×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Kiemelt érdeklődés, több mint 47 ezer helyi néző előtt került 2019-03-17 10:44:35 https://www.profiboksz.hu/2019/03/17/nem-borult-a-papirforma-spence-konnyeden-gyozte-le-garciat/

Nem borult a papírforma, Spence könnyedén győzte le Garciát

Kiemelt érdeklődés, több mint 47 ezer helyi néző előtt került sor szombaton éjszaka a Dallas Cowboys amerikai futball csapat arlingtoni stadionjában az Errol Spence Jr. vs. Mikey Garcia váltósúlyú világbajnoki mérkőzésre, amelynek tétje előbbi öklöző IBF címe, illetve a WBC szervezet gazdátlan, úgynevezett „Gyémánt” öve volt.

Az már a pénteki mérlegelésen is látszott, a szorítóban pedig még hangsúlyosabban érezhető volt, hogy a világelső texasi Spence Jr. komoly fizikai fölényben van, a fordított alapállású címvédő pedig okos boksszal már a nyitó gongtól elkezdte ennek az előnynek a kiaknázását. A magasabb, jóval nagyobb ütőtávval rendelkező, kihívójához hasonlóan hibátlan profi mérleggel rendelkező Spence folyamatosan és sokat dolgozott távolról testre és fejre, kaliforniai riválisa pedig az esetek túlnyomó többségében képtelen volt elkerülni a pontos akciókat, illetve nem tudott megelőző, vagy kontratámadásokat célba juttatni. A 29 éves világbajnok csak időnként vett ki rövidebb pihenőket, de 31 éves ellenfele ezeket az időszakokat sem tudta kiaknázni, az egyoldalú találkozó záró felvonásaiban pedig a levegőben volt, hogy Spence idő előtt lezárja az összecsapást. A mérkőzés eldöntése végül a pontozók kezébe került, akik egyhangúan és nagy főlénnyel (120-108, 120-108, 120-107) Spence győzelmét hozták ki.

Az IBF övet harmadízben megvédő Spence Jr. ezzel 25 hivatásos összecsapást követően is tökéletes rekorddal rendelkezik, míg a korábban 4 súlycsoportban (pehely-, nagypehely-, könnyű- és kisváltósúly) világbajnoki címert szerző Garcia első vereségét volt kénytelen elkönyvelni.

Videó: a mérkőzés felvétele
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Roy Jones Jr.: Abszolút egyetértek, ezt láttuk a mérkőzésen. Egyáltalán nem értettem - és erre lettem volna nagyon kíváncsi -, hogy Garcia-ék milyen hiányosságokat láttak Spence-nél, ami alapján úgy gondolták, hogy van esélyük megoldani, de a meccsen kiderült, hogy tényleg nincsenek ilyenek (bár Spence a szokásosnál is fegyelmezettebben bunyózott, tökéletes taktikával). A másik oldalon szerintem Garcia sem az a típusú bunyós, aki egy igazán jó ellenféllel szemben kompenzálni tudja a mérethátrányt, nem kiemelkedően gyors és mozgékony, nem erőssége a lábmunka, nem egy hajolgatós, bújogatós stílusban öklöző valaki, inkább szeret nagyobb távolságból, hosszú karokkal dolgozni és a bunyójában fontos szerepe van a kemény ütéseknek (főleg hátsó kézzel).

» superman   válasz erre
    2019-03-19 10:09:38

@superman: A probléma az, hogy mindent, ami a meccsen történt, lehetett tudni előre. Egy Robert Easternél lehetett kompenzálni az alkati hátrányt a jobb skillekkel, de Spence kapcsán ilyenről szó sem lehetett, mert Spence egy gondolkodó bunyós, aki tudja, hogy hogyan használja ki a testi adottságait és a képességeit.

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2019-03-18 22:21:44

Szakmailag hatalmas balfogásnak tűnik ez a meccs Garciaék szempontjából, szóval lehet, hogy tényleg valami üzleti kényszerpályának érezték, vagy elcsábultak a nagy bevétel meg a PPV miatt. Garcia szakmai presztizse szerintem elég nagyot esett, mert Spence látszólag tényleg mindenben fölé nőtt, bár én szkeptikus lennék azzal kapcsolatban, hogy ebben a méretelőnynek ne lett volna döntő szerepe. Sokszor látszott, hogy Garcia próbált indítani, de gyakran ki sem vezette az ütést, mert már közben látta, hogy úgysem éri el vele Spence-t és a korábban azért mindig hangsúlyos ütései itt teljesen súlytalannak látszottak. Ilyen szempontból a Lomachenko-Rigondeaux meccsre emlékeztet leginkább, ahol szintén túl sokat jött fel a kisebb bunyós (szintén valamiféle üzleti kényszerpálya miatt), aztán egyoldalúan alázta a nagy, aki látszólag mindenben jobb volt.

