×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png E hét szombat este kerül sor Angliában a nehézsúlyú 2018-12-19 10:07:27 https://www.profiboksz.hu/2018/12/19/povetkint-a-whyte-vs-chisora-gyoztese-erdekli/

Povetkint a Whyte vs. Chisora győztese érdekli

E hét szombat este kerül sor Angliában a nehézsúlyú Dillian Whyte és Dereck Chisora visszavágójára, amelynek tétje sokáig úgy tűnt, hogy a világbajnok Anthony Joshua kihívási joga lehet, méghozzá jövő áprilisban. A hét során ugyanakkor napvilágra kerültek bizonyos tervek, amelyek szerint Eddie Hearn promóter áprilisban az USA-ban bokszoltatná a WBO/WBA/IBF szervezetek bajnokát, méghozzá az amerikai Jarrell Miller ellenében. Ez esetben Whyte, vagy Chisora hoppon maradhat, ám a korábbi világbajnok Alexander Povetkin már jelezte, hogy ő szívesen vállal egy mérkőzést a briteknél, a találkozó nyertesével szemben. Az orosz bokszoló idén kapta meg a lehetőséget Anthony Joshua ellen és nagyon szépen teljesített, míg a hetedik menetben el nem sült a világbajnok ökle. Whyte egyébként maga is nagyon nyitott lenne erre az összecsapásra, persze ha legyőzi Chisorát: „Povetkin nagyon jó ökölvívó, kemény srác, de pontosan tudom, hogy mivel lehet megverni. Egy jó, kemény jab pont elég ellene. Szívesen kiállnék vele, ezt neki is mondtam és ő is bokszolna ellenem. Eddie Hearn pedig szívesen tető alá hozza a mérkőzést.”
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@northpaw: A szembesítéseket azért is alkalmazzák a nyomozóhatóságok, mert az arckifejezésén a gyanúsítottnak látszódik, ha hazudik.
Én itt ezen nem látom, hogy Ortiz nagyon zavarban lenne, vagy valami. Nyilván nem perdöntő..
.. De egyébként meg tökre mindegy. Joshua és Whyte is verekedhetett volna vele és lehet 100 éves is, attól még a tényen nem változik, hogy jelenleg top nehézsúlyú.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-22 14:07:24

@Jersey Joe: Ez miért érdekes? Eddig is tudható volt, hogy Ortiz 39 évesnek mondja magát.

» northpaw   válasz erre
    2018-12-22 13:29:00

@northpaw: https://www.youtube.com/watch?...

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-22 13:16:13

@bpjotruska: Ezek az amatőr mérlegek gyakran úgy pontatlanok, ahogy vannak. Például Golovkin amatőr mérlegéről annyit tudunk, hogy 345–5. Ezzel szemben itt egy oldal, amely csak a jelentősebb versenyekről rögzítette az amatőr eredményeit, de azok alapján legalább 8 veresége volt, 43 győzelem mellé ezekről a tornákról:

http://amateur-boxing.strefa.p...

Ortiz amatőr pályafutásáról még kevesebbet tudunk. Első rögzített eredménye 2001-ből van, amikor is Solis verte egy helyi emléktornán. Ifi eredményeiről nincs info. Mindezekből nem vonható le az életkorára következtetés pontosan, és én sem állítom biztosra, hogy idősebb annál, mint aminek mondja magát. De nem Foka az első, aki ezt állítja róla, és egy "kicsit" gyanús most már a dolog. (Egyébként volt már botrány abból, hogy kubai sportoló fiatalabbnak adta ki magát, mint amennyi valójában volt, de ez baseballban történt.)

» northpaw   válasz erre
    2018-12-22 13:06:09

@Slajos: Povetkin esetében, aki Klicskó ellen is ezeket a beugrásokat próbálgatta, nyilván nem.

De Ortiz esetében, aki hihetetlenül okosan mozog a ringben, változtatva a szögeket az alapállásával, törzselforgatással, lépésekkel, magasabb picit Povetkinnél, nem ebből a hajlított alapállásból bokszol, mint az orosz, így a feje folyamatosan a radaron van, már inkább igen.
Abban a pillanatban, hogy nem próbált meg elmozogni - nézd meg ismét - az 5. menetben, máris padlózott.

Tehát nyilván nem Wilder ütőtávját kell felvennie, de abban az értelemben távolságot kell tartania, hogy a fejét nem kínálhatja fel - így pedig vívni sokkal nehezebb.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-22 13:02:26

@Jersey Joe: "..ja csak utalsz arra, hogy ott van Wilder Joshuáénál gyorsabb és kiszámíthatatlanabb jobb keze, ami különösen egy jelentősen alacsonyabb bokszolóra bármikor lecsapahat.."

