×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png A nehézöklű Adam Kownackinak nem volt könnyű dolga a múlt hétvégén 2018-09-10 09:11:09 https://www.profiboksz.hu/2018/09/10/kownacki-1-2-meccs-es-vilagbajnoki-cimmerkozest-akarok/

Kownacki: 1-2 meccs és világbajnoki címmérkőzést akarok

A nehézöklű Adam Kownackinak nem volt könnyű dolga a múlt hétvégén New Yorkban, hiszen a korábbi világelső Charles Martin volt az ellenfele. A két ökölvívó feltehetően hiányzott azokról az órákról, mikor a lábmunkát és a védekezést tanították, ennek megfelelően a közönség látványos ütközetet, kemény ütésváltásokat láthatott. A találkozó végén a lengyel ökölvívó kezét emelték magasba, aki 96-94 arányban hozta a győzelmet a pontozóknál. Kownacki persze örült az eredménynek és elmondta, hogy hamarosan címmérkőzést szeretne: „Azt hiszem, igazoltam ma este, hogy az első 10-ben a helyem. Szerintem még 1-2 meccsre szükségem van, aztán világbajnoki összecsapást szeretnék. A csapatom nagyszerű, amilyen utat kijelölnek nekem, arra fogunk továbbmenni. Úgy gondolom egyébként, hogy kicsit több ponttal nyertem, mint ahogy a bírók döntöttek, de Charles végig keményen rohamozott. Nagyszerű formában volt, támadott, mint a bivaly, nagyon mélyre kellett tehát ásnom ezért a győzelemért.”
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Kane: "Klicskónak jó ütemérzéke, jó lábmunkája és testi adottságai voltak az erős jab mellett, szerintem akkor lenne jó példa ha ezek hiányában jabelt volna hatékonyan."
Ray Mercer a kedvenc peldam: 185 centi magasan ket klasszis jabbel rendelkezo bunyossal is partiban volt, ami a jabeket illeti: Lewissal meg Wladdal ( elobbivel nem csak jabekeben, utobbival 41 evesen nyilvan mar nem alakitott akkorat ).
A mai alacsony es nem "jabelo" alkatu bunyosok kozul Andy Ruiz jr. az, akinek egesz jo, hatekony jabje van, csak sokszor testre uti oket ( pl Parker ellen ), ami felett a pontozok hajlamosak szemet hunyni.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-11 18:41:01

@Kane: Egyáltalán nem az volt jellemző, hogy sokat kapott volna. Akiktől kapott rendesen, azok kiemelkedő képességű bunyósok voltak, vagy már leszállóágban volt Vitali. Azt aláírom, hogy a sikeres jabeléshez nagyon jól jön az alkati és/vagy képességbeli fölény, de ez a kiindulási alapot jelentő Martin-nak meg is volt. Lábmunka+kiemelkedő védekezés akkor kell a jab-eléshez, ha az ember alkati és/vagy képességbeli hátrányban van, ilyen esetben viszont valóban nem a jab a nyerő fegyver.

» superman   válasz erre
    2018-09-11 16:45:34

@superman: Jól jabelt, de kapott is rendesen. Meg hát olyan fizikális fölénnyel mint ami neki volt általában, könnyebb jabelni különösebb védekezés vagy lábmunka nélkül is.

    2018-09-11 16:29:07

@Kane: "Egy rövid karhosszal rendelkező bunyós általában a hajlított karú ütésekben jobb, ezért alkalmasabb verekedésre."
Ja, ez igaz, azt hittem fordítva érted.
"Klicskónak jó ütemérzéke, jó lábmunkája és testi adottságai voltak az erős jab mellett, szerintem akkor lenne jó példa, ha ezek hiányában jabelt volna hatékonyan."
Ezek közül csak a lábmunka, ami a te érvelésed mellett szólhatna, de nem kell messzire mennünk az ellenpéldáért, az idősebb Klitschko-nak nem volt különösebb lábmunkája, de anélkül is jól jab-elt. (egyébként én úgy értettem, hogy minden megvolt Wladimir-nál a jó jab ismérvei közül, nem az állításaid akartam cáfolni a példája által, hanem a sajátjaimat alátámasztani :)).

» superman   válasz erre
    2018-09-11 16:15:52

@superman: Egy rövid karhosszal rendelkező bunyós általában a hajlított karú ütésekben jobb, ezért alkalmasabb verekedésre. Klicskónak jó ütemérzéke, jó lábmunkája és testi adottságai voltak az erős jab mellett, szerintem akkor lenne jó példa ha ezek hiányában jabelt volna hatékonyan.

