×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png A korábbi vitathatatlan cirkálósúlyú világbajnok 2019-06-23 11:46:20 https://www.profiboksz.hu/2019/06/23/usyk-lett-a-kihivo-a-wbo-nal/

Usyk lett a kihívó a WBO-nál

A korábbi vitathatatlan cirkálósúlyú világbajnok Oleksandr Usyk (16-0, 12KO) immár karnyújtásnyi távolságra van csupán egy nehézsúlyú világbajnoki összecsapástól. Ugyan a nehézsúlyú debütálása sérülés miatt elmaradt, ám Usyk csapata addig sem maradt tétlen, és a WBO-nál lévő szuperbajnoki státuszát kihasználva kérvényezték a világszervezetnél, hogy őt jelöljék ki a Ruiz-Joshua győztesének kötelező kihívójává. A WBO megvizsgálta a beadványt, és úgy találta, hogy Usyk eddigi karrierje megfelel a szabályzatban elvártaknak, így ha nem történik semmi váratlan, akkor az egykori olimpiai bajnok jövőre már a nehézsúlyú koronáért fog küzdeni.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Slajos: Könnyedén szerintem sem fogják kiütögetni Usyk-ot, de azért Joshua vagy Wilder ütőereje minden bizonnyal jelentősen nagyobb, mint az említett cirkálósúlyúaké, sőt valószínűleg Ruiz ütései is súlyosabbak. De kíváncsian várom mire lesz még képes Usyk.

» superman   válasz erre
    2019-06-25 15:43:17

@superman: "..de tény, hogy még azt sem láttuk mi történik, ha igazán keményen eltalálja valamelyik nagyütő élvonalbeli nehézsúlyú.."

Ez a kozeljovoben ki fog derulni. Az is, hogy meg-e tudjak utni egyaltalan ugy rendesen, mert Bellew is nyilatkozta, hogy az ukrant nagyon-nagyon nehez tisztan, erobol eltalalni. Ha meg el fogjak tudni, amire azer van esely na arra en is nagyon kivancsi leszek.

Azer Bellew parszor eltalalta eleg rendesen. Meg az utolso menetekben is emlekszem tole egy bombara a koteleknel, Gassiev es Briedis szinten vitt be olyanokat amelyektol jo paran padlot fogtak volna de Usyk meg sem rogyott toluk.

Azer ebbol kiindulva szerintem olyan konnyeden nem fogjak leutogetni ot + ugye ott lesz a sok mozgasos stilusa ami megint csak megneheziti ezt.
Raadasul nehezbe szerintem Usyk jobban oda fog figyelni a vedekezesre es kevesbe fog belemenni kozeli utesvaltasokba mint cirkaloban.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-25 14:25:24

@leibigabi: "Én szurkolok Usyknak, és eddig amit láttam tőle, nem gondolom azt, hogy ne lenne esélye bármelyik nehézsúlyúval szemben, ha nem illetődik meg attól, hogy 10-15 centivel nagyobb az ellenfél, és kezdeményezően lép fel velük szembe is, de persze valószínűleg egy-két nagyobb pofont majd ki is kell állnia."
Egyetértek, egyébként eddig Usyk olyasvalakinek tűnik, aki nem illetődik meg az ellenfél méreteitől (a WSB-ben ezt láthattuk) és eddig mástól sem, de tény, hogy még azt sem láttuk mi történik, ha igazán keményen eltalálja valamelyik nagyütő élvonalbeli nehézsúlyú.

» superman   válasz erre
    2019-06-25 10:18:49

Látom, itt mindenki tisztában van Uszik ütőerejével. Kerestem róla néhány véleményt, íme:

Tony Bellew: Nem a legnagyobb ütő, de nagyon kemények az ütései. A harmadik vagy a negyedik menetben nagyon eltalált, onnantól nem nagyon emléklszem semmire.

Murat Gasszijev: Aki azt hiszi, hogy Szása csak pötyög a ringben, annak javaslom, kesztyűzzön vele pár menetet. Nem kell tizenkettő, elég lesz hat. Nem tartom magam lekvárnak, de nézzenek rá a fejemre, látszik, hogy egyértelműen vesztettem.

    2019-06-25 08:31:25

@leibigabi: Van rá sansz hogy nagyobbak ellen jobban teljesít majd. Usyk-ra jellemző, hogy ahogy telnek a menetek, egyre nagyobb a fölénye. Lomachenko dettó. Feltérképezik az ellenfelet, aztán kicsinálják idegileg a sok ütéssel.

» emmendy8   válasz erre
    2019-06-24 22:14:15

@La Cucaracha: "De egy éven belül minden kiderül remélhetőleg..."

Én szurkolok Usyknak, és eddig amit láttam tőle, nem gondolom azt, hogy ne lenne esélye bármelyik nehézsúlyúval szemben, ha nem illetődik meg attól, hogy 10-15 centivel nagyobb az ellenfél, és kezdeményezően lép fel velük szembe is, de persze valószínűleg egy-két nagyobb pofont majd ki is kell állnia.

» leibigabi   válasz erre
    2019-06-24 20:55:10

@leibigabi: De egy éven belül minden kiderül remélhetőleg...

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 20:34:45

@La Cucaracha: "Vagy pedig Klicskó nem hagyta :)"

Nos igen, a stílusok küzdelme. Haye hagyta, hogy Klitschko irányítson, Holyfield pedig a mentalitásából stílusából adódóan sokkal jobb eséllyel akadályozta volna meg, hogy Klitschko ne irányítson :)

» leibigabi   válasz erre
    2019-06-24 20:28:00

@leibigabi: Eddig nem úgy tűnt, hogy Usyk ne bírná az ütést.

