×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Továbbra is őrzi veretlenségét, így ismét egy lépessel 2019-01-27 11:22:16 https://www.profiboksz.hu/2019/01/27/kownacki-tovabbra-is-veretlen/

Kownacki továbbra is veretlen

Továbbra is őrzi veretlenségét, így ismét egy lépessel közelebb került egy jövőbeni, komolyabb téttel bíró összecsapáshoz a lengyelek nehézsúlyú reménysége, Adam Kownacki. A 29 éves, Brooklynban élő Kownacki a szombati, Thurman vs. Lopez gála programjában kapott lehetőséget, és mindössze 2 menet leforgása alatt rövidre zárta a korábbi világbajnoki kihívó Gerald Washington elleni, eredetileg 10 felvonásra tervezett összecsapását. Az agresszív Kownacki a rövid találkozó során végig dominált, és a mindent eldöntő második etapban padlóra is küldte ellenfelét, akit nem sokkal később le is léptetett a vezetőbíró (TKO).

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

"Azt szögezzük le: nincs olyan, vagy legalábbis ritka, hogy valaki tisztán endo vagy mezomorf legyen, és akiket felsoroltam, szerintem semmiképpen sem nevezhetők 100%-ig mezomorfnak." - ezt leszögezhetjük
"Szerintem Ortiz pont úgy nézne ki, mint Kownaczki, ha ~5-8%-kal nőne a testzsírja."
- ez egy feltételezés, ami biztos, hogy Ortiz-t sosem láttuk elhízva, Kownaczki-t meg csak úgy láttuk és jelenleg feltűnően más a testzsír arányuk (még ha igaz volna is a feltételezésed, gyakorlatilag már csak emiatt is Kownaczki-nak nehezebb lefogyni)
"A többiek is valahol félúton lehetnek a két alkat típus között, de ezen most ne vesszünk össze. "
- semmiképp ne vesszünk össze, ha a félútba mindent beleértesz 99 és 1 % közt, akkor akár egyet is érthetünk :) Szerintem a fotók is magukért beszélnek és ha bárki utánanéz a két alkati típus közti különbségeknek, akkor be fogja látni hogy melyik sportoló melyik véglethez áll közelebb a félúthoz képest.
Tyson mindig egy szélsőségekre hajlamos, labilis figura volt.

» superman   válasz erre
    2019-01-30 09:29:05

65 kilós elhízásoknak (szinte) semmi köze a genetikához, nagyjából 1% szerepe van benne, hogy valaki hízékony.

    2019-01-30 09:06:23

@La Cucaracha: Lehet nem volt lényegesen gyorsabb és koordináltabb, de ez abból is fakadhat, hogy 8-10 kilós kilengésnél már komoly időt is kell szánni arra, hogy a koordináció és az egyensúly rendben legyen az új körülményekre adaptálva (nem megy egyik meccsről a másikra).
Én amúgy azt gyanítom, hogy Joshua így érzi biztonságban és komfortosnak magát, nagy és látványos izomtömeggel, ami önbizalmat ad neki. Korábbi naturálabb formájában sem volt egy kiemelkedő bokszzseni, tehát kell neki valami extra a magasságon túl, amivel kiemelkedhet az átlagnál bokszolni jobban tudók közül. És ő azért az extra izomtömege ellenére remekül megőrizte a koordinált mozgását, igaz a gyorsasága, lábmunkája így sosem lesz kiemelkedő, és néha azért némi darabosság is megfigyelhető az ütéseiben, főleg ha kimozdítják a komfortzónájából. De valami valamiért. Így súlyosabbak az ütései, talán jobban is bírja a bekapott pofonokat, belharcban is lefoghatatlan, és hát az optimumot csak ő érzi és tudja tesztelni saját magán.

» Peacock   válasz erre
    2019-01-30 08:05:10

Ennél egyszerűbb a képlet,dagadt világbajnok sosem volt,ennyi.