    2018-09-11 15:58:41

@Kane: "Az adok-kapokban inkább számít az ütésállóság, ütőerő, kondi meg talán a karhossz mint ezek"
A karhossz az sokkal inkább a vívásnál számít, a másik kettő valóban fontos, viszont ha az ellenfél annyival jobb képességű, hogy a jab-edet hátsó kézzel meg tudja kontrázni, az azt jelenti, hogy bármilyen más ütésedet is simán megkontrázza vagy megelőzi, úgy meg életveszély bárkivel odaállni, hacsak nem feleakkora, mint te.

» superman   válasz erre
    2018-09-11 15:15:31

@Kane: "hatékony jabeléshez komoly védekezés és lábmunka kell, ezek nélkül nem sokat ér az egész."
Bocs, nem kötekedni akarok, de ezzel sem értek egyet, a hatékony jab-elésnek nem feltétele a komoly védekezés és lábmunka, a jab a legbiztonságosabb ütés és önmagában is szolgálja a védekezést (ellenfél távol tartása, feltartása - támadás megakasztása), ahogy magad is írtad, az ütemérzék fontos hozzá, a gyorsaság, jó reflex szintén nagyon sokat segít a jab hatékonyságán, ha meg még erős is, az nyerő fegyverré teheti (az említett W. Klitschko jó példa minderre, főleg amikor még fiatalabb korában minden pozitívuma maximálisan megvolt a jab-jének).

» superman   válasz erre
    2018-09-11 15:09:32

@superman: Az adok-kapokban inkább számít az ütésállóság, ütőerő, kondi meg talán a karhossz mint ezek, például Whitaker sem sűrűn ment bele Chavezzel a verekedésbe, hiába vívott sokkal jobban nála.

    2018-09-11 15:06:10

@Kane: "Jabekre építeni felesleges kockázat, és szerintem nem kell zseninek lenni hozzá hogy kontrázza valaki a lassú, rosszul kivitelezett balegyenest."
Lehet, de a jab-nél csak lassabb és könnyebben megkontrázható ütésfajták léteznek, ezért írtam, hogy ha valakinek a jab-jét is simán megkontrázza az ellenfél hátsó kezes ütéssel, akkor felesleges is ringbe lépnie, hiszen ez esetben csak az adok-kapok marad neki az ezek szerint nála sokkal gyorsabb és jobb ütemérzékű ellenféllel szemben, tehát abból is nagy valószínűséggel igen rosszul fog kijönni.

» superman   válasz erre
    2018-09-11 15:02:34

@fixpont: Hát ezaz, hogy hatékony jabeléshez komoly védekezés és lábmunka kell, ezek nélkül nem sokat ér az egész.

    2018-09-11 15:00:40

@La Cucaracha: En birom Parkert, de eddig egy fontosabb meccsen sem tudott folyamatos, jo bunyoval eloallni, mintha nem lenne kondija normal tempoban vegigbokszolni 12 menetet, vagy koncentralni nem tud folyamatosan. Takam, Whyte es Ruiz jr ellen is vett ki szuneteket, amikor csak lezengett a ringben, alig inditva erdemi uteseket, ezert is lettek velemenyes gyozelmei es veresegei. Kownacki ugyan tudasban nincs az emlitettek szintjen, viszont hasonlo meretu, ereju es agresszivabb, ramenosebb, szorgalmasabb bunyos, ezert gondolom, hogy Parkernek kellemetlen ellenfel lenne. Mondjuk legutobb Whyte ellen azert Parker is megvillantotta a magasabb szinten teljesen elveszettnek tuno utoerejet, amikor lecsapta az utolso menetben, szoval benne van, hogy kifektetne a lengyelt.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-11 14:46:53

@Kane: Klicskot sosem szerettem, de a jab-je az jab volt legalabb, a mai mezonyben amugy Inoue uti a legjobban, es direkt epit is ra a bunyojaban.

» fixpont   válasz erre
    2018-09-11 14:45:55

@Kane: mert a legtobb bunyos sosem fektetett energiat abba, hogy megtanulja jol utni, abbol a magyar szokapcsolatbol, hogy "FELTARTO balos" latalaban csak maszatolas lesz, es arra meg tenyleg luxus epiteni

» fixpont   válasz erre
    2018-09-11 14:44:12

@superman: Jabekre építeni felesleges kockázat, és szerintem nem kell zseninek lenni hozzá hogy kontrázza valaki a lassú, rosszul kivitelezett balegyenest.

