×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png A múlt hétvégén profi karriere legjelentõsebb összecsapását 2017-12-13 10:13:47 https://www.profiboksz.hu/2017/12/13/nem-tort-el-rigondeaux-keze/

Nem tört el Rigondeaux keze

A múlt hétvégén profi karriere legjelentõsebb összecsapását vívta a kispehelysúlyú WBA bajnok Guillermo Rigondeaux, aki nagypehelysúlyban, Vasyl Lomachenko ellen mérkõzött. A két kétszeres olimpiai bajnok ökölvívó találkozója aztán az ukrán fél fölényét hozta, a kubai sportoló 60-53, 59-54, 59-54 arányban volt elmaradva a pontozók szerint. Rigondeaux az említett menet végén aztán le is tette a lantot aznapra, hiszen a menet végén a ringsarokban jelezték a vezetõbírónak, hogy nem folytatják a küzdelmet. A 37 éves ökölvívó azt állította, hogy megsérült, sõt, szerinte eltört a bal keze a második menet környékén, így nem látta értelmét a folytatásnak. Rigondeaux kapott hideget-meleget a feladás miatt, a legtöbben úgy érezték, hogy a bokszoló csak a levegõbe beszél, és nem sérülés, hanem a kilátástalanság miatt dobta be a törülközõt. Nos, a minap kiderült, hogy azoknak volt igaza, akik kamut sejtettek a háttérben, hiszen Dino Duva promóter szerint - aki a Rigondeaux-t foglalkoztató Roc Nation Sports-szal dolgozik - az orvosi vizsgálatok során törést nem mutattak ki a sportoló végtagjában, csupán némi zúzódást lehetett megállapítani. Rigondeaux-t egyébként a WBA szervezet - ahogy ígérte - megfosztja a kispehelysúlyú világbajnoki övétõl.

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@pepegross: :D

» Slajos   válasz erre
    2017-12-16 11:43:24

@Slajos: "olyan vastagra dagadt mint az öregujjam"-Úgy tetszik,amikor valaki ilyeneket mond! Kár,hogy ritkán lehet hallani hasonlókat. Mennyivel jobban hangzik,mint egy bevállaltad, köszcsi, puszcsi szóferdület.

» pepegross   válasz erre
    2017-12-16 11:39:24

@La Cucaracha: Hat en meg egyutt tudok erezni David Hayeval, amikor eltort a labujja Wlad ellen :) (persze ha tenyleg eltort).
Ugyanis en kb. 13 eves koromban futballozas kozben osszerugtam egy masik gyerekkel es vagy eltort vagy megrepedt a jobb labamon levo kozepso ujjam.
Azert nem tudom, hogy tores volt-e vagy repedes mer nem mentunk orvoshoz, de a labujjam olyan vastagra dagadt mint az oregujjam. Fokozatosan rendejott de jo 1 honapig a sarkamon jarva mentem iskolaba.

Viszont arra emlekszem, hogy az osszerugas utan kozvetlen olyat nyilalt a labujjamba, mintha szeget vagtak volna az agyamba. Ha nem terheltem, akkor ki lehetett birni de ahogy ra probaltam tamaszkodni egybol nyilalt meg hetek mulva is. Ugyhogy szerintem ha valakinek el torik a keze meccs kozben es azzal meg utni is akar az kurva nagy fajdalom lehet (marmint amikor a torott kezes utese celba talal).

» Slajos   válasz erre
    2017-12-16 11:34:08

David Haye-nek sem tört el a lába, Tony Bellew elleni mérkőzésén,mégis folytatta mert szerintem volt szive a box-hoz, az eredmény már senkit nem érdekelt.Szánalmas néhány boxoló,akik harcosok azok a végsőkig küzdenek.Egy ilyet nem tudtam volna elképzelni egy Barrera vs Morales mérközésen.....

» barcamarsa   válasz erre
    2017-12-15 15:49:55

@Slajos: Nekem tört már el ujjam is, és közel nem fájt annyira, mintha csak simán megsérülne a csuklóm, vagy zúzódna valamim. Sőt, a ficam a legfájdalmasabb.

» La Cucaracha   válasz erre
    2017-12-14 20:56:53

@Slajos: Az egy totál egyértelmű Walters meccs volt... miután Walters el is ismerte, hogy tiszteli Donaire-t, hogy elvállalta ezt a meccset kisebb súlyból, holott őt mindenki kerülte.
Nonito-nál meg a "Flash"-el számolni kell... Ha jön a villanás, az kemény lesz bárkinek!!!