» robhalford   válasz erre
    2019-01-30 07:00:08

@superman: Azt szögezzük le: nincs olyan, vagy legalábbis ritka, hogy valaki tisztán endo vagy mezomorf legyen, és akiket felsoroltam, szerintem semmiképpen sem nevezhetők 100%-ig mezomorfnak. Szerintem Ortiz pont úgy nézne ki, mint Kownaczki, ha ~5-8%-kal nőne a testzsírja. A többiek is valahol félúton lehetnek a két alkat típus között, de ezen most ne vesszünk össze.
Azért a 96 kilóról 160-ig felhízáshoz nem csak az kellett, hogy ne figyeljen az étrendjéhez, hanem genetikai tényezők is hozzásegítették.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-01-29 22:05:48

@La Cucaracha: Ja értem, hát ebben valóban nem értünk egyet. Akiket felsoroltál, azok nem duci alkatú emberek, Foreman és Briggs tipikusan mezomorf alkatúak, lásd pl. http://neilleifer.com/portfoli...
http://neilleifer.com/portfoli...
Ortiz kicsit kevésbé, de nem látom semmi jelét, hogy ő annyira hízékony volna, mint Kownaczki.
http://neilleifer.com/portfoli...
http://neilleifer.com/portfoli...
Most itt nem fogom neked felsorolni a két alkati típus sajátosságait (pl. csípő, váll szélesség, izomzat jellege), ha érdekel, nézz utána, de Briggs, Foreman, Tyson a mezomorf típus mintapéldái, Ortiz és Bowe meg kicsit átmenetet mutat hozzájuk képest a Kowneczki által képviselt tipikus endomorf alkat irányába.
Aki teljesen abbahagyja az élsportot, az bizony csúnyán elhízik, ha nem figyel oda az étrendjére és nem mozog eleget.

» superman   válasz erre
    2019-01-29 21:51:53

@superman: "de ennek nem az az oka, hogy a duci emberek nem hajlandók lefogyni, ők lefogyva sem lennének a legjobbak, a sportoláshoz a sportos testalkat az ideális. "
Erre írtam, hogy nem értek egyet. Akiket felsoroltam, mind-mind duci alkatú emberek, mégis faragtak a testükön, és top bunyósok voltak.
Itt nem pusztán arról van szó, hogy abba hagyták a sportot és elhíztak, Tyson 160 kilóig hízott, egy eredendően sportos alkatú ember nem fog 160 kilóra felhízni, ha abba hagyja a sportot. De bizony ahhoz, hogy Ortiz vagy Bowe ne follyon szét a ringben, dolgozniuk kellett a testükön (meg diéta).

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-01-29 19:41:36

@La Cucaracha: Pontosan mivel nem értesz egyet? Ha egy élsportoló befejezi a sportot, akkor a szervezetének az energiamérlege hatalmasat borul, így ilyenkor könnyen elhíznak azok is, akik amúgy más alkatúak. Ezt ne mossuk össze a már fiatalon és akár intenzív sportolás mellett is elhízott emberekkel. A fiatalon kövér Tyson fotó érdekelne, én ilyesmit nem láttam, de arra mernék fogadni, hogy nem hasonlítható Kownackihoz. Többféle alkati besorolás létezik, az általad felsoroltak valóban mezomorf, sportos, izmos alkatúak, a Kownaczki-hoz hasonlóak endomorf, hízásra erősen hajlamos alkatúak, előbbieknek korántsem esik olyan nehezére leadni a zsírt.

» superman   válasz erre
    2019-01-29 19:19:39

@superman: Ezzel nem értek egyet, Bowe, Tyson és Fury mind alkatilag dagad, hízásra hajlamos emberek, aztán mégis 112 kilósan, kifejezetten vékonyan lépett ringbe Fury, amikor élete legjobb teljesítményét nyújtotta. Tyson is mindig szálkásan lépett ringbe, pedig láttam róla fotókat, fiatalabb korában is, amikor elég nagy zsír fedte. Bowe is magához képest(!) alacsony testzsírral lépett ringbe fénykorában, nem volt olyan röcögős úszógumija, mint a lengyelnek, pedig nem éppen ektomorf alkatú volt.
A sort folytathatnám még (Ortiz, Foreman, Briggs mind-mind mezomorfok, és mégis odafigyeltek, hogy 20-25% fölé ne nagyon menjen a testzsír).

