×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Néhány héttel ezelőtt a WBC elnöke rövid közleményben 2017-10-21 10:12:55 https://www.profiboksz.hu/2017/10/21/luis-ortiz-ket-szek-kozul-a-pad-ala-esett-/

Luis Ortiz két szék közül a pad alá esett

Néhány héttel ezelőtt a WBC elnöke rövid közleményben tudatta a bokszsajtót, hogy elmarad a WBC nehézsúlyú világbajnoki találkozója Deontay Wilder és Luis Ortiz között, hiszen az utóbbi bunyós megbukott a VADA szeptemberi doppingellenőrzésén és Wilder csapata új ellenfél után nézett. A WBA listáján első helyen rangsorolt Ortiz ugyan elbukta a WBC lehetőségét, de abban bízhatott, hogy a WBA kötelezi Anthony Joshuát a kubai elleni címvédésre és nem marad világbajnoki találkozó nélkül, ám ez sem fog összejönni, hiszen a panamai székhelyű szervezet levette Ortizt a listájáról és minimum 6 hónapos eltiltással sújtja. Gilberto Mendoza, a WBA elnöke szerint egyetlen esetben kaphat felmentést Ortiz, mégpedig ha a B-próba negatív eredményt hoz, de a gyakorlat azt mutatja, hogy erre meglehetősen kicsi az esély.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

Joyce csak fejlődik még, meg amúgy is ez a Lewison, vagy ki volt az ellenfele nem egy rossz bunyós, nem egy puhány gyerek, mégis megtörte őt Joyce. Ne írjuk még le ilyen gyorsan őt!

» CHUBAKKA   válasz erre
    2017-10-23 14:00:01

@northpaw: igen lehet, hogy igazad van, viszont Brizli jó kis bunyós, veszélyes ellenfél, kemény ütései vannak, bár a védekezése nem a legjobb. Leütni meg nem könnyű Brizli-t nagyon szívós, kemény fószer. ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2017-10-22 17:01:31

@Krissz97: Olyan Breazeale-féle szintet üthet meg a profik között Joyce.

» northpaw   válasz erre
    2017-10-22 16:39:00

@Krissz97: szerintem jó bunyós, kemény egy csóka. Lehet, hogy nem lesz vb, de el fogják juttatni a nagy meccsig, nagy meccsekig, lesznek szerintem szép győzelmei, szép sikerei. Meg persze becsúszhat vereség, vagy döntetlen, és nem biztos, hogy ő mindenkit ki fog ütni. Viszont szerintem pl a kis Fury-nál tehetségesebb, erősebb, keményebbnek tűnik. ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2017-10-22 16:36:05

@Krissz97: Olyan 3 menetet lattam belole, nekem ugy tunt mintha unottan bokszolna, meg viszonylag lassunak is lattam.
Viszont bemutatkozo meccsnek nem volt azert ez rossz. Hiszen mindjart 10 menetre raktak az elso meccsen egy olyan ellenfel ellen, aki ugyan messze nem az elvonal de pozitiv merlegu, elegge birja az utest es Dillian Whyte ellen is 10 menetig birta. Szoval Joyce 8 menet alatt elintezte profi tapasztalat nelkul.
Ugy latszik nem akarnak a felfuttatasaval sokat szarozni, annal is inkabb mert mar 32 eves, ugyhogy nincs olyan sok ideje ha valamire akarja vinni a profik kozt.

» Slajos   válasz erre
    2017-10-22 11:30:12

Off
Mit gondoltok Joe Joycerol?pár napja mutatkozott be profiként.nem latok a bunyojaban semmit ami miatt aggódnia kéne a jelenlegi elmezonynek

» Krissz97   válasz erre
    2017-10-22 10:41:37

@Peacock: Aki egy kicsit is veszélyes lehet Wilderra, azt eltakarítják az útból.
Povetkin és Ortiz nagyságrendekkel jobb bokszoló, és mindketten verték volna ezt a műbajnokot.

    2017-10-22 10:25:23

@deontay: Tőle biztosan nem. De tegyük azért hozzá hogy a lengyel stanozolollal bukott.
No meg Arreola is bukott teszten a CBP-ben, szóval biztos nem mindenkit direkt buktatnak. Csak nézd meg, a kiégettként már könnyű ellenfél Arreola pozitív tesztért való eltiltása ahogy lejárt, egyből ranglistára került hogy hogy nem és egyből ment is vele Wilder (és fel se merült hogy ő kokszossal sose). A szintén megkopott Stiverne bukott, mégis elfogadta a védekezését a WBC, és mit ad Isten máris Wilder ellenfele. Itt se merült fel hogy gond a pozitív teszt.
Ellenben Ortiz és Pov akik veszélyes ellenfelek, ők gyáva és idióta ördögnek lettek bélyegezve, és Wilder elkerülte őket.