    2017-12-14 03:00:47

@Kane: Én is hiányolom! A Loma elleni fiaskó, az háát.. De akkor is, jó kis bunyós a Jamaikai, és lomától nem szégyen kikapni! Én is nézném még a srácot bunyózni

    2017-12-14 02:53:45

@Slajos: Amúgy utólag így kár Waltersért, nem hiszem hogy lesz még képben miután Loma lenullázta. Pedig lehetne bőven keresni valója neki a súlyában, nyilván nem az ukrán ellen, de nagyon szívesen megnézntem volna Davis vagy Garcia ellen akár. Intelligens, erős és technikás bokszoló volt.

    2017-12-14 02:32:33

@pressurefighter0088: "..Azért azon a meccsen volt adok-kapok, volt amikor a gong mentette meg Walters-t.."

Az az egy veszelyes talalata volt Nonitonak az egesz meccsen, amugy teljesen sima Walters gyozelem volt, ahol is modszeresen szetszette a filippinot.
Tovabba miert volt azon a meccsen adok-kapok? Azert mert Walters akarta. Nem felt bele menni a kozelharcos szituaciokba. Utotavbol siman kibokszolta Donairet, nem muszalyt volna belemennie a kozelharcba is de belement.

Ne felejtsuk el, hogy Rigo Waltersel ellentetben a kozelharcos adok-kapokba egyszer sem ment bele Donaire ellen, mert tudta, hogy a rovidebbet huzna. Ahogy beugrott Nonito kozelharcra Rigo mar fogta is le, ugyanugy mint Lomat. Persze ez nem jelenti azt hogy Rigonak bele kellett volna mennie de Waltersnek sem kellett volna ha nem akar.

Ha visszanezed azt amikor Donaire betalalt Waltersnek a kozelharcban, jol lathato, hogy Walters akkor ment bele a kozelharcba amikor azzal a jellegzetes kopogassal jeleztek, hogy mar csak 10 mp van hatra a menetbol. Vagyis o akarta azt. Viszont az ezutan kovetkezo menetekben is voltak adok-kapok szituaciok es azokbol bizony mar rendre Walters jott ki jobban. Tobbek kozt a 3. menetben Donaire padlozasa is egy ilyen kozelharcos szituaciobol lett, egy felutestol, es eleteben eloszor szamoltak ra. Walters vegul nemcsak utotavbol de kozelharcban is felulmulta Donairet.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-14 01:11:14

Ok. lehet itt arról beszélni, hogy Rigo sérült volt-e vagy sem, s ha igen akkor mennyire...!? De mégis: sansza nem volt. Lasú, "álmos", erőtlen, és kiszámítható,statikus volt a mozgása/ kéz sérülés ide-oda/ Ez Loma Estéje volt!!!

    2017-12-14 00:41:19

@Slajos: Nem biztos, hogy ugyanúgy menne, de ha tudja hozni a Donaire elleni formáját még 37+ évesen is, ami kérdéses, akkor megoldaná. Azért azon a meccsen volt adok-kapok, volt amikor a gong mentette meg Walters-t.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-13 23:47:34

@Romsy: Nagyon is egyetértek veled, pont erre gondotlam én is. Ha eleve korod méreted súlycsoport miatt nagyot kéne alkotni hogy legyőzz egy bokszzsenit, akkor bőven elszáll az a kicsi esély is, egy sérüléssel.

    2017-12-13 23:02:42

@Romsy: Persze, félreérted. Nem arra gondoltam, hogy May mekkora Rigohoz képest hogy legyőzte Hernandezt sérülten. Nyilván más kategória az ellenfél. Csak arra, hogy se May se Loma keze nem tört el, amikor félkézzel bokszoltak. Vagyis akár egy zúzódás is elég lehet.

    2017-12-13 22:59:47

"Most Haye torott kislabujjat inkabb hagyjuk)"

Na ja, de Haye nem is adta fel meccs kozben a harcot, legutobb fel labbal serulten bokszolt Bellew ellen.

Mivel nem tunik sulyosnak kicsi Rigo serulese igy utolag eleg egyertelmu miert adta fel a meccset, illetve Arum miert dobta anno.

» Bruneor   válasz erre
    2017-12-13 22:16:11

@spomb: Õ nem semmisült meg?

