×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Ez a cikk eredetileg a ringcsoda.blog.hu-n jelent meg. Az oldal megtekintéséhez 2018-05-02 17:28:04 https://www.profiboksz.hu/2018/05/02/floyd-mayweather-jr-50-0-as-rekordja-alig-nyolc-honapig-maradt-erintetlen-menayothin-tovabbra-is-vi/

Floyd Mayweather Jr rekordja alig nyolc hónapig maradt érintetlen, Menayothin továbbra is veretlen

Ez a cikk eredetileg a ringcsoda.blog.hu-n jelent meg. Az oldal megtekintéséhez KATTINTS IDE.

Wanheng Menayothin (születési nevén Chayaphon Moonsri) helyi idő szerint szerda este lépett kötelek közé, hogy már kilencedik alkalommal tegye kockára a 2014 novemberében begyűjtött WBC szalmasúlyú világbajnoki övét. A címvédés ténye azonban ezúttal az árnyékában maradt egy sokkal magasztosabb célnak; a veretlen thai bunyós ugyanis nem kevesebb, mint ötvenedik alkalommal lépett szorítóba profi ökölvívóként, s miután ezt a számot regnáló világbajnokként érte el, így karnyújtsnyira került attól, hogy beállítsa Floyd Mayweather Jr tavaly augusztusban, egy Conor McGregorral szembeni látványosság keretében felállított rekordját.

Menayothinnak (50-0, 18 KO) ehhez a bravúrhoz kötelező kihívóján, a panamai Leroy Estradán kellett túljutnia, aki előzetesen komolyabb próbatételnek tűnt, mint amekkora feladatot valójában jelentett a veretlen címvédőnek. Estrada (16-3, 6 KO) képességeiből legnagyobb részt egy tisztességes nyitó felvonásra futotta, amelyben a panamai versenyző igyekezett saját feltartóztató ütéseivel meghatározni a küzdőtávolságot, a második körben azonban a fizikai erőfölényét már hatékonyabban használta ki Menayothin.

A thai címvédő jobb ökle a harmadik körben kétszer is felrobbant ellenfele állán, amelynek következtében Jay Nady mérkőzésvezetőnek számolnia kellett a megsebzett kihívóra. A negyedik etapban újabb két alkalommal került vízszintesbe Estrada, a panamai számlájára írandó azonban, hogy nem adta meg magát, és négy padlózást követően is igyekezett kizökkenteni a ritmusából a hatalmas fölényben küzdő bajnokot.

A vég az ötödik körben jött el Estrada számára, miután egy meddő fölényben lebokszolt első másfél percet követően Menayothin a köteleknél egy kombinációval újból megfogta, majd egy pontos jobbfelütés után ötödjére is térdre kényszerítette őt. Nady ekkor már nem számolt, azonnal leintette az egyenlőtlen küzdelmet.

A győztes Menayothin ezzel továbbra is hibátlan a hivatásosak világában, s aktivitására való tekintettel valószínűleg nem sokat kell várnunk arra, hogy túl is szárnyalja a Mayweather Jr által felállított, 50-0-ás veretlenségi mutatót.

Fontos adalék azonban, hogy a korábban öt kategóriában is csúcsra érő Floyd csupán részben felelt meg az annak előtte hosszú évtizedekig Rocky Marciano által 49-0-val tartott rekord megdöntési feltételeinek, miután ahhoz eredetileg nem csupán makulátlan mérleggel, de regnáló világbajnokként is kellett volna visszavonulni, miközben Mayweathernek 2015-ös, Andre Berto elleni győzelmét követő búcsújával hivatalosan megszűnt címvédő státusza. Menayothinnak más dolga nincs, mint megőrizni világbajnoki mivoltát, és veretlenül szegre akasztani a kesztyűit, hogy hivatalosan ő váljon az általános bokszszurkolók körében egyik legfelkapottabb rekord birtokosává.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Sarkozi Robert: De pont nem Mayt fényeztem a kézsérüléssel, csak érzésem szerint ehhez a sűrű meccsszámhoz kifejezetten vasból kell lenni. Az okés hogy lenyomsz egy meccset, és közben nem adod fel sérülések miatt, mert pl. fájdalomcsillapítókkal akár de végignyomsz 12 menetet. De gondold el, ha rá majdnem pihenő nélkül menne a következő kisebb kesztyűkkel, akár 15 menetben.

