×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png A The Ring magazin sok más médiához hasonlóan rendre megválasztja 2018-12-29 15:50:04 https://www.profiboksz.hu/2018/12/29/the-ring-ime-a-2018-as-ev-legjobbjai/

The Ring: íme a 2018-as év legjobbjai!

A The Ring magazin sok más médiához hasonlóan rendre megválasztja az adott év legjeit, azonban az amerikai székhelyű magazin díjazottjainak névsora különösen fontosnak számít, ugyanis egyértelműen meghatározónak számít a profi ökölvívás világában. A lap/website 2018-as legjobbjainak frissen kiadott listája a következő:

Az év bokszolója: Oleksandr Usyk

Az év mérkőzése: Gennady Golovkin vs. Saul Alvarez II. (2018. szeptember 15., Las Vegas, T-Mobile Arena)

Az év kiütése: Naoya Inoue KO 1 Juan Carlos Payano (2018. október 7.)

Az év edzője: Anatoly Lomachenko (Vasiliy Lomachenko édesapja, trénere)

Az év meglepetése: Cristofer Rosales TKO 9 Daigo Higa (2018. április 15.)

Az év visszatérője: Tyson Fury

Az év eseménye: az amerikai HBO tv csatorna kivonulása a profi ökölvívásból

Az év menete: a Deontay Wilder vs. Tyson Fury mérkőzés 12. felvonása

Az év felfedezettje: Teofimo Lopez

A leginspirálóbb személy: a 2018. májusában elhunyt legendás ír születésű edző, Brendan Ingle, aki többek között Johnny Nelsonnal, "Prince" Naseem Hameddel, Junior Witterrel, és Kell Brookkal is dolgozott
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@fixpont: Mar nem.azert de oltari nagy baromsag hogy valaki 6-7 menetre keszul utana meg az egeszseget kockastatva hagyja magat kiutni. Se Povi se Bellew nem egy simogatastol ment le hanem olyan tiszta pontos talalatoktol amitol a mezony nagyresze ugyanugy ott maradt volna. Hogy fer az a kockazatmenedzsmentbe hogy fel kondival erkezek es kockaztatok egy Stevensont?(nem gunyolodas)
Ezert irtam: nem biznek rad semmi elkotelezodessel jaro feladatot, mert az okolvivas ezen a szinten egy olyan merteku elkotelezodes ahol mindent beleadnak es nem lehet ugy odaalni hogy "Hat menetig kiutom,ha nem akkor fekszek."

» Phenomenal   válasz erre
    2019-01-01 02:01:10

@fixpont: szerintem te utólag döntöd el mit láttál. direkt visszanéztem, a hatodik povetkin egyik legjobb menete volt, semmi látványos fogyás nem volt, és a hetedik elején is voltak jó találatai. csak joshua nagyon jó abban, hogy lezárja a meccset, ha megfogta az ellenfelét, és a hetedikben megfogta.

    2019-01-01 00:48:34

@fixpont: Emlékeim szerint 35 évesen, Takam ellen ennél is nagyobb tempót nyomott Povetkin.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-31 22:13:08

@tomba: nem azt irtam ha AJ nem uti ki akkor mi lett volna, azt irtam latvanyosan kezdett lassulni/fogyni, es ezutan AJ kiutotte

de ezt mar tobbszor vegigfutottuk, akkor es ott, ugyhogy ezt most itt, en hagyom is tovabb, azt gondolsz a meccsrol termeszetesen, amit jolesik :D

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 16:02:37

@fixpont: ez amit leírtál egy spekuláció, amit semmi nem támaszt alá, ahogy írtam is. lényegében azt írod, hogy ha joshua nem üti ki (az adig töretlenül támadó, a lassulásnak jelét sem mutató povetkint, akkor az magától elfogyott volna ... mert csak. értem, hogy ezt gondolod, ok, csak semmi nem támasztja alá, ami történt.

    2018-12-31 15:51:37

@LightsOutPrince: neki aztán semmi szüksége Paccal bohóckodni, inkább utóbbi próbál még tényező maradni, hátha összejön pár pénzes meccs.

a japán gyerek meg el sem tudom képzelni kik ellen kickboxol, ha ezektől az előkészítő horgoktól így összeesik, meg 10 perccel a meccs után is támogatni kell az öltöző felé.

    2018-12-31 15:43:59

@Romsy: Hát ettől azért többet vártam... Egy picit :)

» Rako17   válasz erre
    2018-12-31 15:39:12

@Romsy: Én is ránéztem erre a sz@rra, de hát még ez az alig 2 perc is felesleges volt. Ez a tenshinhan tudom, hogy nem ökölvívó meg sokkal kisebb mint Foyd, de tényleg siralmas volt. Azt meg el sem hiszem, hogy esetleg így volt lezsírozva.
Az is tetszett, hogy ígérgetett Pac-nek mindent, most meg fogadkozik, hogy ő még mindig "vissza van vonulva".
Nevetséges ez az arc...

