×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Adam Booth volt az a tréner, akivel az oldalán a korábbi cirkáló- 2018-05-09 09:04:38 https://www.profiboksz.hu/2018/05/09/korabbi-edzoje-szerint-haye-komoly-technikai-hibat-vetett/

Korábbi edzője szerint Haye komoly technikai hibát vétett

Adam Booth volt az a tréner, akivel az oldalán a korábbi cirkáló- és nehézsúlyú világelső David Haye a legnagyobb profi sikereit érte el. A brit bunyós – aki május 5-én ismét veszített Tony Bellew-val szemben, idő előtt – már egy ideje másokkal készül, de természetesen Booth megnézte Haye legutóbbi meccsét és a következőképp értékelte azt: „Nem látom, hogy innen merre vezethet még számára egyáltalán út a profi bunyóban. Szerintem már ezt a meccset sem kellett volna vállalnia, sőt, tavaly sem kellett volna szorítóba lépni. Nem tudom, fizikálisan milyen állapotban volt. De technikai szempontból óriási hibát vétett és engedte Tony-nak, hogy belevigye a bunyóba. Egy jó horogütővel soha nem állhatsz le így verekedni, hacsak nem vagy te magad is jó horogütő. David viszont nem az, ő inkább a bal-jobbegyeneseket tudja jól. Rossz fegyvert választott és megfizetett érte.”
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@siposattila: Nem mondanám, hogy alaptalanul, hiszen az öregedő Ortiz hajszál híján kiütötte. Valószínűnek tartom, hogy mindkét esetben azt látta a csapat, hogy a bunyósuk sebezhető és inkább a kisebb, de biztos bevételeket választották, túl nagynak gondolták a bukás kockázatát. Persze az is egyértelmű, hogy mindkét bunyósnak olyan offenzív képességei vannak, amelyekkel bárkire veszélyesek. De mondjuk Kovalev-nek mellé még egy acélos álla és akkor még rendíthetetlennek tűnő mentális ereje is volt.

» superman   válasz erre
    2018-05-10 17:19:08

@superman: Wilderről,is ez a legenda terjengett,mint kiderült,alaptalanul.

» siposattila   válasz erre
    2018-05-10 16:45:12

Sem Adam Boothszal, sem McGuigannal nem volt probléma, egyiket sem kellett volna leváltania. Egyébként meg nem a horogtéma volt itt a probléma. Haye teljesen fegyelmezetlenül, kalimpálva bokszolt. Bellew pedig nagyon jól fókuszált, végig koncentrált, fegyelmezett volt. Ennyi.

» HunFighter   válasz erre
    2018-05-10 09:03:46

@siposattila: szerintem ha ezt Stevenson csapata is így látta volna (mégpedig ők tudják legjobban mire képes), akkor odaengedték volna a komoly meccsekre - elsősorban Kova ellen - és akkor igazi sztárrá válhatott volna, többszörösét keresné, mint most - a csapattagjaival együtt. Hogy ezt nem tették meg, azt valószínűleg arra utal, hogy annyira nem bíztak Stevenson-ban, mint te.

» superman   válasz erre
    2018-05-10 08:56:31

@Kane: Az akkori Stevenson ellen kb senki nem állt volna meg a lábán,Kova ellen is rá fogadtam volna,ma már nem tudom,majd Jack ellen kiderül,de azt is hozza szerintem.

» siposattila   válasz erre
    2018-05-10 08:22:44

@Stoner27: "Ezt értem,de pl.Hopkins soha nem ment bele a hirigbe.mondjuk az más stílus.de Haye az elsőn is, és már ott is ő jött ki rosszabbul.miért nem tanult ebből?Nem értem."

Van aki tanul a hibájából, van aki nem :) DE azért ha megnézed, Hopkins nem csak, hogy ravaszabb, mint Haye, de jóval technikásabb is, így az Õ taktikai, variációs, alkalmazkodó készsége is sokkal nagyobb...és mellé jobb feje is van.

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-10 08:07:48

Adam Booth fantasztikusan jó edzőnek bizonyolt Haye számára!
Rendkívűl jól passzolt Haye-nek az a fajta edzésmunka, amit Booth irányításával végzett! Én sajnálom nagyon, hogy külön váltak útjaik, azóta Haye csak keresi önmagát, lassúbb, darabosabb lett, és hát az évek is szépen lassan elszállnak felette!