Sztem egy olyan szituációban olyanok is elbukhattak volna sérülések vagy lassabb meccs utáni regenerációk miatt, akikről amúgy ma nem is tudjuk hogy ilyen gondjuk lett volna évi 2 meccsel.

Ez picit a régiek mellett szól.

    2018-05-07 06:55:03

@Sarkozi Robert: A kézsérülés az max a te fejedben dőlt meg, de nálad meg már korábban is, mindig ezt szajkóztad. Pedig ez egy régi sztori, nem akarok belemenni, de nem egy piar fogás volt, egy csomó dolog bizonyította nem csak a pályafutása végén, hanem jóval korábban is.
A felsorolásod nagyjából pont azt mutatja amit én is mondtam, hogy még a legkiemelkedőbbeknek is igazából kevés olyan szituáció volt, amikor ők is és az ellenfél is pont a csúcson volt, vagy pont olyan súlycsoportban, nem vereség után, rendezett lelki háttérrel, stb.
Mayweather bőven ott van az eleje felé, az ellenfelek minőségét tekintve, még ha az adott pillanatnyi formájukat is nézzük, pl. milyen súlyban vagy milyen előtte lévő produkcióval érkeztek a meccsre.
Itt nem csak azt érdemes nézni, hogy ki volt 100% os formában és időben, hanem hogy a maradék 10 jó ellenfele milyen formában volt akkoriban.
Itt arra gondolok, hogy ha volt valaki akinek mondjuk volt 4 olyan ellenfele aki topon volt, meg 8 olyan aki abszolút leszállóágban az sztem rosszabb mint ha volt 3 topon meg 5 még jó állapotban és csak 3 mondjuk abszolút lent. Szóval ez ennél összetettebb dolog sztem.

Engem soha nem érdekelt a TBE dolog vagy a veretlenség, de összességében sztem May legyőzöttjei minőségét tekintve simán ott van a legjobbak között. Mondjuk sztem a számaid alapján ez nagyjából közös nevező.

    2018-05-07 06:44:33

@leibigabi: "Robinsonnal összehasonlítani Mayweather 50-0-ás rekordját, hasonló lenne, mint ha ma felállna a legjobb magyar amatőr bokszolónk és bejelentené, hogy márpedig az ő teljesítménye túlszárnyalta PappLaciét :)"

(A nézők közül pedig Szántó öcsi bácsi rekedtes hangján csk ennyit mondana:
- Na jól van, üjjél már le hülyegyerek)
:)

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-05 14:41:50

@Sarkozi Robert: Robinsonnal összehasonlítani Mayweather 50-0-ás rekordját, hasonló lenne, mint ha ma felállna a legjobb magyar amatőr bokszolónk és bejelentené, hogy márpedig az ő teljesítménye túlszárnyalta PappLaciét :)

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-05 14:33:16

@leibigabi: Robinson raadasul amatorben meg pehelysulyban(ott verte Pep-et) es Konnyusulyban nyomta, aztan onnan erositette fel magat es nyargalt fel Valto, Kozep, es felnehezsulyba. Ha jol tudom 25 evesen meg konnyusulyban nyomta. Szoval nagyjabol egyazon sulycsportokbol indultak , csak Robinson joval bevallalosabb volt. Nagyon sok adat igy sincs meg, de ezek tenyek. Tovabba az is hogy Reachben szinte nincs kulonbseg, annyi hogy magasabb volt Floydnal 7 centivel.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-05 13:29:43

@zappa: "Vajon La Motta ha Mayweather ellenfeleit kellett volna végigverni sikerült volna? "

Hirtelen azt mondanám, hogy nem, de LaMotta alapból "nagyobb", mint Floyd volt ellenfelei, ezért érdemben max 1-2 név maradna, aki kérdőjeles lehetne. LaMottáról a fennmaradt teljes felvételek, mind 1950 utáni, így igazából nem is ismerjük az 5-6 évvel korábbi csúcs LaMottát aki Robinsonnal háborúzott. Úgyhogy, nem zárnám ki azt se, hogy igen.