"míg Haye nem mert. Ennyi a különbség. :)"
Vagy pedig Klicskó nem hagyta :)

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 20:23:02

@La Cucaracha: "De elvileg nem is kell, hogy találkozzon, hiszen a mai mezőnyt a régiek fél kézzel kiporolnák :) Tehát Usyknak elméletileg könnyebb dolga lesz."

Arról van szó, hogy Usyk hiába akkora, "olyan gyors és technikás", mint volt Ali vagy Holyfield, ha nem annyira harcos vagy nem annyira ütésálló, mint ők, akkor nem lesz annyira jók, mint voltak ők. Haye is akkora, technikás és gyors is volt, de bátorságba, keménységbe és kockázatvállalásba nagyon elmaradt tőlük. Ha a hasonló Holyfieldet helyettesítem be, hát el nem tudom képzelni, hogy Holyfield egy Hayehez hasonló ütés nélküli folyamatosan menekülő bunyót csinált volna Klitschko ellen. Hasonló méret, hasonló gyorsaság, jó technikai képzettség, csak Holyfield oda is baszott volna Klitschkonak jó párat, míg Haye nem mert. Ennyi a különbség. :)

» leibigabi   válasz erre
    2019-06-24 20:18:32

@superman: "De Usyk sosem találkozott Liston-hoz, Foreman-hoz, Fraizer-hez, Shavers-hez, vagy Tyson-hoz, Lewis-hoz, Mercer-hez, Bowe-hoz hasonló bunyósokkal."

De elvileg nem is kell, hogy találkozzon, hiszen a mai mezőnyt a régiek fél kézzel kiporolnák :) Tehát Usyknak elméletileg könnyebb dolga lesz.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 19:51:04

@Slajos: "Hat en meg pont hogy ugy latom ha megnezem a meccseiket. Holyfieldnel is. "
Mindegy, ez így kb. hitvita :) Én nem látom, hogy szignifikáns eltérés lenne. De majd kiderül, ha végre lesz meccse a nehézben...

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 19:47:32

@Jersey Joe: "Usyknak 10 centivel magasabb palikkal Kell majd megverekednie, mint Holyfieldnek kellett. "

Joshuát meg pont most egy Holyfieldnél 1 centivel alacsonyabb pali verte meg :) Amatőrben meg egy még alacsonyabb. De szintén 183 centis az a Romanov is, aki meg Wildert verte amatőrbe. Szóval nem is olyan rosszak az esélyei :)

» leibigabi   válasz erre
    2019-06-24 19:41:14

Usyknak 10 centivel magasabb palikkal Kell majd megverekednie, mint Holyfieldnek kellett.
Emlékeim szerint Bowe, Lennox is 196volt,Joshua 198,Wilder 201,Fury 203 kb

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-06-24 19:27:11

@superman: Én is hasonlóan gondolom.

Usyk technikailag elég jó, gyors kézzel lábbal, folyamatosan mozog és sokat dolgozik, de kérdés, hogy van-e olyan ütésálló és harcos mentalitású, hogy mikor elkapják, vagy nem ő dominál, akkor sem adja meg magát, és kész lesz tovább menni akár a halál felé a győzelemért.

» leibigabi   válasz erre
    2019-06-24 18:22:05

@La Cucaracha: "Én a képességbeli különbségekre voltam kíváncsi Robhalfordtól, tehát hogy miben rosszabb Usyk...Usykot miért félti bárki, amikor minden tekintetben Holyfieldhez és Alihoz mérhető a tudása az eddig látottak alapján."
Azért hoztam fel az eredményességet a képességeket firtató kérdésedre, mert egy ökölvívó képességeit összességében csakis az eredmények igazolják. Pl. valóban nem jelenthetjük ki, hogy Usyk kevésbé ütésálló, mint Holyfield vagy Ali, hiszen Usykot még padlózni se láttuk, előbbieket pedig jó párszor. De Usyk sosem találkozott Liston-hoz, Foreman-hoz, Fraizer-hez, Shavers-hez, vagy Tyson-hoz, Lewis-hoz, Mercer-hez, Bowe-hoz hasonló bunyósokkal. Az, hogy előbbiek le tudták győzni a felsoroltakat, szerintem sokkal többet jelent, mint hogy Usyk-ot még nem ütötték le. De nézzük meg hogyan hat rá egy Wilder bomba és utána okosabbak leszünk :) És ez hasonlóképp van általánosságban is az ökölvívó i kvalitásokkal...

» superman   válasz erre
    2019-06-24 17:49:15

@La Cucaracha: "..túl sok egzakt adat nem áll a rendelkezésünkre.."

Hat az tenyleg nem. Csak a latvanybol tudunk kiindulni.

"..de én személy szerint "nem láttam", hogy Ali nagyobbat ütött volna, mint Usyk.."

Hat en meg pont hogy ugy latom ha megnezem a meccseiket. Holyfieldnel is.
De ettol meg nem gondolom azt, hogy Usyknak lepkefing utesei lennenek amin csak ugy at fog gyalogolni mondjuk Whyte (ha jol emlekszem o nyilatkozott valami ilyesmit par honapja).

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 17:15:32

@Leon: Szerintem ha csak a meccsszamot nezed az hibas hozzaallas.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 17:02:11

32 eves, 16 meccse van. Szerintem ez keves merkozes ebben a korban, plane uj a nehe6sulyban. Meg lennek lepve, ha sokra vinne ebben a sulycsoportban.

    2019-06-24 16:50:11

@Sarkozi Robert: Megforditom a kerdest. Mitol lenne jobb bunyos Cunningham ennel a kettonel? Azert mert vilagbajnok volt egy joval gyengebb idoszakaban a cirkalonak? Ki olyat vert meg aki jobb volt mint Briedis vagy Gassiev?