    2017-12-13 21:12:55

@pressurefighter0088: Csak nem biztos, hogy egy jo formaban levo Walters-t siman megoldana.
Egyreszt ugye Rigo a Loma elotti utolso merkozesein nem Walters szintu bunyosokkal csinalta amit, raadasul lattuk, hogy Walters hogyan radirozta le Nonitot, Rigo legjobb legyozott ellenfelet.

Masreszt meg a meccsen lenne koztuk vagy 6 kilo kulonbseg + a meretek. Attol, hogy Loma siman megoldotta Nicholast meg nem biztos, hogy Rigonak is ugyanugy menne.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-13 20:29:24

@Slajos: Ez igaz, viszont ha pl egy Walters-t simán megold, azzal sok ember szemében nagyot nőne, és akkor szerintem több ember hinné el, hogy a sérülés miatt adta fel, és amiatt teljesített rosszabbul. Nekem mindegy, csak folytassa, szerintem még iskolázná a mezőnyt Loma-t leszámítva, és pont nemrég ígérte, hogy izgalmasabb meccseket fog csinálni, amire szerintem képes lenne.Loma előtti meccsén első menetben kiütött valakit, csak ugye éppen hogy gong után volt az ütés, az ellenfele meg eljátszotta a nagyhalált, így no contest lett. Egyébként öröm volt nézni azt a menetet, szinte nem is ütött, de minden ütést elkerült, aztán a végén simán kiütötte az ellent.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-13 18:45:38

azért más dolog úgy befejezni sérülten is egy meccset, hogy kurva nagy pontelőnyben vagy egy sokkal rosszabb sportoló ellen, mint amikor nagy hátrányban vagy pontállásban is és fizikailag is, az egyetlen esélyed meg az lenne a győzelemre, hogy nagyon erőseket üssél ballal, ami ilyen körülményekkel lehetetlen.

    2017-12-13 17:29:22

@Romsy: Akár ez is lehetett. De ha az elsőben sérülsz meg, simán lehet úgy fogalmazni, hogy a második menettől sérülten bokszolt.

Azzal egyetértek, hogy a harcosabb bunyósok nem adták volna fel, de ha már egy kicsit is szar volt a balkeze, akkor reálisan 37 évesen két súlycsoportot ugorva, egy nagyobb és kivételesen jó bunyós ellen, sérülten nyilván sansztalan volt. Ez a nagyot ütő keze, ami lehet hogy 100% os állapotban is kevés két súlycsoporttal feljebb. Nyilván kipontozni félkézzel meg esélytelen egy Lomachenkot. Innentől maradt két lehetősége, vagy feladja, és elmondja miért, vagy végig szenvedi, és utólag elmondja hogy sérült volt. Ebből a szempontból a második rosszabb verzió.

Igazából ő sem kapott komolyabb ütést, emiatt is volt fura a feladás.

A kéztöréshez meg annyit, hogy az a meccs amire Loma hivatkozott, hogy ő is félkézzel bokszolt, tudtommal nem tört el a keze, valszeg csak zúzódás volt.
De javítsatok ki ha tévedek.

May-nek Carlos Hernandez ellen eltört a keze? Nem tudom, de ott végig szinte félkézzel bokszolt.

    2017-12-13 17:22:43

@pressurefighter0088: Szerintem inkabb Rigonak vissza kene mennie az eredeti sulyaba vagy max. 126-ba. Ott csinalhatna jo meccseket. Cruz, Frampton, Russel, Marez jo nevek es jo esellyel is indulhatna ellenuk Rigo. Csak kerdes hogy ki-e allnanak ellene?

» Slajos   válasz erre
    2017-12-13 17:19:28

@Romsy: Az is lehet.
Pacquiao is allitolag serulten oklozott Mayweather ellen, de mint Pac eseteben, Rigonal sincs nagy valoszinusege, hogy letrejon egy visszavago ahol bizonyithatna. Ugyhogy mindket esetben orok kerdes marad, hogy serultek-e voltak egyaltalan es ha igen, akkor milyen lenne a meccskep serules nelkul.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-13 17:15:46

@Slajos: Fogalmam sincs,ezt neki kellett érezni:)
De jelen esetben inkább a lelkében volt most sérülés.

    2017-12-13 17:12:44

@Romsy: Vagy nem attól az ütéstől volt, lehetett olyan ütés is, ami nem látszódik jól a felvételekből. Azért Walters ellen megnézném.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-13 16:55:12

@Slajos: vagy csak rosszul emlékezett hirtelen, hogy melyik menetben volt, nem akkora ördöngősség erre rájönni.