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-05 12:02:40

@Kane: "Egy jó barátom egyszer azt mondta, ha azt hiszem valamiben jó vagyok, gondoljak arra hogy valahol egy ázsiai biztosan sokkal jobb benne.:)"

Ez nagyon jó!! Ha megengeded ezt alkalmasint használni fogom idézetként! :)

    2018-05-05 10:37:00

@zappa: Szerintem ez a kezseruleses dolog mar megdolt amikor Mcgregort bevallalta 8 uncias kesztyuvel es mikor mar faradt az ir gyakorlatilag vegigverte a ringen meneteken keresztul anelkul hogy barmi kezserulesre utalo jel lett volna kozben vagy utana. De eleve az mar akkor hulyesegnek hangzott amikor arrol beszelgettunk hogy a palyafutasa vegehez kozeledve nagyobb aranyban ut power uteseket...Ez csak egy piar szoveg volt a may csapat reszerol arra hogy miert nem tudott normalis keretek kozott 7 ev alatt eggyetlen ido elotti gyozelmet sem produkalni...

Masreszrol azert szamtalan olyan bunyos volt akik palyafutasuk abszolut csucsan gyoztek le az adott klasszis ellenfeleiket mint pl az emlitett Robinson(4) vagy Ali Leonard(4), Duran(3), Holyfield(3), De La Hoya(3), Hopkins(3), Pacquiao(3), Jones(3), Castillo(3) es mellettuk meg jopar hasonlo szamu es minosegu skalpokkal rendelkezo harcos.
Igazabol mint ahogy lentebb elemezgettuk Floydnal nemhogy 5, de max joindulattal is 3 ilyen skalpot tud felsorakoztatni, megis banalis hulyesegkent TBE mitosz lengi korul kizarolag a veretlen rekordja miatt(ami amugy csak papiron az).
Jonesnal ugye mindig megemlitik Hopkinst(aki amugy akkoriban joval nagyobb munkatempoval dolgozo harcos volt es egy 21 eves periodusban csak Jones volt kepes egyertelmuen legyozni) es Toney(aki egyertelmuen palyafutasa csucsan volt, de allitolag beteg volt) akkor ildomos nem szamitasba venni Corralest sem(aki maganeleti valsagban volt, ment is a boribe 1 even belul, es amugy sem akkor volt a csucson), illetve Hattont(akinek mar akkor irgalmatlan fogyasztasai voltak, es a Collazo meccset sem nyerte meg). Nala igy Maradt Castillo masodszorra...
A masik meg hogy azt is vedd szamitasba hogy mi lett volna Floyd ellenfeleivel, ha La Motta es Robinson azokkal az edzesmodszerekkel, szakertokkel es cuccokkal, illetve tobb honapos formaidozitessel keszulnek mint a mai Top profi bokszolok(hagyjuk hogy nem kokszolt mert azokkal a vitaminos injekciokkal amiket a nagyon komoly 2-3 fontos dehidratalasi tuneteire hasznalt, vegkepp lejaratta magat).

Szoval ez az osszehasonlitgatas azert vica versa ilyen szinten...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-05 02:11:32

@leibigabi: Nem valószínű. Már csak a sérülékeny kezei miatt se. Nagyon sűrűn meccselt volna, az biztosan nem tett volna jót neki. Egyszerűen az az igénybevétel lehet hogy más embereknek kedvezett, és ez a ritka meccsszám is másnak.
Vajon La Motta ha Mayweather ellenfeleit kellett volna végigverni sikerült volna?