» LightsOutPrince   válasz erre
    2018-12-31 15:38:50

Azer a Briedis meg a Bellew meccs megmutatta hogy Usyk is utheto, vannak resek a vedekezeseben es ez biza a nehezsulyban komoly gondot is jelenthet majd. Foleg ha leall adok-kapokra mert azert van benne hajlam erre is.

Masreszt viszont Briedis szerintem van akkora uto mint Parker vagy Whyte es gyorsabb is naluk, figyelembe veve a gyors, kisse Hopkinsos beugrasait. Ennek ellenere Usyk nem volt megfogva vagy megrendulve egyszer sem pedig kapott be kemeny uteseket Briedistol es Tonytol is.

Ugyhogy azt gondolom, hogy Usyknak jo eselye van helytallni a top 10-es vagy akar top 5-os bunyosok ellen, persze mindegyik ellen joval nagyobb mertekben kockaztatva a kiuteses vereseget mint cirkaloban. Valamint felteheto hogy lesznek szoros-huzos meccsei mint Briedis ellen ahol ki is kaphat meg pontozassal is.

Viszont a jelenlegi top trio ellen, a meret es erofolenyuk miatt, nalam is underdog az ukran, barmennyire is szeretnem latni ahogy szopatja oket.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-31 15:29:33

@tomba: mert 40 evesen olyan tempoban boxolt ahogy korabban hasonlokeppen sem soha, ahogy 30 evesen se soha, vagyis vagy annyira tele volt tomve cuccokkal, hogy ennek igy neki mert menni, hogy tudta, hogy a cuccok elviszik 12 menetig, ennek ellentmond kicsit, hogy amikor lebukott a doppinggal akkor pl. kinezetre jobban nezett ki, vagy az van hogy ugy itelte meg a legjobbnak az eselyet ha nekimegy ameddig birja

engem lenyugozott Povi amit az elso 5-6 menetben eloadott labmunkaban beugrasokban utesszamban, mindenben, kulonosen, mert soha hasonlot se lattam tole, korai KO-t stb-t lattam ahol leiskolazta az ellenfeleit, de amit AJ ellen mutatott, olyat soha

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 15:28:26

nevetséges volt ez a Mayweather elleni sárga hajú ázsiai, kb mint aki először próbál küzdősportot. :D jól lecsapta 3-szor 2 perc alatt.

    2018-12-31 15:24:54

@fixpont: mitől lenne kizárt. máskor is tolt már végig teljes erőből 12 menetet. mi utal arra, hogy nem bírta volna - azon kívül, hogy szerinted ... ?

    2018-12-31 15:23:49

@isildurzeroTMT: na azt elvbol nem nezem meg :D

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 15:22:03

*Floyd vs Nasakuwa

» isildurzeroTMT   válasz erre
    2018-12-31 15:14:13

https://www.viprow.net/floyd-m...

» isildurzeroTMT   válasz erre
    2018-12-31 15:13:49

@Phenomenal: igen, pont ugy gondolom, hogy utolso dobasnak azzal az egyetlen lehetoseggel eltek, amivel nyerhettek, az erejuket beosztja siman kikaptak volna pontozassal, kizartnak tartom, hogy azt a tempot pl. amit Povi eloadott az elso 5 menetben, azt o ugy gondolta, hogy 12 meneten at tolja majd, az keptelenseg, amugy pedig pont nem huzza le az ellenfelet, Povi eseteben eppenhogy impressziv, ahogy AJ meg igy is allta a sarat, nem volt igazan bajban pedig kapott, nem kapkodott amikor ugy tunt elmegy par menet, erezte eljon majd az o ideje, szerintem ez eppen felertekeli amit nyujtott, Usyk eseten ugyanez, nekik igy nehezebb volt nyerni, mint ha az ellenfel 12 menetes beosztassal indit

kockazatmanagelesnek nevezik amit csinaltak, olyan mint amikor a felidoben 1:0-ra eg a csapat, es az edzo eldonti, hogy akkor most kitamadunk, amibol lehet 5:0 zako is, de lehet egyenlites is, szerintem nekik ez volt a racionalis dontes, raadasul Bellew elore meg is mondta, hogy o a korai KO-ra megy, mert semmi mas eselye nincs

"Nem biznek rad nagy elkotelezodessel jaro feladatot -no offense :-)"

Nem tudom ennek mi koze barmihez. Elkotelezodes? Hogy jon ez ide. Kockazatmanagement. Sportban rendkivul fontos. Raadasul eleted utolso meccsn pl. nem szamit kiutnek-e, nincs az a teher se benn, hogy majd ranyomja a belyeget a palyafutasodra vagy a teljesitmenyedre a jovoben.

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 15:13:04

Usyk pl. Furytol szerintem pontozassal kikapna, merthogy kiutni nem tudna Tysont es a nagy merethatrany + hogy azert Fury is jol mozog... Wilder letaglozhatja Usykot, lattuk Bellew ellen miket szedett be es hat ott is van meretkulonbseg. AJ? ha elkapja Usykot, akkor borulas van. Wlad utesebol felallt Joshua, szoval maradjunk annyiban, hogy kemeny utkozetek lennenek ezek a merkozesek Usyk szamara. Fury ellen a legeselytelenebb.