» superman   válasz erre
    2019-03-18 20:32:25

Én nem csalódtam, azt hozta a mérkőzést amit vártam tőle. Sajnos várható volt, hogy Spence simán nyer. Igazából én abba se vagyok biztos, hogy ha egy méretűek lennének (pl. naturál váltó mindkettő), akkor lenne/ lett volna reális esélye Garciának. A "mexikói" nagyon jó bunyós, de Spence is az. Nincs képesség amiben szerintem Garcia fölötte állna és nálam itt már el is dőlt a mérkőzés esélye: hisz ha képességekben sem áll felette és jóval kisebb is, akkor az egyetlen győzelmi esélye egy KO (aminek az esélye megint csak csökken, mivel kisebb).
Õszintén szólva szerintem egyikük se nyert sokat ezen a meccsen a pénzen kívül. Spence-t én inkább Porter és Thurman majd Crawford ellen nézném meg, nem a 40+-os Pac ellen. Amúgy szerintem pár év és Errol nagyváltóban lesz.
Garcia jövője jó kérdés. Én úgy érzem váltóban világbajnoki szinthez nem elég a fizikai hátránya miatt. Könnyűbe pedig ha visszamegy félő, hogy annyira megviseli mint egykoron Roy Jonest a félnehézbe való visszaugrás. Az egyetlen biztonságos, járható út a kisváltó lenne, de szerintem mindannyian tudjuk, hogy nem ezt fogja választani...

» Wilde94.   válasz erre
    2019-03-18 16:50:08

@gigaboly: Sokkal többet keresett Garcia, mint bármikor. Kb. 1 milla körül keresett Broner/Easter ellen például, itt meg alapból 3 milla garantált + PPV...

» PeteTheGreek   válasz erre
    2019-03-17 22:45:16

@fixpont: Én inkább úgy mondanám hogy higgadt és fegyelmezett, de egyébként igazad van.

    2019-03-17 22:43:26

"Garciától mindenki sokkal többet várt ! Fejben feladta a mérkőzést hamar"

Fejben feladta hamar? :))) Hát nekem kb az ellenkezője jött le. A menetek végén meglepően optimistának tűnt ahhoz képest, h kb egy túlélő-show főszereplő volt. :D

"Spence tanari boxolt mutatott be, kulon tetszik hogy nem ment a KO-ra soha"

A hozzáállása és az elképzelése is jó volt Spencenek, de kb a 6.-tól leginkább K.O.-ra ment.

    2019-03-17 22:08:09

@fixpont: Pedig ha akkora ász Spence,akkor azért egy kissebb,fizikálisan gyengébb,bunyóst meg kellett volna egyen reggelire,ahogy tette ezt Loma,Golo,Alvarez stb.
Az éremnek mindig 2 oldala van,minden csak nézőpont kérdése.

» robhalford   válasz erre
    2019-03-17 21:41:37

@leibigabi: Gyermeknevelés,szerelem,őszinteség,becsület stb,soroljam?
Mert ehhez nem kell sok pénz,sok pénz viszont nem sokat ér ezek nélkül.

» robhalford   válasz erre
    2019-03-17 21:38:45

@antonio: "Nem értem miért nem jó nekik a saját súlyuk, a több pénz annyira motiválja őket hogy belemennek majdhogynem kilátástalan meccsekbe is ? Nem tudom mennyit kerestek azelőtt de azért váltóban sem lesznek multimiliomosok, Mayweatherről lecsúsztak Pac sem fizet már jól annyit nem lehet kaszálni most váltóban hogy ez annyira a főindok legyen. Nem értem...."

Ahogy levezetted, hát akkor lehet, hogy mégsem a pénz a fő motivációs erő :) Mi lehet még?

» leibigabi   válasz erre
    2019-03-17 21:12:50

@Jersey Joe: Ha most egy cirkálósúlyút nézünk példának, ők alapból simán 95-100 kilósak is szoktak lenni a felkészülés elején, ehhez képest ha 110 kilósra bemérnek (elméleti példa), az még mindig csak 10%, pont mint Garcia esetében :)
Csak ugye nem mindegy, hogy egy 110 kilós ember kap el néha, vagy az amúgy sem acél öklű Garcia.

