×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Az Új-Zélandon található Manukau Cityben tette kockára első 2017-05-06 18:23:59 https://www.profiboksz.hu/2017/05/06/pontozassal-vedte-meg-vilagbajnoki-cimet-joseph-parker/

Pontozással védte meg világbajnoki címét Joseph Parker

Az Új-Zélandon található Manukau Cityben tette kockára első ízben decemberben megszerzett WBO nehézsúlyú világbajnoki címét Joseph Parker, akinek ezúttal a lesérülő Hughie Fury helyére beugró román Razvan Cojanuval kellett farkasszemet nézni. A szombat esti összecsapás előtt a szakértők könnyű és gyors Parker sikert prognosztizáltak korábbi sparring partnere ellen, azonban a tompának tűnő, hazai "pályán" kesztyűt húzó világelső képtelen volt idő előtt lezárni a küzdelmet. Az egyhangú összecsapás folyamán ugyan Parker végig irányított, de nem tudta leütni, vagy akár megrendíteni a találkozó alatt folyamatosan szövegelő, gesztikuláló kihívót, így a WBO világbajnoka kénytelen volt beérni nagyarányú pontozásos (119-108, 117-110, 117-110) sikerrel. Parker új rekordja: 23 győzelem (ebből 18 ko/tko), 0 vereség, 0 döntetlen.

Videó: a mérkőzés felvétele
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@fixpont: Egen, csak ennek a kiindulopontja az volt, hogy en azt mondtam, hogy romaniaban ( szerintem ) nepszerubbek a kuzposportok ES nagyobb a lakossag is, meg tobb a nehezsulyu alkat.Tehat nem siman a ketszeres lakossagra fogtam, hogy miert van ket epkezlab roman nehezsulyu ( a jo masodvonalas Hammer, es inkabb harmavonalas Cojanu ), magyar meg egysem. Cenzura erre reagalt, elegansan lefelejtve kettot az altalam felsorolt harom okbol, oszt modnta, hogy "vakvagany megkzoelites" az enyem.

» bpjotruska   válasz erre
    2017-05-08 18:32:59

@fixpont: Eltorzítod az egészet.

A lakosságszám az egyik fontos tényező, emellett van még néhány, például, hogy milyen testi adottságokkal rendelkezik egy adott népcsoport, milyen a kulturájuk, mentalitásuk, stb., ezek is számítanak, meg a gazdaság és az adott sportág kulturája, kedveltsége.

Kár is erről vitatkozni, tök egyértelmű, nézd meg, mely országok állnak tendenciaszerűen az élen az olimpiai versenyfutásban. Nem San Marino, az biztos..

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-08 18:31:54

@Jersey Joe: ha igy lenne ahogy irod, mindenben Kina lenne a legjobb, de nem igy van, ami azt jelenti, az altalam leirt szempontok sokkal fontosabbak, nem veletlen, amikor Kina nyerte az olimpia rendezest a kinai kormany egybol elkezdett milliardokat onteni....tudod mibe? kulfoldi edzoket vettek, erre ment a legtobb penz, hiaba vagy sokan, semmit nem jelent, a tradicio es a nepszeruseg a letezo legfonotsabb, minden mast az hoz meg,a lakossagszam a nagyon nagyon sokadik szempont

» fixpont   válasz erre
    2017-05-08 18:25:53

@fixpont: A lakosságszám is fontos szempont, mivel minél nagyobb a merítési lehetőség, annál nagyobb az esély, hogy egy nagy tehetség kikerül az adott közegből.

Meg ha van Magyarország, ahol mondjuk a lakosság 10%-a bokszolna, akkor a magyar lakosságból 1 millió ember bokszolna.
De ha Kínában csak a lakosság 1%-a bokszolna, az is azt jelenti, hogy 10 millió ember bokszol..

Azé' nem mindegy.

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-08 17:48:11

@cenzura: nem a lakossagszam a lenyeg, hanem az edzok minosege, a tehetsegkivalogatas, de a nepszeruseg donto egy adott orszagban az hatarozza meg mennyi gyerek megy le es csinalja rendszeresen es valogatni konnyebb tobbol

» fixpont   válasz erre
    2017-05-08 17:11:10

...és mit össze visítozik ezen a meccs utáni riportban.