» zsoltyngy   válasz erre
    2018-12-31 14:11:15

@Phenomenal: ja. pont így gondolom. ráadásul ok, hogy bellew talán fáradt, bár ez szerintem inkább úgy volt, hogy usik egyre magasabbra csavarta a tempót, és egy ponton már nem tudott ezzel lépést tartani. ha abban a tempóban kezd az ukrán, akkor az első pillanattól lassúnak látszott voln. viszont povetkin szerintem egyáltalán nem látszott fáradtnak, csak joshua betalált.

    2018-12-31 13:29:26

@fixpont: Tokjo hogy ezt igy ideirod de ezzel gyakorlatilag mindket okolvivo es az ellenfeleik teljesitmenyet is lehuzod.
Itt mar azert a top 10 rol van szo. Povit addig csak Wlad utotte le (Price ellen sem ment le) es kiutve sem volt. Bellew-t sem csapkodtak ki vagy adta fel a sarokban mert "elkeszult a kondival" azt talan inkabb a Stevenson elleni.meccsen lehettett volna elkepzelni. Raadasul mindketten az utolso nagy dobasukra keszultek. Gondolod ezen a szinten.ez ugy megy hogy "nekimegyek amig birom oszt lesz ahogy lesz"? Nem biznek rad nagy elkotelezodessel jaro feladatot -no offense :-)

» Phenomenal   válasz erre
    2018-12-31 12:53:00

@Peacock: ok, de hat en igy gondolom :D mindenki mas meg gondolhatja/elmondhatja/leirhatja mindenhogy maskepp

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 12:34:08

@fixpont: Ezt azért meredek így kijelenteni, hogy mindketten rövid meccsre készültek...

» Peacock   válasz erre
    2018-12-31 12:11:20

@tomba: igen en voltam, sem Bellew sem Povi nem 12 menetre keszult, csak kb 6-ra, ugy lattak az egyetlen eselyuk a KO a meccs elso feleben, maskepp nem nyerhetnek, feltettek midnent egy lapra, kockaztattak, nem jott be

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 12:08:00

@tomba: ja, merthogy povetkin a klicskó meccs óta simán végigverekedte a 12 meneteket.

    2018-12-31 12:01:07

@fixpont: nem emlékszem, nem te voltál, aki bizánygatta, hogy bellew 8 menetre tervezett? ha nem, akkor elnézést.

    2018-12-31 12:00:33

Poén hogy ha nézitek a képet, pont a legendás (cirkáló után nehézben is nagyot alkotó) Holy a vendégszerkesztője a Ring azon számának, ahol a 90. jubileumi díjkiosztón (gondolom Holy szavazatát is bevéve) Usykot választották az év öklözőjének.
Van egy enyhe ,,elődöm-utódom,, áthallása ennek, ami lehet nem véletlen, biztosan mozgatja a boksz szakírók fantáziáját is, mire viheti Usyk nehézben.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-31 11:46:32

@Slajos: Huck mint opció azért vetődött fel bennem mert nehézsúlyban lenne már a meccs, és ismert öklöző, de most nézem hogy egyik nagy szervezetnél sincs a top 15-ben, így ő tényleg indokolatlan választás volna. Jogos.
Huck helyett lehetne Kabayel, Hunter, vagy Oquendo (a Hammer-Adamek sorba opcióként).

» Peacock   válasz erre
    2018-12-31 11:37:40

@fixpont: Pontosan a penz miatt vallalna el Parker. Meg ha verne Usykot akkor gyorsabban cimmeccs kozelbe kerulhetne megint, mintha egy hosszabb uton indulna el.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-31 11:09:48

@Peacock: Huck minek? Rajta egyszer mar lezsakolt teljen felesleges. Hammer mar inkabb vagy Jennings se lenne rossz igy elsore. Breazeale mondjuk technikailag zokni de magas eros, kemeny arra tenyleg jo lenne, hogy kiprobaljon egy AJ meretu bunyost 12 menetre.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-31 11:05:05

@Slajos: mondjuk a meccsel Parker nem sokat nyerhetne, szoval neki jo penzt kell ajanlani, mert pl. ha o nyerne, mindenki azt mondana, hogy ok Usyk nagy nev, de csak egy cirkalot vert meg, o azzal nem lenne elorebb pl. nem kapna egy ujabb cimmeccs eselyt, tehat en pl. nem latom, hogy (a dohanyon kivul) mi erdeke fuzodne Parkernek a meccshez

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 10:58:05

@fixpont: Persze, ebben teljesen igazad van. Nem is szantam teljesen komolyra azt a hozzaszolast.
Noha azt komolyan gondolom, hogy szerintem Usyk verne Parkert, termeszetesen azt nem gondolom, hogy Parker eselytelen lenne, szemely szerint szazalekban 60:40 Usyk (korrekt pontozas mellett). De elfogadom, ha valaki forditva gondolja, hiszen meg nem lattuk Usykot nehezben es Parker egy top 10-es oklozo, konnyen lehet hogy az ukran elverezne ellene.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-31 10:55:05

