×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Rácz Félix szakít a magyar ökölvívással!

2019-12-06 17:12:36 /
Magyarország minden idők legsikeresebb ökölvívó menedzser-promótere, Rácz Félix, megelégelte a hosszú ideje tartó harcot a Magyar Ökölvívó Szakszövetséggel. Évek óta ő és a hivatásos versenyzőket képviselő tagozat szélmalomharcot vív a Magyar Ökölvívó Szakszövetséggel, hogy a hivatásosokat is hasonló jogok illessék meg, mint az amatőröket, holott a sporttörvény egyértelműen leírja, hogy nincs alá fölé rendeltség és, hogy mindkét tagozatot ugyanazon jogok és támogatások illetik meg!

Rácz Félix eredményei címszavakban

- 147 esemény szervezése összesen (Magyarország, Dubai, Szerbia, Románia, Szlovákia)

- 3X választották meg itthon az Év Promoterének (1X Svájcban)

- 1X Magyarország Év Sportmenedzsere

Amit a magyar ökölvívásnak adott:

- 24 Magyar bajnok

- 19 Interkontinentális és Nemzetközi bajnok

- 5 Európa (WBA & WBO)

- 3 Világbajnok (IBO, WIBF)

- Minden idők legmagasabb magyar ökölvívó esemény TV nézettsége (Nagy János – J. Pablo Chacon), 3.2 m, 2003. Okt. 25.

- Több tucat teltház! Budapest, Debrecen, Kecskemét, Szekszárd, Paks, Székesfehérvár, Várpalota

 



Rácz Félix információink szerint eljutatott egy levelet a MÖSZ Hivatásos Tagozat vezetőjének, amiben a következő sorok álltak:„2020-tól nem kívánok a MÖSZ-el együttműködni, a jövőben pedig NEM tervezek Magyarországon eseményeket szervezni!”

Megkerestük Rácz Félixet, hogy mondja el, valójában mi történt.

Tényleg kilép a Magyar Ökölvívó Szakszövetségből?

A hír igaz. Úgy érzem, ennél többet nem tudok tenni sem a sportágért, sem az amatőrök és hivatásosok közötti viszonyért. Nincsenek és nem voltak túlzó elvárásaink a MÖSZ felé, csak azt kérjük, ami jogilag a hivatásosokat és a többi tagot megillet, vagyis az amatőr tagozattal azonos jogokat. Számos kísérletünk, egyeztetésünk volt már ezzel kapcsolatban, de ígéreteken kívül semmit nem kaptunk, sem a korábbi elnököktől (Csötönyi Sándor, Erdei Zsolt), sem a jelenlegi elnöktől (dr. Bajkai István). Holott jelenleg Magyarországon a hivatásos ökölvívók szállítják az eredményeket, a tv nézettséget és a teltházakat, míg az amatőr ökölvívás itthon sajnos évek óta válságban van. Erdei Zsoltnak köszönhetően pedig a két tagozat közötti szakadék is mélyült.

De felsorolok még pár érdekességet, hogy tisztábban lássanak a sportszeretők.

Az olimpiai szereplés kapcsán nyilatkozataikban (ezt fontos kiemelni, hogy csak a nyilatkozataikban) a hivatásosoktól várják a segítséget, viszont többszöri egyeztetés után is inkább csak hátráltató feltételeket szabtak. A MÖSZ azt várná el, hogy egy profi sportoló, hetekre, hónapokra szüneteltesse a hivatásos státuszát, megfosztva magát külföldi meccs lehetőségektől, bevételektől és támogatói díjaktól, csak azért, hogy annak a szövetségnek a kedvében járjon, aki eddig 0 (azaz nulla) lehetőséget biztosított számukra, és amíg nem mutatkozott meg a szükség, tudomást sem akart venni róluk. Arról nem is beszélve, hogy majd csak a selejtezőt követően (!!!), de akkor kötelezően alá kellene írniuk a MÖSZ-el egy olyan szerződést, aminek nem ismerik még a tartalmát.