    2017-12-13 16:45:24

@spomb: "..Halkan jegyzem meg 5-6 féle sérülés érheti a kezet meccs alatt,és ebből a törés fáj a legkevésbé.."

A zuzodas pedig a legfajdalmasabbak koze tartozik ezek szerint.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-13 16:18:26

@pressurefighter0088: Igen tudom, zappa irta. Viszont Rigo meg allitasa szerint a masodik menetben serult meg nem az elsoben. Szoval nem a konyokre talalattol serult le az 1. menetben.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-13 16:15:46

Nem tört el na és,miért olyan érdekes ez,azt hitte,ennyi.
A sok kihagyott év,hónap,a kor megtette hatását,és tudatosult benne.
Halkan jegyzem meg 5-6 féle sérülés érheti a kezet meccs alatt,és ebből a törés fáj a legkevésbé.

    2017-12-13 16:13:17

Én meg nem tudok leírni egy mondatot elgépeleés nélkül.lllgdhd :

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-13 16:06:11

@pressurefighter0088: Az eslő menetben találgatott Rigo is, persze valószínűleg Loma csak feltérképezte a helyzetet akkor még, de Rigo is úgy szokta nem? Ahogy egyre jobban nyomul az ellenfél, és egyre veszélyesebben támad, ő is egyre élesebb.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-13 16:05:21

@Slajos: Itt az oldalon a meccs videó alatt írta valaki, hogy az első menetben látott egy ütést, ami Loma könyökét tlálta telibe, után meg egy visszafogott balost, persze simán lehet belemagyarázás, de ki tudja, van ez így, hogy az egyszer 1000 ütésből 0 végződik sérüléssel másor meg az 1. ütésnél megsérül az ember.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-13 16:02:36

@Titok: Senki nem akar ilyesmikkel foglalkozni. Én is azért védem az oldalt, mert szeretek itt lenni. Nem vagyok / voltam bunyós, szakmailag is talán az átlagot ütöm meg, fotelbunyósnak is mondhatnának sokan. Voltak jó és rossz meglátásaim. De imádom ezt a sportot, és tényleg a srácok mindent megtesznek azért, hogy legyen egy szűk, de összetartó közösség. És emiatt nem tetszett, amit írtál.

» GaiusM   válasz erre
    2017-12-13 15:48:46

@GaiusM: Ez a csinald jobban a medvencem, irtam regebben mas temaban mas oldalra cikket, es hogy oszinte legyek, nem volt olyan hatalmas dolog a cikk megirasa kozben fuggetlennek maradni, aztan kommentben en nekem is meglehetett a velemenyem, de a cikk irasa kozben inkabb visszafogtam, hogy azok szamara is elvezheto, vagy erdekes legyen akinek mas a velemenye az enyemnel.

Az meg hogy o igy erezte hogy nem tudja folytatni akar serulesre hivatkozva, akar csak sok volt a pofon, (nem tudom nennyire fajt a megzuzodott keze meccs kozben, es mennyire hatraltatta) de gondoljatok bele hogy mondjuk Magomed Abdusalamov mennyivel jobban jart volna ha feladja, Gerald McClellan se jart jol, ugyhogy szerintem amig valaki ilyen veszelyes sportot uz, es az ellenfele is kemeny, akkor megengedheti maganak hogy feladjon egy meccset, es csak azert mert vannak akik kepesek serulessel is kuzdeni ne az legyen az alap. Nem tudom hanyan jartatok edzesen, hanyan kesztyuztetek, de elegge tud hatraltatni a folyamatos fajdalom.

    2017-12-13 15:13:37

Van aki torott kezzel, van aki torott allal bokszol vegig meccseket, Jones felkezzel iskolazta Hopkins-t, Hamednek is allandoan eltort a keze a palyafutasa vegen, Loma vb-t nyert torott kezzel, Ali tobb alkalommal torott allal bokszolt vegig meccseket, de ezek csak peldak a szamtalan esetbol(Most Haye torott kislabujjat inkabb hagyjuk). Ez igazabol ehhez egy emberi nagysag kell, ahogy Loma is fogalmazott: Ha Harcos vagy Harcolsz barmi aron es ha kell meghalsz a ringben.
Rigo elete legnagyobb meccserol beszelunk, amit feladott egy zuzodas miatt. Nem volt itt semmi masrol szo, csak arrol hogy 2 menet utan mar nem erezte hogy barmi keresnivaloja lenne a ringben.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2017-12-13 14:21:28

Nehez ez, mer igy kivulrol szamomra tenyleg nem latszott, hogy komoly kezserulese lett volna. Beszeltunk errol a meccs videojanak kommentjeben is. Ujra nezve a felvetelt, szamolva a balkezes utesinditasait, nem lattam hogy kevesebbet hasznalta volna a bal kezet mint az elso 2 menetben.