Nem "csak" utalok hanem kiemelem azt! Wilder AJ-tol es Furytol technikailag egyertelmuen elmarad, kepzetlenebb, pontatlanabb. De ami miatt jelenleg megsem tennem AJ-t sima favoritnak ellene az eppen, hogy Deontay gyorsasaga es nagy utoereje.

"..Azzal együtt már nem biztos, hogy sokkal könnyebb kibokszolni, mivel emiatt folyamatosan távolságot kell tartani.."

Mar miert kellene? Egy Wildertol alacsonyabb bunyosnak mint Povi szerinted az a jo taktika ha utotavbol probal vivni egy tole sokkal magasabb es hosszabb karu nagy uto ellen?

» Slajos   válasz erre
    2018-12-22 12:54:23

@bpjotruska: + 1

jó hozzászólás.. Amúgy pl. Rigondeauxnak is tudnia kellene erről, aki ismerte őt még akkoriban is, de még talán Mike Pereznek is.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-22 12:37:55

@northpaw: "Megemlítették neki Ortiz nevét is, erre Foka azt mondta, hogy tőle éppenséggel nem tart, ugyanis biztos forrásból tudja hogy ötven felé közelít a pali."
Tobbszor volt ez tema korabban, leirom megegyszer, miert tartom ostobasagnak:
Ortiznak az amator merlege 343-19. Gondolom gyerekkoratol bokszol. Namost, azt elhiszem, hogy nem lehet biztosan kulonbseget tenni egy 39 es egy mondjuk 48 eves felnott ferfi kozott... de anno ifikent hogy a fenebe ne tunt volna fel senkinek, hogy a 14 eveskent indulo Ortiz nem 14, hanem 23, vagy a 16 eveskent indulo nem 16, hanem 25? Vagy hogy lehetett elsumakolni minden amator eredemenyet, meghamisitani az adatokat? Pl az elso komolyabb sikeret amatorkent 23 evesen erte el, 2002-ben... vagy meg vannak hamisitva az akkori adatok is, vagy mar akkor is 30 felett volt joval, de senkinek nem tunt fel?

» bpjotruska   válasz erre
    2018-12-22 12:33:22

@northpaw: Wilder legalább kiállt ellene..

.. ellentétben Whytetal a nyáron, vagy másfél-két éve Joshuával.

Ha ez amúgy igaz lenne Ortizról, akkor tíz évvel ezelőtt legyőzhetetlen lett volna. Én szkeptikus vagyok, a gyerekei sem 20 évesek, pedig Kubában azért nem korán házasodnak.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-22 12:31:36

Ha már Ortiz a téma, Usyk erőnléti edzőjét, Oleksandr Fokát kérdezték arról, hogy az ukrán mire menne nehézsúlyú ellenfelek ellen. Megemlítették neki Ortiz nevét is, erre Foka azt mondta, hogy tőle éppenséggel nem tart, ugyanis biztos forrásból tudja hogy ötven felé közelít a pali. Wilder legjobb győzelme ugyebár...

» northpaw   válasz erre
    2018-12-22 12:22:12

@Slajos: ja csak utalsz arra, hogy ott van Wilder Joshuáénál gyorsabb és kiszámíthatatlanabb jobb keze, ami különösen egy jelentősen alacsonyabb bokszolóra bármikor lecsapahat.
Azzal együtt már nem biztos, hogy sokkal könnyebb kibokszolni, mivel emiatt folyamatosan távolságot kell tartani.

Szerintem Washington és Molina ellen Wilder nem nagyon vette komolyan, Ortiz ellen viszont eléggé, más volt ott neki, de ezzel együtt a vívásban igazad van.

Ami miatt én feljebb emelném még, az az a brutális szűk jobbos, amit bevert Ortiz. Az olyan szenzációs ütés volt technikailag, amelyből szerintem az egész nehézsúlyban csak nagyon kevés volt.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-22 12:21:35

@Jersey Joe: "..Ortiznak a teljesítményét amúgy Povetkin fölé emelem, mert nála a döntő mégiscsak a kondi volt.."