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-01-29 18:56:49

@Peacock: Valaki írta, hogy a fogyás miatt csökken a teljesítmény, meg stb, arra írtam, hogy ez nem önmagában azért van, mert a testzsír % csökken. Egyébként ha szálkásodni akar egy nehézsúlyú, miért ne nyúlhatna olyan dopping szerekhez, amik szálkásítanak, de dehidratálnak is egyben? (tudtommal az efedrin is ilyen)
Joshua szét van gyúrva, az tény, de láthattuk, hogy amikor 108 kilósan lépett ringbe, semmivel sem volt gyorsabb és koordináltabb, mint 115 kilósan.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-01-29 18:52:58

@La Cucaracha: Végülis a korábbi hozzászólásodban megválaszoltad a későbbit, egy ilyen kövér és hízásra hajlamos egyénnek aránytalanul nagy energiabefektetést jelentene nagyon lefogyni és az edzés fontosabb komponenseinek rovására menne (arról nem szólva, hogy a nagyobb tömegnek azért előnyei is vannak), a jelentős mértékű zsír-minőségi izom konverzió még inkább. A felkészülési időszakok közti pihenés is fontos, tehát az sem feltétlenül jó megoldás, ha olyankor fogyaszt, különösen ezek a srácok, akiket láthatólag nem motivál a tökéletes külső.
"Azért legyünk őszinték, ebben a sportban a legjobbak sose voltak duci emberek. A magas testzsírnak nincs túl sok előnye, rosszabb tőle az állóképesség, csökken a tesztoszteron szint."
Ez kb. minden sportágra igaz (kivéve a szumót), de ennek nem az az oka, hogy a duci emberek nem hajlandók lefogyni, ők lefogyva sem lennének a legjobbak, a sportoláshoz a sportos testalkat az ideális. Szerencsére az ökölvívás annyira komplex, hogy itt azért lehet kompenzálni még a túlsúlyt, még úgy is, ha további hátrányokat halmoz mellé az ember, így lett pl. Foreman idősen és túlsúlyosan világbajnok vagy így futott be szép nehézsúlyú pályafutást egészen a világbajnok legyőzéséig a középsúlyból felhízott Toney.

» superman   válasz erre
    2019-01-29 08:58:10

@La Cucaracha: Nehézsúlyban azért nem vízhajtóznak. Az persze evidens hogy a testzsír (egy egészséges mérték felett) nem segíti a bokszolót. De - szerintem - amennyira a lengyel nem optimális mértékben túl zsíros, Joshua a másik oldalon majdnem ugyanilyen mértékben mesterségesen túlizmolt. (Kicsit a ló másik oldala.) De szerencsére mindketten tudnak azért bokszolni is.

» Peacock   válasz erre
    2019-01-29 07:41:12

@Jersey Joe: Nyílván a genetikai adottságokon sok minden múlik, de azt tegyük hozzá, hogy zsír nélkül senkire sem lehet izmot pakolni, az még plusz feladat, hogy lehámozzák a zsírt a sportolóról.
Ezt a "lemerevedik" dolgot meg felejtsük már el, nem azt írtam, hogy szedjen fel magára 15 kiló izmot :) Ha szakszerűen van felépítve az erőedzése, akkor nem lesz lemerevedve, természetesen jó gyakorlatokat kell választani, jó kivitelezéssel, megfelelő sorozat és ismétlésszámmal, plusz edzés végén rászánni az időt a boksz mozdulatok gyors leutánzására pár percig, meg a nyújtásra. Ha ezek nincsenek meg, akkor persze, merev lesz és lassú, de elméletileg ezért kéne szakemberekkel dolgozni. Egyébként a telepi gyúrmagyurik itt rontják el, ha valaki nem csinál edzés végén egy pár perces iskolázást és nyújtást, akkor pár hét alatt komoly koordináció romlással kell számolni.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-01-29 00:35:36

@La Cucaracha: Szerintem valakiknek egyszerűen nem lehet ilyen izmokat felépíteni, pláne anélkül, hogy zsírban se "erősödjön".
Nézz rá a csávóra, nincsenek olyan adottságai izomzati felépítésben, mint pl. Washingtonnak, ahogy Ruíznak sincsen.
Egyszerűen nem lehet rájuk izomtömeget pakolni, ilyen a felépítésük, ha pedig kifejezetten gyúrnának, lemerevednének, mint egy kondis gyurmatibi.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-01-29 00:18:26