A másik témához, hogy keresgéljük, hogy kinél ki mikor és miért nem volt a csúcson megint túl van néha lihegve. Mert baromi kevés olyan bunyóst lehet találni, aki mondjuk 5 klasszist legyőzött úgy, hogy azok pont minden tekintetben a csúcson voltak. Pacquiao Mayweather, Hopkins, Jones, mindenkinél a komolyabb ellenfelek javánál lehet találni ilyen olyan indokot utólag, hogy miért nem volt a csúcson. Súlycsoport, kor, előző vereség, stb. A régieknél detto.

Sztem Önmagában ha az ellenfél, még nincs kifejezetten leszállóágban, nem kell nagy súlyingadozással küzdenie, és egy egy jó győztes meccsel érkezik, az már nem rossz.

    2018-05-04 22:52:30

@Sarkozi Robert: "Azert arra Tenyleg kivancsi lettem volna hogy Robinson rekorjat hogyan tudta volna uberelni Floyd, ha neki is 2 meg 3 hetente kellett volna meccselni :)"

Ha visszavinnénk Mayweathert a 40-es 50-es évekbe, technikailag többnyire megállná a helyét, de ha olyan sűrűn és válogatás nélkül mérkőztetnék, mint mondjuk Robinsont, egy Pepet vagy Lamottát és még számos más akkori menőt, akkor az olyan lenne, mint ha Floydot egy húsdarálóba dobnák bele, hogy abból ki jön-e makulátlanul. Nem hinném :)

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-04 15:12:41

@leibigabi: Azert arra Tenyleg kivancsi lettem volna hogy Robinson rekorjat hogyan tudta volna uberelni Floyd, ha neki is 2 meg 3 hetente kellett volna meccselni :)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-04 14:28:55

@Sarkozi Robert: "Hat en ugy tudom hogy La Motta ellen meg eggyet bebukott, csak elpontoztak. Viszont teny es valo hogy Robinson elokelo helyen van Az All Time listan"

Nehéz ezt így felvétel híjján ennyi idő távlatából megítélni, főleg, hogy valószínűleg szoros meccs lehetett. LaMotta az életrajzi könyvében valóban azt állítja, hogy a 3.-kat szerinte megnyerte, majd később úgy fogalmaz, hogy az ötből Robinson kettőt nyert, na jó max. két és felet :)

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-04 11:13:49

@leibigabi: "Igen, de aztán nem kapott ki a következő majd 100 meccsén :)"

Hat en ugy tudom hogy La Motta ellen meg eggyet bebukott, csak elpontoztak. Viszont teny es valo hogy Robinson elokelo helyen van Az All Time listan

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-04 01:52:26

Ha mar szoba kerult Chavez, akkor nekem mindig eszembe jut hogy mi lett volna ha Salvador Sanchez nem hal meg 23 evesen. mar tervben volt egy Arguello elleni meccs es kesobb osszehoztak volna Chavezzal ahol minimum 50 szazalek eselyt adtam volna neki. Hihetetlen tempoerzekkel megaldott, rendkivul kepzett es betonkemeny bokszolo volt. Az eggyik kedvencem.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-04 00:56:54

ezzel a listaval az a baj hogy pl Rosario, Ramirez, Haugen illetve Camacho sem volt igazan mar a csucson. ilyen alapon Floydnal is nyugodtan beszelhetnenk Judah, De La Hoya, Gatti, Marquez, Cotto, Mosley, Alvarez, Pacquiaorol.
Egyebkent Corralesen gondolkoztam h erdemes e ideirni mert eleg komoly maganeleti valsagban volt a Floyd meccs idejen.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-04 00:48:01

@leibigabi: Pepp is hatalmas bunyós volt :)

» bandi78   válasz erre
    2018-05-03 23:58:05

@Sarkozi Robert: Chaveznél pedig Taylor, Camacho, Rosario, Roger Mayweather, Ramirez, Haugen, Mario Martinez. Ez talán kicsi acélosabb névsor.