Egyébként lehet nem lett volna olyan egyoldalú a meccs, ha lett volna 1-2 felhozó ellenfele Garcianak. Nagy tömeg került rá, nem tesztelték élesben, hogy milyen lesz az állóképessége, meg hát komolyan erőnövelő edzésperiódusok után ugye romlik a sportolók koordinációs képessége, idő kell, mire visszajön minden.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-03-17 21:05:17

@Sarkozi Robert: "Ha igaz amit az eletrajzi filmjeben eloadnak, akkor Leonardnak nemi szerencseje is volt, mert Duran szinte vegig pialta es bulizta a ket meccs kozotti idoszakot,"

Nem szerencsés ezeket a dolgokat szerencsének hívni :)

» leibigabi   válasz erre
    2019-03-17 20:59:27

@Kane: "Leonard az elsőn azt hitte hogy "Úgyis elverem belharcban is ezt a gyökeret!""

ezert mondtam, hogy nezd meg Spence milyen okos volt, egy pillanatra sem becsulte le Garciat, meg a vegen sem ment bele semmifele veszelyes adok-kapokba, vegig mondtak Mickynek, hogy probalja a belharcot, probaljon kozel kerulni mert utotavbol kikap, legyen kemeny.... de nem Spence azt mondta nem lesz ilyen, ez a kulonbseg Spence es pl. Thurman kozott, Thurman belement volt a bunyoba (ahogy belement Lopez ellen is) ki tudja mi lett volna akkor, Spence nekem tegnap nem azt bizonyitotta, hogy milyen nagy es milyen kemeny, hanem, hogy milyen okos

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 20:46:26

@Sarkozi Robert: Ugyan azt csinálta meg Leonard a második előtt, mint Duran az első előtt, az egójánál fogva manipulálta és kényszerítette bele egy előnytelen helyzetbe. Duran a vademberhez sem méltó viselkedésével csalta bele a belharcba Leonardot, Leonard meg az irritáló, szépfiúskodó hecceléssel érte el hogy akkor és úgy legyen megrendezve a visszavágó. Leonard az elsőn azt hitte hogy "Úgyis elverem belharcban is ezt a gyökeret!", Duran a másodikon azt, hogy "Úgy is megverem megint ezt a bohócot, ha jövőhéten bunyózunk!". Legalább is nekem ez jött le.

Amúgy tisztelet Garciának hogy végigállta, de ez a meccs nagyon sima volt, többnyire még unalmas is.

    2019-03-17 20:38:47

@antonio: Nem tudom mennyit de nem kaphatott túl sokat Spence ellen, ha a pénzre megy jobban járt volna egy Pac meccsel, bár szerintem Pac ellen is hasonló lett volna a meccs, még a mai Pac is gyorsabb nála, kiütni meg egy 135 fontos nem fog egy váltóst, ha marad váltóban akkor tényleg Broner 2 lesz belőle.

» gigaboly   válasz erre
    2019-03-17 20:38:22

@robhalford: abbol ami en az utobbi idoben leszurtam a kovetkezok vezettek a donteshez. Loma es Crawford Arum bunyos, es azt mondja Garcia ,hogy vele keptelenseg/nemakar megallapodni, tehat a Loma meccs nem tud osszejonni, ugyanez a helyzet Spenceszel, nem tud osszeojnni a Crawford meccs a tobbi bunyos meg keruli mint a leprast, igy lenyegeben kenyszerbol maradtak egymasnak

erdemes megmezni amugy Spence mennyire ketsegbeesetten probalt beszologatni az osszes tobbi valto bunyosnak, hogy valaki hivja mar ki (kulonosen kemeny volt Thurman es Porterrel szetfikazta oket), szerintem sem volt ertelme ennek a meccsnek, de en latom miert hoztak ossze, kenyszerbol (nem akarok abba belemenni, hogy most Haymon vagy Arum a hibas, a lenyeg a lenyeg, nem volt mas lehetoseguk), en nem itelem el Spencet mert elvallalta ahogy GGG-t sem iteltem el Brook miatt, nekik itt nem volt valodi alternativajuk (egesz mas eset mint a Khan-Canelo volt)

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 19:34:13

semmi ertelme nem volt.....

» MrPerfect   válasz erre
    2019-03-17 19:30:17

Ezeknek a meccseknek semmi értelmük,Garciának pláne,érthetetlen,egyikük sem lett ezzel jobb vagy rosszabb bunyós.