Azért legyünk őszinték, ebben a sportban a legjobbak sose voltak duci emberek. A magas testzsírnak nincs túl sok előnye, rosszabb tőle az állóképesség, csökken a tesztoszteron szint.
Nyílván vannak bunyósok, akik az előnyükre tudják ezt fordítani, de ne legyenek illúzióink: ha a lengyel testzsír százaléka csökkenne, a tömege viszont maradna (tehát izmosodna), semmivel sem lenne rosszabb.
Nyílván itt inkább az van a háttérben, hogy idő és energia minőségi izomtömeget felépíteni, az erőforrásokat inkább másba fektetik (több sparring, jobb sparring partnerek, stb...). Valszeg tudják, hogy ha nekiállna bodyzni a csávó, lehet, hogy 1%-kal jobb lenne, de 20%-kal nagyobb ráfordítást igényel, technika és taktika fejlesztéssel viszont 4%-ot javul, és nem vesz el annyi időt és energiát (most csak a hasamra ütöttem a számokat illetően).
A fogyással önmagában nem lenne akkora gond, csak ugye ezek szétvízhajtózzák magukat a meccs előtt, és 3 hét alatt akarják leadni azt a súlyt, amit fél év alatt kellett volna. Ilyenkor tényleg teljesítményromlás következik be, mind fizikai, mint pszichikailag.

» La Cucaracha   válasz erre
    2019-01-28 23:49:08

Ez szerintem nagyon egyéni dolog, hogy Ki milyen fizikális felépítéssel a leghatékonyabb. A UFCben pl. Daniel Cormier nehézsúlyban sokkal jobb és hatèkonyabb, mint félnehézben, pedig nagyrészt zsírból fogy félnehézbe. Kisebb az ereje, nem gyorsabb, az állókèpessège se jobb és nem is üt akkorát. Nem mindenkinek marad meg az ereje egy nagyobb fogyás után.

» deontay   válasz erre
    2019-01-28 22:14:26

@PeteTheGreek: Szerintem nem én vagyok, aki nem ért valamit, de akkor beszéljünk a konkrét esetről: nem gondolom, hogy ezek a hurkák akadályoznák Kownacki-t a peek a boo technika tökéletes kivitelezésében, ő ezt nem tudja, de nem is akarja, neki az a stílusa, hogy odamegy és pusztít, a lényeg, hogy többet adjon, mint amennyit kap, egyértelműen Arreola-hoz hasonlít ilyen szempontból is. És amikor odaáll, akkor - a testütések tompításán kívül - úgy veszi hasznát a nagy tömegnek, hogy az ellenfél ütései nem billentik ki az egyensúlyából, így rögtön indítani tudja a saját ütéseit. Valószínűleg nagyjából hasonló karriert is fog befutni Arreola-hoz, erős másodvonal, de a legjobbak ellen kevés lesz - és nem a zsír miatt (Wilder ellen adnék neki legtöbb sanszot, Fury ellen legkevesebbet). Az előfordulhat majd, hogy ők is úgy látják a stábjával, hogy az óriás világbajnokok ellen kevés a jelenlegi Kownacki és megpróbálnak valami teljesen mást, de ezt sem valószínűnek nem tartom, sem nem gondolom, hogy azzal sikert aratna.

» superman   válasz erre
    2019-01-28 21:56:52

Nem is kockahasat akarok tőle, se azt, hogy kezdjen el gyúrni, de látom ezt nehéz megérteni :D
Szimplán nehéz elképzelnem, hogy nem lenne hatékonyabb a bunyója, ha:
http://www.profiboksz.hu/image...

ha ezek a hurkák nem lennének ott, amikor hajolgat/távolra üt pl. jobbegyenest stb.