En nem emelnem fole. Nem ugyanaz kibokszolni meneteken keresztul Wildert mint Joshuat. Joshua kepzettebb, tehnikasabb es joval nehezebb ellene menetet nyerni mint Wilder ellen.
Deontay ellen nem meneteket vinni a kunszt (ez meg olyan bokszoloknak is sikerult mint Molina vagy Washington) Ortiznak vagy Povetkinnek hanem vegigallni amikor tudod, hogy annak ellenere, hogy meneteket viszel barmelyik menetben johet a bomba es jon is.

» Slajos   válasz erre
    2018-12-22 12:16:10

@Jersey Joe: Egyetértek, Joshua tudatos taktikája lehetett a kivárás (ahogy Parker ellen is).
Ezzel együtt is szerintem egy Povetkin-Wilder és egy Ortiz-Joshua ugyanilyen izgalmas párosítás lenne (még ma is) ahol a szűken underdog kihívó akár meg is tréfálhatná a bajnokot.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-21 11:03:53

Arreola valóban nem volt a szük elit tagja, de csúcsformában volt a Stiverne elleni visszavágón és olyan meggyözöen verte a mexikóit, hogy ez azóta se sikerült senkinek, pedig Vitali Klitschko és Deontay Wilder ellen is ment. Stiverne ugyan egyértelmüen kikapott Wildertöl, de azért 3-4 menetet elvitt, pedig szerintem ( és nagyon sokak szerint ) Wilder azóta se boxolt senki ellen olyan összeszedetten, megfontoltan és technikàsan. Szerintem nála pont ugyan az volt a baj, mint Solisnál, hiába volt nagyon tehetsèges, ezen a szinten ez kevés És ugyan olyan keményen kell edzeni, mintha kevésbé lenne tehetsèges. Amatörben azért csak megverte a 2 nagyütö tornyont, Priceot és Heleniust is.

» deontay   válasz erre
    2018-12-20 18:57:19

@Peacock: Nyilván, mivel Stiverne egy puncher, nem egy vívó.. Ahogy Wilder is..

Ortiznak a teljesítményét amúgy Povetkin fölé emelem, mert nála a döntő mégiscsak a kondi volt. Joshua szerintem Povetkin ellen - és ez nemcsak az én véleményem volt - azért rendesen taktikázott az első menetekben, én nem éreztem annyira veszélyben Povetkintől, mint Wildert Ortiztól.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-20 17:44:22

@Jersey Joe: Személyes ellenérzés? Mire gondolsz? Egyáltalán nem ismerem. Semmi bajom vele, szerintem jó bunyós volt Stiverne. De - és én ezt tartom - nem Povetkin vagy Ortiz szintje.
Wilder elleni meccset viszont tényleg csak végigállta, mert nyerni azért nem sok menetet nyert, lásd be. Ellenben Ortiz a meccs nagy részében azért kibokszolta Wildert és majdnem el is csípte. Povetkin Joshuát dettó. Szerintem ezek a teljesítmények többet érnek.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-20 17:12:13

@Peacock: Hát pedig ne hagyjuk, mert te hosszú évek óta - talán személyes ellenérzésből - próbálod Stivernet szinte már Arreolával egy szintre helyezni, ami jó nagy butaság.

Felhozod pluszban Ortiz és Povetkin meccseit a tornyokkal szemben, de azt azért ügyesen kihagyod, hogy a még aktív Stiverne velük szemben azért csak végigállt egy Wildert, pedig betegségről és rossz felkészültségről is szó volt esetében akkortájt. (Most hogy a szorgalom hiánya neki róható fel, vagy sem, hagyjuk, mert képességekről, potenciálról beszélünk.)

Ügyesen belecsempészted Ortizt az érvelésedbe, közben csak Povetkinről írtam - két dolog miatt:
1. Egyrészt Ortizt a maga 191-193 centijével (különböző adatokat adnak meg róla) pont nem tenném be a legalacsonyabb top nehézsúlyúak közé már.
2. Másrészt soha nem vitattam, hogy Ortiz Stiverne fölött áll - de azt gondolom, hogy Povetkinnél is jobb volt. Különösen technikailag.