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 16:50:10

@Slajos: "Szerintem Alinak es Holyfieldnek joval nagyobb volt az utoereje mint Usyknak."
Nyilván erről napestig lehet vitázni, mivel túl sok egzakt adat nem áll a rendelkezésünkre, de én személy szerint "nem láttam", hogy Ali nagyobbat ütött volna, mint Usyk, Holyfield ütései valóban egy kicsit erősebbnek tűntek, viszont ő be is dobta az egész testét az ütésbe, és még így sem mondanám, hogy olyan nagyon romboló lett volna.
És azt ne felejtsük el, hogy Ali és Holyfield is 96-98 kg körül volt a legjobb korszakukban, elképzelhető, hogy ha Usykon lesz plusz 5-6 kiló tömeg, akkor némileg javul az ütőereje.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 16:31:01

@La Cucaracha: "..amikor minden tekintetben Holyfieldhez és Alihoz mérhető a tudása az eddig látottak alapján.."

Szerintem Alinak es Holyfieldnek joval nagyobb volt az utoereje mint Usyknak. Rombolobbak, veszelyesebbek voltak. Az lehet hogy Usyk is tud nagyobbat utni de a stilusa miatt nem teszi. Viszont a stilusan mar nem nagyon fog valtoztatni, ugyhogy az utoereje sem lesz olyan veszelyes mint Alinak es Holynak volt. Ez nehezsulyban azert sokat szamithat.
Habar Usyk kompenzalhatja ezt azzal, hogy tuldolgozza es a rengeteg utessel leamortizalja az ellenfeleit, mint ahogy tette azt cirkaloban.

Mer azer azt lattuk hogy se Gassiev, se Briedis de Bellew sem jokedvukben kezdtek idovel hatramenetbe kapcsolni vagy lassulni az ukran ellen. De majd meglatjuk.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 16:22:35

@Slajos: Te arról beszélsz, hogy Usyk maga tovább bírja -e Holyfield-nél, amit valóban nem tudhatunk még, én viszont a stílusokról és magad is megfogalmaztad, hogy Usyk-é mért lehet kevésbé időtálló. Holyfield azért magasra tette a lécet azzal, hogy 46 évesen is gyakorlatilag kipontozta a világbajnok Valuev-et, viszont a csúcsidőszaka sokkal korábban volt, az még lehet, hogy Usyk messzebbre ki tudja tolni a saját csúcsidőszakát, hisz pl. jóval kevesebb nehéz meccse volt, mint Holyfield-nek ebben az életkorban.

» superman   válasz erre
    2019-06-24 16:19:02

@Slajos: De mitol lennenek jobb bunyosok? mert sem fizikumban, sem technikailag nem jobak mint Cunningham, illetve az amerikainak veretesebb az ellenfellistaja is(Gassiev meg fiatal nyilvan ,de nehezsulyban nem josolok neki nagyobb jovot Cunninghamnel)....

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-24 16:16:50

@Sarkozi Robert: "..Cunningham, szerintem meg akkor is jobb ellenfel volt mint Usyk barmelyik korabbi ellenfele.."

Szerintem Briedis es Gassiev jobb bunyosok mint Cunningham.

"..masreszt meg anno Cunningham meccsen meg nagyon mas stilusban bokszolt Fury.."

Ezzel egyetertek. Fury sokkal nyiltabban, adok-kapokba belemenve es a meretbeli elonyeit kevesbe kihasznalva oklozott Cunningham ellen mint azt manapsag teszi.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 16:08:53

@superman: "Usyk közel sem ért el olyan profi eredményeket, mint a felsoroltak, akik hosszú időn keresztül voltak domináns ökölvívói a nehézsúly legerősebb korszakainak. "
Én a képességbeli különbségekre voltam kíváncsi Robhalfordtól, tehát hogy miben rosszabb Usyk. Az eredményesség megítélése nézőpont kérdése, Usyk 15 meccs alatt vitathatatlan bajnok lett, ez kinek sikerült még rajta kívül?
Persze hogy nem ért még el olyan sikereket, hiszen még csak nem rég kezdte.

"Lehet, de ők nem régen bunyóztak, hanem most és nagyon valószínűtlen, hogy évtizedek múlva úgy fogjuk emlegetni őket, mint Fraizer-t, Ali-t vagy Holyfield-et"
Itt most nem az volt a lényeg, hogy mennyire híres embereket vert el eddig Usyk, hanem én azt kifogásoltam elméleti síkon, hogy ha a régiek automatikusan vernék a maiakat, mert régen minden jobb vót, akkor Usykot miért félti bárki, amikor minden tekintetben Holyfieldhez és Alihoz mérhető a tudása az eddig látottak alapján.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 16:08:50

@superman: "..Holyfield stílusát időtállóbbnak érzem Usyk-énál.."

Szerintem ezt most meg nem igazan lehet eldonteni, hogy Holyfield stilusa idotallobb-e volt, ugyanis Usyk most 32 eves es en egyenlore semmilyen lassulast, kopast nem lattam nala. Az erosen genetika fuggo, hogy mikor kezd latvanyosan kopni egy oklozo. Ha Usyk ilyen teren jo genekkel van megaldva, akkor 36-37 evesen is siman hozhatja meg ezt a stilust amit most.

