×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Múlt hétvégén láthatóan remek formában lépett 2019-11-26 11:41:31 https://www.profiboksz.hu/2019/11/26/ortiz-a-biro-kicsit-gyorsan-szamolt/

Ortiz: a bíró kicsit gyorsan számolt

Múlt hétvégén láthatóan remek formában lépett szorítóba a WBC nehézsúlyú trónjáért kiírt összecsapáson a kihívó Luis Ortiz. A hivatalosan 40 esztendős kubai 6 menetben vezetést szerzett Deontay Wilder ellen, ám az amerikai világelső jobbosa megvillant a 7. felvonás végén, amitől Ortiz padlót fogott, Kenny Bayless pedig kiszámolta. Ortiz úgy véli, az ő tudata teljesen tiszta volt és még tudta volna folytatni a találkozót, ha a bíró nem számol – szerinte – kicsit gyorsabban a kelleténél: „Ez az ökölvívás, én mondtam, hogy valamelyikőnk a padlón végzi és nem lesz 12 menet. Tiszta volt a fejem, miután Wilder leütött. Mikor hallottam, hogy hetet számol a mérkőzésvezető, már álltam felfelé, de szerintem kicsit hamar eljutott 10-ig. Nagy meccs volt, szerintem győzelemre álltam, viszont elismerés illeti Deontay teljesítményét, hiszen hatalmas akaraterőről tett tanúbizonyságot. Én sem szégyenkezem amiatt, ami történt. Tudtam, hogy a folyamatos mozgásommal problémái lesznek. Be is találtam néhány kemény ütéssel, amit biztosan megérzett. A számolás alatt már álltam felfelé, és tudtam volna folytatni a meccset. De ilyen a boksz. Szerintem bárkit meg tudok verni még mindig az élvonalból, szóval, nem végeztem.”
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@ogreface: "Sokan elfelejtik, hogy a bíró egyik legfontosabb feladata a bokszolók egészségének a védelme"
Igaz jelen esetben a menet legvégén járva nem forgott nagy veszélyben Ortiz egészsége, de a bírónak ezt nem kell figyelembe vennie.

» superman   válasz erre
    2019-11-27 13:43:10

@leibigabi: "Igen, és ha ott a bíró kiszámolja, akkor sem szólhatott volna senki semmit, sőt"
...sőt az ilyen fejlekoppanós kiterülős leütések után gyakran azonnal leléptetik a bunyósokat és arra sem lehetett volna senkinek egy szava sem.

» superman   válasz erre
    2019-11-27 13:39:32

@robhalford: Ő választotta Haymont Hearn helyett. Nem kell sajnálni, neki lett volna lehetősége más karrierre, másoknak nincs ilyen lehetőségük.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2019-11-27 13:19:03

@GSE: "de azt azért adjuk meg, hogy ortiz leütésénél kb 10 másodperc alatt állította le a bíró a meccset, amikor viszont furyt ütötte le wilder, ott fury a mindenféle add a kezed, menj ide, menj oda vizsgálatokkal kapott kb 21 másodpercet regenerálódni, ami azért ilyen esetben jelentős különbség."

Igen, és ha ott a bíró kiszámolja, akkor sem szólhatott volna senki semmit, sőt (akkor ugye nem láthattuk volna, hogy Fury hogy jött vissza), ezért a szurkolók többsége simán el is fogadta volna, hogy egy olyan leütés után jobb is volt, hogy a bíró leléptette Furyt.

» leibigabi   válasz erre
    2019-11-27 12:18:36

Szerintem jól döntött a bíró, amikor véget ért a számolás Ortiz még mindig csak pislogott jobbra - balra, nem volt tiszta, akkor nem is nagyon reklamált a kubai.
Sokan elfelejtik, hogy a bíró egyik legfontosabb feladata a bokszolók egészségének a védelme, ő áll ott, ő látja centikről a szemüket, ő érzi, hogy képesek e a folytatásra és ilyen meccsekre általában nagyon tapasztalt és elismert szakembereket választanak. De ilyenek mindig voltak és lesznek, például itt volt a régi és elhíresült "hosszú számolás" esete: https://youtu.be/gHcbFUTIslI

» ogreface   válasz erre
    2019-11-27 12:02:19

@iceman: "(Érdemes megnézni itt az oldalon a mérkőzés felvételét, azon van egy real time punch stat.)"
Szerintem nem érdemes, meccs közben sem értettem miket számoltak, viszont a pontozóbírók ezúttal jó munkát végeztek.