» Valero   válasz erre
    2018-05-10 07:40:52

@leibigabi: Ezt értem,de pl.Hopkins soha nem ment bele a hirigbe.mondjuk az más stílus.de Haye az elsőn is, és már ott is ő jött ki rosszabbul.miért nem tanult ebből?Nem értem.

» Stoner27   válasz erre
    2018-05-09 23:06:47

@northpaw: Ebben lehet valami, nem vagyok képben ki mennyit fogyaszt általában.

    2018-05-09 22:34:00

@Stoner27: "Haye bután bokszolt,mint már említettem,miért nem tudta klasszikus módon felemelni a kezeit,és megpróbálni menetenként háromszor a hayemakert?Okos bokszal nyert"

Persze, de hát a boksz erről (is) szól, hogy a másikat rákényszerítsem arra, hogy bután bokszoljon. :) Csalogatni, cselezni, felbátorítani a támadásra, esetleg megelőzni vagy épp megpróbálom elnyomni, kizökkenti, megtörni... stb

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-09 22:30:31

@Kane: Nem értékeli fel. Bellew félnehézben le volt aszalva, nem az volt az ideális súlya. Ha megverné cirkálóban is, akkor az valóban felértékelné.

» northpaw   válasz erre
    2018-05-09 22:29:58

Nem hittem volna hogy valaha ezt mondom, de eléggé felértékeli Stevensont így utólag nézve hogy agyonverte Bellew-t.

    2018-05-09 22:26:21

@bpjotruska: Fene tudja. Én is azt gondoltam, hogy OK első meccsen sem nézett ki olyan rosszul ellene Bellew a sérülésig, de Haye mégis csak megsérült, na majd a visszavágón. Szerintem ha csak simán el vívogattak volna, Haye még eléggé partiban is lehetett volna vele. DE Bellewnak volt bátorsága! és aztán érezhete a ritmusból, hogy egész jól bele tud ütni Haye összetételeibe. Haye-ék meg talán nem is gondolták, hogy egy Bellew össze mer vele majd ütni.
Szóval szerintem a jó biztonsági Klitschko boksz azért nem feltétlen működött volna, mert taktikailag ott Haye rendezkedett be egy veszélyesebb ember ellen a biztonságra, míg itt, a "gyengébbnek tűnő" ember csapta be azzal, hogy magára csalogassa, hagyva, hogy bátrabban üssön és abba simán jó ütembe belever.

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-09 21:58:56

Haye bután bokszolt,mint már említettem,miért nem tudta klasszikus módon felemelni a kezeit,és megpróbálni menetenként háromszor a hayemakert?Okos bokszal nyert volna,láttunk már ilyet,jó az unalmas lett volna,de nem ennyire ciki.

» Stoner27   válasz erre
    2018-05-09 21:53:04

@bpjotruska: Tudhatta szerintem Haye sarka és Haye is, hogy nincs sok esélye.

Az eredmény inkább a nézők számára lehetett meglepetés, Hayeék számíthattak rá.

De valóban, miért nem játszotta a biztonsági bunyót ?


Hang nélkül néztem félszemmel a meccset a sörözőben, a mozgása alapján az első 2 menetben azt hittem, a régi Hayet látom. De aztán jöttek a padlózások. Azért nagy KO vereség az nem volt. Mintha dobta volna magától a meccset, bár a bíró léptette le. Teljesen hideg fejjel gondolkodhatott, oszthatot, szorozhatott a fejében, mennyit tesz zsebre, aztán elengedte az egész mérkőzést. Wladimir sokkal szebben bucsuzott tavaly.

Vajon visszavonul ? Verné még Chisorát ? Bár Chisora talán már ki sem állna ellene...

    2018-05-09 21:49:58

@Leon: Joe Joyce-al keszulni Bellew-re kb annyi ertelme van, mintha Butterbean-el kesztyuzott volna :-))