De mindegy, lehet, hogy nagyobb nevek ellen erre jobban odafigyelnek majd

» PeteTheGreek   válasz erre
    2019-01-28 20:37:25

@PeteTheGreek: "Én igazából azt nem tudom megérteni, hogy milyen bármi pluszt ad az, ha extra felesleges zsír van rajtad - nem pedig izom. "
Valószínűleg máshonnan kéne megközelíteni a kérdést. Pl. hogy a felkészülés során az ad több pluszt valakinek, ha az általad optimálisnak gondolt izom-zsír arány elérésén fáradozik, vagy ha helyette mondjuk kesztyűzik, vagy egyéb olyan felkészülést végez, ami motiválja. Pl. Kownacki-t elnézve könnyen el tudom képzelni, hogy neki nem célja, hogy kockahassal imponáljon a csajoknak (vagy a hozzád hasonló boksznézőknek), ő a ringben akar sikert aratni (amiben talán nem téved nagyot, mert amennyi pénzt és dicsőséget arathat a bunyóval, azzal jóval többre viheti egy szorgosan diétázó, buzgó konditerem-látogatónál). Egész másutt van az optimum ilyen szempontból is és az optimális izom/zsír arány szempontjából is egy hízásra erősen hajlamos ökölvívónál, mint egy eleve szálkásnál. Ruiz Jr. pl. így is ledobott legalább 15 kilót (sőt közben izmosodott is, tehát még többet), míg mondjuk Wladimir Klitschko kb. 2 nagyságrenddel kisebb "felesleget" kellett csak ledobnia (amiért nyilván nem tett semmilyen plusz erőfeszítést a normál felkészülésén kívül). Az ökölvívásban sokkalta több tulajdonság játszik szerepet, ha túlzott jelentőséget tulajdonít valaki a felkészülés során egy ilyen másodlagos jelentőségű tulajdonságnak, mint az ideális zsír-izom arány, az fontosabb dolgok rovására mehet (fizikailag és mentálisan is). Az ökölvíváshoz megfelelő gyors, laza és kitartó minőségi izmot építeni pedig igen nehéz és szintén alkatfüggő, hogy ki milyen mértékben képes erre, szóval az hogy x kg zsírt valaki cseréljen x kg izomra, az ebben a sportban egyáltalán nem olyan egyszerű és evidens, mint írod (és bizonyos mérték felett nem is lehetséges).

» superman   válasz erre
    2019-01-28 19:02:16

Én igazából azt nem tudom megérteni, hogy milyen bármi pluszt ad az, ha extra felesleges zsír van rajtad - nem pedig izom.
Tehát ha feltételezzük, hogy ez a súly optimális mondjuk Kownaczkinak, akkor van-e bármi előnye annak, hogy ez zsír, nem izom.
Én nem tudom elképzelni, hogy ne járna jobban azzal, ha ugyanilyen edzésmódszerrel csak a kajára kicsit odafigyelve leadna 5 kgt, majd lassan felszedne 5kgt aminek a többsége izom lenne (és csak valamennyi része zsír). Tehát +5kg zsír helyett lenne rajta 4 kg izom 1kg zsír.
Szerintem ez a felesleg hátráltatja abban, hogy jobban hajolgasson stb.
De lehet elfogult vagyok, mert voltam én is dagi pár évig amikor nem tudtam eleget edzeni stb, és ezért kevésbé tolerálom azt, és a profizmus valamekkora hiányát látom bele, míg igazából nem akkora nagy gond. Ennek ellenére meglepne, ha bármilyen szakértő azt mondaná, hogy jobb ha +5kg zsír van rajtad, nem pedig 4kg izom 1kg zsír :D

» PeteTheGreek   válasz erre
    2019-01-28 17:41:15

@Jersey Joe: igen, ez nagyon komplex dolog, függ a stílustól, alkattól és egyéb adottságoktól, teljesen egyéni és némileg még az ellenfél, a taktika is meghatározatja az optimális felkészülést és testsúlyt. Stiverne pl. Arreola-val szemben megengedhetett magának némi úszógumit, Arreola úgyis jött a pofonért, ő meg kicsit nagyobb súlyt tudott beletenni a kontráiba és tompábban érezte a testütéseket :) Egy olyan ökölvívót viszont, akinél a lábmunka, fürgeség meghatározó, pl. Fury vagy Usyk, óva intenék a jelentős plusz tömeg felszedésétől akár zsírban, akár izomban, hacsak nem képesek egy egész más stílusban is ugyanolyan sikeresek lenni...

» superman   válasz erre
    2019-01-28 16:50:12

@superman: Stiverne edzője ugyanezt mondta és maga Stiverne is, hogy a legjobb formában az Arreola elleni I meccsen volt, pedig Austin és Arreola II-nél is jóval kisebb volt a súlya.
Ez egy nagyon összetett kérdés és tényleg igaz, hogy itt a rugalmasság, gyorsaság, ütőerő, testi erő, stb. együtt kell, hogy a legoptimálisabb egyveleget alkossák.