Ettől teljesen függetlenül Stiverne egy alulértékelt bunyós, írod, hogy "csak" Arreola van a mérlegén, de azért Arreolát elég simán verte kétszer ahhoz, hogy valaki ne próbálja meg úgy kezelni, mintha közepes bokszoló lenne. Az ott látottak alapján amúgy sokan még Wilder ellen is esélyesnek tartották.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-20 16:46:56

@Jersey Joe: Stiverne-t én a ringben mutatott profi teljesítménye okán (lábmunka s így mozgékonyság hiánya) írtam volna le mindig is az egyébként (de nem ez a döntő) olimpiai bajnok, profi vb Povetkin, és a 349-19-es amatőr rekorddal bíró (de megint nem csak ez a döntő) kubai Ortiz ellen.
Stiverne-nek a szűk elithez azért sosem tartozó Arreola az egyetlen érdemi skalpja profiként, ami egy szerencsés pillanatban vb címet érhetett, de ennyi. Jó bunyós volt (Arreola is), tehetséges is, de ez azért kevés a világelitbe kerüléshez, talán van némi igazság abban hogy nem volt túlzottan edzésmániás.
Povetkin pedig nálam igenis simán egy szinten van Ortizzal. A szememben a Pov-Joshua és az Ortiz-Wilder meccsek felfelé értékelték mindkét vedztest - remekül bokszoltak, technikával, boksztudással majdnem áthidalva a jelentős fizikai hátrányt. De a többi meccsükön alapján is nekem az a benyomásom alakult ki, hogy képzettebb, jobb bokszolók Stiverne-nél.
Nekef más a véleményed, oké, de hagyjuk kérlej ezt a duzzogó nagy tévedéses meg tájékozatlanságra vall minősítéseket.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-20 16:26:17

@bpjotruska: Már megint egy kicsit félrereagálsz.. :)

Peacock arról írt, hogy "technikailag" mi a helyzet a bokszolókkal, márpedig szerintem Ortiz ebben teljesen egyedülálló, ezt tartom, hogy technikailag Povetkint sem lehet vele egy lapon említeni.

(Bár szerintem Ortiz összességében jobb bokszoló is, szerintem kiütötte volna Povetkint is - de ez márcsak elmélkedés, lévén, hogy nem fogjuk őket már látni egymás ellen valószínűleg.)

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-20 16:21:22

@Jersey Joe: "meg az is nagy tévedés, hogy Povetkint egy lapon emlegeted Ortizzal, akit kb. senkivel nem lehet."
Erdekes, en sosem birtam megfejteni, mi lehet az alapja ennek, hogy mar-mar rogeszmesen ragaszkodsz ahhoz, hogy Ortiz sokkal jobb bunyos Povetkinnel. Sem az amator, sem a profi eredmenyeik, sem az, amit a ringben lathatunk toluk nem tamasztja ala ezt a feltelelezest, es nem is jut eszembe hirtelen, hogy barki is egyetertett volna itt ezzel az elmelettel. Vannak, akik szerint Ortiz jobb, masok szerint Povetkin, de hogy akkora kulonsbeg lenne, hogy nem lehet oket egy lapon emlegetni, olyant rajtad kivul senkitol sem olvastam.
Mar csak ennek a parttalan vitanak az eldonteseert is megerne, ha osszejonne egy Pov vs Ortiz meccs, azon kivul hogy igazi bokszcsemege lenne.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-12-20 15:27:23

@Peacock: Szerintem ezt eléggé rosszul látod, meg az is nagy tévedés, hogy Povetkint egy lapon emlegeted Ortizzal, akit kb. senkivel nem lehet.

Egyrészt Joshua, Wilder és Furyhoz hasonlítottam őket és inkább úgymond általában boksztudásban, most nem feltétlenül abba, hogy ki tud több technikai elemet egy meccsen.
De azért Stivernet így leírni meglehetős tájékozatlanságra vall..
Stiverne amatőrként aranykesztyűs volt Kanadában, amatőrként országos bajnok és komoly esélyekkel utazott volna ki az olimpiára is, ha nem csalják el a selejtezőjét egy mexikói gyerek ellen. Tehát ugyan későn kezdte a bokszot, de bőven voltak amatőr alapjai.
Hogy elég jó szeme van a bokszhoz, ami lényegében boksztudást jelent, azt mindenki elismerte az Arreola elleni meccsek után.
Ha akár csak 198 centis lett volna, ahogy Joshua, nem sok esélyt adnék Joshuának egy ellene való mérkőzésen, ahogy Povetkin ellen sem.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-20 10:48:11

@Jersey Joe: Povetkin és Ortiz technikai képzettsége és boksztudása a mai top 3 toronyénál tényleg jobb.
De Stiverne szerintem sosem volt ezen két bokszoló szintjén technikailag megközelítőleg sem. Egymás elleni meccseken erős underdog lett volna ellenük.

» Peacock   válasz erre
    2018-12-20 06:28:50

@szabinar: Parkert sem ette meg, aki annyiban job, mint Povetkin, hogy magasabb par centivel es fiatalabb. Amugy kb mindenben rosszabb ( na jo, a feje lehet van olyan ).