» bpjotruska   válasz erre
    2018-05-09 21:26:11

@leibigabi: Igen, az azert mar szinte megdobbento latvany volt. Regebb, karrierje szebb eveiben, amikor azt latta az ember, hogy valaki odall Haye ellen egy utesvaltasba, es repul 3-4 nagy utes, akkor mar borult is - szinte mindig - az ellenfel. Most is nagyot neztem, hogy hu bazdmeg, tul bator ez a Bellew, oszt Haye borult :-)
A legnagyobb problema valoban utesvaltasknal volt, de vivasban sem mukodott mar Haye vedekezese, megis ugy csinalt mintha... masodik meccsuk volt, az elson ertem a meglepetes erejet, de itt is ugy bokszolt, mint aki egyaltalan nem keszult fel Bellew-bol. Tudhattak mar mire kepes, miben veszelyes.
Elsosorban Haye oregedesen, kopasan ment el ez a meccs, de azert motoszkal a fejemben, hogy egy jo Klicskos biztonsagi boksszal, jabelve ( Haye-nek nagyon jo jab-je van, mikor neha eszebe jut hasznalni ), neha rahuzva a jobbost, utesvaltasokat kerulve meg tudta volna-e verni ez a kopott Haye is Bellew-t? :-)

» bpjotruska   válasz erre
    2018-05-09 21:17:38

@bpjotruska: Vannak pártfogoltjai, velük is biztosan kesztyűzött. Pl. Joe Joyceval is.. Illetve nem. Szerintem Haye nem készült erre a mérkőzésre. Úgy gondolom, egyszerűen ellinkeskedte az elmúlt kb 1 évet. Úgy gondolhatta, hogy ezt a meccset bevállalja, mindegy, mi lesz az eredmény, és többet nem. Fix lehetett a gázsija, attól függetlenül, nyer e vagy sem.

    2018-05-09 21:05:23

@bpjotruska: De szerintem Bellew sokszor nagyon jól csalogatta magára Hayet, aki nem igazán egy támadó stílusú bokszoló és aztán egyidejűleg belevert a támadásába. Lehet, Hogy Haye-ék nem igazán ilyen meccsképre készültek.

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-09 21:01:35

@leibigabi: mármint csinbe

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-09 20:54:56

@bpjotruska: Szerintem Haye legfőbb problémája az volt, hogy mikor chinbe ütöttek egész egyszerűen nem volt partiban Bellewal. Haye sebessége kopott ezért az ütésállóságra itt már mégnagyobb szüksége lett volna, ami sosem tűnt túl acélosnak.

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-09 20:50:36

@bpjotruska: igazat adok ebben neked, akkor szemre is ennyire rossz a ringben mint Haye volt, azt hogy nem szurtak ki a felkeszules alatt

» fixpont   válasz erre
    2018-05-09 20:23:26

@iceman: Persze, ertelmetlen lenne folytatni. Nekem csak az furcsa, hogy mar a felkeszules alatt nem vettek eszre, hogy ez a vedekezes ongyilkossag lesz egy gyorskezu, jo utemerzeku es elegge nagyuto ellenfel ellen.

» bpjotruska   válasz erre
    2018-05-09 20:13:38

Szerintem nem kell ezt túlgondolni. Haye több komoly sérülésen van túl + megkopott + igen ritkán bunyózott már jó ideje. Ideje végleg szögre akasztani a kesztyűt,ennyi.

» iceman   válasz erre
    2018-05-09 20:08:59

Malik scottal spwringolt többek közt

» felix trinidad   válasz erre
    2018-05-09 18:58:56

Ha mar felmerult, en edzoi oldalon azt latom kisse nehezen ertheto hibanak, hogy Haye megis hogyan, es kikkel keszult fel erre a meccsre? Egy szal epkezlab, 190 centi koruli, jo szemu es gyors kezu kesztyupartnere nem volt az egesz felkeszulese alatt? Mert ha lett volna, akkor ki kellett volna derulnie, hogy az evekkel ezelott ( Klicsko ellen pl ) szenzacios, torzs- es fejmozgasra, reflexekre epito vedekezese latvanyosan nem mukodik mar, es valami mast kell csinalni helyette. Nem mondom, hogy par honap alatt egy nehezsulyu Arthur Abrahamot kellett volna faragni belole, de azert hasznalhatta volna neha a fedezeket is. Igy Bellew ellen elesben derult ki, hogy nincsenek mar meg azok a reflexek, hogy elkerulje annak az uteseit, es logo kezzel nezte be egyik sulyos pofont a masik utan. Kicsit gyanus nekem, hogy egy egy jo edzo ezt nem vette eszre a felkeszules alatt. Persze ha valami kocsmai kidoboemberekkel sparringolt, nem is vehettek eszre....