» superman   válasz erre
    2019-11-27 11:24:50

@schnauzer: Egy nagyobb ütőerejű bunyós ellen azért nem feltétlenül nyerő mielőbb kenyértörésre vinni a dolgot, ha látszik más út is a győzelemhez. Szerintem nem volt rossz Ortizék taktikai elképzelése, csak nem tudta végigvinni 12 meneten keresztül Wilder ellen. Utólag persze az eredmény tudatában már könnyen mondhatjuk, hogy inkább mindent fel kellett volna tegyen egy lapra, hisz tudjuk, hogy ennél rosszabbul úgy sem járhatott volna. A Ruiz-Joshua szerintem egy másik történet (már csak azért is, mert még nem tudjuk az eredményt :)). Sok minden múlik azon, hogy Joshua milyen taktikával és milyen lelkiállapotban lép majd ringbe. Itt pontozással egyértelműen Ortiz volt a nyerő, ezért gondolom, hogy annyira nem volt elvetélt a taktikája, ott pontozás esetén szinte biztosan Joshua-é lesz a meccs. Ha Joshua agresszíven lép fel, akkor Ruiz-nak nem sok taktikázási lehetősége lesz, azt kell tennie, amit az első meccsen. Ha Joshua kibokszolni próbálja majd - ami valószínűbb - akkor viszont Ruiz-nak kell majd támadnia, de szerintem neki sem szükséges a mérkőzés elején mindent egy lapra feltéve kockáztatnia az első meccs tapasztalatai alapján.

» superman   válasz erre
    2019-11-27 11:12:44

Más: én Ortizt nagyon megnézném Usyk ellen.

» iceman   válasz erre
    2019-11-27 11:04:35

Én lehet, hogy sokakkal ellentétben, de szorosnak láttam az összecsapást a KO-ig is. Ortiznál voltak a hangsúlyosabb találatok, de összességében az érvényes felületre érkező találatok kb. azonos számúak voltak. (Érdemes megnézni itt az oldalon a mérkőzés felvételét, azon van egy real time punch stat.) Nálam a leütésig 2 menet volt Wilderé, 3 Ortizé és egy ide-oda adható. A leütés után Ortiz valóban nem állt fel 10-ig, illetve amikor állt, akkor sem volt tiszta, teljesen jogos, sőt szükséges leállítás volt.

» iceman   válasz erre
    2019-11-27 11:02:51

én nem bánom, hogy leállította, nem lett belőle komolyabb baj, de azt azért adjuk meg, hogy ortiz leütésénél kb 10 másodperc alatt állította le a bíró a meccset, amikor viszont furyt ütötte le wilder, ott fury a mindenféle add a kezed, menj ide, menj oda vizsgálatokkal kapott kb 21 másodpercet regenerálódni, ami azért ilyen esetben jelentős különbség.

    2019-11-27 10:52:48

@Jersey Joe: Amúgy én nem is értem, a 7-ik menet elején, a kiütés előtt úgy látttam, párszor eltalálta Wildert úgy, hogy meg is volt kicsit fogva, de nem ébredt fel benne a gyilkos ösztön, mintha csak pontokat akarna gyűjtögetni. Ha ott rámegy, most lehet arról beszélnénk, hogy ő az első kubai nehézsúlyú VB.

» rumble   válasz erre
    2019-11-27 10:36:30

@schnauzer: Szerintem Ortiz jó taktikával ment ki, egyszerűen hibázott, hogy a 7-ben láthatóan könnyelműbbé és túl magabiztossá vált.

Az azt megelőző menetekben egy óvatosabb bunyóval is sikerült pár durva balhorgot elhelyezni Wilder kiütési pontjaira, benne volt az is, hogy egyszer úgy találja el Wildert, ahogy Canelo Kovalevet.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-11-27 10:16:54

@superman: Ha folytatja Ortiz, akkor is veszített volna, mert előbb utóbb beakadt volna egy Wilder bomba.
Rossz taktikával mentek neki a meccsnek.
Ha Ruiz is hasonlóan próbál majd bokszolni Joshua ellen, ő is veszíteni fog.
Vagy rámegy az elején Joshuára és kockáztat vagy Joshua felőrli egy hosszú küzdelemben. Ha az elején "ráront" szerintem fel tud idézni Joshuában az első összecsapás rémségeit és össze tudja keverni.

» schnauzer   válasz erre
    2019-11-27 10:08:13

@robhalford: Egyetértek.

Most kíváncsi leszek, ezek után Gamboa mit fog majd nyújtani Davis ellen. Remélem, legalább ennyire meg tudja nehezíteni Davis dolgát, igaz ott nagyobb a korkülönbség és Davis technikailag sem ennyivel gyengébb.

Ortiznak szerintem járna egy Whyte, vagy Povetkin ellen, ahol tudna még egyszer bizonyítani.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-11-27 10:00:25

@Jersey Joe: Nem ez a meccs miatt sajnálom Ortizt,hanem amiket sosem kapott meg,és nem is fog már,ebben igaza volt Wildernek,kerülte mindenki.
Benne több lehetett volna,de az övé is abszolút klasszikus amerikában profi,kubai ökölvívósors.