» northpaw   válasz erre
    2018-05-03 23:04:27

@Sarkozi Robert: ja es termeszetesen Castillo.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-03 22:33:54

@northpaw: hat igazabol tenyleg nehez felsorolni azokat a bunyosokat akik a csucson is voltak mikor legyozte oket de ne legyunk igazsagtalanok... Ott volt azert Corrales, Baldomir, Hatton, Ortiz, Maidana, es Mcgregor :)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-03 22:33:09

@Bandi78: szerintem Mayweather sem maradt volna makulatlan merlegu, ha jatszott volna par meccset Lamottaval mrg Robinsonnal. :D

Szerintem se. LaMotta mikor megverte Robinsont, 3 héttel! később már nyomták a visszavágót :)

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-03 20:52:50

@Sarkozi Robert: "Bandi78:
Robisonnak Lamottaig 40-0 volt a rekordja."

Igen, de aztán nem kapott ki a következő majd 100 meccsén :)

(Amúgy Willie Pepnek volt 62-0-ás rekordja az első vereségéig)

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-03 20:49:14

@Sarkozi Robert: Igen, de utana sem volt veresege jo sokaig. Nekem akkor is Robinson a kiraly :) szerintem Mayweather sem maradt volna makulatlan merlegu, ha jatszott volna par meccset Lamottaval mrg Robinsonnal. :D
Amugy manapsag a veretlenseget kisse tulertekelik. A legtobb esetben -tisztelet a kivetelnek- az ugyes menedzsmentet dicseri inkabb, mint a bunyos kiveteles tehetseget.

» Bandi78   válasz erre
    2018-05-03 19:40:17

@Sarkozi Robert: Mayweather mikor vert meg csúcs Camacho és Meldrick Taylorhoz hasonló ellenfelet? Ja nagyobb klasszisokat vert meg, csak éppen akkor amikor már a zeniten túl voltak.

» northpaw   válasz erre
    2018-05-03 19:24:08

@Beast_Pete: egyebkent ebben egyetertunk. Ha az ellenfeleik minoseget nezzuk(tehat ki vert nagyobb klasszisokat) akkor May a jobb.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-03 17:38:19

@Sarkozi Robert: nem akarom ledegradálni Chavezt (bár lehet, ez jött le). Amit ő elért, az páratlan, és tényleg le a kalappal előtte. Viszont ha a kettő közül el kéne döntenem, melyiket tartom nagyobbra, akkor Maynek az eredményét.

» Beast_Pete   válasz erre
    2018-05-03 17:35:07

@Beast_Pete: tehat akkor ott van May 32 top ellenfele(amibol kvazi 1 vereseg), szemben Chavez 25 Top ellenfelevel ami mellett a mehika meg lenyomott tobb mint 2x annyi felhozot.
ez az a nagyon komoly differencia?
de ilyen alapon ha a Castillo meccset elkonyvelhetjuk gyozelemnek, akkor Chavez Taylor elleni kiuteses gyozelmen se akadjunk fennt... igy viszont 44 Top ellenfel legyozesevel Chavez jocskan tulszarnyalta Floyd 32 ellenfelet es gyakorlatilag 87 meccsen maradt veretlen egeszen Whitakerig :)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-03 17:15:23

A May-Castillo leginkább a túlzó pontozás miatt maradt így meg. Sokan érvelnek vele, hogy hogy megverték Mayt, valójában egy kifejezetten szoros meccs volt. Szűken Castillo, döntetlen, simán benne volt, mivel volt 3-4 olyan menet ami tényleg ide oda is adható volt.
Ne hasonlítsuk már a Maidana Mayhez!

Ami miatt az eredménye durva volt, hogy 4-5 ponttal Maynek adták, ami nyilván túlzó volt.