Amugy Holyfield stilusa is, ugyanugy mint Usyke, eleg nagy eronletet es gyorsasagot igenyelt. Evander egy labon sokat es gyorsan mozgo, pattogo bunyos volt. Nem inditott annyi utest mint Usyk de kemenyebb, robbanekonyabb utesei voltak. A jelenlegi nehezsulyban Usykon kivul en nem tudok olyan bunyosrol aki annyit es olyan konnyeden mozogna labon mint Holyfield anno.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 15:58:44

@La Cucaracha: "Mivel rosszabb Usyk, mint Frazier, Ali vagy Holyfield?"
Usyk közel sem ért el olyan profi eredményeket, mint a felsoroltak, akik hosszú időn keresztül voltak domináns ökölvívói a nehézsúly legerősebb korszakainak.
" Most arról ne is beszéljünk, hogy Usyk egy olyan mezőnyt vert végig, akik gyakorlatilag régen simán nehúzsúlyúaknak számítottak volna a méreteik és a tömegük alapján."
Lehet, de ők nem régen bunyóztak, hanem most és nagyon valószínűtlen, hogy évtizedek múlva úgy fogjuk emlegetni őket, mint Fraizer-t, Ali-t vagy Holyfield-et, aminek szerintem nem az lesz az oka, hogy most sokkal jobb bokszolók vannak, akik miatt ők háttérbe szorulnak, hanem az, hogy ők nem olyan jó bokszolók, mint az említett régiek :)

» superman   válasz erre
    2019-06-24 15:57:54

@superman: ''korábban az idős és Usyk-hoz képest jóval kevésbé ígéretes Cunningham-nak is sikerült pontozással vezetni ellene egy darabig..''


Egyreszt annyira nem volt idos Cunningham, szerintem meg akkor is jobb ellenfel volt mint Usyk barmelyik korabbi ellenfele, masresz meg anno Cunningham meccsen meg nagyon mas stilusban bokszolt Fury, eleg szembetuno hogy utana kezdte el alkalmazni azt a tavolsagtarto, labon sokat mozgo bunyojat, amit mara tovabb tokeletesitett. Tobbek kozott a Cunningham meccsbol kiindulva en sem adtam sok eselyt anno Furynak Wlad ellen, aztan engem teljesen meglepett az uj bunyojaval(elotte a Chisora elleni masodik meccset nem lattam, de amugy sem hittem volna hogy egymagas ellenfel ellen ugyanazt megcsinalna).
Fury kevesebbet ut, viszont joval mozgekonyabb mint utobbiek, es ezert joval nehezebb megtalalni a ringben, annak ellenere hogy hatalmas fizikai, magassagi es utotav elonyben is lenne(majdnem 20-20 centi, es kb 20 kilo). Valoszinu nem utne ki Usyk-ot, de szerintem pont Fury ellen lenne a legkevesbe hatekony Usyk.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-24 15:56:26

@robhalford: Olvasd el, és értelmezd a kommentemet.
Egyébként Usyk kb. súlyra meg méretre pont olyasmi, mint Ali, Holyfield vagy Spinks (ütőerőben sincs olyan nagy eltérés köztük az eddig látottak alapján). Sok régi "nagynál" sokkal nagyobb. Olvasd el a "Klitschko vs. A legendák" cikket itt a profibokszon...Ha a 180 centis Frazier verné Klicskót, meg a mai mezőny harcosait, akkor Usyk elméletileg miért ne lenne erre képes?
Mivel rosszabb Usyk, mint Frazier, Ali vagy Holyfield? Melyik képességét tudod kiemelni, ami biztos, hogy rosszabb az ukránnak, mint a régieknek? Most arról ne is beszéljünk, hogy Usyk egy olyan mezőnyt vert végig, akik gyakorlatilag régen simán nehúzsúlyúaknak számítottak volna a méreteik és a tömegük alapján.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 15:42:59

@La Cucaracha: Tehát akkor a te egyenleted szerint nehézsúlyban,Usyk ugyanolyan jó mint a régiek.
Aki őt legyalulja az az überfrankó topkirály.

» robhalford   válasz erre
    2019-06-24 15:35:31

@robhalford: Nem, de minden olyan képessége megvan, ami a mai nehézsúlyúakból elméletileg hiányzik. Itt főleg a technikai képzettségre gondolok, gondolom abban nincs vita, hogy Usyk elég magas szinten van.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 15:32:24

@La Cucaracha: Miért az ukrán a Tyson korszakból teleportált ide?

» robhalford   válasz erre
    2019-06-24 15:30:56

@Sarkozi Robert: csak azt kívántam érzékeltetni, hogy a címegyesítés annyira azért nem bonyolult feladvány jelenleg. Valójában mire odajut, már nagyon könnyen lehet, hogy nem Ruiz és Wilder, hanem Joshua és Fury lesznek a megoldandó feladatok. Szerintem ellenük is van esélye, Joshua-nál gyorsabb, ügyesebb, Fury pedig keveset üt, őt elvileg túl lehet dolgozni, különösen, mivel kevésbé veszélyesek az ütései a többiekhez képest - korábban az idős és Usyk-hoz képest jóval kevésbé ígéretes Cunningham-nak is sikerült pontozással vezetni ellene egy darabig..

» superman   válasz erre
    2019-06-24 15:13:44

Nem értem, hogy tulajdonképpen mi a probléma...évek óta mást sem olvasok itt, csak azt, hogy a régi bajnokok bekötött szemmel, reggel az ágyból kikelve, másnaposan elvernék a mai bunyósokat.
Hát tessék, itt van Usyk, aki iszonyat gyors, baromira képzett, nagyon komoly erő és ütésálló képessége van, erre jön a "túl kicsi, túl kicsit üt, Wilder eltalálja KO...stb". Akkor most mégiscsak a maiak a jobbak, vagy mi történt hirtelen?:)

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 15:08:35

@superman: Na na. Azert ne felejtsuk el hogy Fury a lineal bajnok, es nála is kéne legyen a WBC öv. Usyk hiaba győzne le Andy Ruiz-t es Wildert(ami szerintem nem valoszinu), csak akkor ismernek el ha Fury-t is legyozne(amire stilusukat figyelembe veve meg kevesebb eselyt latok)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-24 14:53:16

@Slajos: Holyfield stílusát időtállóbbnak érzem Usyk-énál, mert ő technikailag magasabb szinten volt az élmezőny nagy részénél, míg Usyk-ra az jellemzőbb, hogy több gyors, de nem túl erős ütéssel, jobb lábmunkával túldolgozza az ellenfeleit.
Nagyot szólna Usyk címegyesítése, de belegondolva ehhez jelenleg "csak" Andy Ruiz-t és Wilder-t kéne legyőznie (szerintem nem lenne akkora meglepetés, ha sikerülne neki), ami azért fényévekre van egy Douglas, Foreman, Holmes, Bowe, Moorer, Mercer, Tyson névsortól.