@tomba: nincs ertelme Parkernel gyengebb ellenfelet valasztani, Parker nem top5-os, de top10es, Parker fiatal meg nem kell attol tartani hogy mondjuk a kora miatt lebecsulhti vagy a meccs masodik fele tul konnyu lenne, nem a legnagyobb uto de nem rossz, meretre is kozel van Usykhoz, tapasztalt is, ha ot nem tudja legyozni felesleges eroltetni, de nala joval gyengebbet legyozni meg nem bizonyit semmit es Usyk sem olyan fiatal mar (Parker 5 evvel fiatalabb), en Parkert tartom a tokeletes kezdo ellenfelnek

Povi, Ortiz...ok eleg jok [voltak], de en mar nem szamolok veluk 40 felett annak ellenere sem, hogy Povi eleg jol osszkapta magat 6 menetre AJ ellen, mondjuk abban nem hiszek, hogy azt a tempot 12 menetre tervezte

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 10:49:43

@tomba: Elsőre is már egy ismertebb, de legyőzhetőbb Hammer, Huck vagy Adamek lehet beleférne.
Aztán jöhetne egy Molina vagy a nagyobb termetűekből Breazeale, Dunhaupas szintű
Majd Chisora, Pulev, Takam szerű topközeli kapuőr ellenfél.
És aztán mehetne is egy vb meccs - ha ezek sikerülnek.

De bőven el tudom képzelni hogy egy max. két nehézsúlyú bemelegítőmeccsel számolnak csak. Egymeccses rizikófaktorra mindent feltéve.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-31 10:49:10

povetkin a jelenlegi legjobb nehézsúlyú, ha eltekintünk a tornyokkal szembeni mérethátrányától. szal vele kezdeni kicsit erős lenne. nem is hiszem, hogy így kezdenék. az első ötlet ugye az volt, hogy bellewwel nehézsúlyban. azért ez átgondolt ellenfél választásra és karrierépítésre utal. nem hiszem, hogy fejetlenül rohannának ekőre.

    2018-12-31 09:59:04

@Slajos: az elso igazi nehezsulyu meccse elott nem irnek ilyet, hogy az ellenfelenek nincs eselye, meg csak csalassal nyerhtne, siman tudnek ugy ervelni, hogy Parker nagyobb es erosebb is mint Breidis aki ellen Usyk csak megoszontott pontozassal nyert, ebbol nem kovetkezik, hogy total eselytelen

» fixpont   válasz erre
    2018-12-31 02:50:32

@Mr.boxer: Igen Usyk az a fajta bunyós, aki egy bekapott ütéstöl kifekszik. Nagyon nagy ütökkel meccselt, Gassiev, Breidis, Bellew meg se tudták rendíteni. Amatör korában szintèn meccselt nehézsúlyúak ellen, pl. Joyce ellen is, nem úgy nézett ki, mint aki nem tud mit kezdeni a nagydarab és erös ellenfelekkel. Usyknak szerintem kifejezetten feküdne Joshua stílusa, hiába nagy és erös Anthony, lassú és statikus az ukránhoz képest.

» deontay   válasz erre
    2018-12-30 23:21:16

@Slajos: Usyk es Michalczewski kozt osztalynyi kulonbseg van vagy inkabb ketto.

Ahhoz még azért az ukránnak kéne pár név a tarsolyba,ha komoly nehézsúlyúakkal akar bunyózni,akkor ez nem lesz meg neki szerintem.

» robhalford   válasz erre
    2018-12-30 23:14:55

@Mr.boxer: Parker akkor verne Usykot ha kenguru foldon lene az osszecsapas es elcsalnak a meccset mint Ruiz ellen.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-30 22:43:29

@horvath gergo: Annyi esélye sem lenne mint anno Haynek Klicsko ellen, bekap egy komolyabb AJ ütést... csak nehogy nagyobb baj legyen belöle szerintem ne száljon ringbe az ukrán annyit nem ér az egész.

» Mr.boxer   válasz erre
    2018-12-30 22:40:41

@gigaboly: Parkert nem kell lebecsülni szerintem verné Usykot de én még is Povetkimnek adnám hogy 1 meccsén zárja is le a cirkáló egér nehézsúlyú karierjét.

» Mr.boxer   válasz erre
    2018-12-30 22:37:03

@boxfan11: "..Annak idején egy tök ugyanilyen bunyós volt akit úgy hívtak hogy: Dariusz Michalczewski (és Joe Calzaghe).."

Calzaghe-val egyetertek o a sulycsoportjaban azon a szinten volt mint Usyk a a mostani cirkaloban. Viszont Michalczewskivel nem. Ha nem lett volna ott Roy akkor is olyan bunyosokkal nem merkozott meg mint Tarver, Johnson, Telesco, Woods vagy Erdei.

Michalczewskinek eleg gyors es rombolo utesei voltak foleg a balkeze, kemeny feje is volt, birta az utest, ezekben volt magas szinten. De a labmunkaja sehol nem volt, statikus volt es egysiku, raadasul nem is volt nagy tempoju bunyos. A labon sokat mozgo vagy jol kontrazo bunyosokkal gondban volt. Erdeinek peldaul idealis ellenfel lett volna.