» bpjotruska   válasz erre
    2018-12-20 00:18:56

Azért elég gáz, hogy már ezt a gálát se adják, pedig eddig az angliai gálákat legalább adták.. :(

» deontay   válasz erre
    2018-12-19 21:03:21

@bpjotruska: Bar iszom a szavaid behezsulyu bokszolokkal kapcsolatban de sztem megenne (a mai) Povit reggelire/vacsorara.

» szabinar   válasz erre
    2018-12-19 19:55:42

Ritka kemeny gyerek mindharom, es egyik se kerult soha senkit. Igazi oldszkuul banda.
Whyte ha a Parker elleni gyozeleme utan csak a segget vakarna es hurkat toltene, akkor is megkapna elobb-utobb a Joshua elleni meccset, most meg bevallalta Chisora-t - akit sosem lehet teljesen leirni. Ha netan Povetkin-t is bevallalna, tenyleg le a kalappal elotte. A fiatalsag es a fizikum mellette szol, de nem birna az orosszal szerintem.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-12-19 18:28:49

kár, hogy nem közvetítik a meccset.

» horvath gergo   válasz erre
    2018-12-19 15:49:36

@emmendy8: Amatőrként szerintem még jobb mozgása volt: https://m.youtube.com/watch?v=...

» deontay   válasz erre
    2018-12-19 14:08:10

@emmendy8: Okés, de Povetkinnek meg jó a lábmunkája, még sem ment sokkal többre Klicskó és Joshua ellen, mint Stiverne Wilder ellen.
(most itt a második meccset hagyjuk, az már egy teljesen más Stiverne volt)

Sőt még Hayenek is zavaró volt a magassághátrány.

Tyson tényleg egyedülálló volt, egyedül Odlanier Solis tudta volna megcsinálni azt, amit ő csinált magassághátrányból.
De Tyson fiatalon nagyon motivált volt, állítólag 30-60 perceket töltött el árnyékolva a tükrök előtt, hogy fejlessze a technikáját.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-19 14:02:27

@Jersey Joe: Igaz, de azért nem csak a magassághátrány a probléma. Jó, könnyű mindig Mike Tyson-t felhozni, de neki sztem a magassághátrány se lenne olyan nagy probléma....pl Stiverne-nek alap dolog lett volna egy jó lábmunka, fejmozgása egész jó, de ólomlábakon láttuk mit ért Wilder ellen.

» emmendy8   válasz erre
    2018-12-19 13:51:22

@Jersey Joe: DK bunyósainál már az is csodaszámba megy, ha van 2 meccsük évente.

    2018-12-19 13:29:54

@emmendy8: Szerintem az alacsonysága (188 cm) miatt igazából neki, de talán még Povetkinnek is determinálva volt a karrierje.

Mindkettő felülmúlja boksztudásban a három legmagasabbat, vagy legalábbis egy szinten van velük, de soha nem tudtak felérni igazából a csúcsra.

Stiverne Wildert üldözte 12 meneten keresztül, Povetkin meg Klicskót.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-19 13:17:04

@deontay: Jaja, egész technikás, kemény a feje és nagyot ütött, csak elhízva ezek a képességei nem sokat érnek.

» emmendy8   válasz erre
    2018-12-19 13:10:23

@Jersey Joe: Nem is értem egyébként... tényleg egy kabaréba illik az, amit csinál! Tipikus megélhetési bunyós, ami igazából azért bosszantó, mert egy nagyon jó képességű boxoló volt!

» deontay   válasz erre
    2018-12-19 12:21:48

:D
Úgy tudom, hogy a veretlen, 20-0-as mérlegű Trevor Bryanttel mérkőzhet meg januárban valamilyen kisebb amerikai címért.

Megint kb. majd másfél év telik el, miután újra ringbe lép Stiverne... Teljesen komolytalan, amit csinál, 2014 óta 3 meccse volt, 2015 vége óta egyetlen menetet volt ringben...

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-19 12:10:00

Off: Stiverne újra edzésben https://www.instagram.com/p/Br...

» deontay   válasz erre
    2018-12-19 11:58:30

Látványos meccs lehetne bármelyik, de úgy gondolom Povetkin behúzná!

» deontay   válasz erre
    2018-12-19 11:57:30

A Povetkin vs Ortiz sokkal izgalmasabb meccs lehetett volna, igazi presztízsmeccs.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-12-19 10:41:08
Ugrás az oldal tetejére