» superman   válasz erre
    2019-06-24 14:23:47

Szerintem meg túl sok a károgás Usyk körül. Azért azt láttuk hogy viselte egy Gassiev meg Bellew bombáit, akik azért nehézben sem számítanának kis ütőnek, ő meg kb kiröhögte az ütéseiket. Az meg hogy nincs ütőereje megint csak nevetséges. Lehet, hogy nem feltétlen hord dinamitokat az ökleiben, de azért aki képes volt hülyére verni a fentebb említett két embert az nehogy már egy vajöklű puhapöcs legyen, aminek az eddig leírtak alapján a többség itt elképzeli. Én inkább azt mondanám, talán nincs akkora együtéses ereje, mint egy komolyabb nehézsúlyúnak, de azért ha megnézitek az ellenfelei rendre hogy néztek ki a végén, azt kell mondjam azért eléggé fájhatnak azok az ütések, és messze többet indít belőlük, mint amihez egy nehézsúlyú szokva van.....

» Bredan78   válasz erre
    2019-06-24 14:04:29

@superman: "..Holyfield 26 évesen kezdte azt a karriert és több mint 2 évtizedet lehúzott a súlycsoportban.."

Ez igaz de nem az idosikra gondoltam elsosorban hanem arra hogy mire volt kepes nehezben.
Holy cca 37-38 eves koraig tudta hozni azt a szintet amivel a topba tartozott. Ilyen alapon akar Usyknak is lehet meg 5-6 jo eve. 5-6 ev pedig siman eleg hogy letegyen valami komolyat valaki ha van ra neki.

"..Emellett a nehézsúly sem olyan erős, mint Holyfield fénykorában, szóval még egy címegyesítés sem érne annyit, mint akkoriban.."

Hat azert teszemazt ha Usyk egyesiteni tudna a nehezsulyu cimeket, legyozve a mai top bunyosokat az szerintem nagyon nagyot szolna. Tuti, hogy p4p elso helyet erne.
Az orokranglista az mar mas dolog de ott is elokelo helyet foglalna el a HoF tagok kozt, biztos vagyok benne.
Mondjuk nagyon kicsi az esely, hogy egy ilyen bravur sikeruljon neki, de a kepessegei alapjan szoros meccseket csinalhat barkivel a topbol, meg akar meglepo gyozelmet aratva is.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 13:59:27

@Slajos: "En sem szamitok arra, hogy Usyk egy Holyfieldhez hasonlo karriert fog befutni nehezben, ahhoz hianyzik az utoereje es a robbanekonysaga ami Holy-ban megvolt."
Ideje sincs rá, Holyfield 26 évesen kezdte azt a karriert és több mint 2 évtizedet lehúzott a súlycsoportban. Előbbiről mindenképp lekésett, az említett stílus/életkor relációk miatt pedig örülhet, ha utóbbinak a negyedét képes lesz eredményesen teljesíteni. Emellett a nehézsúly sem olyan erős, mint Holyfield fénykorában, szóval még egy címegyesítés sem érne annyit, mint akkoriban.
Szerintem Usyk nagyon jó fejben, magam is azt valószínűsítem, hogy megfelelő taktikával fog előállni a nehézsúlyú meccsein is. Viszont Wilder leütéséből Fury talpra állása kész csoda volt, szerintem még ő maga sem tudná megismételni :)

» superman   válasz erre
    2019-06-24 13:15:17

@ogreface: Meg Holy,Haye stb stb stb,hát majd meglátjuk.
Vagy a promotálás és üzleti fonódások zegzugos ösvényei miatt sosem látjuk meg.

» robhalford   válasz erre
    2019-06-24 13:01:53

@Jersey Joe: ''Azt se felejtsük el, hogy Hopkins még light heavy-ként sem volt fizikai hátrányban, nem volt bokszoló, akivel szemben pl. alacsonyabb lett volna.''

Tarver es Pavlik magasabbak voltak nala.

''Hopkinsnak - aki azért elég egyedülálló karriert futott be - teljesen más stílusa van, mint Usyknak és Hopkins sem volt az 35-40 évesen, mint amilyen 28 évesen volt.''

Ebben egyetertunk. Anno en is ezt magyaraztam. De most akkor az altalanos velekedessel ellentetben megiscsak a Jones meccs kornyeken lehetett csucson Hopkins? :)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-24 12:54:32

@Sarkozi Robert: En sem szamitok arra, hogy Usyk egy Holyfieldhez hasonlo karriert fog befutni nehezben, ahhoz hianyzik az utoereje es a robbanekonysaga ami Holy-ban megvolt.
Viszont azer azt sem gondolom, hogy csak ugy pik-pakk elsoprik majd ot "kicsi es gyenge ide" jeligevel.

Egyreszt nem gondolom, hogy elottuk is ugy leall majd mint pl. Bellew ellen az elso menetekben. Eppen forditva, mar az elejetol olyan labmunkat fog hasznalni amilyet cirkaloban sokszor csak a 4.-5. menettol szokott beinditani.
Masreszt pedig, az eddigiek alapjan ugy nez ki, hogy eleg kemeny feje van. Egyaltalan nem tartom elkepzelhetetlennek, hogy ugyanugy fel tudjon allni mondjuk Wilder leutesebol mint ahogy Fury is felallt.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 12:32:25

Sokan leírják Usyk ütőerejét, pedig tud ő nagyot ütni, csak nem szokott általában beleállni rendesen az ütésekbe a stílusa miatt. Nehézsúlyúak ellen lehet hogy több lehetősége lesz rá.