Usyk es Michalczewski kozt osztalynyi kulonbseg van vagy inkabb ketto.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-30 22:11:47

Calzaghe stílusa sokkal unortodoxabb volt, egyáltalán nem jut eszembe róla Usyk.
Teljesen máshogy ütnek, és ez nem a súlykülönbség miatt van.
Védekezés is más, Usyk "pattogósabb" a lábon, annak ellenére, hogy nagyobb, Calzaghe meg jóval többet hajolgatott.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2018-12-30 20:44:40

@GaiusM: Peacockal értek egyet.

» mikike1   válasz erre
    2018-12-30 19:57:23

@GaiusM: Szerintem nagyon nem. A munkatempó hasonlítható, de kb. ennyi. Usyk technikailag láthatóan képzettebb, meccs közben ha kell taktikusabb, ugyanakkor relatíve kevesebbet is üt, de igen sok másban is eltérő.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-30 19:31:00

@boxfan11: Még nem olvastam el a többi hozzászólást, de rögtön reagálnék.
Usyk egy az egyben Calzaghe. Stílusa, ütésszám, stb... egyedül a méretek mások, ezért kevesebb a KO.

Nézd csak meg.

» GaiusM   válasz erre
    2018-12-30 19:20:16

@boxfan11: Michalcewski kemény bokszoló volt ez elvitathatatlan de nem volt Calzaghe szintjén. Szerintem Erdei is legyőzte volna pontozással.

» mikike1   válasz erre
    2018-12-30 19:19:52

@boxfan11: https://www.youtube.com/watch?...

szerintem sokkal jobb bunyos ő mint te gondolod.

» dondannyboy   válasz erre
    2018-12-30 18:57:19

@boxfan11: ezt hülyeségnek tartom. mármint, hogy magasabb lett volna a nívó. ahogy mégy vissza időben, úgy egyszerűsödik a boksz. persze mindig voltak kiemelkedő bajnokok, de azok most is vannak. csak még nem tette rájuk a patináját az idő.

de ha usik unalmas, legfeljebb nem nézed.

    2018-12-30 18:19:11

Szerintem Povetkin ellen bajban lenne Usyk...

» Hapci07   válasz erre
    2018-12-30 18:10:40

@Slajos: Annak idején egy tök ugyanilyen bunyós volt akit úgy hívtak hogy: Dariusz Michalczewski (és Joe Calzaghe). Õ sem volt látványos bunyós (sőt unalmas) és nyeregette a meccseit. Persze Õt nem választották meg az év boxolójának mert ott volt Jones. Ma nincsenek Jonesok és így az ilyen képességekkel is lehet vki az év boxolója. Ha visszanézel a múltba akkor láthatod (persze nem mindíg) hogy az év bunyósa látványos bunyós is volt és nem csak strapabíró. Persze akkor mások voltak a boxolók, magasabb volt a nívó.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-30 17:56:45

@gigaboly: nem hiszek benne, hogy Parkert ki tudna utni, de kipontozhatja, meg jo nevnek szamit, de nem top5-os mar nehezben, szerintem is idealis lenne Usyknak

» fixpont   válasz erre
    2018-12-30 14:03:41

Usyk helyében Parker ellen próbálnám ki a nehézsúlyt, Parker egy jó bunyós aki ellen nem léphet bele nagy pofonba, ha megoldja hasonlóan mint Bellewet akkor mehet White vagy Joshua ellen

» gigaboly   válasz erre
    2018-12-30 13:56:36

@fixpont: Igen, ezzel teljesen egyetértek :)

» PeteTheGreek   válasz erre
    2018-12-30 13:07:09

Usyk lábmunkája szerintem simán kiemelkedő a nehézsúlyban, feltéve, ha azt hozza, amit cirkálóban.

Elég megnézni Joshuát, aki még évekkel ezelőtt mondta, hogy lábmunkán sokat dolgozik, az elmúlt 2 meccsen is látszott, hogy más stílusban boxol, mint előtte (védekezését lábon jobban igyekszik megoldani) de mégse tűnt túl sikeresnek, mert nem tud a hátra/oldalmozgásaiból hatékonyan kontrázni. Vagy támad vagy hátrafelé mozogva védekezik, de nincs meg a "transition", a megfelelő átmenet a védekezés majd támadás között, és az új stratégia ellenére is üthető.

Usyk lábmunkája tehát szerintem kiemelkedő AJ/Wilderhez képest, a többi "hurkáról" nem beszélve. Fury már más tészta, de ott meg nem lesz akkora ütőerő-hátrányban, mint AJ/Wilder ellen, szóval az más miatt érdekes.

» PeteTheGreek   válasz erre
    2018-12-30 13:05:11

@PeteTheGreek: de a masik iranyu bizonyitas mukodhet, mert ha ezek ellen pl. szenvedni fog, akkor mindenki latni fogja, hogy felesleges eroltetni

» fixpont   válasz erre
    2018-12-30 13:01:50

@mikike1: Akkora a szakadék a top3 és a többi nehézsúlyú között, hogy szerintem aki nem hisz abban, hogy Usyknak van esélye ellenük, azt nem fogja meggyőzni, ha Chisora/Whyte/Parker/stb féléket elver előtte :)

» PeteTheGreek   válasz erre
    2018-12-30 13:00:04

@boxfan11: "..mi az a kivételes tehetség (Usykban)..mi az amit én nem látok benne?.."