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-01-28 15:00:14

@PeteTheGreek: Szerintem a nagyobb nevek ellen sem a külsején fog múlni a dolog. A nagy meccsekre nyilván keményebb felkészülést fog végezni, amitől valószínűleg lead majd pár kilót, de a hangsúly szerintem a kemény felkészülésen, a teljesítményen van, a súlycsökkenés csak egy mellékes következmény. A zsír szempontjából a nehézsúlyt speciális súlycsoportnak gondolom, minden más súlycsoportban egyértelműen hátrányt jelent több kiló zsír, hiszen annyival nagyobb emberekkel kell küzdeni. A nehézsúlyban ez nem így van és a tömeg sok esetben előnyt is jelenthet. Akik mindig túlsúlyosak voltak és azzal együtt vált belőlük jó bunyós, azoknak egy radikális tömegcsökkentés, fogyasztás kockázattal jár, pl. a megváltozott egyensúly, tömeg, anyagcsere, védőréteg eltűnése miatt. Voltak mostanában is hízásra hajlamos nehézsúlyúak az élvonal közelében (Ruiz jr., Arreola), akik kísérletezgettek a súlyleadással és úgy látom az ideális versenysúlyuk korántsem a zsírtalan állapot közelében van, hanem egy olyan súlynál, ahol még bőven van rajtuk zsír is. Ruiz jr. pl. a 3. meccse óta 111 és 123 kiló közt mozog, de a címmeccsére 116 kilóval ment, Arreola 103-119 kg közt volt és a címmeccseire 108-113 kilósan ment (kiemelném, hogy a legkisebb ringsúlyaiknál is volt még rajtuk bőven zsír is!).

» superman   válasz erre
    2019-01-28 14:37:30

@PeteTheGreek: mire menne mondjuk Kownacki egy Chiso, Whyte, vagy épp Andy Ruiz stb bunyósok ellen, én nem tudom, de jó kis meccset hoznának össze szerintem. ;-)

» horvath gergo   válasz erre
    2019-01-28 13:44:23

Szerintem Kownaczki sokkal többre hivatott, emiatt nem azt nézem, hogy Washington ellen elég volt-e, hanem hogy később a nagyobb nevek ellen mire lehet képes.

Szerinted profi boxolóként nem ér semmilyen hátrány, ha X kiló felesleges zsír van rajtad?
Mert én teljesen egyetértek azzal, hogy ez nem testépítés, emiatt pl. nincs is gondom Fury alkatával, de ez sok és érthetetlen is számomra.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2019-01-28 13:25:45

@PeteTheGreek: Vicces, hogy erről a meccsről valakinek az jut eszébe, hogy Kownacki "szánalmas" és "komolyabban lehetne venni a kajálás részét". Bennem inkább azt a meggyőződést erősíti meg, hogy a boksznak nem a fitness-modellkedéshez és a testépítéshez van köze, ez egész más műfaj.
Ha már valakit itt szánalmasnak lehetne nevezni (ilyet én nem mondanék), az inkább Washington a szépen kisportolt testével, ahogy szembetűnő alkati hátrányból 2 menetben simán legyalulja ez a "dagi kis" lengyel.

» superman   válasz erre
    2019-01-28 10:16:48

@Jersey Joe: Kell a meccspenz az uj karorakra meg bulikra!

» SweetSweetSweet   válasz erre
    2019-01-28 09:15:51

@Jersey Joe: Legalább most edz és nem a Wilder 2es formájában akar ringbe lépni. Joce ellen szerintem van is esélye, ha pedig ott nyerni tudna, akkor lenne még pár lehetösége nagyobb meccsekre. Povetkin, Whyte, Chisora, Takam stb...

» deontay   válasz erre
    2019-01-28 04:59:35

Azért ez hihetetlen és sajnos szánalmas, hogy valaki így néz ki profi boxolóként, pláne ha nem is magas a súlycsoportjában.
Mindenesetre szurkolok neki, mert lengyel, de azért kicsit komolyabban lehetne venni a kajálás részét, mert most jöhetnek már a komolyabb ellenfelek

» PeteTheGreek   válasz erre
    2019-01-27 23:35:08

Ez is jókor kezd el edzeni 40 évesen:

https://www.instagram.com/stor...

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-01-27 23:25:26

@Peacock: szégyeld:D de az ahol most szellő tart az félixnek köszönhető és nem szellő tehetségének.