» emmendy8   válasz erre
    2019-06-24 12:09:37

@Sarkozi Robert: Hopkins azért teljesen mást stílust képviselt, Usyk a méretéhez képest rendkívül pörgős, intenzív, sok mozgásos bunyót nyom. Abban lehet bízni, hogy a nehézsúlyúak nem ütnek olyan gyorsan és váratlanul, mint Bellew, valamint hogy Usyk a WSB-ben gond nélkül oldotta meg a nagy nehézsúlyú ellenfeleit.
Szerintem mindegyik élvonalbeli nehézsúlyúnál jobb néhány dologban Usyk, ezért elméletileg bármelyiküket legyőzheti, pontozással elég nehéz lesz bárkinek megverni, aki nem padlóztatja (amire persze szintén megvan az esély).

» superman   válasz erre
    2019-06-24 12:08:08

"szerintem AJ a legképzettebb technikailag"

Igen, szépen kivezeti az ütéseket, de mégis csak a méret és erőfölénye miatt nyerte a meccseket, Povetkin ellen oktatva volt, Usyk viszont ügyesebb az orosznál.

Én technika alatt nem feltétlen szabályosab kivitelezett ütéseket értek. Fury-tól nem várom el, hogy szép és kifinomult bokszot mutasson, de elhajolgat az ütések elől, jól mozog lábon a 115+ kilójával, ő is találgat, stb..

Wilder jól kihasználja a karhosszát, a gyorsaságát és az ütőerejét, de lehetne sokkal veszélyesebb is, hurkák ellen a legő ütések jók voltak, de pl Fury ellen nem sokat értek, csak a jobbegyenes.

A lényeg hogy AJ ütései tényleg jók technikailag Wilderhez vagy Fury-hoz képest, de lábmunkája, fejmozgása nem nagyon van (volt egy látványos elhajlása Ruiz ellen, de általában nagyon merev).

» emmendy8   válasz erre
    2019-06-24 12:06:30

@Sarkozi Robert: Hopkinsnak - aki azért elég egyedülálló karriert futott be - teljesen más stílusa van, mint Usyknak és Hopkins sem volt az 35-40 évesen, mint amilyen 28 évesen volt.

Azt se felejtsük el, hogy Hopkins még light heavy-ként sem volt fizikai hátrányban, nem volt bokszoló, akivel szemben pl. alacsonyabb lett volna.

Usyk viszont óriási mérethátrányban lehet, amit csak a gyorsaságával és a reflexeivel tud majd kompenzálni, ami viszont törvényszerűen kopik a 30 közepéhez érve.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-06-24 12:04:12

En ugyanazon az allasponton vagyok, miszerint Usyk is utheto, es nagy kulonbseg van a Cirkalo- illetve Nehezsulyu pofonok kozott. Bellew is komolyan megszorta Usyk-ot hatsokezesekkel a meccs elso feleben, az utoereje viszont koszono viszonyban sincs Wilder, Joshua illetve Ruiz-hoz kepest(de meg akar Fury is nagyobbat uthet). Azzal viszont nem ertek eggyet, hogy 30 felett feltetlenul kopnia kell egy ilyen stilusu bunyosnak(Lasd Hopkins), ez inkabb attol fugg milyen a genetikaja, illetve mennyire figyelt oda a taplalkozasra.
Szerintem egyebkent Usyk nem fog nagyot alkotni nehesulyban, ha gyoz is, azok pontozasos sikerek lesznek, itt mar kevesbe fog ervenyesulni az utoereje. Ruiz-t legyozheti, de Wilder illetve Fury ellen keves lesz sztem.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-24 11:27:18

@superman: (Fury védekezéséről elfelejtettem szót ejteni, pedig annak is nagyban köszönhető, hogy technikásnak tartják és a védekezése tényleg jó is, bár azt gondolom, hogy az is inkább az adottságai kihasználásáról szól, a saját stílusához és személyiségéhez illeszkedő mozdulatokkal, mintsem a hagyományos védekezési technikák hosszadalmas gyakorlásáról)

» superman   válasz erre
    2019-06-24 11:08:04

@emmendy8: "Nehézbombázók (AJ, Wilder) technikailag nem jók, aki jó (Fury) ő nem nagyütő, a többieknek nem elég nagy a méretfölénye."
Ezzel nem értek egyet, szerintem AJ a legképzettebb technikailag.
Fury esetében szerintem sokan összekeveritek a technikai tudást azzal, hogy rendkívül unortodox és ezért kiszámíthatatlan stílusban bunyózik, mellé jelentős méretfölénye, jó reflexei, mozgékonysága és kézgyorsasága van. Szinte alig van ütése, amit technikailag szabályosan kivitelezne (nyilván van komoly munka és sok gyakorlás is a teljesítménye mögött). Párhuzamként szintén szigetországi bunyósok jutnak eszembe, Joe Calzaghe és Naseem Hamed. Természetesen ők nem pont abban voltak jók, mint Fury, de mindketten elég unortodox bunyót nyomtak. Hamed-ből a közelmúlt talán legjobb edzője, Emanuel Steward próbált technikásabb bokszolót faragni, de még ő is kudarcot vallott, mert ezek a bunyósok más miatt jók és a hagyományos technika erőltetése inkább csak ront a teljesítményükön.