» bpjotruska   válasz erre
    2018-05-09 18:41:12

azért tutira nem mindegy az sem hogy valaki 60 vagy 110 kilós.
Illetve lehet mindegy, de a 110 kilós lehet előbb elkezd majd lassulni.
Ha dinamizmusra lendületre építette a dolgait, akkor hát könnyen beszophatja.
Az hogy Haye "boxolói öreg korára" elkezdett testet építeni mert az szexi...

És akkor a volt edzője ilyen bullshit szarokat magyaráz neki.
Pedig a helyzet az vele hogy elvesztette azt a skillt amiben a legjobb volt.
Nincs egy darab érv se arra hogy folytassa a bunyót.

» Elephant   válasz erre
    2018-05-09 17:39:28

Teljesen egyetértek. Általánosságban: egy bunyós intelligenciáján is múlik, hogy ha kezdi magán tapasztalni a kopás jeleit és még nem akarja rögtön abbahagyni, akkor hogyan tud a stílusán változtani, hogy alkalmazkodjon a megváltozott helyzethez. Ez általában csak a legokosabbaknak sikerül szerintem.

    2018-05-09 12:16:34

@GGG: bár remélem, hogy Loma minél tovább tartani tudja majd a mostani szenzációs formáját, azért azt is érdekes lenne látni, hogy vajon ő is képes lesz -e a lassulással és az öregedés egyéb hatásaival kalkulálni, mint Mayweather, Foreman vagy Hopkins. A kiemelkedő technikai tudása alapján ez lehetségesnek tűnik, de a bunyója nagyban alapul a gyorsaságon és mozgékonyságon, ezért nem biztos, hogy képes lehet azt adoptálni egy lassabb, öregesebb tempóhoz, netán átállni másra. Persze ahogy igyekszik Loma minél előbb minél többet kihozni a karrierjéből, jó eséllyel időben eléri amit akart és aztán időben szögre akasztja a kesztyűt is.

» superman   válasz erre
    2018-05-09 11:55:54

@bpjotruska: Nem csak hogy Chisora ellen, de még igazából a tavalyi meccsen és beleállt az ütésváltásokba, és akkor sem az volt a probléma, hogy ne bírna horgot ütni, hanem a sérülés.

» La Cucaracha   válasz erre
    2018-05-09 11:51:44

@bpjotruska: Igen. A gyorsaság sokkal hamarabb veszik el, mint az erő. Az alapvetően gyorsaságra építő bunyósoknak ezt figyelembe kell venniük. Nem véletlen, hogy pl. Foreman még 40 felett is elfogadható módon teljesített, Haye-nek pedig már viszonylag hamar leáldozott.

Csak az igazán kivételes sztárok tudnak sokáig élesek maradni és gyorsak (pl. nem szeretem Mayweather-t, de mesterien tudta ellensúlyozni a lassulását, nem ment bele ész nélküli adok-kapokba).

OFF: Remélem, Loma is időben érzi majd, ha közelít az idő...

    2018-05-09 11:25:39

@bpjotruska: erre céloztam, nem mindegy, hogy valaki masszívabb, de lassabb, vagy még ha gyengébb is, de hamarabb indít és gyorsabban üt...(tipikus és döntő jelenetek a Bellew meccseken, hogy kb. csínbe ütnek, de Bellew talál be hamarabb és így hatékonyabban, vagy csak belemennek ütésváltásokba hasonló eredménnyel, esetleg Bellew kontrázza meg jobban Haye-t). Azzal egyetértek, hogy elsősorban Haye kopása a probléma, de ezt súlyosbítja, hogy egy kisebb súlycsoportból érkezett, gyorsabb, mozgékonyabb fickó volt az ellenfél, nem pedig egy nehézkes, nagydarab bunyós.

» superman   válasz erre
    2018-05-09 11:19:17

A sokkal masszivabb Chisoraval siman odaallt, es megse o borult nagyot. Nem a horgokkal van itt a baj, hanem az ido vasfogaval...

» bpjotruska   válasz erre
    2018-05-09 11:08:05

Haye-nél soha nem láttam indokoltnak az edzőváltást, bár nem tudom, hogy Booth egyáltalán hajlandó lett volna -e asszisztálni a visszatéréséhez ebben a formában. A meglátása jogos, bár Haye csúcsformájában még jól működtek a hayemakerek is, persze nem elsősorban közel vagy belharcban és inkább nehézkesebb bunyósokkal szemben.

» superman   válasz erre
    2018-05-09 10:23:10
Ugrás az oldal tetejére