Usyk nem igazan latvanyos bunyos. Latvanyos bunyos altalaban az akinek 1 vagy 2 kepessege olyan magasan a mezony folott van, hogy az egybol szembeotlo mindenkinek vagy nagyon egyedi, konnyen felismerheto stilusa van.

Peldaul RJJ elkepeszto gyorsasaga, reflexei es pontossaga, Tyson gyorsasaga, utoereje, labmunkaja es a peek a boo stilusa, Foreman brutalis fizikai es utoereje stb.

Usyknak nincs 1-2 ilyen kepessege ami annyira kiemelkedne mint az emlitett bunyosoknal de tobb kepessege nagyon magas szinten van es ezek kombinacioja, ez a csomag az ami a tobbi cirkalosulyu fole emeli.

- Nagyon magas szintu a kondija, ami lehetove teszi, hogy sokat uthessen es kozben rengeteget mozoghasson labon.
- Gyors labon es kezekkel
- Kivalo a labmunkaja es az egyensulya, amibol adodoan gyorsan valt tamadasbol vedekezesbe es viszont.
- Jol erzi az utotavot es az idozitest.
- Jol birja utest.

Tehat osszessegeben az o tehetsege abban rejlik, hogy bar nincs kulonlegesen, nagyon magasan kiemelkedo kepessege viszont az osszes kepessege a kategoriaja legmagasabb szintjen van (az utoerot kiveve) es ez igy egyben a tobbiekben fole emeli.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-30 12:49:52

@tomba: De, nézd csak meg a kondizabáló mozgást a lábmunkát. Páratlan volt. Nem volt olyan mint Leonardnak de nehezebb volt nála és így sokkal több kalóriát gyilkolt.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-30 12:37:00

@Tom Cormie: azért roy jones stílusa nem zabálta úgy a kondit, mint amit usik csinál. ezzel persze nem lebecsülni akarom.

    2018-12-30 10:50:40

@Peacock: OFF:

"Roy aki simán elment kosarazni egy meccs után."

Ez annyira hihetetlenül hangzik, hogy utánaolvastam. Baszki tényleg megcsinálta, ráadásul fordítva. Játszott kb. 20 percet egy USBL meccsen, majd hat óra pihenés után ment a ringbe címet védeni.

» Tom Cormie   válasz erre
    2018-12-30 09:54:02

@Peacock: "Kevesen osztják szerintem a gyenge mostanában a cirkàló nézeted"

Nem irtam ilyet. Relative eros, onmagahoz kepest, de mivel a cirkalo kb a leggyengebbek kozott szokott lenni (ha nem szamolom a 2-3 legalso sulycsoportot ahol egyszeruen nincs eleg bunyos akkor kb a leggyengebb hagyomanyosan), a relative eros nem jelenti azt, hogy abszolute is az, de az hogy nincs a top5-ben nem jelenti, hogy gyenge.

"Nevesebb szakírókt sem láttam még."

Meg engem se. Az, hogy ti tulertekelitek nem jelenti azt, hogy gyegne lenne, csak, hogy tulertekelitek, amit konnyu megtenni, hiszen a relativ minosegemelkedes az utobbi evekben latvanyos.

» fixpont   válasz erre
    2018-12-30 09:41:36

@fixpont: Szerintem a cirkáló speciel qva erős, sűrű mezőnnyel.
Egy Kudryashov, egy Chakhkiev sem tudott is bajnok lenni, pedig mindkettőnek volt extra kiemelkedő, látványos tulajdonsága, de a kis hiányosságaik pont elegek voltak hogy egy ilyen sűrű mezőnyben csak az élvonalban legyenek.
Kevesen osztják szerintem a gyenge mostanában a cirkàló nézeted - ami lehet nem véletlen. Nesesebb szakírókt sem láttam még.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-30 08:54:05

@Peacock: részben ugyanazokat írtam, csak lassabban. :)

    2018-12-30 08:50:49

hasonlóan, csak persze már csak a súlya miatt is kicsit kevésbé látványosan nyomja, mint loma. belép, üt egy pontos sorozatot, kilép lefordul. tudatosan egyenletesen emeli a tempót, akár 12 meneten keresztül. egy pillanatra sem inog meg, végig kizökkenthetetlenül nyomja a saját bokszát. amikor ütést ka, az vagy teljesen kesztyűn van, vagy megcsúszik a vállán, de mindenképpen már hátra mozog a feje. tiszta ütést ritkán kap be, teljes erővel szinte soha. ha az ellenfél hajlong, lomához hasonlóan leköveti a mozgását (persze nagyobb hibaszázalékkal, lománál az a csúcs, hogy ilyenkor se téveszt szinte soha).