» superman   válasz erre
    2019-06-24 10:59:37

@La Cucaracha: Azért amikor pl. egy Wilder-rel áll oda Usyk, akkor döntő lehet, hogy a reflexei és a kondija végig a maximumon legyenek, mert ha már egy kicsit kopottabb, vagy fárad és nem reagálja le megfelelően azt a jobbost, akkor ott azonnal vége lehet a meccsnek. Alapvetően igaz, hogy nehézsúlyban más tulajdonságok jobban számíthatnak, de aki kisebb emberként akar érvényesülni, annál ezek a tulajdonságok nehézsúlyban is kiemelkedően fontosak, lásd pl. a jó formájából kiöregedő Adamek-et, Byrd-öt vagy tulajdonképpen bárki mást, aki fizikai és ütőerőben, valamint méretben hátrányban volt.

» superman   válasz erre
    2019-06-24 10:23:14

@robhalford: Tomasz Adamek is egész jól elevickélt nehézsúlyban, pedig ő sem volt egy nehézbombázó és szerintem kevesebbet is tud a bokszról, mint Usyk, hiba lenne előre temetni az ukránt.

» ogreface   válasz erre
    2019-06-24 10:09:35

Jó lenne már látni egy nehézsúlyú ellen,azért az ukrán sem egy megüthetetlen valaki,meg is szokták,csak nem mindegy hogy Gassiev vagy Wilder visz be egy jobbost.
Nem jósolok felejthetetlen karriert neki a súlyban,komplex bokszoló,de nincs ütőereje,anélkül meg nem megy,persze lehet hogy bejönnek a számításai,meglátjuk.

» robhalford   válasz erre
    2019-06-24 07:54:27

@fixpont: Attol hogy kihivoi pozicioba teszik Usyk meg mehet Takammal (vagy valaki massal) addig amig a Ruiz vs Joshua 2. meccs letrejon. Legfeljebb ha vesztene Usyk ugorna a kihivoi pozicioja.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-24 02:33:11

@Jersey Joe: En meg nem feltem Usykot attol, hogy rohamosan kopni kezdene. Az alsobb sulycsoportokban az is sokat kivesz az emberbol, hogy egyre nehezebb hozni a sulyt, lassul az anyagcsere, tovabba egy pehelysulyu meccsen, ahol 12 meneten keresztul megy a csephadaras, nyilvan nagyobb baj az 1%-os sebesseg es allokepesseg romlas, mint olyan meccseken, ahol joval kevesebbet utnek.
Egyebkent Usyk szerintem amugy is mas egy kicsit, mint Haye meg Roy Jones volt, ok jobban tamaszkodtak a robbanekonysagukra es a reflexeikre, mint Usyk.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 02:32:45

Marmint cirkalosulyban.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 02:27:06

@isildurzeroTMT: Altalaban Usyk "oldalan" vagyok, ot dicserem a kommentjeimmel, de azert nem lesz olyan sima buli ez neki. 190 centi csak, es nincs olyan rombolo utoereje, ami kell ahhoz, hogy a 110-120 kilos nehezsulyuak kondijat lebontsa, tovabba olyan robbanekony beugrasokat sem latok tole,mint pl. Povetkinnel es Hayenel.
Ettol fuggeulenul en neki fogok szurkolni, es mindenki ellen megelolegezem neki legalabb az 50% eselyt, de azert itt mar kemenyebb meccsek varnak ra szerintem, mint nehezsulyban.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-06-24 02:26:43

jon a Rigo meccs

» fixpont   válasz erre
    2019-06-24 02:21:31

@Jersey Joe: egyelore, hogy nehezben milyen szinten van, meg nem is tudjuk, azert kellett volna legalabb egy Takam meccs, egyebkent ha a WBO kihivonak teszi akkor is kerdes, hogy az IBF pl. elfogadja-e vagy ok mas kotelezot irnak ki, mert igy az ovek szet fognak menni

» fixpont   válasz erre
    2019-06-24 02:21:13

@isildurzeroTMT: ja, csak tedd hozzá, hogy Usyk már 32 éves, az a boksz, amit ő csinál, ennyi idősen rohamosan kezd kikopni. Pont a kissé hasonló stílusú Lomachenko mondta, hogy az alsóbb osztályokban bokszolóknál aranyszabály, hogy a 30 közepéhez közeledve már nem tudsz ugyanaz lenni, romlik a gyorsaság, a ruganyosság, a reakcióidő.
Ezt egy nehézsúlyú tudja pótolni az ütőerejével, de pont Usyknak az nem nagyon van.

Nem lennék meglepve, ha már jövőre sem lenne olyan szinten, mint tavaly.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-06-24 02:16:48

Én nem is értelek titeket.Egy 193 centis 100 kilos hoszzúkezű villámgyors csávot néztek le.
Legszivesebben Wilder ellen nézném meg.Szerintem hatalmas iskola lenne,persze ilyen bombázók ellen sose tudni,de usyk szemre annyival jobb ,hogy mindenki ellen rá tenném a pénzem.
Az ütőerőt kivéve mindenben 1 de inkább 2-3 szintel feljebb van mint a top nehézsúlyúak és annyival nem kisebb /gyengébb mint itt majdnem mindenki gondolja.Egy whytera pl egy garast nem tennnék ez ellen az állat ellen.Egyszerűen a 193 centijével a csávo olyat bokszol,hogy ez ellen nem lesz szerintem semelyiknek ellenszere.Egyszerűen más liga ez az ember.