Kezdem. Az elképzeléseik szerint, (mert fantáziájuk (még) van), a hivatásosoknak egy olyan hazai selejtezőn kell(ene) elindulniuk tavasszal, aminek a feltételei mai napig (2019. dec. 6.) nincsenek kidolgozva, ellenben ha győzne a selejtezőn és itt jön a meggy a habon, „jutalmul”, a továbbiakban nagy valószínűséggel egy a MÖSZ által delegált, de számára szakmailag ismeretlen edzővel készülhet(ne) és utazhat(na) az olimpiai kvalifikációra! Majd, ha ezt is abszolválja, terveznek egy újabb (!!!) hazai kvalifikációt, ami felülírhat mindent és ott dőlhet majd el, hogy ki képviseli hazánkat az Olimpián. Tudják követni?

Persze, érthető a gáncsok sorozata a hivatásosokkal szemben, mert ha közülük jutnak ki (amire komoly esély lenne), jogosan merülne fel a kérdés, hogy akkor a jelenlegi amatőrök miért is kapnak ekkora támogatást a profik pedig miért nem!? Ez sok akadémiának nevezett műhely anyagi támogatását és létjogosultságát megkérdőjelezné, ugye?

Más sportágakban külföldi sportolókat honosítanak, és komoly összegeket fizetnek, hogy kijussanak az olimpiára, a Magyar Ökölvívó Szakszövetség, aki évi több százmilliós állami támogatásban részesül, ilyen „logikus és ökölvívóbarát” feltételeket szab!

És ezeket a feltételeket egy olyan szervezet ”szakmai” plénuma próbálja megszabni a hivatásos tagozat ökölvívóinak, amely évek óta nem képes eredményeket felmutatni, szakmailag pedig folyamatosan hibás döntéseket hoz!

Nyugodtan elmondhatom, hogy egy következmény nélküli országban élünk, hogy miért? Feltenném azt a költői kérdést a cikk olvasójának, hogy szerinte, ha ő lenne annak a szervezetnek az elnöke, aminek Erdei Zsolt volt őszig, és csőd közeli állapotba sodorta volna, mint ahogy ő tette, mi történne vagy történt volna vele? Majd Erdeit nemhogy nem váltották le és azonnali hatállyal menesztették, de még pozíciót adnak neki! Ő lett a „szakmai elnök”. A szakmai elnök, értik? Jó, hogy nem szervezetvezetést tanít valami felsőoktatási intézményben! Ja és a nevével fémjelzett akadémia, mert az is van (még), több tízmillió forintos állami támogatásban részesül, és egy olyan újpesti igazgatja, Wida József András személyében, aki több céget vitt eddig csődbe, információm szerint pedig még mindig el van tiltva a cégvezetéstől…

De sajnos a hozzá nem értésnek itt még nincs vége és többrétű. Miért mondom ezt? Hát, ahol az edzői továbbképzésen, egy soha nem látott program elkészítője, mára MÖSZ „szakmai elnökké” lett (Erdei személyében), mutatja meg, hogy kell bandázst felrakni, mert neki már raktak fel párszor és egy masszőrből cutmanné avanzsált személy fogja elmagyarázni mit kell(ene) tenni egy vérző sebbel, mert ő is látott ilyet…Hát…Én ezerszer voltam már fodrásznál, mégsem merném senki haját levágni! De lehet, velem van a gond.  Azt hiszem, erre mondják, azt: „hogy az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak pedig tele vannak kételyekkel.”

Tovább megyek. Most novemberi információ, miszerint a MÖSZ még mindig inkább egy Lukács Adorjánnak, Kendi Hanának és Kovács Lászlónak fizeti a telefon számláit, minthogy pl. a hivatásosokat támogassa bármilyen formában… Első két név a tavalyi ifi VB botrányból lehet ismerős az olvasóknak… Felmerül bennem a kérdés, hogy ha már nincsenek állományban, mint ahogy a MÖSZ-ben ezt mondják, akkor miért fizetik a számláikat, ha pedig még mindig ott vannak, mit tesznek a magyar ökölvívásért, a magyar ökölvívókért, ami miatt megtérítik a számláikat?