    2018-12-30 08:49:29

@boxfan11: A remek képzettség, ami esetében az egyedi stílusát adja, nem általános, normális tulajdonság. Konkrétan egy bokszolótól sem látod Usyk mozgását, stílusát. (Részben Lomára is hajaz a sokütéses, pontos távfelmérős, ki-be mozgós leforgós alapstílusa, de persze nem ugyanaz.)
A nagy munkabírás sem normális - hiszen kb. mindenkit túl tudott dolgozni a saját súlyában, a meccs végére magas tempó mellett sem elfáradva. (Ilyet egy Calzaghe, Loma, Pac tudott pld. - vagy Roy aki simán elment kosarazni egy meccs után.) Brutál az állóképessége.
Az okos, taktikus boksz meg pláne magas szintű nála - képes teljesen másképp bokszolni egy Bellew, egy Breidis és mondjuk egy Gassiev ellen, az első esetén pld, meccs közben is stílust váltva. (Ilyet pld. Pac vagy Tyson nemigen csinált csak hogy nagyokat említsek.)

Ezeket azért elég jól észre lehet venni, szerintem.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-30 08:42:41

@boxfan11: Elég kivételes hogy valaki vitathatatlan legyen a súlyában.

Amúgy Inoue is elég kivételes, kicsi súlyban együtéses ko-k...

» emmendy8   válasz erre
    2018-12-30 08:39:40

@tomba: tomba! mi az a kivételes tehetség áruld már el kérlek! mi az amit én nem látok benne? mert amit írtál azok üres szavak, pontosítsd amit írtál, most komolyan kérlek.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-30 07:54:29

@fixpont: igen ezzel egyetértek.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-30 07:52:48

@tomba: nem a kiveteles tehetsegrol van szo, hanem a bunyos stilusarol, vannak bunyosok akik ugy kiemelkdoek, hogy a stilusuk nem valami egyedi, csak mindenben atlag felettiek, pl. Micky Garcia, nagyon nehez ot egyedi bunyosnak nevezni, akinek a stilusa messzirol elkulonul masoketol, de nem lehet megkerdojelezi a tudassat, de speciel Usyknak szernitem a stilusa, mozgaskulturaja ranezesre is meglehetosen egyedi, kulonosen cirkaloban/nehezben nincs hasonlo

» fixpont   válasz erre
    2018-12-30 07:48:14

Én sem vagyok biztos benne, hogy usik letarolja a nehézsúlyt, de ha valaki nem látja a bokszában a kivételes tehetséget, az persze írhatja, hogy ő igenis érti a bokszot, csak annyi hitele lesz, mintha én azt írnám, hogy tudok táncolni (nem tudok)

    2018-12-30 07:25:51

@boxfan11: az egyik titok, hogy sokan tulertekelik a cirkalot, es a benne levo bunyozokat, akik legyozese felnagyitja Usyk teljesitmnyet, a cirkalo jo, de nincs a legjobb 5 sulycsoportban, Usyk az igazi cirkalosokat akik nem oregek, tudnak is bunyozni inkabb kipotyogte csak, kiutni nem tudta, nem lehet nem eszrevenni amugy a munkatempojat es hogy mennyire sokat es kellemetlenul ut, szerintem a stilusa igen egyedi, azokkal ertek egyet akik regebben irtak, hogy kicsit Calzaghera hajaz, talan hozza van legkozelebb, marpedig vele se birt soha senki, azaz ez a stilus a fantasztikus allokepesseggel (es rendkivul jo utesallo kepesseggel) nagyon jo kombinacio, siman kikuszobeli a vedekezesbeli hianyossagait

szerintem a stilusa pont nem jo nehezbe, nem robbanekony, az utoereje cirkaloban sem jo mar , es a nehezsulyuakat tuldolgozni es minden meccsen kipontozni nagyon nehez, marpedig Usyknbak nincs eselye pl. koran lezarni a meccseket es ezzel a masiktol a lehetoseget is elvenni, hogy kibontakozzon

Usyk legnagyobb pechje, hogy cirkaloba tul jo, de az oriasok uralta neheztol egy vilag valasztja el.

» fixpont   válasz erre
    2018-12-30 05:20:04

@boxfan11: én elhiszem neked

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-30 05:07:45

@Peacock: Hiszed vagy sem, de konyítok valamelyest a boxhoz. És amiket írtál (általános, normális tulajdonságok mindenféle extra nélkül)az szinte minden top bunyósban benne ven. Azokban is akiket lecsavart Usyk.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-30 05:03:48

Nagyjából egyet lehet érteni,talán abban nem hogy az év meccseit csak a legjobbak vívhatják,szerintem ez nem így van,Usykot csak a Joshua elleni meccs miatt vették meg,ott vége is lesz szerintem.

» robhalford   válasz erre
    2018-12-30 05:03:09

@kovban: nemtom bakker, TE jó gyerek vagy , a halszálháját nrki!! ;-)

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-30 03:05:01

@boxfan11: A titok abban rejlik, hogy remekül képzett, nagy munkabírású, és okos, taktikus, eltökélt bunyós.
Ahhoz, hogy pld. a képzettsége észrevehető legyen egy bokszfan-nak, valamennyire tényleg érteni kell a bokszhoz (értő néző), mert természetesen nem csak a látványos elemek lehetnek hatékonyak.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-30 01:30:48

@horvath gergo: Kedves Gergő! És én hol mondtam mást:)?