» robhalford   válasz erre
    2019-03-17 19:28:49

@fixpont: Duran nemcsak kepessegek teren, de taktikailag is messze felulmulta Garciat. Leonardot nagyon felbosszantotta a meccs elott, ott az inkabb arrol szolt, hogy kideruljon ki az igazi faszagyerek(sajnos ebben leonardnak fejet kellett hajtania Duran elott)...Aztan a visszavagon Leonard mar hideg fejjel, szettaktikazta Durant. Az a meccs az esz diadala volt, az ero felett.
Ha igaz amit az eletrajzi filmjeben eloadnak, akkor Leonardnak nemi szerencseje is volt, mert Duran szinte vegig pialta es bulizta a ket meccs kozotti idoszakot, radasul a hosszas egyezkedes, es a korai meccsdatum miatti rovid felkeszulesi ido plusz ranyomta a belyeget Duran formajara.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2019-03-17 19:27:58

@fixpont: Nem értem miért nem jó nekik a saját súlyuk, a több pénz annyira motiválja őket hogy belemennek majdhogynem kilátástalan meccsekbe is ? Nem tudom mennyit kerestek azelőtt de azért váltóban sem lesznek multimiliomosok, Mayweatherről lecsúsztak Pac sem fizet már jól annyit nem lehet kaszálni most váltóban hogy ez annyira a főindok legyen. Nem értem....

» antonio   válasz erre
    2019-03-17 19:21:47

@antonio: ugyanaz lesz Usykkal nehezben egy jo ellenfel ellen, ird fel egy papirra es majd vedd elo :D

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 19:14:37

@fixpont: Olyan lesz mint Broner váltóban már csak másodvonalas.

» antonio   válasz erre
    2019-03-17 19:11:50

@antonio: " Garcia értéke nagyot zuhant ! És mentálisan is alaposan odavágott neki ! "

Ebben nem vagyok biztos. Szerintem most is akarki ellen mehetne konnyuben es kisvaltoban is, kapkodni fognak utana. Mivel nem utottek ki, mentalisan is siman gondolhatja azt, hogy ha Spence (akinek a jelenleg aktiv vilagbajnokok kozul a 3. leghosszabb KO szeriaja volt) nem tudta kiutni akkor lejjebb sebezhetetlen lesz.

Ami neki inkabb baj lehet az, hogy ide kicsi es a jovoben is kicsi lesz, es felek a konnyut meg mar nem tudja hozni, kisvaltoban meg eddig is boxolhatott volna, csak a penz miatt nem tette. Tehat nem amentalisan van bajban vagy az azsioja miatt, azert van bajban mert nincs perspektivaja innen.

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 18:39:33

@Master of Disaster: Kisebb súlyokban simán király lehetett volna, de neki inkább a pénz lebegett a szeme előtt ! Olyan sima pofonosztó volt ez a meccs hogy rossz volt nézni, Garcia értéke nagyot zuhant ! És mentálisan is alaposan odavágott neki !

» antonio   válasz erre
    2019-03-17 18:07:32

A sajtótájékoztatón annak a lehetőségét is felvetette, hogy marad ebben a súlycsoportban és egy másik címért megy. Crawford ellen esélytelennek látom, talán a legjobb megoldás egy Porter vagy / és Thurman meccs lehetne. Kisváltóban szerintem sincs számár értelmes meccse. Könnyűsúlyban meg... Hiába erősebb mint Loma, meg okos is, meg technikás is, meg kemény is, meg minden, ezzel a sebességgel Loma bohócot csinálna belőle

» Master of Disaster   válasz erre
    2019-03-17 17:55:22

@fixpont: "A nagyobb legyozte a kicsit. Ahogy lennie kell."

Nem kell ennek így lenni, a jobbik bokszolónak kell győzni :)

"Visszaneztem a meccs elott Leonard-Duran I-et es Leonard olyan butan boxolt Spencehez kepest az elso meccsen (a masodikon total masik Leonard volt), hogy fajt nezni."

Hogy láthassuk a másik Leonardot, ahhoz kellet az első meccs :) Mondjuk szerintem itt Spence nincs olyan jó, mint Leonard, Garcia közel sem olyan kemény, mint Duran.

» leibigabi   válasz erre
    2019-03-17 17:35:32

Ami miatt en nehezen hiszem, hogy visszamegy konnyube, mert ritkan szoktak bunyosok ilyen fellepes utan visszamenni es ha igen az rosszul sul el altalaban, de Micky batyja adott egy interjut a meccs elott, amiben arra szmaitott, hogy Spencenek sokat kell fogyasztania az utolso napon, ugy gondolta 10 fontot is, es igy nem lesz meg a maximalis fizikai ereje a meccsre, ebben bizott es elejtett egy fel mondatot, ott, hogy "tudom mert Mickynek is ez van mar konnyuben", ami arra utalt, hogy Micky nehezen hozza a konnyut. Raadasul ez az izompakolas elott volt. Valtoban nem latom a jovojet, kisvaltoban meg kivel fog gigameccset csinalni?