» robhalford   válasz erre
    2019-11-27 09:46:55

@Jersey Joe: https://youtu.be/0CTYXzgf6X4?t...

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-11-27 09:41:32

@superman: Mondjuk, ezt a videót látva, azért mégis örülök neki, jó ember Ortiz, megmutatta, hogy fantasztikus bokszoló, keresett egy jó pénzt, éljen a családjának, akiket úgy szeret:

https://www.youtube.com/watch?...

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-11-27 09:40:37

@Jersey Joe: Ráadásul amikor elért volna tízig a bíró, még a földhöz ért Ortiz kesztyűje, tehát akár azt is mondhatja a bíró, hogy nem is cselekedhetett másként. Persze ez esetben is túl szigorúnak mondhatjuk, hiszen fél másodperccel később már állt Ortiz, de a bíró álláspontja teljesen védhető.

» superman   válasz erre
    2019-11-27 09:37:12

@Jersey Joe: Magam is jobb döntésnek gondoltam volna, ha megadják a lehetőséget Ortiznak a folytatásra, az általad leírtak miatt és mivel gyakorlatilag már vége volt a menetnek. Csak azt mondom, hogy szabályosan járt el a bíró.

» superman   válasz erre
    2019-11-27 09:32:30

@superman: "Mindegy, hogy kimondja a tízet és közben integet, vagy anélkül, a lényeg, hogy nem ítélte alkalmasnak a küzdelem folytatására"


Ja, csak egy világbajnoki címmérkőzésen ilyen szintű bokszolók esetén, amikor az egyik láthatóan küzd azzal, hogy felálljon és már guggolásban van, ez ritka pöcsség.

Ortiz amikor felállt, még valóban kicsit kótyagos volt, de ilyenkor akár 1-2 másodperc alatt teljes tisztulás is bekövetkezhet, tehát a bírónak azért ilyen szintű meccsen kellett volna várnia néhány másodpercet.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-11-27 09:14:57

@glideswimmer: "Amúgy nem is számolt 10-ig a bíró, 9-et kimondta, utána hagyták el Ortiz kesztyűi a ringpadlót, majd a 10 kimondása nélkül integetett is Kenny. Ez akkor hogy is van?"
Mindegy, hogy kimondja a tízet és közben integet, vagy anélkül, a lényeg, hogy nem ítélte alkalmasnak a küzdelem folytatására, amit egyébként úgy láttam bármikor megtehet számolás közben vagy anélkül is a bíró (a szabálykönyv áttekintését most mellőzném, de számos meccsen láttam már ilyet).

» superman   válasz erre
    2019-11-27 09:10:07

@Mr.boxer: Otletem sincs, de ha jol remlik, Parker ellen is 108 kg volt.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-11-27 01:06:48

ez igazábol közelebb volt egy hátso kezes egyeneshez mint egy csapotthoz.......és meg se huzta...egyzserüen csak pont 10est lött oda ahova kell...de igy is Ortiz feje visszabillent rendesen.......egy ilyen ütéstöl Joshua is lefekszik majd......

» Starboy   válasz erre
    2019-11-27 01:04:25

off: Kíváncsian várom AJ súlyát a mérlegen szerintetek mennyi lesz? 108kg?

» Mr.boxer   válasz erre
    2019-11-26 21:44:33

Amúgy nem is számolt 10-ig a bíró, 9-et kimondta, utána hagyták el Ortiz kesztyűi a ringpadlót, majd a 10 kimondása nélkül integetett is Kenny. Ez akkor hogy is van?

» glideswimmer   válasz erre
    2019-11-26 21:03:18

@faceload: "Ha általános szabályok alatt az ABC rulest érted az ezt mondja:
A boxer who has been knocked down cannot be saved by the bell in any round."

Jéé, tényleg. Akkor ezt sztem valamikor a 2000-es években változtatták meg, mert korábban azt a szabályt alkalmazták, hogy a mérkőzés legongatása (de csak az) megmenti a kiszámolástól.
Hát aztán hogy "sumák módon" miben egyezkedhetnek azt nem tudom, de elméletileg ezek nem megegyezés tárgya :)

» leibigabi   válasz erre
    2019-11-26 19:16:46

@leibigabi: Na googliztam egy kicsit, a sanctioning body írja elő (legtöbben csak címmecsre)

Ha általános szabályok alatt az ABC rulest érted az ezt mondja:
A boxer who has been knocked down cannot be saved by the bell in any round.

Nem jellemző hogy megegyeznek róla, de a mai világban már mindent el tudok képzelni. Ha a súlycsoportokat meg tudják kefélni a promóterek akkor pont ezt nem? Főleg úgy hogy a promoter fizeti a sanction fee-t.Tudni biztos tudná ha akarná :-) Talán a commissionnel nehezebb alkudni, de akkor meg elviszik máshova a meccset és meg is van oldva...