» kovban   válasz erre
    2018-12-30 00:50:57

@kovban: én pl nem csak abból, hanem amit írtam is lentebb. Az eredményei igazolják Usyk-ot, aki nagyon komoly eredményeket ért el amatőrben is, ahogy a kommentátorok is beszélték a Bellew meccs alatt. Meg láttam, hogy tényleg bunyózott ő már nagydarab emberkékkel, és nem vallott szégyent. Persze tudom a tornyok ellen nem lenne könnyű, de szerintem nem is lenne esélytelen. AJ ellen sem írnám le. ;-)

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-29 21:55:34

@Leon: Mi van? Te Bellew Haye elleni meccseiből indulsz ki? Vagy te vagy én de itt valaki nem igazán ért ehhez :(

» kovban   válasz erre
    2018-12-29 21:32:53

@Leon: Nem is vitatom, csak nem értem a titkát a győzelmeinek.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-29 20:58:52

@JCalzaghe: valahol olvastam, hogy Hearn kiket gondol első ellenfélnek Usyk számára. A kalapban Whyte, Chisora, és Takam vannak asszem. ;-)

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-29 20:43:40

@mikike1: Nem egy nokedli ellen kellene bemutatkozni a súlyban. Egy Duhaupas, Chisora vagy Whyte kellene. Ha akar valamit nehézsúlyban akkor a jobbakat kellene megcélozni. Van annyira képzett hogy nem egy c ligás legyen az első

» JCalzaghe   válasz erre
    2018-12-29 20:35:16

@horvath gergo: Első meccsre nagyon is jó. Ismert igazi nehézsúlyú de verhető kategória.

» mikike1   válasz erre
    2018-12-29 20:18:19

@mikike1: hát Price nem túl acélos, nála jobb kéne szerintem

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-29 20:15:47

@Leon: Bellew a visszatérés előtti Hayet sohasem tudta volna megverni.

» mikike1   válasz erre
    2018-12-29 20:11:38

Van jövője Usyknak. Aki így megver egy Bellewet, aki 2x TKO-zta David Hayet, annak van jövője.

    2018-12-29 20:09:35

@horvath gergo: Price ellen debütálhatna.

» mikike1   válasz erre
    2018-12-29 20:09:30

ok azért még várjuk meg Usyk debütálását nehézsúlyban egy jónevű bunyós ellen, hogy muzsikál. Viszont láttam Usyk-ról olyan meccseket ahol igen nagydarab fickókkal bunyózott, és hát eléggé elkente a szájukat, valamelyiket ki is ütötte. Már nagyon várom az első nehézsúlyú meccsét, Usyk-nak, az oroszlánszívű bajnoknak.

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-29 20:01:28

@horvath gergo: Győzzön meg minket Usyk legalább két jobb nevű nehézsúlyú ellen és ha azok a meccsek megvannak akkor lehet esélye ebben a súlyban is hogy világbajnok lehessen. Technikailag szuper de komoly fizikai hátrányt kell ledolgoznia minden meccsén.

» mikike1   válasz erre
    2018-12-29 19:57:33

@Phenomenal: "Usyk nehezsulyu uralkodasa elkerulhetetlen. ;-)"

De csak addig, amíg vissza nem tér "isten fia" és vitathatatlansága előtt térdre nem borul a világ! :D

» ogreface   válasz erre
    2018-12-29 19:50:23

Es megint Oleksandr Usyk. Ledozerolta a cirkalot,megallithatatlanul es egyertelmuen. Most celba vette a nehezsulyt. Reszkessen a sok mubajnok, egymast kerulgeto primadonna testepito es szajalokiraly. Az Ukranok mar a spajzban vannak.
Usyk nehezsulyu uralkodasa elkerulhetetlen. ;-)

» Phenomenal   válasz erre
    2018-12-29 19:44:23

@kovban: Ugyan igy gondolom +1

    2018-12-29 18:37:21

@Gaggggggga: Háát...ha AJ nem üti ki( sztem a kiütésre azért jó esély van), akkor pontozással egy lyukas garast sem tennék rá. Na persze nem a pontozó lapokon, hanem a valóságban :)

» kovban   válasz erre
    2018-12-29 17:16:35

@horvath gergo: miben? sakkban?

» Gaggggggga   válasz erre
    2018-12-29 16:36:48

@boxfan11: szerintem Usyk még AJ ellen is jó esélyekkel indulhaT Majd .

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-29 16:19:25

Usyk számomra érdekes figura, mert a stílusát nézve semmi különös és mégis megnyeri a meccseit. Nem látom azt a virtuozitást amit anno Jones csinált, sőt sablonos és néha már unalmas is a stílusa és mégis ki tud ütni olyanokat mint Bellew ráadásul Angliában.

» boxfan11   válasz erre
    2018-12-29 15:56:34
Ugrás az oldal tetejére