» Peacock   válasz erre
    2017-10-22 06:50:53

És mikor Wawrzyk bukott meg? Nem hiszem, hogy töle is féltették volna Wildert...

» deontay   válasz erre
    2017-10-22 00:30:10

@Roy Jones Jr.: Broner és profiként Solis a ringben sem voltak okosak szerintem, csak ügyesek (mint pld. Gamboa is). Ortiz ellenben okosan és taktikusan bokszol. Szerintem ez értelmet sejtet, de persze nem ismerem.
Povnak pedig a második bukását, a Stiverne ellenit állítottam párhuzamba Ortiz esetével. Mert ugyanúgy nem gondolom róla (és a stábjáról) hogy a meldoniumos ügy után nem figyeltek oda a lehető mértékig, ahogy én ezt Ortizról és a stábjáról sem feltételezem.
És ha igaz hogy valamilyen mahinációval direkt buktatták őket, akkor ők nem buták, hanem kicsit inkább áldozatok.
Én nem hiszek abban hogy vérnymáscsökkentőben volt a szer. De ugyanígy abban sem hogy Stiverne véletlen ivott vmi kokszos kólát (mégis vb meccsen van és az eliminátorin sem buktatták), és azt sem hogy Wilder kocsijában véletlen volt marihuána. Ami szintén listás szer. (Lehet durvább is mint a maszkoló összetevő az állítólagos vérnyomásgyógyszerben).
Szóval nem hiszem hogy Wilder okos, Ortiz (és a 2. eset miatt Povetkin) meg idióta lenne. Hihetőbb feltételezés nekem hogy őket más protokollal ellenőrizték, nem fair módon, Wildert védendő.
Feltételezésem fő alapja hogy rajtuk kívül nem is volt Wildernek szűk élvonalbeli ellenfele. Amihez (ha most őket ki is hagyjuk) lássuk be asszisztál a WBC, korlátlan számú könnyű ellenfeleket, kötelezőtől eltekintést, és listára emeléseket meglépve. Haymon akaratával egyezően. Márpedig a CBP is a WBC programja, nem másé. Szerintem nem túl merész feltételezés hogy ebben is “sportszerűtlenek” picit.

» Peacock   válasz erre
    2017-10-21 23:30:52

@bpjotruska: Pont ez a lényeg, arra elég volt, hogy Povot kigolyózza. Nagyjából erősen a nullához konvergál az, hogy Pov a két tiszta mérés között ilyen kis mennyiséget tolt vna.

» kovban   válasz erre
    2017-10-21 23:21:12

@Peacock: Azért, mert Ortiz jól bunyózik, attól még lehet agyilag zokni, hiszen hány ilyen van manapság (pl. Broner, Solis, stb.)

Povetkin esetét egyáltalán nem kéne összemosni Ortizéval, mert ég és föld van közte. Povetkin - ahogy más világhíres orosz sportolók - régesrég óta használtak meldoniumot, ami csak nemrégiben lett doppinglistás. A VADA talált a mintájában egy borzalmasan minimális mennyiséget, amely még a korábbi legális időszakbeli szedés eredménye is lehetett, és amely egy jó ürügy volt Wilderéknek, hogy ne kelljen kiállni ellene.

Ortiz meg olyan dolgokkal bukott nem is olyan rég, mint a nandrolone, amivel 20 éve buktak le bunyósok, sőt azóta bukott még valami mással is. Aztán jön ez, hogy szegénynek magas a vérnyomása, amire gyógyszert is kell szednie, erre szedetnek vele egy olyan gyógyszert, aminek doppinglistás valamilyen összetevője. Ez, ha véletlenül történt akkor agyatlan amatőrökkel van körülvéve, ha meg nem, akkor miről beszélünk?! De egy olyan valakinél "véletlent" feltételezni, aki már többször megbukott, elég nevetséges szerintem...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2017-10-21 23:01:56