» boxfan11   válasz erre
    2019-01-27 22:36:25

:)
Bocsi, más nem jutott eszembe!

» Perkins   válasz erre
    2019-01-27 22:07:38

@mobyltel: nekik világbajnoki szinten 0 esélyük van bármibe is beleszólni.

    2019-01-27 21:13:09

@Romsy: Román: Dinu + Hammer is román születésű
Horvát: Hrgovic

Vannak azért...

Nekem a lengyel sérülékenysége aggaszt kicsit, komoly ellenfélnél ez simán a hátrányára tud válni.

» mobyltel   válasz erre
    2019-01-27 20:53:55

@Romsy: Profi bunyóban az is nagyon fontos, hogy van-e "hátország" mögötte vagy sem. Pl.: a lengyelek azért kifejezetten szeretik a bunyót erősportokat. Hatalmas kultja van ott a "férfias" sportoknak. Látszik is MMA-ban is ott a KSW szervezet, ami európai szinten elég komoly gálákat hoz össze. Komoly bunyósoktól a kiégett küzdősportolókon keresztül a bazári látványosságig (szétkoxolt állat vs valóságshow hős meg hasonló faszságok) bekajálnak mindent. Mindemellett csak egy 40 milliós ország, így egy TV nézőre átlagosan kb tizedére jön ki egy promoternek a meccspénzek kifizetése, és ez a kettő együtt elég, hogy fel tudjanak építeni komoly bunyósokat. Ukrajna egy másik világ, abszolút egyedi Európán belül ami ott folyik boksz téren, mondhatni forradalom van ott. Horvátországban, Bulgáriában most van 1-1 komolyabb bunyós, régebben mikor nekünk volt Kokónk-Madarunk vagy a szlovéneknek egy Zaveckjük, akkor meg pont nem volt egy horvát vagy bulgár profi bunyós/tehetség sem vb esélyekkel.
Persze lehetne ezen javítani, pl.: ukrán edzők igazolásával, tanulmányutakkal együttműködéssel, illetve az is baromi hasznos lenne, ha a random magyar embert érdekelné a boksz...

» Miskolci   válasz erre
    2019-01-27 20:20:55

@boxfan11: Off
"...nem bántásként mondom, de ilyen statot én is össze tudok fabrikálni" (mint Szellő)...
Fő a szerénység... ne haragudj, de mi van?!
Annyira süt, hogy a sport és a sportolók iránti minimális tisztelet sincs meg benned, hogy én szégyellem magam.
On
Kownackitól ez nagyon szép volt. Szpilka, Martin és Washington együtt azért már igen komoly skalpok.

» Peacock   válasz erre
    2019-01-27 20:08:41

@Romsy: Lehetne egy olyan embert szerződtetni aki itthon gyűjtögetné a győzelmeket aztán bokszolna egy interkonti övért, amikor kimozdulnia külföldre ot már valószínűleg hamar lenyomnák de nem igaz hogy egy db ilyen bunyós nincs itthon.

» antonio   válasz erre
    2019-01-27 19:18:54

egyéb okai is lehetnek, például ott olyan meccspénzek vannak, hogy Félixnek biztos nem lenne tőkéje felépíteni egy nagyon komoly szintre, még ha lenne is hozzá nagyon tehetséges versenyző..

    2019-01-27 19:06:07

@Romsy: Félix gyúrhatna már egy nehézsúlyút össze, nincs válogatási lehetősége persze mert itthon gáz a nehézsúly de akkor is valakit találjon mert az a kategória érdekli legjobban az embereket !

» antonio   válasz erre
    2019-01-27 19:04:23

ezt írtad:

"olyan reménységek akik tudnak bunyózni és van reális esélyük arra hogy bajnokok legyenek"

aztán meg ezt:

"ember, "világbajnoki kihívók"-ról ki beszélt? én tehetséges bunyósokat említettem."

nem tudtam, hogy az utcák-terek bajnoki címről beszéltél. ha meg nyagyobb ász vagy Szellőnél, akkor jelentkezz Félixnél, ha szereted a pénzt.

    2019-01-27 18:58:00

Washington meg akarta mutatni otthon hogy ő a kemény amerikai és belement a hirigbe ami Kownackinak jó, ahelyett hogy távolabbról bokszolt volna. A saját hülyesége miatt kapott ki, próbált Gattit játszani.

