   válasz erre
    2020-01-26 08:40:49

@Tom Cormie: "Az lehet, de a linkelt cikk is arról szólt, hogy 2015 februárban és márciusban volt pozitív mintája."

Ok, de a Klitschko meccse 8 hónappal később volt

emmendy8

"Nigel Benn pl azért nyomta mert segített neki."

Én is hallottam masszív piástól, hogy azért kell innia másnap, hogy ne remegjen a keze. Tehát segít neki az alkohol... Nigel Benn is, de mondhatnám Tyson-t is, ha a kábszeres bulizások helyett edzeni ment volna rendesen és tisztán, akkor kevésbé feszengene a gyenge felkészülés miatt.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-26 08:24:54

@leibigabi: "Nekem ilyen 2016 közepi linkeket dob ki erről doppingról, mint például amiről írt az oldal is"

Az lehet, de a linkelt cikk is arról szólt, hogy 2015 februárban és márciusban volt pozitív mintája.

» Tom Cormie   válasz erre
    2020-01-26 07:57:33

@Leon: Sot...Cus D'Amato mar nem elt, mikor Mike Tyson vilagbajnok lett.

    2020-01-26 00:11:00

Kevin Rooney-val meg jo volt Mike Tyson. Nem vele vesztette el a cimet.

    2020-01-25 22:40:46

@leibigabi: Nigel Benn pl azért nyomta mert segített neki.

"Nos, tehát a Barkley meccs napján elszívtam egy adag marihuánát, aztán némi angyalport is fogyasztottam, az elsőt azért, hogy ne feszengjek a gyenge felkészülés miatt, a másodikat pedig azért, hogy kis löketet kapjak és minél előbb véget vessek a meccsnek.”

» emmendy8   válasz erre
    2020-01-25 22:02:46

Big like!!!!

    2020-01-25 20:43:45

"Nem igazán értem, ha egy Emanuell Steward-nak jó volt Fury,
egy sufni-szurkoló miért fikázza ennyire?"

Legyen neked is jo Fury.:D

Nincs ezzel gond.

» Bruneor   válasz erre
    2020-01-25 20:43:25

@Bruneor: "Fury meg maszatolt menetenkent 1-2 utest, fasza meccs volt.:)"



Nem igazán értem, ha egy Emanuell Steward-nak jó volt Fury,
egy sufni-szurkoló miért fikázza ennyire?

Steward mondta - ott van a cikkben, de videó is van róla -, hogy kiemelkedő tehetség.

Egyébként kapott nagy pofonokat Klicskó, kb. a 6. menetben már monokli volt az arcán.

» Jersey Joe   válasz erre
    2020-01-25 20:06:44

@northpaw: "Nem csak a meccseken tolta az biztos. Szét is esett, de csak a visszavonulása után, addig 10 szezonig játszott a legmagasabb színvonalon, ami egy NFL védő esetében sok idő, ezért is tartják a legjobbnak. Nem tudom hogy bírta olyan sokáig, de sikerült neki."

Persze, pl. Tyson is tolta és top bunyós tudott maradni, de összességében valószínúleg még jobb lehetett volna, ha nem tolja, éppen azért, mert több hátránya volt, mint haszna.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 19:59:38

@leibigabi: Nem csak a meccseken tolta az biztos. Szét is esett, de csak a visszavonulása után, addig 10 szezonig játszott a legmagasabb színvonalon, ami egy NFL védő esetében sok idő, ezért is tartják a legjobbnak. Nem tudom hogy bírta olyan sokáig, de sikerült neki.

» northpaw   válasz erre
    2020-01-25 19:52:33

@northpaw: Én nem gondolom, hogy kokaint valaki csak a meccsekre tolná teljesítménynövelés céljából. Ha valaki már nem csak a meccsekre tolja, az azt eredményezi, hogy függő lesz, és valószínűleg pihenést, edzéseket hagy ki, többet bulizik, szétcsúszik, tehát linkeskedik, így pedig összességében nem valószínű, hogy nő a teljesítménye, hiába van valamennyi teljesítménynövelő hatása a cuccnak. Így múködnek a kábítószerek...

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 19:41:59

@northpaw: "Az NFL történetének legjobb védője kokainista volt, és a meccsek szünetében szippantott fel egy-egy csíkot."

És ettől nőtt a sportteljesítménye vagy inkább szétcsúszott és csökkent? Mennyire lett volna jó, ha nem szívja fel rendszeresen azt a csíkót, és helyette inkább a meccsre koncentrál? :)

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 19:19:00

@leibigabi: Az NFL történetének legjobb védője kokainista volt, és a meccsek szünetében szippantott fel egy-egy csíkot.

» northpaw   válasz erre
    2020-01-25 19:15:48

@Jersey Joe: Nem tudok mit tenni, szó szerint émelyegtem olvasás közben.

    2020-01-25 19:00:01

@Hurri: Igazán kedves vagy.

» Jersey Joe   válasz erre
    2020-01-25 18:56:58

Nem bírtam végig olvasni, mert itt már tényleg sok(K) volt Fury nyálas öntömjénezése: "robot helyett ferrari volt" stb. stb. Ennél már csak az írás erőltetett irodalmi(askodó) stílusa volt émelyítőbb. Ezt nem kéne erőltetni, mert nagyon nem megy.

    2020-01-25 18:55:59

@miskacarus: A visszavágó előtt bukott meg kokainnal. A Wlad elleni meccskor semmi gond nem volt, máskülönben meg se rendezik vagy érvénytelenítik az egészet.

    2020-01-25 18:11:20

@miskacarus: "Pontosabban mar meccs elott megbukott nandrolone -al,majd a visszavago elott kokainnal,de termeszetesen azert lett lemondva a visszavago mert kiment a bokaja allitolag."