Szoros meccs volt, kb mint Pacquiao-Marquez meccsek úgy általában. Viszont ez a makulátlan mérleg mizéria sztem amúgy is tök hülyeség. Összemérhetetlen hiábavaló adat. Soha nem kellett volna sztem ennek nagy jelentőséget tulajdonítani.

    2018-05-03 17:04:24

@Sarkozi Robert: Chavez első 43 ellenfele nem volt túl erős, hogy szépen fogalmazzak. A 44-dik ellenfele volt Mario Martinez a megüresedett WBC övért. Utána is volt jó pár töltelék ellenfele, érdemes megnézni. Ez nem hasonlítható Mayweather ellenféllistájához, akinek első 17 ellenfele volt kvázi felkészítő, és ha még Conort belevesszük, 18 ilyen ellenfele volt versus kb 50-nel szemben.

» Beast_Pete   válasz erre
    2018-05-03 16:55:04

Én nem latok arra realis magyarazatot hogy miert fosztottak meg Castillot a cimetol amikor Floyd nem tudott folenyt kialakitani, ellenben Castillo vegig presszionalta a meccset és meg utesstatban is jelentos(kb 60 utes) elonyben volt. Sztem is szoros volt, de egyertelmuen Castillo. Kb akkora csalas volt mintha Maidana ellem eloszor nem Floydot hoztak volna ki gyoztesnek...
Chavezt nem akarom vedeni mert amugy sosem tartottam akkora szamnak mint amekkora vegul lett, reszben az ilyen dontesek miatt mint Whitaker illetve Taylor. Azt azert megis erdemes hozzatenni hogy Taylorig 68 merkozesen volt veretlen 3 sulycsoporton keresztul ami azert nem kis eredmeny.

Bandi78:
Robisonnak Lamottaig 40-0 volt a rekordja.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-03 16:28:36

A rekordhoz hozzátartozik a veretlenül visszavonulás is. Chaveznek ez nem jött össze. Minden tiszteletem ellenére nálam Marciano nálam nincs benne a top 5 nehézsúlyú között, a rekordjához azért kellett cseppnyi szerencse is. Kitartásból és az adottságokból a maximálisat kihozásból viszont első Rocky. Emlékeim szerint Sugar Ray Robinson is valami brutális rekorddal rendelkezett nagyon sokáig, talán csak Jake Lamotta ellenében volt egy veresége. Rekordok ide vagy oda, nálam SRR rekordja sokkal többet ér mint Floyd 50-0-ja. Floyd védelmében meg: Catillo azért annyira nem verte meg, McGregor ellen meg... igazán megnézném azt a profi bokszolót, akinek annyi pénzt ajánlanának a saját súlycsoportján belüli McGregor ellen és azt mondaná, hogy nem komoly kihívás, kell a francnak a sok pénz... Még AJ is azt mondja, ha elég pénzt kap, már megy is MMA-zni. Majd egy nagy nevű építész is visszautasítja egy vityilló megtervezését, ha azért 10x annyit fizetnek, mint egy 2 éves, nagy projektért csak azért, mert szakmailag nem kihívás. :D Egy embertől, aki Money-nak hívja magát, teljesen normális egy McGregor elleni meccs. Volt elég sok egyéb ellenfele, akit lehet hasonlítgatni. Erről a Menayothinról meg most hallottam először. Ha nem érte volna el az 50-0-át, valószínűleg sosem halljuk a nevét...

» bandi78   válasz erre
    2018-05-03 13:50:49

@Sarkozi Robert: Egyáltalán nincsen a legnagyobb csalások között, szoros mérkőzés volt, Floyd nem tudott mit kezdeni akkor a testütésekkel, ezért szorosan, de objektíven kikapott, ha már legnagyobb csalást és Chavezt emlegetjük, a Whitaker elleni meccse szerintem top1, valamint Taylort sem győzte volna le objektív bíráskodással először.