» isildurzeroTMT   válasz erre
    2019-06-24 02:12:34

@Slajos: azert ez a bunyossal szemben nagy geciseg, ha o felkeszulesi idot akar, akkor kapja meg, de lehet ilyesmi a hatterben, nekem van egy kicsit "odadobom lesz ami lesz" felhangja ennek, mindenesetre ahhoz kepest ahogy epiteni akartak Usykot nehezben ez nem tunik logikusnak

» fixpont   válasz erre
    2019-06-23 23:19:01

@fixpont: Lehet hogy Hearn akar maganak Usykkal egy tovabbi opciot bebiztositani arra az esetre ha Joshua megint kikapna Ruiztol.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-23 22:53:59

@Sarkozi Robert: na de azert ez meglepo, mert Usyk maga mondta hogy kell neki par meccs nehezben, most meg leserul, elmarad a Takam meccse, de a hatterben keri, hogy egybol a cimert mehessen? ez nagyon nagyon furcsa

» fixpont   válasz erre
    2019-06-23 22:02:40

@fixpont: Szerintem ezt mindenkinek kérnie kell, a WBO pedig altalaban engedelyezni szokta.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-23 21:09:00

@nagygeza: "azért 12 meneten át elkerülni igazi nehézsúlyú bokszolókat akik technikailag sem rosszak nem egyszerű"

Kire gondolsz? Nehézbombázók (AJ, Wilder) technikailag nem jók, aki jó (Fury) ő nem nagyütő, a többieknek nem elég nagy a méretfölénye.

» emmendy8   válasz erre
    2019-06-23 20:53:44

@nagygeza: En azt gondolom, hogy amig Usyk fogja tudni hozni a jelenlegi gyorsasagat es kondijat addig nagyon nehez lesz ot kiutni barkinek is nehezben.
Nagy kar, hogy a serulese miatt elmaradt a Takam ellenni meccse mert igy mara mar joval okosabbak lehetnenk azzal kapcsoltban, hogy mit is varhatunk tole.

De igy latatlanba is megkockaztatom, hogy Usyk tobb top nehezsulyut is tul fog dolgozni es siman legyoz majd, kiutni pedig nem fogjak tudni amig meg nem kopnak a reflexei es a gyorsasaga.

» Slajos   válasz erre
    2019-06-23 20:15:27

Ha a mozgása megmarad a gyorsasága is, akkor nem féltem annyira a nehézsúlyban. Szerintem kb olyan magas lehet mint Povetkin, bár szerintem Usyk ütőtávja mintha hosszabb lenne. Pov sem vallott szégyent nehézsúlyban.

» Marci30   válasz erre
    2019-06-23 20:11:39

@Sarkozi Robert: de ez nem automatizmus, ezt Usyknak kernie kellett nem?

» fixpont   válasz erre
    2019-06-23 19:53:57

@horvath gergo: Szerintem lesznek bravúros győzelmei ezek inkább pontozással, és lesznek kiütéses vereségei, mert azért 12 meneten át elkerülni igazi nehézsúlyú bokszolókat akik technikailag sem rosszak nem egyszerű.

» nagygeza   válasz erre
    2019-06-23 19:52:11

lehet, hogy usyk nem egy nagydarab fószer, de én nem írnám le senki ellen sem.

» horvath gergo   válasz erre
    2019-06-23 19:22:16

@leibigabi: Barett már a ringbe való bevonuláskor majdnem kiütötte magát :)

» nagygeza   válasz erre
    2019-06-23 19:06:16

@Leon: "Haye is nehezsulyu meccs nelkul hivta ki Valuevet."

Hayenek, ugyan nem rangsoroló, de volt előtte nehézsúlyú meccse.

» leibigabi   válasz erre
    2019-06-23 19:04:33

Haye is nehezsulyu meccs nelkul hivta ki Valuevet.

    2019-06-23 18:24:05

@Sarkozi Robert: Az rendben ha kisebb súlyokban előfordul ilyen, például könnyű meg kisváltó között nem sok van, de a cirkáló meg nehézsúly azért már jóval komolyabb eltérést jelenthet.

» nagygeza   válasz erre
    2019-06-23 16:15:37

ez jó hír

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-06-23 15:17:23

Erdei WBO vonalon WBC kihívó lett és egyből élt a lehetőséggel. Ehhez képest Usyk esete sem különleges.

» Danifiu   válasz erre
    2019-06-23 15:13:29

Nem példa nélküli, hogy kötelező kihívó legyen, de szerintem ezt azért nem kellene.
Mindenesetre jó lesz megint ilyen interjúkat látni, ahol Usyk trollkodik kicsit :D
https://www.youtube.com/watch?...

» bandi78   válasz erre
    2019-06-23 15:04:57

@emmendy8: "Nem értem Wilder miért nem Whyte ellen megy."

Jó kérdés! Valahogy senki nem kér belőle. Pedig nem egy megoldhatatlan feladat szvsz sem Wildernek sem Furynak.

» dirhanka   válasz erre
    2019-06-23 14:04:19

@nagygeza: Ez a WBO szabalyzata, rengetegszer elofordult hogy a egy-egy sulycsoport bajnoka ennel a szervezetnel kihivoi statuszt kapott ha feljebb akart lepni...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-06-23 13:06:52

Usyk rokonszenves bokszot csinál és tényleg nagyon jó de hogy 1 db nehézsúlyú meccs nélkül kötelező kihívó az nekem meredek.

» nagygeza   válasz erre
    2019-06-23 12:48:18

@dirhanka: Egyébként ott jönne rá Wilder, hogy Fury még egész kellemes ellenfél volt.

» emmendy8   válasz erre
    2019-06-23 12:47:52

@dirhanka: "Nagyot szolna ha Wbc is kotelezot csinálna belőle. Wilder vs Usyk csemege lenne."

Na ja, de kétlem hogy lesz ilyen. Nem értem Wilder miért nem Whyte ellen megy...

» emmendy8   válasz erre
    2019-06-23 12:46:08

Usykkal még izgalmasabb lesz a felállás. Tropára fog verni jó pár nehézsúlyút. Nagyot szolna ha Wbc is kotelezot csinálna belőle. Wilder vs Usyk csemege lenne.

» dirhanka   válasz erre
    2019-06-23 12:35:41
Ugrás az oldal tetejére