» faceload   válasz erre
    2019-11-26 18:53:34

és Ortiz még fekvő helyzetben olyan szemgúvasztással próbálta magát felemelni, aztán a kínlódás a fogvédővel, nagyon beszédesen mutatták, hogy bár fut a program, szól a riasztó, "hahó, állj fel", közben eléggé elvarázsolt kastélyszerű lehetett számára a külvilág.

» Winwin   válasz erre
    2019-11-26 18:37:43

@Starboy: Ez nem jab volt, de tény egy power nem csak attól az, hogy hátsó kézzel indítják, az egész test részt vesz benne egy nagyon komplex mozdulatsorral, itt meg igazából a jobb vállal egy kicsit ráhúzott, de a törzs, a lábak szinte semmi pluszt nem tettek bele.

» Winwin   válasz erre
    2019-11-26 18:32:23

@faceload: "De azt már nem tudom hogy ezt a sancioning body vagy a commission határozza meg, vagy a csapatok is megegyezhetnek róla. "

A csapatok ilyenekről nem egyezhetnek meg, hanem max csak olyanokról pl. hogy kesztyű márkákról, szerelés színéről, vagy a ring méretéről (a szabályzatban megadott méreten belül)...

» leibigabi   válasz erre
    2019-11-26 18:04:59

@La Cucaracha: "Mondjuk érdekes, de nem lejárt már a menet ideje, mire felállt? Én azt hittem, hogy ilyenkor nem kell leléptetni a boxolót. Vagy bíró függő?"

Általános szabályok érvényesek, csak az utolsó menetben menti meg a gong a kiütéstől. Régebben, ahogy írják lentebb, aa meccs előtt ki is írták, illetve még hogy érvényben van-e az álló rászámolás és a 3 leütéses szabály, és hogy 10 pontos a pontozási rendszer.

» leibigabi   válasz erre
    2019-11-26 17:46:36

@Starboy: Mondjuk ez nem 70%-os volt, nem sparring es nem is jab de hogy durva volt az biztos :D

» szabinar   válasz erre
    2019-11-26 17:19:01

így van, de nem csak az HBO. Legtöbb csatorna kirakta ezt a screent.
De azt már nem tudom hogy ezt a sancioning body vagy a commission határozza meg, vagy a csapatok is megegyezhetnek róla. ImikeT vagy Roy biztos vágja.

» faceload   válasz erre
    2019-11-26 17:15:48

@faceload: regebben a HBO kozvetitesek mindig ugy kezdodtek, hogy ezeknek a szabalyoknak a listaja a kepernyon volt

» fixpont   válasz erre
    2019-11-26 17:11:49

élőben én is úgy éreztem hogy gyors a számolás de visszajátszás alapján rendben volt.

Még kancsal volt mire felállt, se kép se hang. Teljesen jogos volt a leléptetés.

» faceload   válasz erre
    2019-11-26 16:21:47

@La Cucaracha: Meccs előtt lehet tudni hogy mi van (ne kérdezd hogy ezt a commossion határozza meg vagy a felek is megegyezhetnek).

általában "cannot saved by the bell in any round". Ilyenkor hiába van gong a bírónak úgy kell viselkednie mintha még tartana a menet.
De lehet 3 knowdown rule, vagy az utso menetben megmentheti a gong, vagy az összes menetben stb.

» faceload   válasz erre
    2019-11-26 16:18:51

Mondjuk érdekes, de nem lejárt már a menet ideje, mire felállt? Én azt hittem, hogy ilyenkor nem kell leléptetni a boxolót. Vagy bíró függő?

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-11-26 16:05:31

@Starboy: Mi a kérdés? Ez nem jab...

» zolimt   válasz erre
    2019-11-26 15:06:43

Ortiznak drukkoltam de azt mondom örülök,hogy ott akkor leléptette a bíró,mert ha totál szédült védekezésképtelen állapotban kap még egy ekkorát akkor lehet,hogy csúnyán megsérült volna.

» El-Indio   válasz erre
    2019-11-26 14:45:03

https://www.facebook.com/JOERO... .....ez durva...egy 70 % -os erejü sparring jab ha pontos akkor mire képes :)

» Starboy   válasz erre
    2019-11-26 14:04:10

"Ortiz: a bíró kicsit gyorsan számolt". Ja, nehéz lehetett tartani vele a lépést abban az állapotban :) Mondjuk a végén voltak a menetnek, esetleg egy szünetet még lehetett volna várni, hogy kitisztul-e. De szerintem simán jogos volt a leléptetés.

    2019-11-26 12:52:14

ez egy nagy kamu, siman kiszamoltak es meg akkor is szedelgett

» fixpont   válasz erre
    2019-11-26 12:42:17
Ugrás az oldal tetejére