Persze lehet hogy tenyleg fajt a keze annyira, de nem kizarhato az sem, hogy egyre jobban frusztralta az, hogy Lomachenko pressziojaval nem tudott mit kezdeni.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-13 13:44:45

@HunFighter: ez személy függő, van aki törött kézzel is tud bunyózni és van aki egészséges kézzel sem.
de nekem a fura az hogy mindíg azoknak van gond a kezével vagy a lábával (és arra panaszkodnak) akik épp vesztésre állnak. a győztesek soha nem hisztiznek hogy megsérült erre vagy arra.

valljuk meg et csak nyavajgás volt rigo részéről, mert ő is érezte hogy elment a hajó és kitalált 1 tündérmesét ami miatt feladhatja a meccset, mert a végén még kiütötte volna loma.

» Csumirobi   válasz erre
    2017-12-13 13:02:12

@Titok: Ha eltört, ha nem: más bokszolók mintha a kéztörésnél jóval komolyabb sérüléssel is végigbokszolták volna egy meccset. Csak két példa a közelmúltból: Cotto szakadt bicepsszel, Joe Smith Jr. törött állal. Hadd engedtessék már az akár az oldal szerkesztőjének is, hogy Rigondeaux ne legyen szimpatikus amiatt, amit művelt a Lomachenko elleni meccsen.

» northpaw   válasz erre
    2017-12-13 12:22:40

@Titok: Figyu. Ez az oldal MÉG MINDIG tök ingyen, szabadidős tevékenységben, a sport szeretete miatt készül. A cikkek nagyobb részét külföldi oldalak hírei alapján fordítják le nekünk a szerkesztők (néha van elütés, egészen ritkán némi félrefordítás is). Vannak saját írások is, amik remekül szoktak sikerülni. Ez most éppen nemzetközi sajtó fordítása volt.
Nem szeretem ezt a szófordulatot, de most mégis élni fogok vele. Csinálj te jobbat.

» GaiusM   válasz erre
    2017-12-13 12:22:05

@HunFighter: nem mondtam, hogy képtelenség sportolni sérülten.

    2017-12-13 12:10:18

Kamut sejtettek a dologba? Azt mondta megserult, es szerinte el is tort. Nem eltort, megzuzodott, ami serules, legalabbis szamomra az. Az hogy azt mondta hogy szerinte (ismetlem SZERINTE) eltort, nem feltetlen kell hazugnak kikiabalni. Velem legalabbis volt olyan hogy ugy megutottem a kezem hogy azt hittem eltort, mert jobban fajt, mint amikor tenyleg eltort.
Nekem az oldal cikkei egyre jobban nem tetszenek, reszlehajlok, es sokszor ugy veszem eszre hogy aki a cikk irojanak eppen nem szimpatikus valamiert folyamatosan sarozza, leszolja a cikkekben, akar jogtalanul. Regen annyira jo kis oldal volt ez...

    2017-12-13 12:07:43

@Romsy: Miért van az, hogy valaki törött kézzel is tud bokszolni (pl. Andre Ward Carl Froch ellen, vagy Papp László az egyik profi mérkőzésén, amikor 7 menetet bokszolt törött kézzel, de Vasyl Lomachenko is végig nyomott törött kézzel egy világbajnokságot amatőrben)?

» HunFighter   válasz erre
    2017-12-13 12:02:47

ez egy olyan sport, ahol a kezét kell használnia az embernek, ha csak annyira fájdul meg, hogy fél óráig nem tudja rendesen mozgatni, az bőven elég, nem kell utána 2 hónapig gipszben lenni, hogy feladjon egy meccset.

    2017-12-13 11:14:36

Ez igen! Aztán lesz egy olyan bajnokuk, akiket fél kézzel is megoldana Rigo, még egy ilyen demoralizáló vereség után is. Szánalmas egy bagázs.

» bandi1115   válasz erre
    2017-12-13 11:08:50
Ugrás az oldal tetejére