@Subi: Ja hogy így nézve... nem tudom, szerintem azért Ortiz bízhatott a Wilder elleni meccsben, pont mert Haymon bunyós lett ő is. Csak nem lehet azért úgy hozzáállni hogy ha veszélyes bunyós vagyok, nem indulok WBC vonalon, mert úgyis lebuktatnak. Ez azért nem volt szerintem ilyen formában várható.
De az igaz hogy Ortiz több hibát is vétett a karrierje során. Talán kétszer is összegyűjtöttem már itt. De szerintem az alapban nem volt elhibázott döntés hogy mivel Joshuára várnia kellett (mondjuk szerintem ebben is hibás mert otthagyta Hearnt) rábólintott a Wilder meccsre. És hát Haymon azért nem is kaszálta el végleg a WBC-nél. Még azt se zárnám ki, hogy lesz jövőre Wilder-Ortiz.

» Peacock   válasz erre
    2017-10-21 22:45:20

@Peacock: Amit írsz, az mennyiben mond ellent, annak, amit én írtam? Egy árva szót nem írtam a doppingszerekről, evidens, hogy minden élsportoló használja őket. És az is bizonyos, hogy nem valamiféle véletlen szerencsétlenség áldozatai lettek Wilder korábbi ellenféljelöltjei sem.

Teljesen érthetetlen, hogy Ortiz, mint az egyik legveszélyesebb (ha, nem a legveszélyesebb) kihívó, mit várt ettől a "lehetőségtől". Bő 80% esélye volt rá, hogy ellehetetlenítik. Erre ő mit tett? Önként belesétált a kelepcébe.

    2017-10-21 22:34:51

@Roy Jones Jr.: Szerintem elég erős leidiótázni Ortizt. Ez az idióta képzettebbnek és jobb mozgásúnak tűnik a ringben mint bármely nehézsúlyú élmenő. Továbbá a saját orvosi stábját kubaiként biztosan nem ő fizeti.
De ugyanígy le lett idiótázva Povetkin is. Ha más mögött nem, hát őmögötte biztosan jól fizetett orvosi stáb állt, a meldoniumos ügy után különösen. Vajon ő is csak hobbiból bekapkodott pár gyógyszert szerinted mert egy idióta vastulok barom?

» Peacock   válasz erre
    2017-10-21 22:31:48

@kovban: Ez kb olyasmi, mintha tilos lenne kolat innod, egy teszt nem mutatna ki semmit, a masodik kimutatna, hogy ittal fel teaskanalnyit, a harmadik megint semmit... semmi ertelme sincs, de ha valaki nyer abbol, hogy te kolaztal, akkor rad fogjak fogni, mert bizonyitek van ra.

» bpjotruska   válasz erre
    2017-10-21 22:23:21

Nagyon meg lennék lepődve, ha Ortiz lehetőséget kapna még. Na, nem azért mert kokszos, hanem azért mert veszélyes. Igazából mindenki örül, hogy kikerült az egyenletből.

» iceman   válasz erre
    2017-10-21 22:15:54

@Roy Jones Jr.: Számomra, ami kétséget ébreszt a VADA felé, az pl. az, amikor Povetkin úgy bukott meg, hogy az egyik vizsgálat semmit nem mutatott, majd a következő rövid idő múlva minimális meldoniumot, majd az újabb szintén rövid időn belül elvégzett vizsgálat megint semmit. Megkerestem egy orvosbarátomat, aki a sztorit hallva kapásból azt mondta, hogy szennyezett volt a minta. Ilyen minimális adagot még szándékosan sem lehet beadni, ez annyira karcsú.

» kovban   válasz erre
    2017-10-21 21:43:05

@kovban: A VADA a korábbi években jó pár ismert bunyóst lebuktatott (köztük jó pár Haymon-klienset), amivel elismerést és tiszteletet vívtak ki a bokszban, míg az USADA továbbasszisztált a disznóságokhoz (D.Garcia vs Morales II, Mayweather IV-kúrája a megengedett mennyiség sokszorosával) és lám már senki a világon nem akar velük teszteltetni...

Nem értem miért kockáztatná a hitelét a VADA ilyenekkel, amikor az ismeretlenségből az első számú doppingtesztelőkké váltak a bokszban pár év alatt?

Én inkább úgy gondolom, hogy a bunyósok teamjei jobban odafigyelnek már a dolgokra vagy felfogadtak olyan embereket, akik pontosan képben vannak a dolgokat illetően, hogy mit, hogyan és mivel, szóval alkalmazkodtak a VADA által jelentett "kihívásokhoz"...