De, hogy még egy „remekül sikerült” ifi vb támogatóról essen szó! A Magyar Ökölvívó Szakszövetség bíró bizottságának vezetője, az a Juhász Roland, akit az AIBA, amiről tudjuk milyen korrupt (!!!), korrupció gyanújával hazaküldött a 2016-os Olimpiáról! Értik?(mosoly)

Ejtsünk egy mondatot arról is, hogy a MÖSZ sajtója, ha érdeke úgy kívánja, egy sportágnak tekinti a két szakágat! De sem a hivatalos oldalán, sem a facebook oldalán nem ejtett szót, egyik a tévé által közvetített hazai profi eseményről sem, és egy hivatásos ökölvívóról sem! Mintha eddig nem is léteztek volna… Most az Olimpia miatt, léteznek!

Nem fél az esetleges következményektől?

Demokráciában? Milyen következményektől kellene félnem? Hogy esetleg virgácsot kapok Mikulásra?

Nem! (mosoly) Attól, hogy esetleg valaki be fogja perelni a fenti mondataiért?

Én egy egyenes és lehet, hogy néha nyers erdélyi srácnak tartom magam, aki eddigi rövid élete során megtanulta, hogy az kevésbé fontos, hogy egy megbeszélésen mi hangzik el, annál inkább, hogy abból mit tartanak be és mi valósul meg!  A fentebb felsoroltak egytől egyig igazak. Mellesleg Erdei már egyszer beperelt, de a bírósági ítélet ismeretében, nem hiszem, hogy még egyszer nekifutna. De ha mégis, akkor állok elébe! (mosoly) Ahogy ezt már mondtam, úgy gondolom, hogy ő egyetlen egy szakmai platformon tudna legyőzni, ott pedig soha nem fogunk találkozni! Már csak a korunk és köztünk lévő súlykülönbség miatt sem!

Mi a véleménye az újonnan megválasztott elnökről?

dr. Bajkai István ügyvéd, aki nem mellesleg politikus és bizonyára okos...Sok alkalmunk eddig nem volt beszélgetni. Kíváncsi leszek, hogy ő mit fog kezdeni egy romlott és intrikákkal átszőtt szervezettel.

Akkor most értsük úgy, hogy ezek a dolgok annyira bántják, hogy kilép?

Akár így is értheti, de mindenki értse úgy, ahogy szeretné. A Felix Promotion 147 eseményt szervezett, ebből egy (1) alkalommal részesültem állami támogatást és ez Erdei búcsúmeccse volt. A többi 146-ot saját tőkéből szerveztük és az eredményeket (bajnokokat), teltházakat és tv nézettségeket is úgy értük el. Úgyhogy szerintem ez elegendő bizonyíték arra vonatkozóan, hogy ki milyen munkát végzett és ki mennyit tett a magyar ökölvívásért! A MÖSZ-nek sajnos évi több százmilliós állami támogatásból sem sikerült ennek a töredékét elérnie! Úgyhogy szerintem érthető miért lépek ki és miért nem kívánok a jövőben egy szakmaiatlan, kompromisszum képtelen és az új dolgokra nem nyitott szervezettel együttműködni! Egész pályafutásom alatt a magyar ökölvívást szolgáltam, és most úgy érzem, itt a vége! Köszönök mindenkinek mindent.

Az interjút a BOKSZ TV készítette.


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@kovban: Köszi a linket, reménykedtem valami hasonlóban. ;)

» Rako17   válasz erre
    2019-12-29 09:49:37

http://www.borsonline.hu/sport...