Pontosabban már a meccs előtt mennyivel? Ha meccs utáni közvetlen teszten hasalt volna el, gondolod, hogy a Klitschkoék nem hozatják ki legalább egy NC-re? :)
(Egyébként meg a kokain valóban dopping listás, de a kokaint használó sportoló, az számára inkább hátrány, mint előny, mert ott valószínűleg arról van szó, hogy rákantatt a kábszira, és a masszív kábszeres élsportolóknak mondjuk , hogy inkább csökken a teljesítménye, mint javulna.)

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 18:10:09

@Jersey Joe: Isten mentsen tole, h megegyszer ezt a meccset ujra nezzem, de ugy emlekszem valoban gyorsabbnak tunt a cigany viszont az ukran iszonyatosan tartott attol kap egy maflast es soksz elinditott utesnel visszahuzta a kezet nehogy megussek.

Fury meg maszatolt menetenkent 1-2 utest, fasza meccs volt.:)

» Bruneor   válasz erre
    2020-01-25 18:02:50

@leibigabi: https://www.theguardian.com/sp...

» miskacarus   válasz erre
    2020-01-25 18:00:36

@leibigabi: Pontosabban mar meccs elott megbukott nandrolone -al,majd a visszavago elott kokainnal,de termeszetesen azert lett lemondva a visszavago mert kiment a bokaja allitolag.

» miskacarus   válasz erre
    2020-01-25 17:57:24

@Bruneor: "az ukran maganak is koszonheti, h bolondot csinaltak belole ilyen beszari bunyoval kesz rohej volt
a ringben"


Liston sem találta Alit a ringben.
Egy gyorsabb, magasabb, mozgékonyabb kimozogta a statikusabb ellenfelét, ennyi.

» Jersey Joe   válasz erre
    2020-01-25 17:56:31

@miskacarus: De nem vonult vissza egyből, hiszen tervezték a visszavágót 2016-ban és akkor kezdődtek vele a pröblémák... Nekem ilyen 2016 közepi linkeket dob ki erről doppingról, mint például amiről írt az oldal is

http://www.profiboksz.hu/2016/...

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 17:54:49

@leibigabi: azert mert "visszavonult"

» miskacarus   válasz erre
    2020-01-25 17:49:04

@miskacarus: "En ugy emlekszem a dopping bukas kozvetlenul a meccs utan volt, tehat Wlad ellen doppingolt,amit ugy tunik mindenki elfelejtett. Csak ilyen nagyon laza,"legendas"sztorik maradtak."

És akkor miért nem fosztották meg a címtől, ha közvetlen a meccs utáni teszten bukott?

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 17:40:57

@leibigabi: En ugy emlekszem a dopping bukas kozvetlenul a meccs utan volt, tehat Wlad ellen doppingolt,amit ugy tunik mindenki elfelejtett. Csak ilyen nagyon laza,"legendas"sztorik maradtak.

» miskacarus   válasz erre
    2020-01-25 17:36:47

@miskacarus: "A cikkbol kimaradt,hogy a meccs utan Fury megbukott a doppingteszten,amit gyors kokainozassal,es visszavonulassal sikerult is elfeledtettni,kibujni a buntetes alol."

Sok minden kimaradt még, hogy mi minden történt a meccs után. Nekem úgy rémlik, hogy Fury nem közvetlen ezután a meccs után bukott kokainnal, hanem a visszavágó felé tartó időszakában, ami bár valóban szintén már a meccs után történt, de nem "közvetlen" ezután a meccs után.

» leibigabi   válasz erre
    2020-01-25 17:23:19

fury nagyon ügyes reklámszakember még itt is, de egyébként tök jó kis cikk, sokkal érdekesebb, mint maga a meccs volt :)

    2020-01-25 16:46:22

@Bruneor: Ovatosan Fury-val ja...az ukran maganak is koszonheti, h bolondot csinaltak belole ilyen beszari bunyoval kesz rohej volt
a ringben, de az angol felultette ketszer a visszavagoval ami sztem gusztustalan volt es igy nem derult ki mi lett volna a visszavagon...

Igy lett teljes ez a bohozat.:)

» Bruneor   válasz erre
    2020-01-25 16:36:55

@Bruneor: Szerintem meg Wlad megcsúfolása volt.
Óvatosan kell kezelni Furyt,dumál,bohóckodik,komolytalankodik,de megszorítani sem tudták eddig komolyabban.
Mindenre képes lehet ez a pali,már senki nem röhögi ki mint az ukrán elleni meccse előtt.

» robhalford   válasz erre
    2020-01-25 16:26:42

Ez a meccs a nehezsuly megcsufolasa volt.:)

» Bruneor   válasz erre
    2020-01-25 16:04:32

Koszonjuk, ez nagyon ott van, olyan Fuzesy Zoli bacsis iras. Az evszazad csatai stilusahoz hasonlit -nyilvan ez a meccs nem ferne bele az ottani meccsek koze.
Koszonjuk szepen!

» bandi78   válasz erre
    2020-01-25 15:52:51

Tetszett a cikk, szerintem az egyik legjobb a honlapon!

    2020-01-25 15:22:13

Remek írás!

(Azért remélem, a hozzászólások 75%-a nem arról fog szólni, hogy "Taaajszon úúgy megverte volna Foremant...!")

    2020-01-25 15:21:50

Jó cikk lett, köszönjük!

» All_in   válasz erre
    2020-01-25 15:19:07

A cikkbol kimaradt,hogy a meccs utan Fury megbukott a doppingteszten,amit gyors kokainozassal,es visszavonulassal sikerult is elfeledtettni,kibujni a buntetes alol.

» miskacarus   válasz erre
    2020-01-25 14:55:21
Ugrás az oldal tetejére