Az olyan idióták meg, mint Ortiz (és a csapata) menthetetlenek, aki "elfelejtett" szólni a VADA-nak (hiszen tudta, hogy tesztelni fogják), hogy vérnyomáscsökkentőt szed (ami hogy-hogynem "véletlenül" csúnya dolgok gyorsított módon való kipucolására is alkalmas) és valakik még rokonszenveznek is vele, ami számomra végképp érthetetlen...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2017-10-21 21:24:47

@Roy Jones Jr.: Biztos, hogy van aki tud szinte kimutathatatlan szert is tolni, de sztem nem ez a jellemző, meg kockázatos is, mert mi van ga mégis lebukik? Armstrong mutatott erre rá, mégpedig amikor elmondta, hogy őt pl. a WADA svájci laborjának az igazgatója segítette. Tudta mikor mennek ellenőrizni, tudta mikor kell cucc nélkül lenni stb..., sztem bizony Wilder is kap infot( vagy Haymon), anélkül ez már nem működne. Hozzáteszem sztem.

» kovban   válasz erre
    2017-10-21 20:43:43

@Subi: Van benne igazság. De.
Fordítsuk meg: szerinted tényleg elfelejtett szólni a gyógyszerről?
Én ha figyelembe veszem, hogy
- az élsportban mindenki doppingol, de törekednek arra hogy ez kimutathatatlan legyen,
- továbbá figyelembe veszem hogy Haymon elérte hogy Povetkinnél és Ortiznál is találtak cuccot (és nem gondolom agyhalottnak egyikük orvosi stábját sem főleg Povét aki mögött milliárdos állt)
- és hogy összesen ők lettek volna a két veszélyes ellenfele,
akkor azt is el tudom képzelni, hogy:
- Ortiz semmivel sem doppingolt többet mint más vagy máskor
- de a tesztet "véletlenül" kicsit érzékenyebbre állították be a VADA-nál
- mikor ez kiderült Ortizék előálltak egy hihető alternatívával
- ezt a WBC részben meg is ette (talán azért, mert Haymon bunyósa Ortiz is, és szerette volna Haymon hogy Joshuával menjen, vagy nem tudom, de ennek meg a WBA mindenképp beintett)

Summa: nekem hihetetlen kicsit hogy a két veszélyes ellenfele háromszor elnyalt ellene lévő doppingteszteken.

» Peacock   válasz erre
    2017-10-21 20:25:29

@bees: "...mivel visszaeső, simán élete végéig szóló eltiltást érdemelne."

igaz rad is :)

» szabinar   válasz erre
    2017-10-21 20:22:23

@kovban: Szerintem nem védi Wildert a VADA (legalábbis szándékosan biztos nem), csak amit ő használ, azt nem tudják kimutatni vagy nem ismerik még. A dopping a legfelső szinten mindig 2-3 lépéssel előrébb, mint a szervek, ezt a VADA-nál is megmondták. Mégis a szűrésben a VADA a legjobb!

Sokan fennakadnak a tesztjeiken olyan dolgokkal, amivel Nevadában vagy a többi szövetségi államban sosem buknának meg, szóval mindenképp üdvözlendő a szerepvállalásuk a bokszban, de meg kell érteni, hogy nem tudnak mindenkit elkapni... (Az USADA meg korrupt, bármire kaphatóak, már rég hiteltelenné váltak.)

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2017-10-21 20:13:31

@kovban: Ez sajnos így van.

    2017-10-21 19:29:18

Most nincs kedvem visszakeresni, hol milyen baklövéseket követett el Ortiz, de jórészt saját maga nyírta ki a karrierjét, az idióta döntéseivel. Jó bokszolónak tartom, de buta, mint a tök. Így nézve a dolgot, viszont nehéz lenne sajnálni.

Pl. Wilderrel szemben, ismerve a mindenki által ismert előzményeket - a "véletlenül" doppingvétségen kapott ellenféljelöltekkel -, mégis mit várt?

    2017-10-21 19:25:32

@bees: Azigen, jól képben lehetsz a profi bunyóval!

    2017-10-21 18:59:02

@sutyesz: Mindenki tiltott szerrel készül, így Wilder és a többi nagyágyú is, csak ahogy anno Mayt az Usada, úgy most Wildert a Vada védi. Ergo valaki csak akkor tud velük bokszolni, ha tényleg tiszta, míg ők nem :)

» kovban   válasz erre
    2017-10-21 18:22:14

Annak, hogy 6 hónapra tiltották el nem sok visszatartó ereje van. Ortiz, mivel visszaeső, simán élete végéig szóló eltiltást érdemelne.