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 17:28:59

@fixpont: "Garciaval nem tudom mi lesz,"


A senki földjén találta magát, mit egykor Gamboa..

amúgy egy Garcia vs Gamboa fájtot még most is megnéznék..

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-03-17 17:13:02

Spence tanari boxolt mutatott be, kulon tetszik hogy nem ment a KO-ra soha, a biztonsagra a fegyelemre ment, ugy gondolta ha jon a KO jon ha nem jon nem jon, de nem adott semmi eselyt Garicanak valami konnyelmuseggel. Abbol a szempontbol is tanari volt, hogy kell elni a meretelonnyel, May is ilyen tanari bunyot csinalt Pac ellen. A nagyobb legyozte a kicsit. Ahogy lennie kell.

Visszaneztem a meccs elott Leonard-Duran I-et es Leonard olyan butan boxolt Spencehez kepest az elso meccsen (a masodikon total masik Leonard volt), hogy fajt nezni.

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 17:05:42

Garciától mindenki sokkal többet várt ! Fejben feladta a mérkőzést hamar, technikás de nincs meg benne az a tűz ami a legjobb mexikóiakban megvolt mint pl Morales v Barrera.

» antonio   válasz erre
    2019-03-17 17:04:52

Garcia stilusa nem jo ilyen fizikai hatranyban, a kiutes kivetelevel kb ugy alakult a meccs ahogy gondoltan, egyszeruen labon nem eleg jo es a sebessege nincs meg elkerulni Spencet. Pac is vesziteni fog siman, ott is megvan ez a meretkulonbseg es mar Pac sem eleg gyors. Crawfrodnak a labmunaja miatt lehet eselye, Spence sem uthetetlen es Crawfrod eletveszelyesen kontraz es Crawfrod nagyhobb es erosebb is mint Garcia.

Garciaval nem tudom mi lesz, vissza tud-e menni konnyube, vagy ugy erzi marad itt, es Spencen kivul a tobbit meg tudja verni. Vagy visszamegy 140-be, de ott nincs ennyire nagy nev.

» fixpont   válasz erre
    2019-03-17 17:02:14

Amúgy bár őt kiütötték, de Gamboa azért jobbnak tűnt Crawford ellen, mint most Garcia Spence ellen, az ütésállóságot leszámítva.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-03-17 14:08:44

@La Cucaracha: jogos, de közben a nehézsúlyúak meg nemcsak 5-6, hanem sokszor plusz 10 kilókat vesznek magukra, plusz a 10 centis méretbeli különbség miatt folyamatosan nyelik a jabeket valóságos izomkolosszusoktól

ergo az agykárosodás veszélye náluk sokkal nagyobb...

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-03-17 13:11:33

@Jersey Joe: A méretkülönbségek tekintetében igazad van, de azt ne felejtsük el, hogy egy naturálisan 60 kilós embernek egesz más felszedni rövid idő alatt 5-6 kilót, mint egy 90 kilós embernek. Meg az iram is fajlagosan nagyobb a kis súlycsoportokban, pár kiló is sok különbséget jelenthet az állóképesség tekintetében. A harmadik dolog, hogy egy 90 plusszos embernek mindenképp megérzed az ütőerejét,még ha nem is talál el sokszor, de nagyobb fáradtságot generál, mint amikor egy 60 kilóról, jó részt zsírral felhízlalt 66 kilós akárki püföl.
Ezzel most nem a nehezsúlyt akarom fikázni, hiszen a kedvenc súlycsoportom, de nem azért vegyük figyelembe ezeket a dolgolat.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-03-17 12:35:33

@Jersey Joe: A látvány az alkati arányokkal kifejezetten a nehézsúlyra emlékeztető volt.

» Winwin   válasz erre
    2019-03-17 12:28:27

Megint csak azt ismételném meg a méretkülönbségre hivatkozóknak és a nehézsúlyt fikázóknak, hogy

a nehézsúlyban ennél sokkal nagyobb méretkülönbségek vannak..

Takam 11, Povetkin 10 centis különbséggel harcolt Joshua ellen, az amatőrök között még cirkálóként induló Stiverne 13 centis hátrányban volt Wilder ellen.

Tehát ha fejet hajtunk Garcia küzdeni tudása előtt, a fenti bokszolók inkább érdemelnének dícséretet, még ha a súlyukat sokszor fel is hízlalják az ideálisnál magasabbra a fizikai küzdelem és ütőerő növelése érdekében.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-03-17 12:23:46
Ugrás az oldal tetejére