» kovban   válasz erre
    2019-12-29 06:50:44

Sajnálom, de ez egyébként a magyar ökölvívói társadalom sara is. Az alapszabály a tekintetben jogellenes, hogy a profi tagozat tagjainak nincsen szavazati joguk, abszolút diszkriminatív. Az alapszabály-módosítás napján lehetőség lett volna a közgyűlésnek megszavazni, hogy a profi tagozat tagjai is rendelkezzenek szavazati joggal, hiszen az alapszabály rájuk is vonatkozik, eleve már emiatt inkorrekt, hogy nem lehet szavazati joguk... Erre a közgyűlés LESZAVAZTA ezt a kérést a profi tagozat részéről, nem kis arányban. A közgyűlés a MÖSZ-tagsággal rendelkező sportegyesületekből áll, ezek képviselői élhetnek a szavazati jogukkal. Tehát itt nem csak maga a MÖSZ, hanem maga a magyar ökölvívói társadalom is sáros...

» rosta.roland   válasz erre
    2019-12-11 10:09:47

Én is nagyon sajnálom. :( Már a lemondott budakalászi gála is egy jel volt, de reméltem, hogy nem egy ilyen végkifejleté. Én a 2013-as visszatérésük óta követtem a gálákat és helyén tudtam kezelni ezeket a hazai szinten kiemelkedő eseményeket. Csak egy egyszerű szurkoló vagyok és szeretnék köszönetet mondani a befektetett munkáért, eredményekért, mérkőzésekért. Igen nagy űr fog maradni a Felix Promotion kivonulása után. Én is úgy értelmeztem, hogy a hazai ökölvívással szakít és bízom benne, hogy a versenyzőit tovább menedzseli. Tényleg sok mindent lehetne erről írni, de talán a kevesebb néha több. Köszönjük!

» Rako17   válasz erre
    2019-12-08 08:35:19

Nagyon sajnálom, hogy így alakult, MINDENT megtett, köszönjük az emlékezetes meccseket, meg köszönöm, hogy anno egy itteni akció keretein belül megtekinthettem az egyik ceglédi boxgálát, életem első ilyen élménye volt, sosem felejtem el!

» VITAMINKIRALY   válasz erre
    2019-12-07 19:01:54

Lehet szeretni vagy nem, de Felix eredmenyei, amit letett az asztalra, egyedulallo a magyar bokszban. A penz itt is csak a haveroknak van, eredmeny, szakmai tudas nem szamit. Szepen megporgetik maguk kozt, a kedvenc bunyosok is kapnak vmicsket, hogy legyen a gyereknek anyja es az epp kov generacio, majd ennyi meg annyi ev mulva igeretek maradnak.

» Shaham   válasz erre
    2019-12-07 16:42:15

Félix azért volt jó a bunyósainak mert nem kellett külföldre menniük kisebb meccsekért, nagy előny volt a hazai pálya ! Emberileg sokaknak nem volt szimpatikus itt, nekem nem volt bajom vele, sajnálom hogy visszavonul !

» antonio   válasz erre
    2019-12-07 15:10:02

Sajnalom hogy így alakult. Egyenes, szókimondó ember vagy. Köszönjük amit a magyar ökölvívásért tettél Félix.

» sarkozi robert    válasz erre
    2019-12-07 14:47:38

@Flex: Nem értem mit nem értesz. Félix egy vb címmeccsre építgette Szellőt, kihívói pozícióba tolta. Ezt adták fel a Merhy-meccs kedvéért, ahol nyilvánvalóan minimális győzelmi esélyei voltak Szellőnek.

» superman   válasz erre
    2019-12-07 13:40:57

@robhalford: 1. Nem minden ügyvédi irodában foglalkoznak több mindennel, ezt irodája válogatja. 2. Nem erre értettem, hogy nem bukhatja el adott esetben a pert, pont azt mondtam, hogy független attól, hogy ügyvéd a felesége, de még attól is, hogy ügyvédként akár ő akár az ügyvédi iroda más tagja ért-e ehhez a területhez. Nem tom így érrhető, hogy mire gondoltam?

» kovban   válasz erre
    2019-12-07 13:20:07

@Round: Szerintem Félix nem azt mondja, hogy nem foglalkozik többé ökölvívással. Azt nyilatkozza, hogy Magyarországon nem teszi...