    2017-10-21 17:48:22

Nekem már sok ez a huzavona,én nem hiszem el hogy egy profi csapat ennyire amatőr módon álljon hozzá egy nehézsúlyú címmérkőzéshez.Nem akarok igazán belemenni a részletekbe,de ahogy Ortizt és Povetkint elmeszelték,ez már nekem egy kicsit gyanús.Csak úgy átlag emberként gondolkodva miért akar valaki eldobni egy nagy lehetőséget és nem "mellékesen" nagy "pénzt" függetlenül attól hogy nyer vagy veszít, és még figyelmeztetik is hogy a felkészülése folyamán bármikor végezhetnek nála dopping tesztet, de "ő" mégis a tiltott szerekhez nyúl.

» sutyesz   válasz erre
    2017-10-21 17:25:51

@zolimt: A WBA független a WBC-től, tehát függetlenül dönthetnek.
Csak az én logikám szerint ha ennyire függetlenek, akkor nem ildomos a másik szervezet által elrendelt tesztre hivatkozva szankciót foganatosítani.
Vagy ha igen - mert ez elő szokott fordulni, hogy az összes nagy szervezet eltilt valakit egyezményesen, ld. Povetkin - akkor figyelembe kell venni az adott szövetség döntését, hiszen csak ők vannak birtokában az előadott védekezés részleteinek. És az ő döntésük átvenni.
De még azt is jobban elfogadnám, ha külön vizsgálatot folytattak volna le a teszteredmény kapcsán, Ortiz képviselőinek a saját WBA plénumuk előtt lehetőséget adva a védekezés előadására. De ha jól értem, ez nem így történt. (Nem olvastam utána.)

» Peacock   válasz erre
    2017-10-21 16:44:27

és a többi szervezet IBF, WBO vonal ? ezek a ranglistákon is vannak jó ellenfelek, jó lehetőségek.

» CHUBAKKA   válasz erre
    2017-10-21 15:04:40

@Peacock: Azt mondta Mendoza, hogy mivel a WBA is szorosan együtt dolgozik a VADAval, igy figyelembe veszik a teszt eredményét...

» zolimt   válasz erre
    2017-10-21 14:25:05

Miután egy WBC szankcionálta vb meccsre készülve kaszálták el, és a Wbc nem tiltotta el, elég furcsa hogy a WBA meg igen. Nem lennék meglepve ha ebben azért Hearn keze is benne lenne.

» Peacock   válasz erre
    2017-10-21 13:27:07

A Povetkinnel történtek után lehetett volna annyi esze/eszük, hogy vagy ügyelnek arra, hogy ne csússzanak el a doppingon, vagy pedig hagyták volna a fenébe Wildert.

    2017-10-21 12:47:40

Az előzőekkel egyetértve azért ezt tegyük hozzá, hogy Ortizék is irtózatosan amatőrök és idióták volták.Egy Wilder elleni meccs előtt lehetett számítani hasonlóra, semmilyen támadási felületet nem lett volna szabad hagyni nekik (lehet , hogy úgy is találtak volna, de az már más kérdés)

» emgabor   válasz erre
    2017-10-21 11:19:12

Milyen erdekes hogy a WBA is hirtelen bekemenyit. Az elmeletem szep lassan valosagga valik. Pedig eskuszom poenbol irtam eredetileg. :-(

» Phenomenal   válasz erre
    2017-10-21 11:02:42

hát sajnálom Ortiz-t, nem tudom mi lesz így vele, nem-e elege lesz az egészből, és visszavonul. Viszont, ha folytatja, akkor legalább ez a Haymon szervezhetne neki jó ellenfelek ellen meccseket, mint pl Ruiz Jr, Miller stb. Vagy esetleg elvinni Angliába ott van Chiso, vagy Whyte esetleg, vagy mittomén talán Parker-nál bepróbálkozni, vagy egy Browne elleni meccs, valamit hozzanak már össze szegény King Kong-nak ahol kereshet egy kis zsét. ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2017-10-21 10:50:40

szerencsétlennek sose fog összejönni a nagy meccs

» kuncsorszky   válasz erre
    2017-10-21 10:28:52

Na, itt a másik gittegylet. Nem tudom, miért éri meg nekik, hogy ilyen Ustinovokból bajnokot csináljanak?

» bandi1115   válasz erre
    2017-10-21 10:17:50
Ugrás az oldal tetejére