    2018-05-03 13:15:50

sztem a Chavez meccs megmasitott eredemenyet azert kar felhozni mert majdnem biztos h amugy legyozte volna azt a felhozo embert. Ellenben May biztosan nem gyozte le Castillot megis tokeletes a merlege. az a meccs a boksztortenelem legnagyobb csalasai kozott elokelo helyen van(tobb ilyen listat van es szinte mindenhol ott van az elso 15ben).
Marcianonak viszont ugy tudom nem volt ketes gyozelme, habar az ellenfelei tenyleg jocskan elmaradnak Floyd ellenfeleitol.
Viszont a nehezsuly mindig is egy teljesen mas liga volt mint Nagypehelytol nagyvaltosulyig.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2018-05-03 13:12:29

@Romsy: egyetértek. Floyd 2 évtizeden át volt bajnok kisebb megszakításokkal, és számtalan elit bunyóssal küzdött meg. Ezt Marciano se tudja elmondani, bár neki azért volt pár jó nevű ellenfele, és ez a Meyanothin jóval kevesebbet tett le az asztalra. Nyilván a lehetőségei is szűkebbek, de az ő 50-0 nem olyan, mint Floydé. És ha valaki azzal támadja Floydot, hogy az 50. McGregor volt, akkor fogja fel úgy, mintha a 10. mérkőzésén ment volna ellene. Vagy hasonlítsa össze Meyanothin ellenfeleivel Conort.

Ettő még ez egy érdekes rekord, és biztos fogják vele Mayt zrikálni, úgyhogy lesz még visszhangja. :)

» Beast_Pete   válasz erre
    2018-05-03 12:16:34

A Chavezes bukta meg hozzá sem fogható egy félrepontozott meccshez, szerintem képtelenség lenne ma már (remélem), hogy valakit teljes joggal leléptetnek és 1 héttel később meg átírják az eredményt. Igaz, hogy vannak pofátlan pontozási csalások, de azt legalább tényleg el lehet nézni, ha mondjuk rossz szögben ül valaki, vagy annyira hülye hozzá (Adailade Byrd), de olyankor max egy újrajátszást tudnak összehozni, nem irogatnak át rekordokat.

    2018-05-03 09:41:08

Mayweather mérlegében azért jóval kisebb gondok vannak, mint Marcianoéban, vagy ennek az arcnak. Az egész szalmasúlyban van 236 versenyző az egész világon, ebből 70-80-nak 3-nál kevesebb meccse van, az inaktív/visszavonult versenyzők között is nagy része 1-2 meccses, találnak valakit aki gyerekkorában elfelejtett megnőni és már mehet is a ringbe. Ez az új rekorder is a 48. meccsén egy 44 vereséges felhozóembert nyomott le, meg úgy összességében nem hiszem hogy volt egyáltalán olyan ellenfele, aki legalább Berto szintjén van. Ricardo Lopeznél is ez volt a gond (a döntetlenen kívül) ebben a súlyban egyszerűen értékelhetetlen, hogy mit mutat a rekord, annyira nincsen versenyző, mint valami teljesen rétegsportban a legjobbak között lenni.

volt egy magyar sportoló is a súlycsoport történelmében, Sipos Zseráld :D http://boxrec.com/en/boxer/738...

    2018-05-03 09:35:10

Azt azért ne feledjük, hogy May sem kamionosokkal boxolt, még ha az az utolsó (legyen 2) meccse kissé "lazulósra" sikerült. Azt hiszem Marciano rekordja sem teljesen azt mutatja ami valójában. Szóval lehet itt példálózni, de valljuk be, amit May tett a ringben az páratlan. (Még ha be is árnyékolja a civil életben mutatott magatartása, viselkedése, pökhendisége, ami miatt nekem is az egyik legellenszenvesebb sportoló.) Lehet jönni Ortizzal, Maidanával, Judah-val... stb, de teljesen fölösleges, mert van a dolognak másik oldala is (Alvarez 114-114-es ítélete miatt lett pl egy MD-a meccse, amit ugye tudunk, hogy mennyire valós, és hogy hol van a "drága" hölgy azóta.