    2017-05-07 17:42:14

A dagadt román sok Fury meccset nézhetett.

    2017-05-07 17:21:22

@HunFighter: A román szerintem mindent csinált csak nem dominált. Parker szerintem nem sírva fakadt volna ha "aktív külharccal" kicsit jobban kinyílik Cojanu, hanem a lassúsága miatt simán belép közelre és kiüti. Ezért nem nyílt ki szerintem, ezért volt passzív, nem azért mert nem egyeneseket ütni.
Amúgy nagyon mssként láttuk a meccset mert szerintem Parker többször betalált, főleg testre, csak nem sok hatása volt.
Wilder pedig Stiverne ellen nagyon is taktikus, ügyes bunyóval nyert, olyannal, amit azóta sosem tudott bemutatni. Szerinted nem? És hát én eleget kritizálom Wildert de hogy egész meccs alatt ötször tudná eltalálni? Ugyan. Ha más nem, a Wilderre jellemző horoghelyettesítő (és amúgy hót szabálytalan) tenyeres csapkodások is veszélyesek lennének.
Joshua egyébként most szerintem is favorit és verné a két másik bajnokot, de azért néha elég darabos, a nagy izomzat miatt kondigondjai is vannak, és a védekezése sem tökély. Bár ez utóbbi mindhárom bajnokra igaz, ezért is vívhatnak talán izgalmasabb meccseket mint Wlad.

» Peacock   válasz erre
    2017-05-07 00:21:39

@bpjotruska: Iszonyat vakvágány megközelítés.
Hollandia és Dánia pl. fele akkora mint Magyaro. és lakosok száma is. Ott is vannak sikersportok mégis fociban tradicionálisan jók,tőlünk jobbak.
De kézilabdában lehetne mondani Szlovéniát amely versenyképes a sokkal nagyobb Németországgal.

» cenzura   válasz erre
    2017-05-06 23:56:00

@Peacock: Jóval magasabb, egyértelmű, hogy egyenesekkel szétbombázhatta volna Parkert, amit Parker alkalti adottságai miatt nem nagyon tudott volna keresztbe verni, így is az idegeire ment a román, de egy aktívabb külharccal megette volna reggelire Joe-t. Így is dominált a román még úgyis, hogy totál passzív játékot űzött. Mondom, Parker a mérkőzés alatt nem igazán tudott mit kezdeni Razvannal, hát ha még kicsit agresszívabban bokszolt volna... Sírva fakadt volna Joe..

Btw Wilder taktikailag romlott? Annak az embernek volt valaha taktikája? :D Elmondom neked, hogy Wilder is kihalt volna a román ellen a baszott széles ütéseivel, kb. egész meccs alatt eltalálta volna 4-5x... :D Parker sem tudott neki sokat betalálni neki, pedig ő iskolázattabban bunyózik. Tony? Legázolná mind a hármat, más ligában játszik.

» HunFighter   válasz erre
    2017-05-06 23:53:00

@Jersey Joe: Az igaz, hogy Parker elhajlásai, slipjei nem olyan jók, és ez fontos tényező lehetne, hiába bírja szerintem az ütést jól Parker, ez Wilder ellen aligha elég. Ugyanakkor Wilder szerintem zavarba hozható kézen és lábon is gyors, technikás bunyóval, és Parker azért jobb mint Szpilka. (Bár Szpilkának is pont a védekezése, elhajlásai jobbak.)
Egy Parker-Stiverne meccsen viszont jelenleg Parkerra fogadnék. Lehet még ez is összejön, ámen!

» Peacock   válasz erre
    2017-05-06 22:58:37

Gyakorlatilag Tony Montana a kivétel, de neki elég bevétele akad a Fury család ellátásából. :D

» GaiusM   válasz erre
    2017-05-06 22:47:26

Höhö :D Mindenki Gamboára tett, és mindenki Parker KO-ra. Így az élmezőnyben maradam a két hétben eddig. :D

» GaiusM   válasz erre
    2017-05-06 22:45:47

@Jersey Joe: A széles vállaknál nyílván a védekezésre gondoltam.

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-06 22:37:50

@Peacock: A hszed elsõ felével egyetértek, de Wilder ellen Parkernek annyi esélye sem lenne, mint a 2014/15ōs Stivernenek.