    2019-12-07 13:06:02

@superman: miért volt ez levágatás?Mégis kinek kellett volna boxolnia Szellőnek?Nem Félix feladata kiállni az ellenfelekkel.

    2019-12-07 12:48:22

Nem váratlan a hír, miután a vb-címmeccs felé addig nagy türelemmel és körültekintően menedzselt zászlóshajóját levágatta Merhy-vel, akinek a csapata valószínűleg az aktuálisan elérhető legtöbb pénzt kínálta.
A hazai profi boksz hanyatlása folytatódni fog, Félixen kívül más nem nagyon lehelt életet bele eddig sem és az utánpótlás is egyre gyengébb.
Nyilván sok szempontból jogosan kritizálható az ökölvívó szövetség, de szerintem annak, hogy a bunyósai kedvezőtlen feltételekkel indulhatnának az olimpiai indulás jogáért aligha van elsődleges szerepe abban, hogy Félix kiszáll, szerintem ez az ő üzleti elképzeléseit nem sokban befolyásolja (az állami támogatás elmaradása már sokkal inkább...).

» superman   válasz erre
    2019-12-07 10:16:10

Nagyon gázok a legnagyobb sportoloink.
Erdei ...
Hosszu is ingyen használja a duna aréna medencéit a cégének
:(

Ez az ország az enyészeté lesz.
Persze eközben a magyar ember azt gondolja nyugat europa rohad:(

» dondannyboy   válasz erre
    2019-12-07 08:11:46

@Szabo Joe: még 1 gondolat a magyar bajnoksággal kapcsolatban: a női box úgy ahogy van tragédia, rossz nézni, nem nekik találták ki, más a mozgáskoordinációjuk szvel inkább hagyjuk. a tegnapi döntőből mégis 1 ember emelkedett ki a technikai tudásával az pedig pont női bunyós: lakotár hanna. nem vicc amit most mondok: a mozgása kisértetiesen hasonlított jones mozgására. nagyon szép dolgokat csinált ügy a védekezésben mint támadásban. 1 gond van amit nagyon sok (még férfi bunyósnál is) bunyósnál hiányolok: az ütőerő. semmi erő nincsen az ütésekben, azt kéne erősíteni mert akkor biztos vagyok hogy magasabbra tudna szárnyalni ezzel a tehetséggel ami neki van.
és ha még felfedezné őt 1 jószemű manager, akkor bármi lehetne belőle, hiszen még csak 18 (!!!) éves.

» Szabo Joe   válasz erre
    2019-12-07 05:23:15

Ez sajnalatos es tenyleg felmerul a kerdes hogy mi lesz a promocio okolvivoival.
Felix sokszor kapta a sarat okkal/ok nelkul. Lehet Szello utolso szereplesere tette fel a letjogosultsagat. (szerintem jol helytallt a legetosegeihez merten)
De kivanok neki sok sikert. Ezzel hatalmas irt fog hagyni a magyar profi bokszeletben, amit ugyan nem tud jelenleg senki betolteni, de lehet elszivarog magatol evek alatt a honi okolvivast korulvevo erdektelenseg miatt. :-(

» Phenomenal   válasz erre
    2019-12-06 23:43:56

Egyébként a lényeghez,ennek valóban semmi köze.

» robhalford   válasz erre
    2019-12-06 22:33:23

@kovban: Egy ügyvédi irodában szakosodott ügyvédek vannak.
Több,nem egy csinál mindent.

» robhalford   válasz erre
    2019-12-06 22:32:39

Úgy látszik Erdei most sikeresen verte az asztalt.

» Izomtibi   válasz erre
    2019-12-06 22:30:20

@robhalford: “Mivel a nejének ügyvédi irodája van,nem sok esélye van az ellene szegülőknek:)”
Mondjuk ennek ahhoz semmi köze, ami írtam:)! Vagy gondolod, hogy az ügyvédeknek mindegy, hogy polgári, büntető, vagy közig, munka? Nincs olyan ügyvéd aki mindenhez ért....