» apjoks   válasz erre
    2018-05-03 08:43:32

@kovban: a tisztességet keresed ott ahol bűn az úr. sajna nem lehet makulátlan tisztasággal megdönteni 1 csúcsot sem.

» csato gabor   válasz erre
    2018-05-03 05:51:47

Egy jó barátom egyszer azt mondta, ha azt hiszem valamiben jó vagyok, gondoljak arra hogy valahol egy ázsiai biztosan sokkal jobb benne.:) Vicces egyébként, nyilván a két sportteljesítmény nem hasonlítható össze komoly képpel, de talán elég arra hogy Mayweather rájöjjön hogy az ökölvívók teljesítménye nem egyszerű matek, ami alapján ő mindenki fölé helyezte magát.

    2018-05-02 23:04:09

@Peacock: 'Nem mondom hogy egyik megítélés jobb a másiknál, de keverni lehet nem illdomos.'

Egyetértek. Egy "gong utáni" ütésről van szó, hogy az előtte, vagy a gong pillanatában, vagy utána ért-e célba. Kérdés, hogy bármilyen bizottságnak van-e joga felülbírálni egy bírói döntést, még akkor is, ha az rossz döntés. Többnyire nincs, de azért ezen kívül is volt már rá példa... és itt mégis csak ez a hivatalos rekord, mint ahogy egy esetleg általunk elpontozottnak tartott meccsen...

» leibigabi   válasz erre
    2018-05-02 22:16:33

Én nagyon örülök ennek a hirnek. remélem megnyeri a küvetkező meccsét is és utána visszavonul, mert mű-TBE rekordját én kb. ennyire tartom :)

https://scontent-vie1-1.xx.fbc...

    2018-05-02 22:09:33

@kovban: Na most vagy-vagy.
Ha azt nézed, mi a hivatalos eredmény: a hivatalos az, ami Chavez rekordjában van.
Ha azt nézed mi lett volna a jó döntés: akkor meg Maynek is volt max. 2 két talán másképp pontozandó meccse, meg infúziós "esete".
Nem mondom hogy egyik megítélés jobb a másiknál, de keverni lehet nem illdomos.
A lényeg meg: ez a srác hivatalosan is 50-0.
De nem nehézsúlyú, ahogy May sem, így ez nem Marciano rekordja. Ahhoz jelenleg Wilder áll a legközelebb, bármily fájó is belegondolni. De hát ez már egy más világ, és ha legyőzné Joshuát és még 3-4 igazi élmenőt (mint volt Ortiz) az 50-0-ig: tőlem lehet ő az új csúcstartó is akár, mert megérdemli.

» Peacock   válasz erre
    2018-05-02 21:43:27

@csato gabor: A gond csak az, hogy kb 12.-13. meccse körül volt egy DQ veresége, amit KO-ra módosított talán 3 nappal a meccs után a helyi bizottság, amelyben Chavez menedzsere is benne volt. Biztos nem voltak elfogultak :). Sztem e miatt nem ismerték el ezt hivatalosan sose rekordnak. A többivel maximálisan egyetértek.

» kovban   válasz erre
    2018-05-02 21:09:24

ha úgy vesszük akkor a csúcsot megdöntötte annak idején Julio Cesar Chavez 87-0-ával.

ő valóba bajnok volt, mert neveket győzött le és nem a sarki kocsmák rémeit. vagy egy debüt ellen állította be az új rekordot mint vödör tette.

» csato gabor   válasz erre
    2018-05-02 20:32:29

na tök jó, sosem hallottam még a nevét. :D
valószínű mások sem nagyon ismerik és a szép hosszú pályafutása alatt ilyen szerdai címmeccsekkel annyi pénzt keresett, mint amennyit Mayweather amíg kimegy wc-re.

    2018-05-02 18:25:43
Ugrás az oldal tetejére