Stiverne-t eleve jobbnak tartom, de további nagy elõnye, h bika feje volt, valamint eszméletlenūl jól mozgatja a fejét és a széles vállai miatt is el tudta húzni a meccset, így volt esélye bevinni egy kiūtést.
Ezt én nem látom Parkernél, aki egyszer-egyszer nagyon szép sorozatokat tud ūtni, de a védekezését nehéz felépíteni, s a lábmunkája neki sem jó.

de legyen ilyen meccs, kívánom magunknak!

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-06 22:36:44

@HunFighter: Ha a román jobban kinyílt volna és többet tàmad, nagyon sok plusz ütést kapott volna be. Ha egy mérettel nagyobb vagy a szorítóban, könnyebb túlélésre játszani. Viszont az tuti hogy ezt a románt az alkati előnye miatt Wilder sokkal inkább lecsavarná. Egy Wilder-Parker viszont érdekes lehetne. Parkernak talán lenne esélye pontozással, mert technikailag szerintem sokkal jobb (akkor is ha itt vmiért most nagyon le lett húzva a technikája is). Wildernek viszont az ütőereje és magasságfölénye elég gyilkos fegyver lehetne ellene.
Joshua mindkettő bajnoktárs ellen favorit lenne viszont nálam. Parkernél egy számmal nagyobb, erősebb, és kevés Parker technikai fölénye ezzel szemben. Wilder pedig hiába atletikus, technikailag elmarad Joshuától, és a Stiverne meccs óta taktikailag is csak romlott.

» Peacock   válasz erre
    2017-05-06 22:24:02

@dondannyboy: "tuti egyik sem wlad féle karót nyelt becsicskitott német juhász."

Persze, attól mert valaki nem egy zsigeri tajparaszt, attól már rögtön becsicskított németjuhász :)

» La Cucaracha   válasz erre
    2017-05-06 22:10:19

@Valero: Nem azért mert az összes volt szovjet tank lenne, csak simán előrébb járnak edzésmódszerekben. Az amerikaiaknak is legalább annyi nehézbombázójuk volt mint az oroszoknak, szerintem azon múlik hogy egy szakmai stáb mennyire képes felépíteni egy alapvetően erősebb genetikával megáldott bokszoló erejét, mozgását.

    2017-05-06 21:25:34

@Valero: Nyilván népcsoportonként eltérő, de ez a tendencia.
Ráadásul a volt szovjet tagállamok az mondjuk majd' kétszázmillió embert jelent, talán statisztikailag van rá esély, hogy egy-kettő ki is kerül onnan, nem?

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-06 20:53:32

@bpjotruska: bakker kár hogy golo kova nem tud így angolul.

tuti egyik sem wlad féle karót nyelt becsicskitott német juhász.

» dondannyboy   válasz erre
    2017-05-06 20:33:37

@Jersey Joe: Igen valószínű azért vannak hegyomlás méretű, erős csontozatú bunyósok, nehézatléták stb.,a volt szovjet tagállamokból! :D
Nem néztem meg ezt a mérkőzést, de megmondom őszintén, úgy érzem nem vesztettem vele semmit! :)

» Valero   válasz erre
    2017-05-06 20:24:54

@bpjotruska: Kösz,hogy megosztottad az interjút. Élveztem.
Laza, szimpatikus srác. Dumában pedig Fury-t is verné. :))))
...meg aztán tisztelettudó, intelligens humora van, nem sértő. Jó lenne, ha szakmailag is felfejlődne az élvonalhoz; dítő, rokonszenves színfoltja lehetne a jelenlegi mezőnynek.

» Galamb   válasz erre
    2017-05-06 20:12:49

@bpjotruska: Még régebben megnéztem a Hammer-Fury meccsből néhány menetet, és úgy emlékszem, hogy nem volt olyan rossz a román, agresszív volt, erőseket ütött, de lehet, hogy keverem valakivel.

» La Cucaracha   válasz erre
    2017-05-06 20:01:49

Erdekes ez az interju, nagy dumaja van a roman sracnak, de mond jo dolgokat is, jo humoru gyerek:
https://www.youtube.com/watch?...