» antonio   válasz erre
    2019-01-27 18:55:12

@Romsy: imre? nem bántásként mondom, de ilyen statot én is össze tudok fabrikálni. utcák-kocsmák réme ennél jobb stattal rendelkezik:D akkor most ő jobb helyezésen van? :D

» boxfan11   válasz erre
    2019-01-27 18:52:18

@Romsy: és nálunk még a közelében sincsenek a "nagyágyuink".
ember, "világbajnoki kihívók"-ról ki beszélt? én tehetséges bunyósokat említettem. de nézd csak meg hogy hol tart ma a magyar amatőr és profi bunyó. és hol tatanak a lengyelek, ukránok ruszkik meg a többiek.
amúgy az általad felsorolt volt szoci országok közül kinek van olyan dícsőséges boxmúltja mint nekük? melyik ország büszkélkedhet 3xos olympia bajnokkal, melyik ország bunyósa volt olympiai és világbajnok bunyóssal? és most hol tartunk? süllyedünk.

» boxfan11   válasz erre
    2019-01-27 18:50:12

@Izomtibi: Inkabb Lengyel Arreola!

» SweetSweetSweet   válasz erre
    2019-01-27 18:42:42

@boxfan11: épp megnéztem, a térségben hol vannak azok a nagy világbajnoki kihívók, pl Románia, Szlovákia, Ausztria, Szerbia, Horvátország, Szlovénia színeiben? utóbbi pl az egész boxrecen 5 versenyzőt jegyez. :D

a szomszédos országok ezek, egyedül a 45 millió Ukrajnának vannak jóval jobb bunyósai. Lengyelország is 40-milliós, némileg nagyobb a merítés, pl ilyen arányok mellett lehetne 4 súlycsoportban is Szellő Imre szintű emberünk az nem lenne azért szar.

    2019-01-27 17:59:24

@leibigabi: sőt van ahol nem is ismerik boxot. de egy olyan nemzet akinek ilyen boxsport siker múltja van, ez eléggé katasztrofális helyzet. néud meg a volt szoci országokat, szinte mindegyikben vannak nemzetközi mércével mérve is sikeres és tehetséges bunyósok. ma gyarban nincsenek, pedig Papp Laci, Kokó, Madár mind-mind akkor volt a csúcson amikor nem volt ennyi péz a sportba ölve.

» boxfan11   válasz erre
    2019-01-27 17:45:36

kemény ez a kis lengyel pocakos pasmag, nem semmi ahogy elintézte Washington-t, igaz, hogy ugye győzték már le, de így összecsomagolva még nem láttam. Gratula a lengyelnek, szép volt!

» horvath gergo   válasz erre
    2019-01-27 16:59:36

A lengyel butterbean.

» Izomtibi   válasz erre
    2019-01-27 16:40:26

@boxfan11: "ez a "85%" honnan van?"

Szerintem, csak "hasra ütött", de reálisnak tűnik :) Van a világon kb 150 ország és mondjuk kb 20-25-ből kerül ki a 4 nagy szervezetnél világbajnok.

» leibigabi   válasz erre
    2019-01-27 16:29:15

@northpaw: ez a "85%" honnan van?

» boxfan11   válasz erre
    2019-01-27 16:08:45

@boxfan11: A világ országainak kb. 85%-ának nincs olyan bunyósa, aki reálisan bajnok lehet.

» northpaw   válasz erre
    2019-01-27 14:11:02

hogy a fenébe van hogy a világ szinte minden országában vannak olyan reménységek akik tudnak bunyózni és van reális esélyük arra hogy bajnokok legyenek és a magyarok közül senki nincs ezen a szinten? hogy van ez és miért van ez? pedig annyi pénzünket oda adták nekik hogy 10x meg lehetne venni a gellét hegyet belőle.

» boxfan11   válasz erre
    2019-01-27 14:01:10

Lennox kommentálása miatt érdemes visszanézni a meccset. A lengyel jó volt, de a győzelméhez azért Washington asszisztálása is kellett.
https://www.youtube.com/watch?...

» Jersey Joe   válasz erre
    2019-01-27 13:39:04

Durva ha kicsapna vkit a top5ből. A védekezés elég rossz, viszont a kondija brutál jó.

» Joe Calzaghe5   válasz erre
    2019-01-27 11:32:19
Ugrás az oldal tetejére