    2018-09-11 14:41:24

@bpjotruska: Nem néztem végig a meccset, csak néhány menetet, meg a pontozásos eredmény miatt írtam, hogy egál közeli (azaz szoros), mert azokban a menetekben, amiket láttam, nagyjából hasonló teljesítményt nyújtottak, de elhiszem, hogy jobb volt Kownacki.
Viszont nem hiszem, hogy Parkernek vagy Whytenak komoly kihívás lenne.

» La Cucaracha   válasz erre
    2018-09-11 12:32:06

@Kane: "Sztem ha egy ütemérzék nélküli, lassú pali sokat jabel, annyit ér vele hogy kontrából számolatlanul kapja majd a jobbosokat."
Azért ahhoz olyan ellenfél is kell, aki jobbossal meg tud kontrázni egy jab-et, ahhoz azért komoly különbség kell az ellenfélhez képest, bizonyos képességek terén...
"Hatékonyan jabelni nehéz dolog, minden egyéb esetben csak felesleges kockázat."
Akinek még a jab is felesleges kockázat, az gyakorlatilag csak védekezhet a ringben, azért felesleges is bunyóznia :)

» superman   válasz erre
    2018-09-11 12:13:08

@Jersey Joe: "Nem egy bokszművész a srác, de annyi ütést áll ki, hogy ő aztán tényleg megdolgozik a pénzéért"

Igen, de ha így nyomja tovább, akkor nagy valószínűséggel mire befejezi a pályafutását, addigra már nem fogja tudni, hogy mire is való az a sok pénz...

» ogreface   válasz erre
    2018-09-11 09:53:42

@Jersey Joe: Abdusalamov is sok utest allt ki... Ez a srac kapuőrnek is gyenge. Joycenak talan ket meccset lattam mert mondom megnezem mar miert sztaroljak ennyire. Elég is volt nekem annyi Joyceból. Charr ellen mondjuk lehetne vilagbajnok :)

    2018-09-11 08:39:43

@La Cucaracha: Nem volt ez egal koruli meccs, siman verte Martint, a meccs elso feleben menetet sem vesztett, utana lett kiegyenlitetebb, de ott is csak parat nyert Martin.
Joshuaval es a szuk elvonalal nincsenek egy ligaban, nem is allitottam ilyent. A tornyokon kivul viszont sokakat megizzasztana a lengyel.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-11 06:51:46

@Chico: Azért Joe Joyce-t talán még így is verné szerintem...

Nem egy bokszművész a srác, de annyi ütést áll ki, hogy ő aztán tényleg megdolgozik a pénzéért és a lehetőségért, hogy egy neves ellenfelet kapjon.

» Jersey Joe   válasz erre
    2018-09-10 23:02:53

@bpjotruska: Sztem ha egy ütemérzék nélküli, lassú pali sokat jabel, annyit ér vele hogy kontrából számolatlanul kapja majd a jobbosokat. Hatékonyan jabelni nehéz dolog, minden egyéb esetben csak felesleges kockázat.

    2018-09-10 22:51:05

Szerintem olyan Teper szint a srac. Mondjuk ellene is megneznem, ha túljut Heleniuson. Ilyen hianyossagokkal szerintem el sem jut egy vb meccsig. Nem is szabad neki. Amugy latvanyosat kalimpasztak a maguk szintjen ami szerintem a b kategoria alja.

    2018-09-10 21:59:12

@bpjotruska: Igazad van, végül is Aj is leizzadt Martin ellen, és csak a szerencsének köszönheti, hogy nyert :)

Viccet félre téve, egy olyan emberrel csinált egál-körüli meccset, akit Joshua 3 ütésből elintézett (és kb. talán egyszer találta el 5 perc alatt). Tök jó, hogy 730 ütést indított a meccsen Kownacki, csak ahhoz hozzá tartozik, hogy a védekezésre meg a lábmunkára nem igazán pazaroltak energiát. A power-statisztika is tök jó, de ha ennyit tudtak ütni, és bekapni, akkor azért elgondolkodnék azon, hogy az elithez képest azok mennyire voltak powerek.

» La Cucaracha   válasz erre
    2018-09-10 21:48:29

@leibigabi: De olyan banalis dolognak tunik... vegulis a boksz talan legalapvetobb utese, amit mindenki kene tudjon helyesen alkalmazni, meg ennel alacsonyabb szinten is. Ehhez kepest neha top-30 koruli bunyosok is csak tapogatnak meg integetnek az elso kezukkel, netan konyokbol, teljesen erotlenul utik. Rossz nezni, mikor egy ilyen magas, eros, hosszukaru bunyost siman elver egy alacsonyabb, kover, labon cammogos ellenfel, lenyegeben azert, mert a magas nem tud jab-et utni. Persze magat a meccset erdekesse tette ez, nem ugy ertem, hogy rossz nezni, csak Martin edzojekent en falra masznak ettol, amit o (nem) csinal a ringben.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-10 21:25:26

@bpjotruska: "Sosem fert a fejemben, hogy ilyen magas, eros profi bunyosokat mi a banatert nem lehet megtanitani normalis jab-et utni, amivel az alacsonyabb ellenfelek ellen mar felig nyert helyzetbol kezdenek a meccset."