» kovban   válasz erre
    2019-12-06 22:05:50

@robhalford: “Mivel a nejének ügyvédi irodája van,nem sok esélye van az ellene szegülőknek:). “
Amit írtam ehhez semmi köze. Bár nem tom Félix felesége a jog mely ágával foglalkozik, de olyan ügyvéd nincs, amelyik mindenhez ért.

» kovban   válasz erre
    2019-12-06 22:05:34

@kovban: Mivel a nejének ügyvédi irodája van,nem sok esélye van az ellene szegülőknek:)

» robhalford   válasz erre
    2019-12-06 21:36:25

fikáztuk félixet mert "trendi" volt. de sajna be kell ismerni hogy még ő volt az aki vitte a vállán a magyar boxsportot.
1 bajkai (aki orbán haverja) az mit tud a magyar boxsportról? igaza van félixnek, csak úgy tudunk előre menni ha keményen beleállunk a vitákba. kérdés hogy van-e értelme? értelmes dolog 1 olyan sportért harcolni ami léket kapott és süllyed. az embereket nem gazán érdekli a magyar box.

ma voltam kint az amatőr bajnokság döntőjén és szomorúan tapasztaltam, hogy a körcsarnok kb 40%-ában volt csak néző. mi lesz ezzel a sporttal ha már ezt is a politika határozza meg az irányát?

félix! így utólag (én aki csesztettelek, bocs és megkövetlek érte) köszönöm neked és csapatodnak amit ezért a sporttért tettél!!!
remélem 1x lesz lehetőség hogy ugyanolyan sikereket (ha lehet még nagyobbakat) érj el a magyar bunyósokkal mint anno amikor világbajnokok voltak a fiaink!

sok sikert és köszönöm még1x Félix!!!

» Szabo Joe   válasz erre
    2019-12-06 21:07:44

Sajnálom,nagy vicc ami itt folyik!

» EPguard   válasz erre
    2019-12-06 20:30:47

Jó kis riport! Szépen érzékelteti a box háza táján uralkodó állapotokat, amelyek sajnos az országra kivetítve is igazak. Ami biztos, hogy ez valóban egy következmények nélküli ország!
Gratulálok Rácz Félix eddigi munkájához.

» MickDoohan   válasz erre
    2019-12-06 20:28:11

Évek óta az amatőr bunyó egy szakmaiatlan fertő. Az eredmények nem hazudnak és ez igaz a többi sportágra is. Amíg oda nem való dilettánsok vezetik a szakági szövetségeket, addig csak fejlődünk visszafelé. Bár lassan már nincs lejjebb...

    2019-12-06 20:09:31

Sajnos valszeg igaza van.Bár ez qva szomorú:(Ami a pereskedést illeti, a szöveg alapján mind a sajtó-, mind a személyiségi jogi per Félix ellen bukta annak, aki indítja....

» kovban   válasz erre
    2019-12-06 19:44:25

@Joe Calzaghe5: Igen tényleg mi lesz Bacskaiékkal.

    2019-12-06 18:57:53

Biztos nem tökéletesen ember, de én nagyon kedveltem.
Remélem,hogy nem végleges vhogy mégsem a döntés, mert ezzel a legkomolyabb arc tavozna a magyar boksz vilagabol (Koko mellett).

Ugy tünik, csak a kaderek maradna mindenhol..

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-12-06 18:43:53

Ilyen szinten ezt valóban nem érdemes csinálni,megtette amit tudott,a többi nem rajta múlott.
Képtelenség kitörni a határainkon kívülre,úgy meg értelmetlen az egész.

» robhalford   válasz erre
    2019-12-06 18:33:41

Tökéletes lenyomata a jövőtlenségnek...

» csikimacko   válasz erre
    2019-12-06 18:11:31

Akkor most mi lesz Bacskaiékkal, vagy kiviszi külföldre a gálákat?

» Joe Calzaghe5   válasz erre
    2019-12-06 17:26:38
Ugrás az oldal tetejére