» bpjotruska   válasz erre
    2017-05-06 19:45:14

Megnéztem a meccset. Ez a román gyerek ha komolyabbra veszi a figurát, még esélye is lett volna elpicsáznia Parkert. Kb. lement Új-Zélandra szórakozni, végig röhögött Parkeren, aki szenvedett az egész meccs alatt. Parker mentségére szólva a román nagyon kellemetlen stílusú bunyós, iszonyat magas ráadásul hiperpasszív volt eléggé :D

» HunFighter   válasz erre
    2017-05-06 19:31:53

Parkernek ez csak remélem egy hoszzabb hullámvolgy az elozo 3-4 meccse unalmas is volt meg éppen hogy csak be lett húzva ráadásul senkit nem utott le/ki ez azért eléggé rontja az imaget!

Bár az álla még nem igazán lett letesztelve,de nem hinném hogy hosszú meccs lenne Joshua/Wilder ellen ...

» SweetSweetSweet   válasz erre
    2017-05-06 19:26:39

@bpjotruska: Jogos, bár a populáció nem feltétlenül abszolút döntő, ne feledjük, hogy Kuba is csak 10 milliós ország kb.

Ráadásul úgy tudom, hogy a románok átlagmagassága még alacsonyabb is, mint a magyar.
(Ami nem csoda, mert az átlagmagasság folyamatosan csökken nyugatról kelet irányba. Aminek gazdasági és biológiai okai is vannak.)

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-06 19:03:36

@La Cucaracha: Hammer is borzasztoan lassu, es akkorat nem ut szerintem, hogy egy utessel leteritse Parkert. Lehet meggyujtene a bajat, de pontozassal o is kikapna szerintem, es nem a hazapontozas miatt. Szerintem Takam es Ruiz Jr. romma vernek Hammert, nem igazan jo bunyos, csak elkapott egy jo szeriat most, hogy kiutotte Price-t es legyozte a rozmarra dagadt Tepert.

» bpjotruska   válasz erre
    2017-05-06 19:03:35

@emgabor: Parker viszont nem fogja bevállalni...


Ha van eszük, elhúzzák addig, amíg Joshuával találkozhatnak, aki jelenleg sokkal több pénzt jelent, ráadásul nagyjából ugyanannyi kockázatot.

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-06 19:01:18

@Jersey Joe: Nepszerubbek szerintem a kuzdosportok a romanok koreben, K-1ben is volt elvonalbeli bunyosuk ( Ghita talan? de volt meg par ismert arc, ha nem is a legjobbak kozott, pl Morosanu vagy a masfel+ mazsas Lungu ) ), es tobb is a nehezsulyu alkat a romanok kozott (meg eleve ketszer akkora a lakossaga is az orszagnak. Eleg sok kuzdoport gala van, majdnem mindig megy valamelyik csatornan, amikor nagy ritkan bekapcsolom a TV-t.
En egyebkent nem is tudom mikor lattam utoljara full-size nehezsulyu fizikumu magyar bunyost, valoszinu, hogy inkabb vizilabdaznak es hokiznak a nagyobbra nott, erosebb, sportban tehetseges fiatalok.

» bpjotruska   válasz erre
    2017-05-06 19:00:43

@emgabor: "..Szerintem Andy Ruiz Jr-tól ki is kapott.."

Szerintem is. Wilder ellen megneznem Parkert. Ha mindketten motivaltak lesznek, kerekedhet belole jo meccs.

» Slajos   válasz erre
    2017-05-06 19:00:35

@Slajos: Teljesen egyetértek. Nem brillírozik mostanában. Szerintem Andy Ruiz Jr-tól ki is kapott. Egy előnye van ennek. Még egy-két ilyen meccs és Wilder is bevállalja.

» emgabor   válasz erre
    2017-05-06 18:56:27

@Jersey Joe: Lehet, hogy rosszul emlékszem Hammer képességeire, de szerintem ő le is győzte volna Parkert ezen a meccsen.

» La Cucaracha   válasz erre
    2017-05-06 18:55:26

Nem lattam meg a meccset de elnezve az ellenfel rekordjat, Parker ilyen teljesitmennyel mar nem lesz sokaig VB. Hacsak nem rejtik el a jobb kepessegu kihivok elol.

» Slajos   válasz erre
    2017-05-06 18:51:33

Miér' van az, hogy már két román is ott van a nehézsúlyú top 50 környékén (Hammer, Cojanu), magyar viszont nincs?

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-05-06 18:37:53
Ugrás az oldal tetejére