Hát mert, bár kitűnő az alkata, de mégsem elég jó az alapanyag :) Igen, a jab nagyon hiányzik a bunyójából, az első kezét szinte csak ilyen piszkálgatásra, zavarásra használja.

» leibigabi   válasz erre
    2018-09-10 21:19:14

Szerintem minden világbajnok ilyen kötelező kihívót szeretne magának! :)

» Perkins   válasz erre
    2018-09-10 20:44:30

Szeretem a kemény meccseket ez is küzdelmes volt, technikailag komoly hiányosságokba szenvednek és ez azért érdekes mert ugye Martin szerencsével de világbajnok volt. Jobb a nehézsúly valamivel mint Wlad korszakában de azért most is elég foghíjas, bár volt a 90-es évekbe is bohózatba illő meccs pl Morison vmi beugró beugrójával bokszolt.

» Moorer   válasz erre
    2018-09-10 18:48:41

Utes-statisztika:
https://www.boxingscene.com/ad...
A dagadt lengyel 730 utest inditott 10 menet alatt, vagyis menetenkent 72-t ; a nehezsulyu atlag azt hiszem 45. Kownacki power-bol tobbet utott minden menetben ( 60 korul ), mint a nehezsulyu atlag ossz utes :-)
Martin az ataludt korai menetek mellett a nagy fizikai elonyhoz es 2 meter feletti reach-hez tartozo gyakorlatilag nem letezo jab miatt veszitette el a meccset. Sosem fert a fejemben, hogy ilyen magas, eros profi bunyosokat mi a banatert nem lehet megtanitani normalis jab-et utni, amivel az alacsonyabb ellenfelek ellen mar felig nyert helyzetbol kezdenek a meccset.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-10 17:58:21

@greg: Én isbstívesen megnéznék egy Ruiz Jr. elleni meccset, de nálam egyértelműen a mexikói lenne az esélyes.

» emgabor   válasz erre
    2018-09-10 17:10:28

Price-nak idelis önbizalomnövelő lehetne, hogy azt követően Price látványosan kiüttesse magát a 2. vonal ellen, a mi szórakoztatásunkra.

» GaiusM   válasz erre
    2018-09-10 17:03:01

Whyte-tal izgalmas meccset vívhatna

» mobyltel   válasz erre
    2018-09-10 16:42:35

@La Cucaracha: Nem annyira gyenge a srac... lehet hulyen nez ki, esetlen, lomha mozgasu, de aki menetenkent 60-70 eleg kemeny utest indit, es tiszteseges uteseken is atgyalogol siman, az azert veszelyes tud lenni.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-10 15:21:05

@greg: Ellene neznem meg en is. Talan meg Chisora es Takam ellen. A tornyok ellen eselytelen, csuf KO-ba szaladna bele szerintem. Viszont a kozelmultban meg bajnok Parker-nek szerintem nem igazan fekudne a stilusa, ot lehet meg tudna szorongatni.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-09-10 15:18:22

@LightsOutPrince: Szerinted megverné Chisora, Miller, Whyte és Parker?? Haver, még a húgaik is.

» La Cucaracha   válasz erre
    2018-09-10 14:38:01

@LightsOutPrince: Abszolút egyetértek, én simán azt hittem, hogy Martin is kiüti, ez mondjuk nem jött be. De szerintem is sima bukta lenne egy komolyabb bunyós ellen.

    2018-09-10 14:27:18

Andy Ruizzal jó meccset csinálnának.

    2018-09-10 13:29:29

Szerintem még a másodvonalból is megvernék páran. Chisora, Miller, Whyte, Parker és szerintem még a kérdőjeles formájú Fury is megoldaná, a vb-kről meg nem is beszélve. Semmi extra, csak rakkol, de nem is túl pontos, és még nem is tűnik túl erősnek sem.

» LightsOutPrince   válasz erre
    2018-09-10 13:06:30

Mi mást is akarhatna....

» siposattila   válasz erre
    2018-09-10 10:53:51
Ugrás az oldal tetejére